318d:hen M-Sport vanteet alle - uraherkkyys?

E90, E91, E92, E93
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

Alla 2008 318d M-Sport alustalla.

Olen harkinnut jos ostaisin kesävanteiksi autoon nuo 18" M star spoke 193 -vanteet jotka taitavat tulla M-Sport -paketin mukana (eli sikäli voisi olettaa toimivan hyvin tämän autoni kanssa koska tässäkin sama alusta).

Ulkonäöllisesti tähdätään tuollaiseen ratkaisuun, mielestäni erittäin tyylikäs:

Kuva

Itselläni on ollut aikaisemmin 1-sarjan M-Sport auto jossa oli 17" M-Sport vanteet ( http://postimage.org/image/iw3dvdpfv/" onclick="window.open(this.href);return false; ) ja ne olivat äärimmäisen uraherkät ja olivat sentään vain 17" kooltaan.
Tällä hetkellä autossani on varsin konservatiiviset 16" perus bmw-vanteet ja minkäänlaista uraherkkyyttä ei ole havaittavissa.

En haluaisi uhrata ajomukavuutta, mutta ulkonäköparannus houkuttelee.

Kysymys: Onko kokemuksia, onko tuo 193 -vanne 3-sarjalaisessa kuinka mahdoton tapaus vetelyn suhteen?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

static kirjoitti: Kysymys: Onko kokemuksia, onko tuo 193 -vanne 3-sarjalaisessa kuinka mahdoton tapaus vetelyn suhteen?
No itsessään nuo vanteet ei aiheuta vetelyä lainkaan vaan niissä olevat renkaat. Minulla on juuri nuo M193 -vanteet kesäkäytössä ja alkuperäisillä Bridgestone rft -renkailla vetely ja uraherkkyys oli todella ärsyttävää. Vaihdoin eteen Michelin Pilot Sport 3 non-rft renkaat ja vetely sekä uraherkkyys katosi kokonaan.

Talvivanteina minulla on samankokoiset 18" Style 189:t Michelinin non-rft nastarenkailla, eikä mitään vetelyä tai uraherkkyyttä ole havaittavissa.
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

///Marko kirjoitti:
static kirjoitti: Kysymys: Onko kokemuksia, onko tuo 193 -vanne 3-sarjalaisessa kuinka mahdoton tapaus vetelyn suhteen?
No itsessään nuo vanteet ei aiheuta vetelyä lainkaan vaan niissä olevat renkaat. Minulla on juuri nuo M193 -vanteet kesäkäytössä ja alkuperäisillä Bridgestone rft -renkailla vetely ja uraherkkyys oli todella ärsyttävää. Vaihdoin eteen Michelin Pilot Sport 3 non-rft renkaat ja vetely sekä uraherkkyys katosi kokonaan.

Talvivanteina minulla on samankokoiset 18" Style 189:t Michelinin non-rft nastarenkailla, eikä mitään vetelyä tai uraherkkyyttä ole havaittavissa.
Kiitos hyvästä infosta!
1-sarjalaiseni oli nimenomaan Runflat renkailla (Pirelli P-Zero muistaakseni) ja se oli erittäin uraherkkä yhdistelmä.

Sattuisiko muuten tuosta autostasi olemaan netissä kuvia jos tuo on vakioalustalla? Hienolta näyttää ainakin tuossa pikkukuvassa.

Ja miten ajomelu- ja ajomukavuus noin yleisesti on ollut tuolla vanteella ja rengastuksella? Minun olisi tuolla tarkoitus työajoa moottoritiellä jyystää jatkossakin, joten en haluaisi mitenkään kovin isoa rengasjyminää tällä päivityksellä.

Ja vielä viimeisenä, muistatko minkähintainen rengassarja tässä koossa esimerkiksi tuo sinulla oleva Michelin on?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

static kirjoitti: Sattuisiko muuten tuosta autostasi olemaan netissä kuvia jos tuo on vakioalustalla? Hienolta näyttää ainakin tuossa pikkukuvassa.

Ja miten ajomelu- ja ajomukavuus noin yleisesti on ollut tuolla vanteella ja rengastuksella? Minun olisi tuolla tarkoitus työajoa moottoritiellä jyystää jatkossakin, joten en haluaisi mitenkään kovin isoa rengasjyminää tällä päivityksellä.

Ja vielä viimeisenä, muistatko minkähintainen rengassarja tässä koossa esimerkiksi tuo sinulla oleva Michelin on?
Autostani löytyy kuvia forumin autotallin puolelta. Ensimmäiset 50tkm ajelin vakio-alustalla, nykyisin se on madallettu. Moottorite ajoa minullakin tulee paljon ja ihan tyytyväinen olen ollut ajo-ominaisuuksiin sekä rengasmeluun. Saattaa olla että tuota E90 lci-mallin äänieristystä on hieman parannettu aikaisimmista malleista.

Noissa rengassarjojen hinnoissa on toki eroja, mutta Michelin Pilot Sport 3:t tulee maksamaan noin 850e Suomesta ostettaessa. Edessä koko on 225/40-18 ja takana 255/35-18.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Tuolta talvivannekeskustelusta nappasin sulle linkin Saksaan. Huomattavasti edukkaammin uusia originaaleja kuin Suomesta: http://www.leebmann24.de

Tässä vielä sivu jossa nuo M193 vanteet. Niitä saa myös savun harmaaseen taittavana.
http://www.leebmann24.de/themenwelt/bmw ... roesse=168

Mitä ajettavuuteen tulee niin toistan edellisen että auto on aika rengasherkkä. Mulla nuo M193 vanteet on talvivanteina ja Nokian Hakkapeliitta nastakumeilla. Ei hötkyile eikä vetele minnekään. Aivan loistava ajettava.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Vastaa Viestiin