Bww 320i vm2009 jakopään hammasketjun kiristin rikki

E90, E91, E92, E93
bmjoujta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Marras 2011, 18:56

Morjens!

Bemaristani meni merkkikorjaamon tietojen mukaan hammasketjun kiristin paskaksi. Ilmeisesti ei venttiilit/männät ole vaurioituneet. Kiristin ja vanospyörät on vaihdettu mutta nyt on ongelmana se että öljy ei kierrä koneessa. Kantta ei ole vielä avattu vaan selvittävät kokemuksia bemarilta että mistä ongelmaa kannattaisi lähteä tutkimaan. Autollani on ajettu n.57000km. Ihmettelenkin että miten tämä on mahdollista noin uudessa autossa ja onko muilla vastaavia kokemuksia. Auto ollut korjaamolla 2,5vko:a. Olin yhteydessä maahantuojaan ja saa nähdä ottavatko osaa kustannuksiin vai ei.
bmjoujta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Marras 2011, 18:56

Huomenna tulee kuluneeksi 4 vko:a siitä kun auto meni korjaamolle. Ei näytä homma etenevän. Korjaamon mukaan
ollaan oltu yhteydessä Ruotsin Bmw:en. Vaikuttaa siltä että kyseisen merkkikorjaamon ammattitaito ei nyt taida riittää. Luulisi että Suomesta löytyisi ammattitaitoa hoitaa asia kuntoon mutta ei. Pitää varmaan ruveta pommittamaan maahantuojaa jotta saataisiin jonkinlainen ratkaisu tähän keissiin.

"Eipä ole tullut vastaan tapausta jossa auto on ollut merkkikorjaamolla näinkin kauan". :conf:
bmjoujta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Marras 2011, 18:56

Auto ollut nyt korjaamolla 8vkoa eikä ole kunnossa. Joulun alla sain autoni "korjattuna" takaisin. Korjaamon analyysi oli että jakopäänketju oli virunut jostain syystä mutta selvää vian aiheuttajaa ei löytynyt. Osia kyllä oli vaihdeltu. Käynnistettyäni sen huomasin että kaikki ei ole kunnossa. Autosta kuului roklatusta ja öljykannun kuva näytössä liekö ketju taas virunut. En tiedä mutta tuntuu että öljynkierrossa joku mättää. Auto kuljetettu taas samalle merkkikorjaamolle kunnostukseen. Nyt sitten ajelen vuokra-autolla jonka korjaamo maksaa tosin mielelläni ajelisin omallani. Olen yrittänyt saada maahantuojan edustajan kommenttia asiasta mutta heikoin tuloksin. Yhteystiedot heille on jätetty joten odotellaan yhteydenottoa kun muuta ei voi vai voiko?
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Onpas huonoa tuuria, mutta onneksi sentään joku auto alla. Ollaanko maahantuojalta oltu sinuun missään vaiheessa yhteydessä? Tai onko maahantuoja ollut yhteydessä jälleenmyyjän välityksellä?

Toivottavasti oli vielä takuuta jäljellä?
bmjoujta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Marras 2011, 18:56

Eilen olin yhteydessä korjaamoon jossa pahoittelivat etteivät ole olleet yhteyksissä meikäläiseen. Autossa kuulemma keinuvipu oli murtunut josta seurauksena kahden venttiilin vaihto sekä kannen koneistus. Luvattiin ensi viikolla käyttööni. Jotenkin tuntuu että meikäläinen on joutunut maksumieheksi korjaamon sössintään. Maahantuojaan olen ollut yhteydessä mutta sieltä on vain otettu yhteystietoni ja luvattu palata asiaan. Yhteydenottoa ei siis ole tullut. Takuukin raukesi keväällä 2011.

Tämä on ollut kyllä kaikkiaan aikamoinen esitys niin korjaamolta kuin maahantuojalta. BMW TAKUU LOPPUU SIIS HETI KUN 2 VUOTTA ON KULUNUT OSTOSTA. Bmw:n pitäisi laittaa huolto-ohjelmaan että 30000km:n ajon jälkeen pitää jakopään ketju vaihtaa sekä myös kiristimet osineen jotta takuu ei raukea.

