535d -05 kierrosluku vaeltaa itsekseen

E60, E61
Pikku-eetu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Maalis 2020, 19:12

Heips,

Ostin autoliikkeestä 535 d automaatin -05. Ajettu 265 TKM.

Moottorin kierrosluku vaihtelee itsekseen vakkarilla ajettaessa, joka on varsin ärsyttävää. Sama kierrosluvun vaihtelu tuntuu myös vakiokaasulla ajaessa ilman vakkaria.

Onko valistuneita arvauksia syyllisestä ja ohjeita korjaukseen?

Thanks

Pikku-eetu
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Kuulostaa tyypilliseltä kuluneelta vaihteiston mekatroniikalta ja/tai momentinmuuntimelta (luistattaa muuntimen lukitusta).
Pikku-eetu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Maalis 2020, 19:12

Ok. Thanks Clavurion.

Jatkokysymys, mitä oireiden poistaminen vaatii ja missä noiden oireiden poistamisesta on menestykkäästi kokemusta.

Noihin merkkiliikkeisiin en paljon halua kajota, on tullut niin paljon paskaa sieltä vastaan.

Pikku-eetu
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Kannattaisi kysyä mitä autoliike suosittelisi ,josta auton ostit. Uuden takuutahan tuolle ei saa tietenkään,mutta jos jotenkin tulisivat asiassa vastaan.

Laatikko huoltoon. Suomessa ehkä Siekkiselle: http://www.siekkinen.net/
Tai sitten: https://recro.eu/en/?gclid=CJrbiuPFosACFcISwwod1pMAqg

Molemmat osaavia paikkoja. Tuonne Recro:lle voi lähettää irtolaatikon turbiineineeen korjattavaksi. Nyky tilanteessa sinne ei ajamalla oikein varmaan pääse. Siekkiselle taas voi ajaa auton pihaan ja hakee sen sitten korjattuna.
Molemmat maksaa rahaa,mutta varmasti halvempaa,kuin merkkihuollossa. Mutta tuo myyjäliikkeen osuus kannattaa selvittää ensin. Jos vaikka ehdottavat jotain ihan muuta.
Pikku-eetu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Maalis 2020, 19:12

Kiitos Heguli31,

Soitto Siekkiselle ja elämä jatkuu.

Soitin Ar- tuningille ja kertoivat tuon automaattien hummaamisen olevan biimereiden tyyppivika.

Suosittelivat vaihteistoöljyn vaihtoa, jos ei auta niin venttilikoneiston purkua lootasta ja ellei auta niin uusi turbiini.

Kiitoksia vihjeistä.

Pikku-eetu
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Pikku-eetu kirjoitti: 28 Maalis 2020, 17:45Suosittelivat vaihteistoöljyn vaihtoa, jos ei auta niin venttilikoneiston purkua lootasta ja ellei auta niin uusi turbiini.

Pikku-eetu
Laatikkoöljyn vaihtaminen on melkoisen varma hukka investointi,jos venttiilikoneisto "laskee läpi" tai turbiini on kulunut.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Heguli31 kirjoitti: 29 Maalis 2020, 17:55Laatikkoöljyn vaihtaminen on melkoisen varma hukka investointi,jos venttiilikoneisto "laskee läpi" tai turbiini on kulunut.
Näin. jos humppaaminen on ihan minimaalista, itse kokeilisin ensin laatikkoöljyjen vaihtamista. Yhdessä E46:ssa humppaaminen loppui käytännössä kokonaan.
Sen sijaan tuohan on E60:n tiedossa oleva ongelma. Turbiinin lukituksen venttiili laskee läpi, juuri niin kuin kirjoitit.
Turha vaihdella öljyjä, kun tyyppivika tiedossa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Pikku-eetu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Maalis 2020, 19:12

Heips,

kiitoksia kommentoijille. Siekkinen räjäyttää laatikon atomeiksi. Tuntui tietävän tarkalleen mikä toosaa vaivaa.

pikku-eetu
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Jos suunnitelmissa on joskus tehdä moottoriin ohjelmointi,niin nyt olisi sopiva sauma sitten laittaa pakkoihin lisää "kitkapintoja". Meinaan että Siekkisellä se onnistuisi samalla aukaisulla.
Pikku-eetu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Maalis 2020, 19:12

Hei Heguli,

Puhuin Siekkisen kanssa lastutuksesta, ja totesi että CDI Tuikun ohjelmoinnilla hänen laatikon takuu säilyy vaikka olisi 400 HP lastutus. Ei pitänyt laatikon kestävyyttä ongelmana, suorastaan suositteli lastutusta.

Kerron kunhan on lastutettu miten kävi.

Kiitoksia kommentista.

Pikku-eetu
Vastaa Viestiin