Osaako kukaan valaista seuraavaa asiaa:
Autossani (520D -08) on xenonit lähivaloilla jotka kääntyvät pitkiksi valoiksi normaalisti. Umpioissa on myös lisäpitkät halogeeneilla, keskimmäisinä. (niinhän kaikissa bemareissa on) Nuo halogeenipitkät eivät kuitenkaan syty kun laittaa pitkät päälle. Paikallisessa huollossa sanoivat että on ohjelmointijuttu mutta heidän laitteillaan se ei onnistu. Pitäis kuulemma viedä merkkihuoltoon. Onko noin? Vai onnistuuko "salavalikon" kautta?
Inhottavaa kun valoa olis tarjolla mutta kun ei pala!
Umpiossa olevat pitkät ei pala
Ei siinä ole lisäpitkiä eikä ole muissakaan näissä bemareissa lisäpitkiä keskimmäisissä valoissa vaan joko
- kääntymisvalot (rihlattu linssi)
- tyhjä, ei mitään jos tumma linssi.
Eikä sitä keskimmäistä linssivaloa saa ohjelmoitua pitkäksi, koska polttimo osoittaa sivulle päin.
Pitkät valot vain samassa linssivalossa missä palaa xenon ajovalot.
Näin ainakin lci malleissa.
Mielestäni erittäin tehokkaat ajovalot ja pitkät valot kun linssi on putsattu sisä-ja ulko puolelta. Samoin umpion "lasi" .
Näihin löytyy youtubesta ja netistä ohjeita.
- kääntymisvalot (rihlattu linssi)
- tyhjä, ei mitään jos tumma linssi.
Eikä sitä keskimmäistä linssivaloa saa ohjelmoitua pitkäksi, koska polttimo osoittaa sivulle päin.
Pitkät valot vain samassa linssivalossa missä palaa xenon ajovalot.
Näin ainakin lci malleissa.
Mielestäni erittäin tehokkaat ajovalot ja pitkät valot kun linssi on putsattu sisä-ja ulko puolelta. Samoin umpion "lasi" .
Näihin löytyy youtubesta ja netistä ohjeita.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
- Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61
[quote="vesas78"]Ei siinä ole lisäpitkiä eikä ole muissakaan näissä bemareissa lisäpitkiä keskimmäisissä valoissa vaan joko
- kääntymisvalot (rihlattu linssi)
- tyhjä, ei mitään jos tumma linssi.
Ohessa kuvat valoista. Keskimmäisessä valossa näkyy selvästi että polttimo on paikoillaan eikä tuo linssi ole käsittääkseni rihlattu. Polttimo osoittaa suoraan eteenpäin. Onko tuo nyt se kääntymisvalo? Jos on niin miten sen tulisi toimia. Jos ei niin onko tuo lisäpitkä? Kun en nyt oikein ymmärrä tuota systeemiä...
- kääntymisvalot (rihlattu linssi)
- tyhjä, ei mitään jos tumma linssi.
Ohessa kuvat valoista. Keskimmäisessä valossa näkyy selvästi että polttimo on paikoillaan eikä tuo linssi ole käsittääkseni rihlattu. Polttimo osoittaa suoraan eteenpäin. Onko tuo nyt se kääntymisvalo? Jos on niin miten sen tulisi toimia. Jos ei niin onko tuo lisäpitkä? Kun en nyt oikein ymmärrä tuota systeemiä...
- Liitteet
-
- Valo22.JPG (53.73 KiB) Katsottu 19971 kertaa
-
- Valo11.JPG (100.23 KiB) Katsottu 19971 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
- Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61
Kokeilin noin mutta ei syty vaikka rattia kääntää...Heguli31 kirjoitti:Olikos niin,että valokatkaisija automaatti asentoon,auto käyntiin ja rattia käännettässä kääntymissuunnan puoleinen valo pitäisi syttyä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
- Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61
Vihreä valo palaa katkaisimen vieressä (aina silloin kun valot menee päälle) ja valoautomaatio toimii moitteettomasti.Heguli31 kirjoitti:Palaako se vihreä valo siinä valokatk.automaatti asennossa koko ajan vai vilkkuuko? Jos vihreä ledi vikkuu,on valojärjestelmässä jotain vikaa.
