Valojen pesimet
Onko jollain tietoa tai kokemusta samanlaisesta ongelmasta. Valojen pesurit nousee ylös ja pesee valot mutta eivät laske kuin puolitankoon eli pari senttiä jää vaille. Sitten kun varovasti painaa sormella alas niin menevät kyllä. Ei iso vika mutta talvella tulee aukot olemaan täynnä lunta jos jää auki.
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
En nyt ole ihan varma, mutta olen käsittänyt, että ajovalojen pesurien 'luukut' toimivat paineella.
Eli kun letkuihin kertyy painetta potkaistaan luukut ylös ja suuttimet esille. Kun paine laskee niin jousi palauttaa luukut kiinni.
Jos nuo toimii noin niin sulla on noi jouset vaan kulunnut. Riippuen vähän mimmoiset ne on niin vois katkaista kierteen pois ja taivutella uudelleen paikoilleen. (tein joskus näin volvon takalasin pyyhkijänsulalle kun se ei painanut tarpeeksi lasin pintaa).
Eli kun letkuihin kertyy painetta potkaistaan luukut ylös ja suuttimet esille. Kun paine laskee niin jousi palauttaa luukut kiinni.
Jos nuo toimii noin niin sulla on noi jouset vaan kulunnut. Riippuen vähän mimmoiset ne on niin vois katkaista kierteen pois ja taivutella uudelleen paikoilleen. (tein joskus näin volvon takalasin pyyhkijänsulalle kun se ei painanut tarpeeksi lasin pintaa).
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Koko uusi suutin maksaa Saksassa alle 30 eur (toki tulee pk:t päälle), joten samalla vaivalla kun tuon aukaisee, niin vaihtaa myös koko mokkulan. Varmaan tuo irtoaa paikalliseltakin tiskiltä muutamalla kympillä...
Itselläni vuotaa kuskinpuoleinen ja tilasin muiden osien mukana Saksasta tuonkin, mutta kyllä tuon vaihtoon pitänee puskuri (tai siis se muovi, jota puskuriksi nimitetään) irrottaa. Itsessään tuon puskurin irroittaminen on helppo homma. Toisesta autosta olen pari kertaa käyttänyt "puskurin" irti ja siihen menee ehkä 15-30min, nyt kun homman osaa. Sisälokareita joutuu avaamaan hieman, että saa molemmista lokasuojista kaksi ruuvia irti. Moottorin alasuojassa on muutama ruuvi + munuaisten yläpuolella 4 ruuvia, jonka jälkeen tuo puskuri lähtee ihan nostamalla. Toki nuo lampunpesurin lätkät pitää irrottaa myös ensin, mutta ne nousee sormilla ylös, jonka jälkeen ne saa napsautettua tuosta suuttimesta irti nätisti.
Ei ole tullut vielä tuota itse suutinta vaihdettua, kun se itse asiassa välillä lakkasi vuotamasta. Nyt taas näyttää lämpimässä vähän tihkuvan, mutta jäänee silti ensi kesän projektiksi...
Edit: Kyseessä siis osa nro 2:
2, Telescopic nozzle, 61677179311, €27.80
Itselläni vuotaa kuskinpuoleinen ja tilasin muiden osien mukana Saksasta tuonkin, mutta kyllä tuon vaihtoon pitänee puskuri (tai siis se muovi, jota puskuriksi nimitetään) irrottaa. Itsessään tuon puskurin irroittaminen on helppo homma. Toisesta autosta olen pari kertaa käyttänyt "puskurin" irti ja siihen menee ehkä 15-30min, nyt kun homman osaa. Sisälokareita joutuu avaamaan hieman, että saa molemmista lokasuojista kaksi ruuvia irti. Moottorin alasuojassa on muutama ruuvi + munuaisten yläpuolella 4 ruuvia, jonka jälkeen tuo puskuri lähtee ihan nostamalla. Toki nuo lampunpesurin lätkät pitää irrottaa myös ensin, mutta ne nousee sormilla ylös, jonka jälkeen ne saa napsautettua tuosta suuttimesta irti nätisti.
Ei ole tullut vielä tuota itse suutinta vaihdettua, kun se itse asiassa välillä lakkasi vuotamasta. Nyt taas näyttää lämpimässä vähän tihkuvan, mutta jäänee silti ensi kesän projektiksi...
Edit: Kyseessä siis osa nro 2:
2, Telescopic nozzle, 61677179311, €27.80
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Otin omasta pois sen pesurien sulakkeen, eikä tullut mitään vikakoodeja. Muistaa vaan sitten laittaa katsastukseen takasin.
E46:ssa vuoti neste tuosta osan 2 ja letkun välistä o-renkaan petettyä. Ilmeisesti se ei kestä painetta, kun tuo suutin jäätyy tms. Korjaantui pelkän letkun ja suuttimen välikappaleen uusinnalla (jossa se o-rengas sijaitsi). Liekö sitten näissä E9X:ssä tuollaista välikappaletta, kun ei tuosta kuvasta saa sen enempää selvää..
E46:ssa vuoti neste tuosta osan 2 ja letkun välistä o-renkaan petettyä. Ilmeisesti se ei kestä painetta, kun tuo suutin jäätyy tms. Korjaantui pelkän letkun ja suuttimen välikappaleen uusinnalla (jossa se o-rengas sijaitsi). Liekö sitten näissä E9X:ssä tuollaista välikappaletta, kun ei tuosta kuvasta saa sen enempää selvää..
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Varmaanki tuossa E90:ssä vuotaa samasta kohtaa ja jotkut on korjanneet pelkän o-renkaan vaihdolla, mutta ei jaksa purkaa edestakaisin, niin ostin suosiolla tuon uuden mokkulan. Sopiva o-rengas olis varmaan löytynyt aika halvalla muualtakin.
Eikä johdu jäätymisestä vaan suunnitteluvika tmv., koska jenkkiforumeillakin aika tunnettu ongelma myös kaliforniassa ja floridassa.
Eikä johdu jäätymisestä vaan suunnitteluvika tmv., koska jenkkiforumeillakin aika tunnettu ongelma myös kaliforniassa ja floridassa.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...