BMW E90

E90, E91, E92, E93
BMW91
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Hei. Olen uusi täällä joten en oikein tiennyt mihin tämän viestin laittaisin. :D

Elikkä Minulle on nyt noussut noin +38,5c BMW kuumetta. :D Ja nyt olen sopivan auton löytänytkin niin kyselisin että mitä kannattaa tsekata tällaisesta autosta mitkä siis ovat tyyppivikoja.

Auto on BMW 318i E90 2006 2.0i 60tkm ajettu. mitä kannattaa siis katsoa/kysyä. ?

Takavetoisista ei kokemusta mutta kait silläkin loskassa pärjää. :D
Altair76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood

BMW91 kirjoitti:Hei. Olen uusi täällä joten en oikein tiennyt mihin tämän viestin laittaisin. :D
Kannattaa tutustua tuohon "mallikohtaiseen" säikeeseen eli:
Etusivu ‹ MALLIKOHTAISET ‹ 3-sarja

Löytyy todella paljon tietoa eri E9X -malleista
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Lied
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: E90 325i

Kyllä takavedolla loskassakin, vaikkei aiempaa kokemusta olekaan. Itse mietin 1,5 vuotta sitten samaa, kun omaa E90:ä olin hankkimassa, mutta hyvin meni viime talvi. Kunnon renkaat vaan alle ja järki päässä, niin hyvä tulee... ;)
BMW91
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Onko sulla ollut siinä mtn vikoja ? Mielestäni on aika hyvännäköinen auto. Toinen miinus että on aika pieni maavara.
Lied
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Satuitkin kysymään noista vioista... Välillä tuntuu, että mulle on osunut maanantaikappale. Isoin vika on se, että lyhyesti todettuna tuosta kärrystä tulee moottoriöljyt pakoputkista pihalle. Paljon on tutkittu ja tehty toimenpiteitäkin, ja onneksi tilanne on nyt rauhoittunut sen verran, ettei tarvi konetta avaamaan toistaiseksi lähteä. Murhetta on kyllä tästä asiasta tullut tän 1,5 v aikana. Muista vioista tulivat äkkiä mieleen nämä: integroitu navi pimeni ja piti vaihtaa, moottorin kannentiiviste vuoti ja piti vaihtaa, takapyörän ripustus hajosi kuoppaan ajettaessa ja ulkolämpömittarin anturi näyttää mitä sattuu. Noista nyt on selvinny rahalla eikä ole kovin paljo tarvinnut murehtia. Ja tuosta isosta (ja kuulemma harvinaisesta) moottoriöljyongelmasta huolimatta ajamisen ilo on kyllä korvannut kaikki murheet! On se vaan hieno peli. :)

Mitä maavaraan ja alustaan tulee, niin mulla on tuossa sporttialusta. Vakioalustaan en osaa verrata, mut vähäsen matalampi ja kovempi se kuulemma on. Muttei mikään kivireki kumminkaan. Maavaran kanssa saa olla välillä tarkkana ja
jossain välissä oon pienen halkeaman pohjapanssariin saanut aikaiseksi, mutta toisaalta oon kyllä jonkun verran ajellut sellaisia teitä, jotka sopis kyllä ennemminkin X-sarjan Bemuille... :) Hienosti toimii kyllä alusta mutkissa!

Ja ulkonäköhän on kyllä hieno. :) Mulla on pre-facelift, ja tykkään sen keulan ilmeestä vielä enemmän kuin facelift-version keulasta. Takavalot toisaalta on faceliftissä ehkä paremman näköiset. Kumpaa oot ite miettinyt?
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Pre "faceliftissä" on ehdottomasti parempi ohjaustuntuma hydraulisen ohjaustehostimen takia. Toisaalta polttoainetalous on huonompi noissa vanhemmissa :(

Ainakin seuraaviin vikoihin olen foorumeilla törmännyt:
-sähköisesn rattilukon viat, rattilukko avattu "väärin"
-ABS paineanturivikoja
-Lämppärin "siili"
-Ovien lukon toimilaitteet

Ei silti kannata pelästyä foorumeiden vikakeskusteluihin, niitä on kaikilla merkeillä. E9x on mielestäni keskimääräistä parempi auto. Vikapaikkoihin kannattaa silti kiinnittää huomiota. Lue vielä lisää foorumeita niin saatat löytää tyyppivikoja ja niiden korjauksia/kustannuksia.
Lied
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Joo ohjaustuntuma on kyllä erinomainen. Monet uudet ilm. sähköisesti tehostetut on aivan liian keveitä ja tunnottomia tuon jälkeen.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Lied kirjoitti:Joo ohjaustuntuma on kyllä erinomainen. Monet uudet ilm. sähköisesti tehostetut on aivan liian keveitä ja tunnottomia tuon jälkeen.
Mun käsityksen mukaan täysin sähköiseksi ohjaus ei muuttunut kyllä missään vaiheessa E9x-mallien elinkaaren aikana. Ei edes faceliftissa.
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Ainakin mitä itse kokeilin 318d LCi mallia niin ohjaus oli kyllä paljon mieleisempi tuossa pre LCi:ssä.
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: BMW M340i

Jakopääongelmat, kannattaa googlettaa lisää. En pysty nyt kirjottamaan tarkemmin koska liian monta vodkatoniccia alla :thup: kannattaa kunnella/kuunteluttaa koneen käynti jollain asiantuntijalla…muuten voi huonolla tuurilla napsua kallis remppa!
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Praetor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Lied kirjoitti:Joo ohjaustuntuma on kyllä erinomainen. Monet uudet ilm. sähköisesti tehostetut on aivan liian keveitä ja tunnottomia tuon jälkeen.
Ainakaan E90 LCI:n ohjausta ei voi minun mielestäni kuvailla saati kevyeksi tai tunnottomaksi. Minulle tuo tehostuksen sähköisyys(?) tuli itseasiassa yllätyksenä, ottaen huomioon miten jämäkkä ohjaus on. Esimerkiksi verrattaessa erään toisen saksalaismerkin sähköiseen tehostukseen, ero on kuin yöllä ja päivällä (kummatkin omalla tavallaan hyviä). Mainittakoon kuitenkin, että runflat renkailla lienee myös oma vaikutuksensa jämäkkyyden taustalla.

Kaiken kaikkiaan E90:ssä on mielestäni oikein hyvä ohjaus. Tuo oma yksilö on varustettu servotronicilla, mikä vaikuttaa myös. Kovin tyytyväiseltä ohjaukseen vaikutti myös ystäväni, joka ajaa itse E46:lla. :)
Lied
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

En missään nimessä tarkoittanut minkään BMW:n sähköisesti tehostettua ohjausta - muistelin yhtä koeajoiltapäivää, kun oli mm. Citroën C4, Toyota Auris ja VW Golf kokeiltavana, ja sen jälkeen kun pääsi oman E90:n rattiin, tuntui kuin ei olisi ohjaustehostinta lainkaan... Mutta se oli ihan hyvä fiilis. :) Itse asiassa en ole tainnut koskaan edes ajaa facelift-E90:ä. Sitä kyllä olisikin kiinnostavaa vertailla pre-faceliftin kanssa.
Vastaa Viestiin