ei lämpene

E90, E91, E92, E93
hodo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 02:23

Mulla on bmw 325d -06 auto on kuin jääkaappi ei lämpene millään sisältä.Termaria rupeen vaihtamaan viikonloppuna.
Sitten, voiko olla joku muu syy mikää pitää hytin kylmänä,lämpö mittariahan ei löydy näin [vanhasta] autosta,saako sitä näkyviin ajo tietokoneen kautta.Onko näihin tehtaalla asennettu valmiiksi polttoaine lämmitin.Kiitos etu käteen. :drool:
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Tuolta löydät ohjeen moottorin lämpötilan seuraamiseen salavalikosta:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=874" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei ole polttoainelämmitintä vakiona E90:ssä, ainoastaan lisävarusteena tai jälkivarusteluna sen on saanut.
hodo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 02:23

KIITOS VINKEISTÄ :thuup:
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Vikakooditkin kannattaa lukea, jos jollain tuttavalla on pelit ja pensselit.
hodo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 02:23

tuon hintaluokan autossa tosi...tosi onneton lämmitys teho. Ei auttanut termarin vaihto,edellinen bmw 330d -02 oli sentään talvi auto.Nykyinen 325d taitaa olla kesä auto :thdw: :thdw:
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Vaihdoitko egr-termarin vai päätermarin? Itse vaihdoin eilen molemmat 320dA:han ja alkoi moottorin lämmöt nousemaan. Toisaalta, autossa riitti kyllä hyvästi lämpöä ennen operaatiotakin. Sähkövastus riittää hyvin puskemaan lämpöä jopa yli 30 asteen pakkasissa ainakin omassa autossa.

Seurasitko lukemien muutoksia ennen ja jälkeen vaihdon?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

hodo kirjoitti:tuon hintaluokan autossa tosi...tosi onneton lämmitys teho. Ei auttanut termarin vaihto,edellinen bmw 330d -02 oli sentään talvi auto.Nykyinen 325d taitaa olla kesä auto :thdw: :thdw:
Itellä lämpee toi oma 325d tosi hyvin ja vieläpä nopeesti :thuup: Sulla on varmaan muuta häikkää siinä..
Kuva
Marko N.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 21 Huhti 2011, 22:21
Auto: Tesla Model S P85+
Ex F36 435d GC xDrive M Sport

Itselläni kanssa 325d (E91/ -07) pelkällä säteilylämmittimellä ja ihan hyvin on näilläkin pakkasilla riittänyt lämpöä kabiiniin. Viime vkoloppuna taisi auton ulkolämpötilamittari näyttää pahimmillaan -35 astetta mutta ihan mukavasti tarkeni ajella. Tuo sisätilojen kylmyys ei ole siis auton "ominaisuus".
Juh1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
Auto: Touring ilman G:tä

Oisko vedenkierrossa häikkää, vesiventtiili tms.?
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

Yksi tarkistettava paikka lienee automaattivaihteisissa myös laatikon lämmönvaihdin (tai sen termostaatti jossain malleissa) - näin viisaammat puhelee btcf.fi:n foorumilla...
hodo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 02:23

Mulla ei taida olla säteilylämmitintä vai onko?Minkähän napin takana tämä vois olla?Jos jollain on myytävänä suomenkielinen manuaali ostaisin mielelläni. 325d vm. 2006.Homenna vaidetaan egr-termari,kattellaan sitten uudestaan.
Sitten vielä mistähän johtuu etten saa manuaalisesti läm.laitteen puhallinta puhaltamaan voimakkaammin,tuosta yhdestä napista painamalla tuulil.kyllä puhaltaa tosi jämäkästi.Onkohan asetukset pielessä.
Olen aika onneton näissä asioissa :conf:
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