Meinaan kyllä olla maahantuojaan vielä yhteydessä ja pyytä heiltä vastinetta tälle tapaukselle. Jos en saa hyvää selitystä
tälle niin auto lähtee vaihtoon heti.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Älä missään tapauksessa niele tuota korjausta suosiolla.
Relkamoi asiaasta KIRJALLISESTI, esitä mitä vaadit,
ja perustele asiasi hyvin.

Sen jälkeen jos/kun saat hylkäävän päätöksen sieltä korjaamosta (mikä on 1. steppi),
sama vaatimus maahantuojalle (jos on ns. Suomi-auto).
Jos tämä ei auto,
asia kuluttajaneuvontaan.
Tai suoraan käräjille.

Auton moottorin ja jakoketjun tulee kestää enemmän kuin 60 tkm/3 vuotta.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
kalliojani
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Helmi 2012, 21:08

Olen oman autoni ongelmaan odotellut BMW:ltä soittoa nyt päivän. Luettuani kirjoituksesi. Ei mieti hetkeäkään minne lähden...autokauppaan. Itse en ollut kuullut seuraavia uutisia, jotka kuulin merkkikorjaamolta. Olisin kuulemma ensimmäinen joka voittaisi jutun. Joitain aikoja sitten oli useista suomalaisista autoista mennyt imusarjat kappaleille, joka sitten oli rikkonut moottorin, ilmeisesti pakosarjat, katalysaattorit jne. BMW ei tullut vastaan ja asiakkaat maksoivat 20 000 euron viulut omaan piikkiin. Ei edes oikeudenkäynnit tai TV julkisuus auttaneet.

Eikös olekin hyvä tunne omistaa BMW?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

kalliojani kirjoitti:Olen oman autoni ongelmaan odotellut BMW:ltä soittoa nyt päivän. Luettuani kirjoituksesi. Ei mieti hetkeäkään minne lähden...autokauppaan. Itse en ollut kuullut seuraavia uutisia, jotka kuulin merkkikorjaamolta. Olisin kuulemma ensimmäinen joka voittaisi jutun. Joitain aikoja sitten oli useista suomalaisista autoista mennyt imusarjat kappaleille, joka sitten oli rikkonut moottorin, ilmeisesti pakosarjat, katalysaattorit jne. BMW ei tullut vastaan ja asiakkaat maksoivat 20 000 euron viulut omaan piikkiin. Ei edes oikeudenkäynnit tai TV julkisuus auttaneet.

Eikös olekin hyvä tunne omistaa BMW?
Nyt on näköjään vähän isottelun makua...Imusarjan läppiä on mennyt rikki joka voi auheuttaa moottoririkon. Ei siis imusarjoja. Ne vialliset imusarjan läpät löytyy vain tietyistä dieselmalleista ja bensoissa niitä ei ole ollenkaan. Ne dieselitkin joista niitä löytyy on yli kolme vuotta vanhoja linttoja. Eikä niissäkään kaikissa oo niitä läppiä.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

J1978 kirjoitti: Nyt on näköjään vähän isottelun makua...Imusarjan läppiä on mennyt rikki joka voi auheuttaa moottoririkon. Ei siis imusarjoja. Ne vialliset imusarjan läpät löytyy vain tietyistä dieselmalleista ja bensoissa niitä ei ole ollenkaan. Ne dieselitkin joista niitä löytyy on yli kolme vuotta vanhoja linttoja. Eikä niissäkään kaikissa oo niitä läppiä.
Jos edellisessä oli isottelun makua, niin tässä hieman ylimielistä makua. Nuo imusarjan läpät löytyy aika monesta BMW:n dieselistä ja löytyy myös J1978:n moottorista. Rakennetta toki on muutettu moneen kertaan, mutta noita läppiä on hajonnut vahvistetuistakin ja vähän ajetuistakin. Kuinka paljon on sitten paljon? Mene ja tiedä. Jokaiselle, jolle se sattuu kohdalle, on varmasti liikaa. Läpät kuitenkin "vanhoista lintoista" voi ottaa pois ja asia on sillä kunnossa (nimim. juuri nostin pari tuntia sitten 530d:n imusarjan pöydälle operaatiota varten).

