E60 535d liiallinen kulutus ja alhainen moottorilämpötila.

E60, E61
rutku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Tammi 2022, 18:27

Moi,
Olen viime aikoina huomannut, että bemari käyttää paljon dieseliä. Moottorin lämpötila on 70-75, minkä tietääkseni pitäisi olla noin 90-95. Eli tämä voisi olla minun termostaattini?
Normaaliajolla maantiellä ajettaessa saan sen 7l/100km, mutta kaupungissa ajettaessa kuluu aina yli 11l/100km, mikä on mielestäni aivan liikaa. Jäähdytysnestettä on kadonnut ja auto ilmoittaa, että minun on lisättävä nesteen määrää. Epäilen, että EGR on myös viallinen, koska säleikön takaa tulee joskus höyryä.

edit: Delphi antaa vikakoodin kaikille 6 hehkutulpalle

Kiitos avusta

535d E60
310 000 km
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Ensin nestevuoto kuntoon. Sitten vikakoodien nollaus ja tsekkaus jollain oikealla Bmw testerillä/ohjelmalla. Esim. INPA/ISTA . Termareita vaihtoon tarpeen mukaan (3kpl) Päätermari,egr termari sekä laatikon öljyjen jäähdyttimen termari. Ja mikäli autossa on vielä orkkis vesipumppu,niin samoilla nesteiden läträyksillä sekin vaihtoon. Sitten jos niitä koodeja tulee vielä hehkuista,niin hehkutulpat kaikki kerralla vaihtoon ohjainboksin kera. Noilla itse lähtisin.

Ja mikäli kulutus on syystä tai toisesta oikeasti kasvanut,niin kunnollisilla vikakoodeilla voisi jotain ilmetä. Tosin jos auto on ohjelmoitu (jollain bulkkiohjelmalla),niin oikeita vikakoodeja ei välttämättä saa ulos millään.
Vastaa Viestiin