e61 ottaa laiskasti kierroksia
Tuossa viikko takaperin ajelin Suomen läpi 30 asteen pakkasessa ja keski-Suomen ohituskaistoilla huomasin bemuni(530d) vedon ohitustilanteessa hyytyvän n. 30000 kierroksen jälkeen. Oletin tämän liittyvän pakkaseen ja kylmän hyydyttävän konetta, mutta tänään lumisateessa innostuin polettamaan enemmän ja sama ilmiö edelleen vaivasi. Kiihtyy pirtsakasti reiluun 3000 kierrokseen sitten alkaa vetää laiskasti. Mistäs moinen? Turbo menossa? ilmamassamittari? joku ilmavuoto? Mitään vikakoodeja ei idriveen herjaa...
Nyt taas veto hyytyy. Noin sataseen kiihtyy hyvin sen jälkeen alkaa kumimainen meno. Eli kierrokset nousee todella hitaasti 3000 eteenpäin eikä yli 4000 mene...Vapaallakaan ei ota kierroksia tuon neljän tonnin yli. Vinkkejä mistä vikaa hakea? Turbo?
Oletko katsonut öljyn ja nesteiden lämmöt? Lämpiääkö kone kunnolla? Eli ettei ole hiukkasloukku tukossa esim. alhaisten lämpöjen takia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Moottorin lämmöt o ok. Vasta seurasin salavalikosta. Noita öljyn lämpöjä en ole hoksannu kattoa...Vikakoodia ei herjaa mistään, eikös tuon dpf:n tukkeutuminen aiheuta exhaust fault yms. vastaavaa koodia?
Joku aika sitten meni kampiakselin hhinapyörä vaihtoon, joka paikallisella korjaamolla rempattiin. Oisko tuosta voinu jäädä/seurata jotain?
Joku aika sitten meni kampiakselin hhinapyörä vaihtoon, joka paikallisella korjaamolla rempattiin. Oisko tuosta voinu jäädä/seurata jotain?