Haulla ei löytynyt vastaavaa ongelmaa:
Autona E91 318d vm.2009, matalilla kierroksilla voima on tallella, mutta 3500 jälkeen veto nyykähtää. Turbo ei tunnu pitävän ääntä, eikä vikavalot pala. Liekö polttoaineen syötössä ongelmia? Torstaina tiskille...
318d vedot kateissa kierroksilla
Siis onko vetoalueessa tapahtunut muutoksia hiljattain? Millä kierroksilla veto on aiemmin alkanut hiipua?
Tuossa koneessahan alkaa noilla kierroksilla olla tehokäyrä jo hyvin lähellä huippuaan, 3500-4000 välillä teho kasvaa enää hyvin vähän ja sen jälkeen alkaa jo alamäki.
Eikä tuota muutenkaan kannata juuri yli 3000 lukemilla kierrättää. Paitsi ehkä autobahnilla, jos tarkoitus on kokeilla huippuja ja "putsata konetta".
Tuossa koneessahan alkaa noilla kierroksilla olla tehokäyrä jo hyvin lähellä huippuaan, 3500-4000 välillä teho kasvaa enää hyvin vähän ja sen jälkeen alkaa jo alamäki.
Eikä tuota muutenkaan kannata juuri yli 3000 lukemilla kierrättää. Paitsi ehkä autobahnilla, jos tarkoitus on kokeilla huippuja ja "putsata konetta".
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 17 Huhti 2012, 17:27
- Auto: F11 530xda 2013 & E91 318d 2009
Auto on vaimokkeen käytössä, itse tulee ajettua sillä satunnaisesti. Vikahan on voinut olla piilevänä pitemmän aikaa, normaalisti vaihdot tapahtuu max 3000 kierroksen korvilla. Nyt laitoin kesärenkaat alle, niin tuli kokeiltua vedätystä vähän pitemmälle. Veto loppuu 3500-3800 kohdalla kokonaan, eikä kone ota sen enempää kierroksia, alkaa vain nykimään. Vaihto isommalle ja meno jatkuu normaalisti.
No on siellä sitten jotain "tukkoisuutta" ylärekisterissä, kyllähän tuonkin sentään reilusti yli 4000 pitäisi kiertää. Toivottavasti piuhan päässä selviää vika ja lääkkeet.
DPF:n (osittainen) tukkeutuminen saattaisi olla ehkä yksi syy, jos regenerointi ei ole toiminut kunnolla. Se taas viittaisi ehkä termarivikaan ja/tai lyhytjaksoiseen kaupunkiajeluun? Kannattaa testata ainakin moottorin lämmöt salavalikosta.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... ikko#p7626" onclick="window.open(this.href);return false;
DPF:n (osittainen) tukkeutuminen saattaisi olla ehkä yksi syy, jos regenerointi ei ole toiminut kunnolla. Se taas viittaisi ehkä termarivikaan ja/tai lyhytjaksoiseen kaupunkiajeluun? Kannattaa testata ainakin moottorin lämmöt salavalikosta.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... ikko#p7626" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla saattaa olla sama vika. (-08 320d N47) Tuntuu vähän mopolta ja kuluttaa mielestäni enemmän kuin syksyllä.
Nousiko sulla kulutus siinä?
Mitä maksoi ilmamassamittari? Mitä sielä "piuhan päässä" ilmeni, joku tietty vikakoodiko?
Nousiko sulla kulutus siinä?
Mitä maksoi ilmamassamittari? Mitä sielä "piuhan päässä" ilmeni, joku tietty vikakoodiko?
Ilmamassamittari, kuten suurin osa muistakin vioista, antaa vikakoodin, joten kannattaa käydä luettamassa niitäpke70 kirjoitti:Mulla saattaa olla sama vika. (-08 320d N47) Tuntuu vähän mopolta ja kuluttaa mielestäni enemmän kuin syksyllä.
Nousiko sulla kulutus siinä?
Mitä maksoi ilmamassamittari? Mitä sielä "piuhan päässä" ilmeni, joku tietty vikakoodiko?
vikamuisteja, niin ei tarvitse mutuilla.
Joo, pitäis käydä. Mutta kun täälä tuppukylässä ei taida luku onnistua. Lähin BMW korjaamo lienee 80km päässä. Ja aikaa sielä käymiseen ei ole.
Normi autokorjaamon Boschin yleistestereitä löytyy omalta kylältäkin, mutta ymmärtääkö ne jo tuota nopeampaa D-CAN väylää jne...
Normi autokorjaamon Boschin yleistestereitä löytyy omalta kylältäkin, mutta ymmärtääkö ne jo tuota nopeampaa D-CAN väylää jne...
Jokos tähän on massamittari vaiuhdettu? Millanen oli vaikutus?jmp kirjoitti:Juurikin näin, eli tietyn vikakoodin oli antanut. Ei sillä hetkellä osannut tiskillä sanoa, että mikä koodi. Vielä ei kulutuksessa huomannut nousua. Osa n. 400€.
Pystyykö massamittarin toimintaa muuten testaamaan jotenkin?
Näyttäis uutta Boschin massamittaria saavan n.175€ kotiin toimitettuna.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 17 Huhti 2012, 17:27
- Auto: F11 530xda 2013 & E91 318d 2009
Vaihdettiin hyvinki, tänään pääsin itse testaamaan. Kolmosella vedätin 4000 tuhanteen ja veto tyssäsi kuin seinään, vikavalot päälle ja tehot puoleen. Ei ollut ilmeisesti massamittari, taas saa varailla aikaa koodien lukuun prk.
Katsoin samalla lämmöt pikavalikosta, 88°C näytti, joten termarit tuntuisi olevan kunnossa
Katsoin samalla lämmöt pikavalikosta, 88°C näytti, joten termarit tuntuisi olevan kunnossa