http://www.gticarcenter.fi/myytavat_aut ... =2&aid=997" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta autosta harmittaa vain väri!
mitäs mieltä olette tästä, hankinnassa bmw e60 530ia tai isompi, tai sitten 530da
Kertokaa omat kokemuksenne ja tiedot mitä kannattaa ottaa huomioon tälläistä bemaria hankkien. Mahd, miinukset ja plussat.
Auton hankinta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Dieseli siinä tapauksessa jos kilometrejä tulee paljon vuodessa. Muuten suosittelen 530iA:ta, kone tässä aivan mahtava eikä kovin suuriruokanen riippuen tietysti kaasujalasta , itse olen päässyt luvattuihin lukemiin. Tietysti jos polttoainekustannuksilla ei ole väliä niin suurempi moottori aina parempi, Mulle riittänyt aivan hyvin tämä kolmilitranen.
Tuon ikäisestä kannattaa ainakin tarkastaa akun kunto, jos huono akku niin tietää paljon eri vikaherjoja mittaristossa. Sitten ainakin itseäni hieman arveluttaa nuo tehopäivitykset, mielellään kannaattaa ottaa ihan vakio ku jotain räpellystä eli kierrä "tuning" yksilöt kaukaa. Originaal on aina parempi.
Muuta ei nyt äkkiseltään tule mieleen. Päädyit sitte diesel tai bensakoneiseen niin varmasti saat ajettavuudeltaan ja laadullisesti erinomaisen auton.
Tuon ikäisestä kannattaa ainakin tarkastaa akun kunto, jos huono akku niin tietää paljon eri vikaherjoja mittaristossa. Sitten ainakin itseäni hieman arveluttaa nuo tehopäivitykset, mielellään kannaattaa ottaa ihan vakio ku jotain räpellystä eli kierrä "tuning" yksilöt kaukaa. Originaal on aina parempi.
Muuta ei nyt äkkiseltään tule mieleen. Päädyit sitte diesel tai bensakoneiseen niin varmasti saat ajettavuudeltaan ja laadullisesti erinomaisen auton.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
btcf.fi löytyy piiiitkä ketju e60/e61 hankinnasta.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=162289" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Mitä eroa on 163hv ja 177hv 520d bemareissa?
Ja milloin 177hv versiot ovat tulleet myyntiin.
Ja myös tähän liittyen, mitä käytännön eroa on LCI malleilla ja niillä ns. pre-facelift maleilla?
ja mitä "vikaa" tässä esimerkissä on:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja milloin 177hv versiot ovat tulleet myyntiin.
Ja myös tähän liittyen, mitä käytännön eroa on LCI malleilla ja niillä ns. pre-facelift maleilla?
ja mitä "vikaa" tässä esimerkissä on:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Liekkö teho muuttui LCI päivityksen yhteydessä eli 2008 vuosimalliin.ka_0593 kirjoitti:Mitä eroa on 163hv ja 177hv 520d bemareissa?
Ja milloin 177hv versiot ovat tulleet myyntiin.
Ja myös tähän liittyen, mitä käytännön eroa on LCI malleilla ja niillä ns. pre-facelift maleilla?
ja mitä "vikaa" tässä esimerkissä on:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
LCI:ssä on sisustaa muutettu, i-driveen tullut pikavalinnat 8 kpl,
kulutukset ovat kauttaaltaan tippuneet selvästi niin bensoissa kuin dieseleissäkin.
Ulkoa päin erona on valot, puskurit ja helmat.
Eikai mainitsemassasi autossa ole varsinaisesti muuta vikaa kuin köyhä varustelu...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
LCI sisustan laadukkuus vaikutelma parani sekä uusia moottoreita. Mm 530i on huomattavasti taloudellisempi myös oikeassa elämässä. Tästä kertoo 5 tähden ecotest rating. Kulutus on noin 8l /100km.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Major kirjoitti:Liekkö teho muuttui LCI päivityksen yhteydessä eli 2008 vuosimalliin.ka_0593 kirjoitti:
ja mitä "vikaa" tässä esimerkissä on:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
LCI:ssä on sisustaa muutettu, i-driveen tullut pikavalinnat 8 kpl,
kulutukset ovat kauttaaltaan tippuneet selvästi niin bensoissa kuin dieseleissäkin.
Ulkoa päin erona on valot, puskurit ja helmat.
Eikai mainitsemassasi autossa ole varsinaisesti muuta vikaa kuin köyhä varustelu...
Joo ei tuo mikään m-sport ole
Mutta tosipuheella, mitkä ovat niitä "must" varusteita.
Ovatko esim. nuo vakio jakkarat mistään kotoisin?
Kaikenlainen turha tilpehööri joka vai aiheuttaa ongelmia ei minua kiinnosta, esim. panoramakatto..
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Eikös se ole kiinni siitä, mitä varusteita sitä kukin tarvii. Minustahan tuossa on ihan hyvin varustetta, kun on automaatti-ilmastointi, pdc:t eteen ja taakse ja navikin. Varmasti pärjää myös noilla vakiojakkaroilla.
Itse ainakin pärjäisin noilla varusteilla ihan hyvin...
Itse ainakin pärjäisin noilla varusteilla ihan hyvin...
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Kuvien perusteella autossa ei ole ksenon-ajovalot, koska lasinen linssin vieressä on kaukovalopolttimo. Ksenoneissa erillinen kaukovalopolttimo puuttuu kokonaan ja sen sijaan musta muovilinssi, ei tule yhtään valoa. Ksenonottommissa ajovaloissa ei ole DRL-päivänajovalot (pelkästään voimakkaat angel eyesit päiväajeluun).ka_0593 kirjoitti:Mistä tietää onko autossa xenonit?