Tuolle bensakoneen jakopäälle sen sijaan ei voine tehdä muuta kuin uusia osia. Sen verran aiheeseen liittyen voinen kuitenkin todeta, että todella huonosti BMW ottaa vastuuta näistä suunnitteluvirheistään. Imusarjan läpät ovat yksi hyvä esimerkki. Jakopääongelmat N47 koneissa toinen ja näemmä N43-koneissa myös ongelmia.

Yhtä kaikki, jokaisesta automerkistä ja mallista löytyy ongelmia. Jos ja kun ne sattuu omalle kohdalle, niin tokihan se vi*uttaa. Varmaan voidaan kaikki olla yhtä mieltä siitä, että BMW:nkin olisi syytä kantaa vastuunsa ja tunnustaa virheensä ja osallistua kustannuksiin tilanteissa, joissa oikeasti aihetta on. Tätä samaa on puitu myös Saksassa, joten ei ole pelkästään suomalaisen maahantuojan / suomalaisten ongelma. Samaa kritiikkiä on muuallakin.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Sorry off topic. Jep mullakin on autossa ne imusarjanläpät, mutta luotan niihin koska ne on kuitenkin jo paranneltua mallia. Jos hajoaa niin sitten hajoaa ja sen sitten sen ajan murhe jos niin joskus käy, mutta tuskin niitä kannattaa ennakointina ennen takuu loppumista ruveta irti ottamaan ja niin ei varmaan saa edes tehdä. Se jos huomataan huollossa takuuaikana, niin ei varmaan hyvä heilu...

Minä en ainakaan enää jaksa murehtia etukäteen mitä voi mennä mahdollisesti rikki ja kuluttaa siihen päätäni. Semmoiseenkin joskus kulutin aikaani tässä elämässä, että mietin mitä voi mennä mahdollisesti rikki. Jos jotain hajoaa niin mietin sitä sitten jos ja kun niin on käynyt. Näin asennoidun ainakin näin takuuaikana. Mut etukäteen en ala murehtia mahdollisia vikaantumiskohteita. Kyllähän nää nykyautot on niin paljon täynnä kaikkea monimutkaista ja herkkää tekniikkaa, että olisi parempi kulkea jalan jos kaikesta ottaa stressiä. Sorry tämä vuodatus ja täysin aiheenseen liittymättömyys.

Ikävä asia tuo jakopään juttu ja tosiaan ihme jos BMW ei korvaa kokonaan tai edes osittain.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

J1978 kirjoitti:Ne dieselitkin joista niitä löytyy on yli kolme vuotta vanhoja linttoja.
Tuo yllä oleva lause kyllä särähti pahasti korvaan. Eli sun mielestä yli kolme vuotta vanhan auton kohdalla omistajan pitää vain heittää ns. pyyhe kehään?? Ja nyt tosiaankin puhutaan BMW:stä.
Joku päivä se sunkin brand new bemu täyttää sen 3 vuotta. Toivotaan, että et kohtaa autosi kanssa ongelmia.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

fifty kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Ne dieselitkin joista niitä löytyy on yli kolme vuotta vanhoja linttoja.
Tuo yllä oleva lause kyllä särähti pahasti korvaan. Eli sun mielestä yli kolme vuotta vanhan auton kohdalla omistajan pitää vain heittää ns. pyyhe kehään?? Ja nyt tosiaankin puhutaan BMW:stä.
Joku päivä se sunkin brand new bemu täyttää sen 3 vuotta. Toivotaan, että et kohtaa autosi kanssa ongelmia.
No kun minä en vaan jaksa murehtia sitä etukäteen jos jotain hajoaa. Tottakai tästäkin tulee joskus vanha rottelo mutta en aatellu pitää tätä kuin 2-4v enää. Kilsoja mulla tulee 10.000-15.000 per vuosi, että kilsojen puolesta auto on kuin uusi 3v päästäkin. Todellakin tällä autolla ajetaan melko vähän ja mun ajot on olleet yhtä vähäisiä jo vuodesta 2006 lähtien. Auto ei ole mulle työkalu kuten monelle muulle ja työmatkakin on kävelymatkan pituinen. Tottakai muakin sapettaa jos auto joskus hajoaa mutta asennoidun, että se on sitten sen ajan murhe. Voi olla, että ei mene sitten takuuseen ja se sapettaa sitten vaikka se vähäisten kilsojen perusteella pitäisikin mennä takuuseen. Mut sen näkee sitten. Mutta vaikka auto olisi miljoonan Maybach, niin ei siinäkään loputtomiin asti kaikkea korvata ja vuodesta toiseen jos takuu on loppu.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