Auttakaahan tietäjät
Näistä on aina aika-ajoin kysytty, ja eikös se niin ole että tuossa keskellä ei ole kuin kuin tyhjää tai kaarrevalot. Mutta siis ei ikinä lisäpitkiä.saperu kirjoitti:Vihreä valo palaa katkaisimen vieressä (aina silloin kun valot menee päälle) ja valoautomaatio toimii moitteettomasti. Auttakaahan tietäjätHeguli31 kirjoitti:Palaako se vihreä valo siinä valokatk.automaatti asennossa koko ajan vai vilkkuuko? Jos vihreä ledi vikkuu,on valojärjestelmässä jotain vikaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
LCI mallissa ei käsittääkseni (alkuperäisenä varusteena) ole ollut lisäpitkiä. Ainoastaan tyhjää tai kaarrevalot,kuten kirjoitit. Mutta koska kysyjäjällä löytyy "tuutista" halogenit,niin jossain vaiheessa tuon tuikun pitäisi syttyä. Tai sitten kyseessä on kesken jäänyt viritelmä lisäkaukovaloksi? Näitä porukat on käsittääkseni noihin vaihtelevalla menestyksellä rakennellut.salmol kirjoitti:Näistä on aina aika-ajoin kysytty, ja eikös se niin ole että tuossa keskellä ei ole kuin kuin tyhjää tai kaarrevalot. Mutta siis ei ikinä lisäpitkiä.
Joku tuossa kertoi,ettei se kaarre valo syttyisikään paikoillaan käännellessä,mutta ainakin omassa ex.E60 LCI:ssä kyllä toimi paikoillaan. Sen huomasi usein parkkihalliin ajellessa,kun pysäköi seinää vasten.
Helpointa asiassa varmaan olisi edetä,kun lukisi auton vikakoodit. Siis jos nuo (kaarre?)valot ei oikeasti syty ajossakaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
- Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61
No nyt selvisi.. Soitin BMW merkkihuoltoon ja sieltä kerrottiin seuraavaa: Sisempi valo on tosiaan H8 polttimo josta tulee valo enkelirenkaisiin. Lisäksi se on myös lisäpitkä joka aktivoituu vasta 130 km/h tuntinopeudessa tarkoituksena antaa lisää valoa koville nopeuksille!!! Millään merkkiliikkeen laitteella sitä ei voi ohjelmoida toimimaan matalimmissa nopeuksissa. Todella tyhmää kun ei pysty käyttämään autossa olevia vakio lisäpitkiä vaan joutuu hommaamaan ylimääräiset lisäpitkät keulalle heilumaan jos haluaa enemmän valoa. Auto on selvästi suunniteltu Saksan moottoriteille eikä suomalaisille kinttupoluille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Pre LCI malleissahan on aina sisemmissä pitkäpolttimo, joka toimii vain kun haluaa "opastaa" edelle menevää. Miksi se ei pala xenonien kanssa johtuu kuulemma siitä, että muuten umpio kuumenee liikaa. Suomessako? heh heh.saperu kirjoitti:No nyt selvisi.. Soitin BMW merkkihuoltoon ja sieltä kerrottiin seuraavaa: Sisempi valo on tosiaan H8 polttimo josta tulee valo enkelirenkaisiin. Lisäksi se on myös lisäpitkä joka aktivoituu vasta 130 km/h tuntinopeudessa tarkoituksena antaa lisää valoa koville nopeuksille
Tuon pystyy helposti NCS:llä koodaamaan palamaan xenonien kanssa pitkinä.
Luulisi, että sinunkin valot saisi palamaan samalla tavalla
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Varmaan hyvin hyvin monelta läppäriltä ympäri Suomea. Eli kovin moni vähänkin Bmw:n sähköistä perillä olevalta autoharrastajalta. Onhan noita tietysti merkki huolloissakin,mutta sikahintaista toimintaa niillä. Ei varmaan sano edes päivää asiakkaalle alle satasella. Ja kaikkea siellä ei edes suostuta koodailemaan,vaikka olisi mahdollistakin.
Viisaampi olisi etsiä joku Bmw harrastaja,joka tekisi kaikki tarvittavat koodailut autoosi ja pilkkahintaan vs.merkkikorjaamo. Yleensä millään nyrkkipajoilla ei ko.ohjelmistoa löydy. Ainoastaan "jokamerkin yleistestereitä",joilla homma ei onnistu.
Tuolta BTCF foorumilta löytyisi varmaan helpostikkin,kun laitat paikkakuntaa näkyviin,missä vaikutat.
Viisaampi olisi etsiä joku Bmw harrastaja,joka tekisi kaikki tarvittavat koodailut autoosi ja pilkkahintaan vs.merkkikorjaamo. Yleensä millään nyrkkipajoilla ei ko.ohjelmistoa löydy. Ainoastaan "jokamerkin yleistestereitä",joilla homma ei onnistu.
Tuolta BTCF foorumilta löytyisi varmaan helpostikkin,kun laitat paikkakuntaa näkyviin,missä vaikutat.