Mulla on bmw 325d -06 auto on kuin jääkaappi ei lämpene millään sisältä.Termaria rupeen vaihtamaan viikonloppuna.
Sitten, voiko olla joku muu syy mikää pitää hytin kylmänä,lämpö mittariahan ei löydy näin [vanhasta] autosta,saako sitä näkyviin ajo tietokoneen kautta.Onko näihin tehtaalla asennettu valmiiksi polttoaine lämmitin.Kiitos etu käteen.
ei lämpene
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Tuolta löydät ohjeen moottorin lämpötilan seuraamiseen salavalikosta:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=874" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole polttoainelämmitintä vakiona E90:ssä, ainoastaan lisävarusteena tai jälkivarusteluna sen on saanut.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=874" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole polttoainelämmitintä vakiona E90:ssä, ainoastaan lisävarusteena tai jälkivarusteluna sen on saanut.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Vaihdoitko egr-termarin vai päätermarin? Itse vaihdoin eilen molemmat 320dA:han ja alkoi moottorin lämmöt nousemaan. Toisaalta, autossa riitti kyllä hyvästi lämpöä ennen operaatiotakin. Sähkövastus riittää hyvin puskemaan lämpöä jopa yli 30 asteen pakkasissa ainakin omassa autossa.
Seurasitko lukemien muutoksia ennen ja jälkeen vaihdon?
Seurasitko lukemien muutoksia ennen ja jälkeen vaihdon?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 21 Huhti 2011, 22:21
- Auto: Tesla Model S P85+
Ex F36 435d GC xDrive M Sport
Itselläni kanssa 325d (E91/ -07) pelkällä säteilylämmittimellä ja ihan hyvin on näilläkin pakkasilla riittänyt lämpöä kabiiniin. Viime vkoloppuna taisi auton ulkolämpötilamittari näyttää pahimmillaan -35 astetta mutta ihan mukavasti tarkeni ajella. Tuo sisätilojen kylmyys ei ole siis auton "ominaisuus".
Mulla ei taida olla säteilylämmitintä vai onko?Minkähän napin takana tämä vois olla?Jos jollain on myytävänä suomenkielinen manuaali ostaisin mielelläni. 325d vm. 2006.Homenna vaidetaan egr-termari,kattellaan sitten uudestaan.
Sitten vielä mistähän johtuu etten saa manuaalisesti läm.laitteen puhallinta puhaltamaan voimakkaammin,tuosta yhdestä napista painamalla tuulil.kyllä puhaltaa tosi jämäkästi.Onkohan asetukset pielessä.
Olen aika onneton näissä asioissa
Sitten vielä mistähän johtuu etten saa manuaalisesti läm.laitteen puhallinta puhaltamaan voimakkaammin,tuosta yhdestä napista painamalla tuulil.kyllä puhaltaa tosi jämäkästi.Onkohan asetukset pielessä.
Olen aika onneton näissä asioissa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Ei minkään napin vaan puskurissa on sähkötöpselille paikka. Tosin sekään ei vielä todista lämmittimen tyypistä mitään mutta on hyvä alku...hodo kirjoitti:Mulla ei taida olla säteilylämmitintä vai onko?Minkähän napin takana tämä vois olla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Lohko ja säteilylämmittimet toimii sähköllä mutta niille ei ole mitään on/off tai vastaavaa kytkintä. Se lämmitin lähtee päälle kun töpselin laittaa lämmitystolppaa. Jos puskurissa on pistokepaikka läpän alla ja auton mukana tuli johto niin siinä on joku lämmitin. Jos se on Defa niin se on säteilylämmitin. Defalla ei oo muuta vaihtoehtoa tuohon sun autoosi.hodo kirjoitti:Mulla ei taida olla säteilylämmitintä vai onko?Minkähän napin takana tämä vois olla?Jos jollain on myytävänä suomenkielinen manuaali ostaisin mielelläni. 325d vm. 2006.Homenna vaidetaan egr-termari,kattellaan sitten uudestaan.
Sitten vielä mistähän johtuu etten saa manuaalisesti läm.laitteen puhallinta puhaltamaan voimakkaammin,tuosta yhdestä napista painamalla tuulil.kyllä puhaltaa tosi jämäkästi.Onkohan asetukset pielessä.
Olen aika onneton näissä asioissa
Säteilylämmitin lämmittää pääasiassa öljypohjaa eikä moottorin lohkoa ja se on wattimäärältään melko tehoton. Kunnon pakkasilla pitää lämmittää 2-3h jotta siitä on jotain hyötyä. Mielestäni tehokas erillinen sisäpuhallin on ihan ehdoton kaveriksi tuolle säteilylämmittimelle.
Auto itsessään on todella lämmin ja lämpiää nopeasti ja tasaisesti. 320d on ainakin dieseliksi todella lämmin eikä mitään viimasuojiakaan tarvita, ei ainakaan sisälämpöjen takia. Lämpimämpi tuo tuntuu olevan kuin edelliset volkkarin 1.4TSI bensaturboni.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Siis tarkoitatko sitä autossa olevaa sähkövastusta vai erillistä puhallinta (esim. defa termini)?hodo kirjoitti:tarkoitin sisätila säteily lämmitintä
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Sen pitäisi toimia automaattisesti (varmaankin) lämpötilan mukaan. Ei sille ole mitään erillistä katkaisijaa. Joku viisaampi voinee valaista, onko tuota 6-koneiden yhteydessä, mutta ainakin 4-dieseleistä pitäisi löytyä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Ei näytä olevan pitkäaikaista lystiä noiden OEM-termarien kans. 320dA:han vaihdoin helmikuussa päätermarin + EGR-termarin ja tänä aamuna +8 asteisesta tallista startattuna ja ~25km motariajon jälkeen pakkasen ollessa -22 nousi lämmöt nippa nappa 77 asteeseen, kunnes piti poistua motarilta ja lämmöt laski aika nopeasti alle 70 asteen. Sisälle riittää kyllä lämpöä edelleen hyvin, mutta todellako nuo termarit kestää vain vajaan vuoden?
Viimeksi oli suunnittelussa maskisuojat, joten kaipa ne täytyy oikeasti alkaa virittelemään.
Viimeksi oli suunnittelussa maskisuojat, joten kaipa ne täytyy oikeasti alkaa virittelemään.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Mulla tuntui kanssa vkl:na ettei lämmöt nousseet yli 78c. Kuitenkin paluumatkalla lämmöt oli 90c ja eikä eilen myöskään ollut ongelmia. Onko nämä ensioireita vikaantumisesta vai pelästyikö termaria pakkasia?