J1978 kirjoitti:No kun minä en vaan jaksa murehtia sitä etukäteen jos jotain hajoaa.
Joo ei etukäteen tosiaankaan hyödytä murehtia. Sellainenhan vie kokonaan ilon auton omistamisesta.
Mutta jos vaikkapa 3 vuotta vanhaan autoon tulee vika (vieläpä vähäisillä kilometreillä) niin kyllä omista oikeuksista kannattaa yrittää pitää kiinni.
Totuus toki on, että nuo takuuajan jälkeiset korjaukset "takuuseen" on todella nihkeätä. Väittäisin, että yleiset viat myyjä puolella tunnetaan 100%:sti ja myyjiä/huoltoa ohjeistetaan, miten homma hoidetaan puhumalla, valitettavasti.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

fifty kirjoitti: Joo ei etukäteen tosiaankaan hyödytä murehtia. Sellainenhan vie kokonaan ilon auton omistamisesta.
Mutta jos vaikkapa 3 vuotta vanhaan autoon tulee vika (vieläpä vähäisillä kilometreillä) niin kyllä omista oikeuksista kannattaa yrittää pitää kiinni.
Totuus toki on, että nuo takuuajan jälkeiset korjaukset "takuuseen" on todella nihkeätä. Väittäisin, että yleiset viat myyjä puolella tunnetaan 100%:sti ja myyjiä/huoltoa ohjeistetaan, miten homma hoidetaan puhumalla, valitettavasti.
Samaa mieltä ja minusta 3 vuotias auto on vielä aika tuore tapaus. Ainakin Suomessa. Kyllä omaan järkeen olisi perusteltua olettaa, että vm. 2009 autossa ei saisi tulla noilla kilometreillä tuollaista remonttia. Ja kun on kerta tullut, niin kyllä kustannuksiin pitäisi osallistua jonkin muunkin, kuin autoilijan.

Oikeasti "vanhat lintat" on sitten asia erikseen.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Näissä takuujutuissa olen tullut siihen johtopäätökseen, että mitä miellyttävämpi tyyppi olet huollon mielestä ja mitä paremmin tulet niiden kanssa juttuun sieltä tiskin takaa, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä takuun jälkeisetkin korjausasiat menee helpommin muiden pussista kuin omasta. Näin asia ei saisi olla, mutta näin se varmaankin aika monesti menee. Näin ei saisi tehdä, mutta olen varma, että jossakin tämmöistäkin tehdään.

Suuri mahdolisuus siihen, että maksaja on joku muu kuin itse, on myös silloin kun on ns. täydellinen ja aukoton huoltokirja ja huollot on tehty täysin valmistajan ohjeiden mukaan, alkuperäisosin ja merkkiliikkeessä jossa on valtuutettu huolto ja mieluiten vieläpä merkin myynti. Lisäksi mitä vähemmän autolla on ajettu, niin sitä varmemmin joku asia menee yleensä osittain tai kokonaan maahantuojan piikkiin noissa 3-5v vanhoissa autoissakin.

Mutta on merkkejä joissa juuri mikään ei tahdo mennä goodwillin piikkiin enää takuun jälkeen ja maksumies on yleensä aina asiakas. Ainakin mitä halvempi osa ja mitä lyhyempi työajan osuus on, niin sitä varmimmin maksajaksi laitetaan asiakas oli merkki mikä hyvänsä. Mutta monesti jos huollot on kunnossa, auto on muuten ok kuntoinen ja suht vähän ajettu voi niin käydä, että korjaukset ja osat maksaa tehdas tai maahantuoja. Se on tapauskohtaista maksaako asiakas kaiken kokonaan tai vain osan. Joskun käy niin hyvä tuuri, että takuun jälkeen ei tarvitse maksaa silläkertaa mitään. Nää on aika vaikeita juttuja ja joskus näiden omien oikeuksien vuoksi on asiakkaan pakko tapella.
bmjoujta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Marras 2011, 18:56

