E60 etuvalosta

E60, E61
Avatar
JarkkoKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 14 Touko 2021, 20:16
Auto: BMW 530i A (2008)
a.k.a. "Bertta"

E60, jossa Xenon-valot. Mitähän mun pitää ostaa/vaihtaa, kun kuvassa ympyröity "rengasvalo" on vänkärin puolella pimeänä? Onnistuuko sen vaihtaminen tumpelolta itse parkkiksella?

Kuva
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Siis onko ainoastaan tuo sisempi pimeänä vai molemmat? Outoa,jos vain toinen rinkeli olisi pimeä.
Avatar
JarkkoKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 14 Touko 2021, 20:16
Auto: BMW 530i A (2008)
a.k.a. "Bertta"

Vain sismepi rinkeli oli pimeänä ja angel eye on nyt saanut jo uuden H8-polttimon.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Heguli31 kirjoitti: 10 Touko 2022, 17:43 Siis onko ainoastaan tuo sisempi pimeänä vai molemmat? Outoa,jos vain toinen rinkeli olisi pimeä.
Samaa ihmettelen itsekin, koska siellä on vain tasan yks H8 per puoli josta valo tulee kumpaankin enkelirinkulaan.
Vai voiko joku todistaa että löytyy joku malli jossa kummallakin rinkulalla on oma polttimo?

Itse kun omaan -08 xenon umpioon uusin YHDEN H8 polttimon, molemmat pimentyneet rinkulat tulivat kuntoon.

Ainoa joka ehkä voisi asiaa selittää, on että polttimo ei ole ollut kunnolla paikoillaan, jolloin valo ei ole mennyt kunnolla toiseen rinkulaan?
Avatar
JarkkoKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 14 Touko 2021, 20:16
Auto: BMW 530i A (2008)
a.k.a. "Bertta"

Rauha maahan, kyse lienee vain väärinkäsityksestä*. En ole kiinnittänyt mitään huomiota siihen montako rinkulaa on punaisen piirtämäni rinkulan sisäpuolella. Kaikki siellä oli pimeänä (punaisen piirtämäni rinkulan sisäpuolella) ja kun H8:n vaihtoi, niin vasemmalla ja oikealla puolella paloi samankaltaisesti valot.

*) minä ymmärsin "sisemmällä" sitä lamppua joka on lähempänä munuaisia, eli siis sisempänä :-)
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

JarkkoKoo kirjoitti: 13 Touko 2022, 09:48 Rauha maahan, kyse lienee vain väärinkäsityksestä*. En ole kiinnittänyt mitään huomiota siihen montako rinkulaa on punaisen piirtämäni rinkulan sisäpuolella. Kaikki siellä oli pimeänä (punaisen piirtämäni rinkulan sisäpuolella) ja kun H8:n vaihtoi, niin vasemmalla ja oikealla puolella paloi samankaltaisesti valot.

*) minä ymmärsin "sisemmällä" sitä lamppua joka on lähempänä munuaisia, eli siis sisempänä :-)
*Sisemmällä tarkoitettiin sisempää rinkulaa, siis joka oli merkitty punaisella piirtoviivalla. Vastaavasti ulompi olisi tietysti se toinen rinkula, joka on varsinaisen ajovalon ympärillä.
Ne kummatkin saa valonsa yhdestä H8 polttimosta.

Mutta joo, eiköhän tämä polttimon vaihto (anteeks, ei saanut sanoa sitä sanaa, tietysti tarkoitin "valaisu erikoisoperaatio") on voitollisesti loppuunsaatettu, ja päättävät elimet voivat juhlia rauhassa pimeyden edustajien kukistamista
Vastaa Viestiin