Jep.-V- kirjoitti:Onkos viimeisimmässä E87 116i:ssä "samaa sarjaa" oleva moottori?
E9x 320i (N43) nykii
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Pääsinpä vihdoinkin itsekin kokemaan nämä N43:sen surullisen kuuluisat ongelmat. Vika alkoi talvella sillä, että kone kävi muutaman sekunnin täristen ja moottorin vikavalo paloi. Nämä kävi lähes aina talven kylmimpinä päivinä. Korjaamon kanta oli, että seurataan asiaa. Kun vika sitten alkoi yleistymään, niin korjaamolla vaihdettiin puolat valmistajan piikkiin ja tulpat minun piikkiin. Samalla myös päivitettiin ohjelmat.
Näiden korjausten jälkeen vika alkoi esiintyä entistä useammin. Nyt on varattuna aika suuttimien vaihdolle. Epävirallisesti suositeltiin kokeilemaan suutinöljyä. BMW ei tätä virallisesti suosittele, mutta vw suosittelee ja käyttää saman alihankkijan suuttimia. Tuo suutinöljy löytyi jopa volkkarin marmorilta. Syyksi näiden suuttimien ongelmille selitettiin Suomalainen erityisen "kuiva" bensa ja erityisesti nesteen hapetettu bensa.
Autona on -08 320iA ja kilometrejä takana 138tkm. 25tkm on suht huolettomia kilometrejä itsellä takana, mutta edellisen omistajan vikahistoriasta ei ole tietoa.
Näiden korjausten jälkeen vika alkoi esiintyä entistä useammin. Nyt on varattuna aika suuttimien vaihdolle. Epävirallisesti suositeltiin kokeilemaan suutinöljyä. BMW ei tätä virallisesti suosittele, mutta vw suosittelee ja käyttää saman alihankkijan suuttimia. Tuo suutinöljy löytyi jopa volkkarin marmorilta. Syyksi näiden suuttimien ongelmille selitettiin Suomalainen erityisen "kuiva" bensa ja erityisesti nesteen hapetettu bensa.
Autona on -08 320iA ja kilometrejä takana 138tkm. 25tkm on suht huolettomia kilometrejä itsellä takana, mutta edellisen omistajan vikahistoriasta ei ole tietoa.
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nyt on 1/4 osa tankillista ajettu suutinöljyjen kanssa ja on tuosta ollut apua, vaikka ongelma ei kokonaan ole poistunutkaan. Omalla kohdalla vikavalo ei ole enää vilkkunut, käynti on hiukan epätasaista. Vaimolla vikavalo vilkkui yhtenä aamuna, mutta ennen tuon suutinöljyn kokeilua vikavalo vilkkui aina kylmällä moottorilla startatessa. Pitänee vielä hiukan seurailla, onko tuosta suutinöljystä ollut tarpeeksi apua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Mitenkäs olis Nitro+, joka lupaa puhdistaa paikkoja suorasuihkutus koneissa?
http://www.shell.fi/v-power-nitro-plus-engine-room.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.shell.fi/v-power-nitro-plus-engine-room.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Voihan tuotakin kokeilla, mutta en tiedä onko hyötyä jos suuttimissa ei ole varsinaisesti likaa vaan ne ovat "kuivat". Täytyy ensin ajaa nykyinen tankillinen tyhjäksi, jossa on tuo suutinöljy joukossa ja sen jälkeen voi kokeilla tuota Nitroa. Ja prätkään ajattelin kokeilla tuota joku kerta.
320iA 2010, ajettu 67tkm
Vaihdettu 2 X puolat, kerran tulpat ja kerran NOX tunnistin, takuuseen. Maalattu takaluukku kun rupes pukkaan "kukkia" keväällä, takuuseen tämäkin. Tänään vaihdettu pakonokka-akselin tunnistin, menee GW käsittelyyn. Noi moottorihommat sen takia kun kojetaulussa koko ajan moottorihäiriövaloja kun lentokoneessa konsanaan .
Selvis miks BMW on Premium luokan auto. Pitää olla perkeleesti rahaa (tai saada kaikki takuuseen, vaikka olisi jo ummessa), jotta matka jatkuis kuten autolla pitääkin...
Vaihdettu 2 X puolat, kerran tulpat ja kerran NOX tunnistin, takuuseen. Maalattu takaluukku kun rupes pukkaan "kukkia" keväällä, takuuseen tämäkin. Tänään vaihdettu pakonokka-akselin tunnistin, menee GW käsittelyyn. Noi moottorihommat sen takia kun kojetaulussa koko ajan moottorihäiriövaloja kun lentokoneessa konsanaan .
Selvis miks BMW on Premium luokan auto. Pitää olla perkeleesti rahaa (tai saada kaikki takuuseen, vaikka olisi jo ummessa), jotta matka jatkuis kuten autolla pitääkin...