No niin.... Sain auton korjaamolta ja olen ajellut sillä viikon. Auto tuntuu toimivan mutta öljykannun kuva vilahti kertaalleen näytössä. Lisäksi kun olen hiljentänyt jonossa ajettaessa vauhtia ja nostanut sitten kierroksia auto "ikäänkuin täristi" hetken jonka jälkeen meno jatkui niinkuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Jotenkin tuntuu että liekö bensan syötössä jotain hetkittäisiä ongelmia. On meinaan kokemuksen jälkeen korva tullut tarkemmaksi.

Autokorjaamon lasku oli tälle tapaukselle pari tonnia. Olisi kuulemma ollut tuplasti enemmän mutta merkkikorjaamo ja maahantuoja tulivat vastaan. Lisäksi sain huoltolahjakortin tapahtuneen johdosta.

Ensi viikolla on autolle varattu 60000 määräaikaishuolto jossa toivon mukaan valoitetaan noista aiemmin mainitsemistani nykäyksistä ja öljykannun merkkivalosta.

Loppulauselmana voin sanoa että raha oli tässä tapauksessa se pienin huoli. Suurin huoleni onkin että miten korjaamo (josta en ole saanut loppuraporttia korjauksista) sekä maahantuoja saavat minut vakuuttuneeksi siitä miten turvallisesti voin autolla ajaa myös jatkossa. Tässä vähän on pelko persauksissa että mitä hajoaa seuraavaksi. Sinänsä Bmw:llä on kyllä helvetin hyvää taittaa matkaa.
74t3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 15:46

Tervehdys forumille.

Pitipä itsekin rekisteröityä jotta pääsee kertomaan ihastuttavia kokemuksia BMW:n omistamisesta. Meidän -07 -mallista 325i:tä vaivaa juurikin samantapainen vika. Tarkkaa tietoa en ole saanut mutta on todettu että "jakopää menee uusiksi".

Oma automme seisoo korjaamolla "vasta" kolmatta viikkoa. Tuntuu olevan suhtellisen tuskaista saada varaosia tuohon jakopääremonttiin. Auto on luvattu korjata jo useampaan otteeseen mutta jonkin osan puuttuminen on pysäyttänyt korjauksen.

Onni (tai onnettomuus) tässä on se että vaihdoimme auton itsellemme tammikuun alussa ja kauppaan sisältyi liikkeen tarjoama ajoturva joka kattaa korjauskulut. Myyntipuoli on myös suhtautunut tilanteeseen asiallisesti ja tarjonnut sijaisauton käyttöömme korjauksen ajaksi - joka nyt näyttää venyvän. Auto on nyt meidän omistuksessamme kuudetta viikkoa ja niistä kaksi on pystytty ajamaan. Sen jälkeen sippasi akku jonka vaihtoa odoteltiin yksi viikko, sen jälkeen auto heti seuraavana päivänä takaisin pajalle ja sielläpä se on viihtynyt tähän asti ja loppua ei näy.

Kaiketi pitää olla tyytyväinen että odotettavissa ei ainakaan todennäköisesti ole tuhansien eurojen laskua mutta laittaahan tämä väkisinkin miettimään sitä, jota tässä threadissa on jo jonkin verran puitu, eli voiko tuohon autoon luottaa. Tätä ennen ajeltiin kolmisen vuotta VAG-konsernin autolla jossa oli toki myös omat vikansa mutta eipä niiden takia autoa tarvinnut seisottaa korjaamolla päivää pidempään. Muutenkin koko kolmivuotisesta jäi etenkin tähän verraten hyvä kokemus.

Teki kuitenkin mieli siirtyä suht. meluisasta alemman segmentin VAG-autosta premium-luokkaan jonka takia tehtiin tämä vaihto. Tässä sitä premiumia onkin sitten ollut ihan riittämiin. Aika näyttää, mitä auton kanssa tehdään. Sanoisin että huolettomia kilometrejä olisi syytä olla luvassa melko paljon että ajatus laadusta säilyisi.

