Joo, elikkäs auto alkoi nykimään kiihdytettäessä 1,2,3 -vaihteilla ainakin. Huomaa siis kun kääntyy tai lähtee risteyksestä eli kun vauhti tippuu nollaan tai kunnolla alas. Jos pistää reippaan kaasutuksen pienellä vaihteella niin ei mitään mutta ns normiajossa alkaa nykimään vittumaisesti. En ole varma onko vainoharhaisuutta vai onko auto oikeasti laiskempi kiihdytyksessä muutenkin?!
Mikä siis voisi mättää ja onnistuuko korjaus kotona? Olen hieman tehnyt autohommia, mutta mekaanikko en ole. En kehtaisi aina viedä autoa vikakoodien lukuun. Valoja ei ole syttynyt.
Just vaihdoin moottorinilmansuodattimen, mutta ei vika hävinnyt. Olen äskettäin vaihtanut kesävanteet alle jotka valitettavasti painavat enemmän kuin talvivanteet ja kokokin on hieman eri joten voiko tämä aiheuttaa häiriötä?
Yritin etsiä vastausta jo erinäisistä topiceista, mutta vastaavan kuuloiset tapaukset olivat dieseleitä.
Auto nykii kiihdytettäessä E90 325i
Polttoainesuodatin, tulpat, puolat?Penari kirjoitti:Joo, elikkäs auto alkoi nykimään kiihdytettäessä 1,2,3 -vaihteilla ainakin. Huomaa siis kun kääntyy tai lähtee risteyksestä eli kun vauhti tippuu nollaan tai kunnolla alas. Jos pistää reippaan kaasutuksen pienellä vaihteella niin ei mitään mutta ns normiajossa alkaa nykimään vittumaisesti. En ole varma onko vainoharhaisuutta vai onko auto oikeasti laiskempi kiihdytyksessä muutenkin?!
Mikä siis voisi mättää ja onnistuuko korjaus kotona? Olen hieman tehnyt autohommia, mutta mekaanikko en ole. En kehtaisi aina viedä autoa vikakoodien lukuun. Valoja ei ole syttynyt.
Just vaihdoin moottorinilmansuodattimen, mutta ei vika hävinnyt. Olen äskettäin vaihtanut kesävanteet alle jotka valitettavasti painavat enemmän kuin talvivanteet ja kokokin on hieman eri joten voiko tämä aiheuttaa häiriötä?
Yritin etsiä vastausta jo erinäisistä topiceista, mutta vastaavan kuuloiset tapaukset olivat dieseleitä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vikakoodeista voisi selvitä jotain, eli tuleeko esim. misfire-ilmoituksia jotka voisi johtua korkeapainesuuttimista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juu.
Pitää kai käyttää taas koneessa kiinni...Tympii tuo nykiminen aikas paljon.
Mitenkäs on? Mulla on tuo auto tuontiauto...auttaako noi kampanjat mua mitenkään? Eli koskeeko vain suomiautoja / liikkeestä ostettuja?
Mulla on tuo auto käynyt koneessa jo pariin otteeseen puolen vuoden sisällä, kun oli Vanoksen kanssa ongelmia. Muuta ei noilla kerroilla löytynyt koodeista. Vanos meni siis vaihtoon ja viat katosi.
Alkaa tympiä, kun on tullut sellainen tunne, että ei voi luottaa autoon ja että osa toisensa perään menee uusiks ja korjauttaminen ei ole halpaa
Pitää kai käyttää taas koneessa kiinni...Tympii tuo nykiminen aikas paljon.
Mitenkäs on? Mulla on tuo auto tuontiauto...auttaako noi kampanjat mua mitenkään? Eli koskeeko vain suomiautoja / liikkeestä ostettuja?
Mulla on tuo auto käynyt koneessa jo pariin otteeseen puolen vuoden sisällä, kun oli Vanoksen kanssa ongelmia. Muuta ei noilla kerroilla löytynyt koodeista. Vanos meni siis vaihtoon ja viat katosi.
Alkaa tympiä, kun on tullut sellainen tunne, että ei voi luottaa autoon ja että osa toisensa perään menee uusiks ja korjauttaminen ei ole halpaa
No onhan se tietenkin yli ton 5 vuotta...
