330dA (-06) yli 250 tkm mittarissa

E90, E91, E92, E93
arjohe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 10:24

Näyttää markkinoilla olevan jonkin verran houkuttelevan hintaisia (14-16keur) 330d automaatteja, joissa kilometrejä sitten 250.000 - 280.000 välillä karkeasti.

Uskaltaisitteko ostaa noilla kilometreillä kyseisen auton? Mitä tulisi pitää mielessä? Ajattelin ostaa auton tosiaan seuraavaksi pariksi vuodeksi ainakin (noin 50.000 km tulisi lisää ajossa). Jakopää ilmeisesti kestää ihan hyvin tässä mallissa, entä automaatti?

Googlailin aamun tänään ja tuo E90/E91 sarjan 330d näytti saavan M57 koneellaan lähes totaalisen synninpäästön, ilmeisesti mallisarjan luotettavimpia juhtia.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

M57 on hyvämaineinen kone. Ja sen yhteydessä ZF:n 6-vaihteinen automaatti kehutaan yleensä kestäväksi. Kannattaa koeajaa ja katsoa miten vaihteisto toimii. Yleensä pidetään että mitä enemmän maantieajoa ajettu, sitä paremmassa kunnossa laatikko on. Laatikko ei ehkä enää toimi yhtä napakasti jos on aina ajettu kaupunkiajoa (ns.ex-taksit).
- - -
heifetz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09

Itse hankin keväällä M57 automaatin, tosin E61, millä 240tkm ajettu. Tsekkaa nykiikö vaihdelaatikko ja perustarkistus, mieluiten nosturilla niin pääsee kattelee alle. Autotohtorilla käynti ei ole pahitteeksi. Laatikön öljyt voisi olla hyvä vaihtaa (itse en ole vielä vaihtanut), vaikka marmori ei tätä suosittelekkaan (öljyt ovat kuulemma ikuisia). Maksaa n. 650€.

M57 kuulostaa niin kermaiselta että pelkästään senkin takia suosittelen ostoa :thuup:
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Mites turbo kestää noissa isommissa? Hiace täältä foorumilta taisi aikanaan vaihtaa jos muistan oikein, mutta muuten ei näppituntumaa. Näissä 2-litraisissa tuntuu kilsat tulevan täyteen helpommin turboilla. Termarit taitaa näissäkin hajoilla, mutta ei ole iso ongelma vaihtaa.

Itse tsekkaisin yleiskunnon ja hommaisin hyvillä varusteilla.
JTH123
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Joulu 2015, 16:47

2008 E92 330XD automaatilla.

110 tkm nelivedon säätöyksikkö :mad:
120 tkm etujarrulevyt
160 tkm takajarrulevyt
189 tkm iskarit joka nurkkaan , taka laakerit ja toinen takavetoakseli
222 tkm takalaakeri
228 tkm etukardaanin takanivel irti > halkaisi vaidelaatikon :thdw:
249 tkm alanokkaketju helppasi > ventiilit mäntiin, toinen nokkaakseli irti kiinikeistä. :thdw:
255 tkm Nyt taas menty toisella laatikolla ja moottorilla kahtasataa ja välillä täysillä. :thup:
Vastaa Viestiin