Ei BMW sinänsä outo meille ollut, aiemmin ajoin leasing E91 318D:llä uudesta lähtien yli 50tkm ilman mitään ongelmia. Kollega sitten jatkoi vielä sata tonnia päälle eikä vikoja ollut. Tässä näyttää kuitenkin olevan sitten siitäkin edestä.

Huollon soittoa tässä tilanteen päivityksestä odotellaan mutta ilmeisesti ei ole uutta kerrottavaa. Kertaalleen tuolta olen puhelun saanut, hiukan useammin soittanut itse perään kun auto on luvattu korjata päivänä x mutta mitään ei ole kuulunut. Sopivasti vielä BMW Service lähetti meille kirjeen jossa onnitteli hyvästä valinnasta ja kertoi että BMW:n omistajat ovat keskimääräisempää tyytyväisempiä huollon palveluihin. Kylläpä kyllä. :thdw:
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

74t3 kirjoitti:Teki kuitenkin mieli siirtyä suht. meluisasta alemman segmentin VAG-autosta premium-luokkaan jonka takia tehtiin tämä vaihto.
Onkohan 3-sarjassa premiumia muualla kuin hinnassa... Jos istut 5-sarjaan (lähinnä F10) niin kyllähän siitä aistii premiumin ihan eri tavalla.
74t3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 15:46

TJJ kirjoitti:
74t3 kirjoitti:Teki kuitenkin mieli siirtyä suht. meluisasta alemman segmentin VAG-autosta premium-luokkaan jonka takia tehtiin tämä vaihto.
Onkohan 3-sarjassa premiumia muualla kuin hinnassa... Jos istut 5-sarjaan (lähinnä F10) niin kyllähän siitä aistii premiumin ihan eri tavalla.
Se on varmaan hyvinkin yksilöllistä että mikä kenenkin mielestä on premiumia. :) Omasta mielestä tuo 3-sarjakin on ihan mukavan jämäkkä ja hiljainen kun sen rattiin hyppää Skoda Octaviasta. F10 on meikäläiselle sen sortin premiumia että ei moiseen edes uskalla istua. :mus:
Avatar
huppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Syys 2010, 17:24
Auto: E46 318d -04 sedan
E87 120iA -05
Paikkakunta: Rovaniemi

Ajattelin laittaa oman "kokemukseni", kun on 2-litraisesta bensakoneellisesta puhetta.

Ostettiin vajaa 2 vkoa sitten autoliikkeestä käytetty vm. -05 120iA, ajettu 103tkm. Ajeltiin kotia n. 220 km ja seuraavana päivänä kaupunkiajossa matka alkoi yhtäkkiä tökkiä. Auto sammui yllättäen valoihin. Matka jatkui mutta teki saman uudestaan seuraavissa valoissa. Sitten oli jo syytä ajaa levikkeelle ja soittaa hinuri paikalle :w00t: auto hinattiin Wetterin pihaan, missä se yhtenä päivänä oltiin "tutkittu". Kerrottiin että jakopää täytyy ottaa auki, jotta nähdään mikä vikana. Epäilivät että jakoketju hyppäisi hampaita, minkä vuoksi kone alkaa nykiä ja sammua. Tämä toki vain arvailua. Autoliike päätti, että hakevat auton niille korjattavaksi. Nyt odotellaan mitä ensi viikolla kuulee, kun tutkivat sitä :blink: kyseiseen autoon tehty syyskuussa mm. venttiilikopan tiivisteiden ja kopan uusinta ja vuosi sitten myös jakoketjun kiristimen vaihto varotoimenpiteenä.

Eivät tunnu nämä bemarin bensakoneet olla kovin varmoja pelejä :curse: Itsellä ollut E46 -04 diesel omistuksessani jo 3 vuotta ja sillä kilometrejä kertynyt 211tkm eikä konepuolella mitään merkittäviä vikoja, ainoastaan ilmamassamittari ja huohottimen suodatin vasta uusittu. Koskaan ei ole kuitenkaan jättänyt tien päälle! Sinänsä todella varma peli :thuup:
Vastaa Viestiin