Pitää katsoa mitä ne koodit kertovat. Tympii, kun saa odottaa niin pitkään ja ei tiedä voiko toi pahentua tai tehdä pahempia tuhoja koneelle, jos autolla jatkaa ajoa. Ja kun koodit on luettu, niin jos ei taidot riitä itsellä, niin saa taas odottaa hyvän aikaa ennen kuin saa kuntoon. Ja ne rahat mitä oli suunnitellut auton "tuunailuun" ja "kiillottamiseen", menevät nyt vikakoodien lukuun ja jatkuvien pikku- ja isojenvikojen korjaamiseen. Ei anna hyvää kuvaa itselle merkistä, jonka pitäisi olla hieman keskimääräistä parempi. Edellisissä 7 autossa ei ole oikeastaan ollut mitään vikaa koskaan ja joukossa on ollut kaikenlaisia kulkineita.
Pitää katsoa mitä ne koodit kertovat. Tympii, kun saa odottaa niin pitkään ja ei tiedä voiko toi pahentua tai tehdä pahempia tuhoja koneelle, jos autolla jatkaa ajoa. Ja kun koodit on luettu, niin jos ei taidot riitä itsellä, niin saa taas odottaa hyvän aikaa ennen kuin saa kuntoon. Ja ne rahat mitä oli suunnitellut auton "tuunailuun" ja "kiillottamiseen", menevät nyt vikakoodien lukuun ja jatkuvien pikku- ja isojenvikojen korjaamiseen. Ei anna hyvää kuvaa itselle merkistä, jonka pitäisi olla hieman keskimääräistä parempi. Edellisissä 7 autossa ei ole oikeastaan ollut mitään vikaa koskaan ja joukossa on ollut kaikenlaisia kulkineita.
Parempi missä mielessä? Premium tarkoittaa nykyään vain kovempaa hintaa... Kyllähän vanhemmissa bemareissa korjattavaa riittää ja huonolla tuurilla (varsinkin jos itse ei voi lukea vikakoodeja ja korjailla) voi omistaminen tulla kalliiksi. Taitaa japsiautot olla yhä oikea valinta jos haluaa huolettomia kilometrejä.Penari kirjoitti:Ei anna hyvää kuvaa itselle merkistä, jonka pitäisi olla hieman keskimääräistä parempi.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Noinhan se on, kuten TJJ kirjoittaa, mutta etsipä Penari esim. btcf:ltä alueeltasi joku, joka noita koodeja voisi lukea, niin ei aina tarvi liikkeelle maksaa mansikoita vikojen selvityksestä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
No niin, vikakoodit on luettu ja tulos oli... ei vikakoodeja?
Mekaanikko tutkaili autoa ja huomasi, että yksi imuilmaputkista oli osittain irti. Sen lisäksi putsasi samalla ilmamäärämittarin liittimen -> vika katosi. Ihmettelivät liikkeellä ja samoin itsekin, kun ei ollut kone tuota tajunnut( siis ei ollut vikakoodia), mutta nyt auto tuntuu toimivan kuten pitää. Vielä kun tietäis, että miten toi putki oli irronnut?
Ja tohon vikakoodilukija-asiaan...olen harkinnut jo pariin otteeseen sellaisen hankkimista. Ei ole tarkoitus vaihtaa autoa ihan heti kuitenkaan.
Kiitoksia vastauksista kuiteskin.
Mekaanikko tutkaili autoa ja huomasi, että yksi imuilmaputkista oli osittain irti. Sen lisäksi putsasi samalla ilmamäärämittarin liittimen -> vika katosi. Ihmettelivät liikkeellä ja samoin itsekin, kun ei ollut kone tuota tajunnut( siis ei ollut vikakoodia), mutta nyt auto tuntuu toimivan kuten pitää. Vielä kun tietäis, että miten toi putki oli irronnut?
Ja tohon vikakoodilukija-asiaan...olen harkinnut jo pariin otteeseen sellaisen hankkimista. Ei ole tarkoitus vaihtaa autoa ihan heti kuitenkaan.
Kiitoksia vastauksista kuiteskin.