Ksenon-mallinen
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Jos on Xenonit Curve-valoilla niin LCI:ssä on keskimmäisissä "rihlattu" linssi:masiaro kirjoitti:Kuvien perusteella autossa ei ole ksenon-ajovalot, koska lasinen linssin vieressä on kaukovalopolttimo. Ksenoneissa erillinen kaukovalopolttimo puuttuu kokonaan ja sen sijaan musta muovilinssi, ei tule yhtään valoa.ka_0593 kirjoitti:Mistä tietää onko autossa xenonit?
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Jep, tuo linssin ei kuuluisi olla päällä kaukovalojen kanssa. Kun muutamat vaihtoivat pre-lci-autoon uudet LCI-malliset umpiot, niissä mutkavalo meni päälle pitkien kanssa -> linssi suli korjauskelvottomaksi. Todella kallis leikki.Major kirjoitti:Jos on Xenonit Curve-valoilla niin LCI:ssä on keskimmäisissä "rihlattu" linssi:masiaro kirjoitti:Kuvien perusteella autossa ei ole ksenon-ajovalot, koska lasinen linssin vieressä on kaukovalopolttimo. Ksenoneissa erillinen kaukovalopolttimo puuttuu kokonaan ja sen sijaan musta muovilinssi, ei tule yhtään valoa.ka_0593 kirjoitti:Mistä tietää onko autossa xenonit?
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 16 Helmi 2011, 13:56
- Auto: BMW F10 LCI 530d xDrive 2014
Kertomasi pitää paikkansa LCI-mallin osalta, mutta jos tarkoitit tuota vihreää GTi Car Centerin autoa, sehän on vuosimallia 2004 ja täten pre-LCI. Pre-LCI:ssä on halogeeni-polttimoiset lisäpitkät myös xenon-valollisessa umpiossa. Näin esimerkiksi omassa autossani, jossa ulommat valot ovat bi-xenonit, eli niissäkin on pitkä valo, ja lisäksi tuo halogeeni-lisäpitkä sisemmissä valoissa.masiaro kirjoitti: Kuvien perusteella autossa ei ole ksenon-ajovalot, koska lasinen linssin vieressä on kaukovalopolttimo. Ksenoneissa erillinen kaukovalopolttimo puuttuu kokonaan ja sen sijaan musta muovilinssi, ei tule yhtään valoa. Ksenonottommissa ajovaloissa ei ole DRL-päivänajovalot (pelkästään voimakkaat angel eyesit päiväajeluun).
Pre-LCI:ssä erottaa xenonin ja halogeenin päällepäin siitä, että xenonissa tuo ulompi valo on linssityyppinen ja halogeenissa ei. Tämän perusteella ko. autossa ei ole xenoneita.
Puhuin siis LCI-mallista. Pre-LCI:n ksenonien yhteydessä on myös kaukovalopolttimot niiden tueksi.Kamikaze kirjoitti:Kertomasi pitää paikkansa LCI-mallin osalta, mutta jos tarkoitit tuota vihreää GTi Car Centerin autoa, sehän on vuosimallia 2004 ja täten pre-LCI. Pre-LCI:ssä on halogeeni-polttimoiset lisäpitkät myös xenon-valollisessa umpiossa. Näin esimerkiksi omassa autossani, jossa ulommat valot ovat bi-xenonit, eli niissäkin on pitkä valo, ja lisäksi tuo halogeeni-lisäpitkä sisemmissä valoissa.masiaro kirjoitti: Kuvien perusteella autossa ei ole ksenon-ajovalot, koska lasinen linssin vieressä on kaukovalopolttimo. Ksenoneissa erillinen kaukovalopolttimo puuttuu kokonaan ja sen sijaan musta muovilinssi, ei tule yhtään valoa. Ksenonottommissa ajovaloissa ei ole DRL-päivänajovalot (pelkästään voimakkaat angel eyesit päiväajeluun).
Pre-LCI:ssä erottaa xenonin ja halogeenin päällepäin siitä, että xenonissa tuo ulompi valo on linssityyppinen ja halogeenissa ei. Tämän perusteella ko. autossa ei ole xenoneita.
- - -
Auto / BMW edelleen hankkimatta..
Onko tällä kokemuksia kulututuksesta 177hv / 163hv? Eli kannattaako satsata hieman enemmän että saa tuon 177hv version eli onko kulutuksessa merkittävää eroa, tai jossain muussa?
Entä sitten 525d vs. 520d millaiset erot käytännön kulutuksessa on. Kolmas asia mistä olisin kiinnostunut jos vain jollakin on tietoa, että mitä menee veroa esim. 110tkm ajetusta 2007 520d touringista?
Kevään edetessä pitemmälle auto kuume pahenee yhdessä päivän pituuden kanssa..
Onko tällä kokemuksia kulututuksesta 177hv / 163hv? Eli kannattaako satsata hieman enemmän että saa tuon 177hv version eli onko kulutuksessa merkittävää eroa, tai jossain muussa?
Entä sitten 525d vs. 520d millaiset erot käytännön kulutuksessa on. Kolmas asia mistä olisin kiinnostunut jos vain jollakin on tietoa, että mitä menee veroa esim. 110tkm ajetusta 2007 520d touringista?
Kevään edetessä pitemmälle auto kuume pahenee yhdessä päivän pituuden kanssa..