hodo kirjoitti:Mulla ei taida olla säteilylämmitintä vai onko?Minkähän napin takana tämä vois olla?
Ei minkään napin vaan puskurissa on sähkötöpselille paikka. Tosin sekään ei vielä todista lämmittimen tyypistä mitään mutta on hyvä alku...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

hodo kirjoitti:Mulla ei taida olla säteilylämmitintä vai onko?Minkähän napin takana tämä vois olla?Jos jollain on myytävänä suomenkielinen manuaali ostaisin mielelläni. 325d vm. 2006.Homenna vaidetaan egr-termari,kattellaan sitten uudestaan.
Sitten vielä mistähän johtuu etten saa manuaalisesti läm.laitteen puhallinta puhaltamaan voimakkaammin,tuosta yhdestä napista painamalla tuulil.kyllä puhaltaa tosi jämäkästi.Onkohan asetukset pielessä.
Olen aika onneton näissä asioissa :conf:
Lohko ja säteilylämmittimet toimii sähköllä mutta niille ei ole mitään on/off tai vastaavaa kytkintä. Se lämmitin lähtee päälle kun töpselin laittaa lämmitystolppaa. Jos puskurissa on pistokepaikka läpän alla ja auton mukana tuli johto niin siinä on joku lämmitin. Jos se on Defa niin se on säteilylämmitin. Defalla ei oo muuta vaihtoehtoa tuohon sun autoosi.

Säteilylämmitin lämmittää pääasiassa öljypohjaa eikä moottorin lohkoa ja se on wattimäärältään melko tehoton. Kunnon pakkasilla pitää lämmittää 2-3h jotta siitä on jotain hyötyä. Mielestäni tehokas erillinen sisäpuhallin on ihan ehdoton kaveriksi tuolle säteilylämmittimelle.

Auto itsessään on todella lämmin ja lämpiää nopeasti ja tasaisesti. 320d on ainakin dieseliksi todella lämmin eikä mitään viimasuojiakaan tarvita, ei ainakaan sisälämpöjen takia. Lämpimämpi tuo tuntuu olevan kuin edelliset volkkarin 1.4TSI bensaturboni.
hodo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 02:23

tarkoitin sisätila säteily lämmitintä :)
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

hodo kirjoitti:tarkoitin sisätila säteily lämmitintä :)
Siis tarkoitatko sitä autossa olevaa sähkövastusta vai erillistä puhallinta (esim. defa termini)?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
hodo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 02:23

Joo tarkotan juuri sitä sähkövastusta,mistä sen saa päälle? :conf:
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Sen pitäisi toimia automaattisesti (varmaankin) lämpötilan mukaan. Ei sille ole mitään erillistä katkaisijaa. Joku viisaampi voinee valaista, onko tuota 6-koneiden yhteydessä, mutta ainakin 4-dieseleistä pitäisi löytyä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
hodo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 02:23

egr-termari vaihdettu,odotellaan kovia pakkasia,sittenpä nähdään lämpeneekö.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Ei näytä olevan pitkäaikaista lystiä noiden OEM-termarien kans. 320dA:han vaihdoin helmikuussa päätermarin + EGR-termarin ja tänä aamuna +8 asteisesta tallista startattuna ja ~25km motariajon jälkeen pakkasen ollessa -22 nousi lämmöt nippa nappa 77 asteeseen, kunnes piti poistua motarilta ja lämmöt laski aika nopeasti alle 70 asteen. Sisälle riittää kyllä lämpöä edelleen hyvin, mutta todellako nuo termarit kestää vain vajaan vuoden?

Viimeksi oli suunnittelussa maskisuojat, joten kaipa ne täytyy oikeasti alkaa virittelemään.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Mulla tuntui kanssa vkl:na ettei lämmöt nousseet yli 78c. Kuitenkin paluumatkalla lämmöt oli 90c ja eikä eilen myöskään ollut ongelmia. Onko nämä ensioireita vikaantumisesta vai pelästyikö termaria pakkasia?
Vastaa Viestiin