Minun 65 tuhatta ajetun automaatti 330xi:n huollossa testeri ehdotti mekatroniikkayksikön vaihtoa. Merkkihuollossa tultiin siihen tulokseen, että koko vaihdelaatikko olisi vaihdettava. Äly hoi älä jätä. Katsoin huoltomanuaalista, että mekatroniikkayksikkö on venttiilitukki jonka päällä on joku logiikka. Ei kai temppuilevan mankkuventtiilin takia tarvitse
lootaa vaihtaa.
Vika ilmeni tutkittaessa miksi auto nykäisee hiukan pysähdyttäessä. Onko jollain ollut vastaavia kokemuksia ja miten niistä selvisitte?
Mekatroniikkayksikön vaihto
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ei ole kokemusta, mutta muistikuva lontoonkielisiltä foorumeilta on, ettei todellakaan tarvitse koko laatikkoa vaihtaa tuon mekatroniikan takia vaan noita yksiköitä on vaihdettu uusiin.
Nopealla googletuksella löytyi ohjeet vaihtoonkin...
http://www.tsgparts.net/images/pdf/help ... _mecha.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nopealla googletuksella löytyi ohjeet vaihtoonkin...
http://www.tsgparts.net/images/pdf/help ... _mecha.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Ja tuosta ohjeesta näkee, miksi merkkihuollon kanta on se, että vaihdetaan koko loota. Eihän ne tuollaista osaa merkkihuollossa korjata. Kannattaa etsiä joku spesialisti, joka on puuhastellut näiden ZF:n laatikoiden kanssa. Varmasti osaa vaihtaa tuon mekatroniikan ja mahdollisesti myös halvemmalla kuin merkkiliike.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Nimenomaan... helpompi syöttää asiakkaalle kokonaan uusi laatikko kun huoltomiehillä jännäkakka housussa jo pelkästä ajatuksesta.Ironic32 kirjoitti:Ja tuosta ohjeesta näkee, miksi merkkihuollon kanta on se, että vaihdetaan koko loota. Eihän ne tuollaista osaa merkkihuollossa korjata. Kannattaa etsiä joku spesialisti, joka on puuhastellut näiden ZF:n laatikoiden kanssa. Varmasti osaa vaihtaa tuon mekatroniikan ja mahdollisesti myös halvemmalla kuin merkkiliike.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27 Loka 2010, 00:17
- Auto: BMW 330 cxi 2008
- Paikkakunta: Helsinki
Lopputulos oli, että lukuisien tutkimusten ja uudelleenohjelmointien jälkeen koko vaihdelaatikko vaihdettiin.
Tosissaan ne tuntuivat vikaa hakevan tehtaan ohjeiden mukaan. Lopulta halusivat koko laatikon itselleen ihmeteltäväksi.
No mikäs siinä. Tehdas maksoi ruljanssin. Reilu peli.
Tosissaan ne tuntuivat vikaa hakevan tehtaan ohjeiden mukaan. Lopulta halusivat koko laatikon itselleen ihmeteltäväksi.
No mikäs siinä. Tehdas maksoi ruljanssin. Reilu peli.
Pistetään tänne nyt tietoa varaosien saatavuudesta, jos joku sattuisi tomaattiongelmaan törmäämään. Osia hankittaessa kannattaa kuitenkin pitää mielessä Saksan ebayn laatikkotarjonta, sillä koko laatikon saa 1,5 ... 2,0 k€.
No, ainakin tuolta saa osia (jenkkilä = + tulli ja alv): http://www.thectsc.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
No, ainakin tuolta saa osia (jenkkilä = + tulli ja alv): http://www.thectsc.com/" onclick="window.open(this.href);return false;