E9X sekalaiset pikkukysymykset
Tämä on oiva toiminto ja itse tuota kokeilin melkein ensimmäisenä, kun auton aikanaan sain. Vanhassa autosta kun sama toiminto oli ja hyväksi havaittu jo siinä. Ainoa huono puoli tässä on se, että BMW:n kaukosäädin toimii vasta harmittavan lähellä autoa, joten ikkunat ovat kokonaan auki siinä vaiheessa, kun itse olet jo oven kahvassa kiinni. Edellisessä sai ikkunat avattua parkkipaikan toisesta päästä ja helteillä enimmät lämmöt oli kerennyt jo pihalle autosta, kun itse sinne kerkesi. Mutta auttaa tuo BMW:ssäkin helteillä.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Jos avaimen kantama ei tunnu riittävän, niin kokeilkaapa huviksenne laittaa avain päähän kiinni, vaikkapa tuohon ohimon kohdalle kun painatte nappia... saatatte yllättyä positiivisesti vaikka miten naurettavalta kuulostaakin.
Täytyykö päässä olla vielä propellilla varustettu lippalakki? Entä onko terveysvaikutuksia Täytyypä kokeilla..
Kyllähän se jarruttaa ja jos ei vauhti pysy kurissa, ryhtyy aski pykältämään pienempää sisään tarpeen mukaan.janner kirjoitti:piti käydä testaileen vakkaria ja kyllä se alamäessa kohtuudella pitää sen nopeuden kun 85:stä ei noussut kuin max 2kmh, tosin kai se automlaatikko vähä jarruttaa.
Aikoinaan facelift-moottorin yhteydessä tehtaalta sai aktiiviohjaus nelisylinterisiin koneisiin, mutta pian ne poistettiin valikomasta. Luultavasti sama juttu jarrullisen vakkarin kohdalla.Antinontoxic kirjoitti:Kutoskoneiden yhteydessä ei saa vakionopeudensäädintä ilman jarrutoimintoa ja sen takia kutoskoneen yhteydessä sen merkin saa sinne kehälle. Neloskoneisiin saa kuitenkin vakkarin myös ilman jarrutoimintoa ja silloin sitä merkkiä ei ole. Aktiivivakkari sitten vielä ihan erikseen.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 01 Marras 2011, 16:56
- Auto: BMW 330e
- Paikkakunta: Kempele
Valoasetuksista ois nyt kysyttävää, eil IDrive valikosta löytyy Lights valikko jossa on
Triple turn signal activation
Daylight running lights
Home lights ja esim 20 s
high beam assistant
Welcome lights
Tuo eka mulle nyt on selvä juttu ja high beamistakin löyty tietoa, mutta muissa on vähä kysyttävää ja en suoraan löytänyt forumilta vastausta.
Eli tuo daylight lienee jonninmoinen päiväajovalo juttu mutta mulla kyllä palaa normiajovalot koko ajan vaikka ois kuinka kirkasta, eli mikä vois olla pielessä?
Home lightsilla en oo keksiny vielä mitään merkitystä, ku lukitten ovet niin mitkään valot ei jää palamaan.
Welcome lightsissa ne rinkulat alkaa palaan ku ovet aukasee mutta saako siihen kunnon valoja päälle, ja jos niin pitänee käyttää piuhan päässä? Autossa on valopaketti jos sillä nyt tähän mitään merkitystä on.
Edelliseen autoon verrattunu olen kaipaillu just nuita valoja jotka syttyy ku ovet lukitsee tai aukaisee.
Triple turn signal activation
Daylight running lights
Home lights ja esim 20 s
high beam assistant
Welcome lights
Tuo eka mulle nyt on selvä juttu ja high beamistakin löyty tietoa, mutta muissa on vähä kysyttävää ja en suoraan löytänyt forumilta vastausta.
Eli tuo daylight lienee jonninmoinen päiväajovalo juttu mutta mulla kyllä palaa normiajovalot koko ajan vaikka ois kuinka kirkasta, eli mikä vois olla pielessä?
Home lightsilla en oo keksiny vielä mitään merkitystä, ku lukitten ovet niin mitkään valot ei jää palamaan.
Welcome lightsissa ne rinkulat alkaa palaan ku ovet aukasee mutta saako siihen kunnon valoja päälle, ja jos niin pitänee käyttää piuhan päässä? Autossa on valopaketti jos sillä nyt tähän mitään merkitystä on.
Edelliseen autoon verrattunu olen kaipaillu just nuita valoja jotka syttyy ku ovet lukitsee tai aukaisee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ovet aukaistessa ei kuulu palaakaan kuin etupään rinkulat ja takavalot. Valopaketillisissa autoissa palaa samalla myös ovenkahvojen valot. Jos katkasija on jätetty 0-asentoon ei syty kuin vain ovenkahvojen valot niissä autoissa joissa on valopaketti.
Tuo on tarkoitettu Saksan markkinoille (ja muissakin maissa missä saa ajaa päiväaikaan ilman ajovaloja). Kun tuo Daytime running lights-toiminnon ottaa pois päältä, niin auto ei kytke mitään valoa päälle kun valoa on tarpeeksi, ja kun pimenee, ajovalot parkkivaloineen kytkeytyvät päälle.janner kirjoitti:Eli tuo daylight lienee jonninmoinen päiväajovalo juttu mutta mulla kyllä palaa normiajovalot koko ajan vaikka ois kuinka kirkasta, eli mikä vois olla pielessä?
Ajovaloista on runsaasti keskustelua mm. täällä ja täällä.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Löytyyköhän tästä vehkeesta sellaista toiminta, että auton sammuttua syttyisi sisävalo palamaan? Edellisissä Audeissa tämä oli ja oli näin pimeen aikaan loistava toiminnallisuus, mutta nyt en ole kyllä löytänyt omastani tälläistä ja autossa on valopaketti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
...ja joissa on sisävalo ON-asennossa. OFF-asennossa eivät syty edes ovenkahvojen valot.J1978 kirjoitti:Ovet aukaistessa ei kuulu palaakaan kuin etupään rinkulat ja takavalot. Valopaketillisissa autoissa palaa samalla myös ovenkahvojen valot. Jos katkasija on jätetty 0-asentoon ei syty kuin vain ovenkahvojen valot niissä autoissa joissa on valopaketti.
Sisävalo taitaa syttyä palamaan ainoastaan silloin, kun otat avaimen pois lovesta. Mutta ei tuota kai mistään valikosta saa koodattua toimimaan niin, että valot syttyvät heti moottorin sammuttua..laituri kirjoitti:Löytyyköhän tästä vehkeesta sellaista toiminta, että auton sammuttua syttyisi sisävalo palamaan? Edellisissä Audeissa tämä oli ja oli näin pimeen aikaan loistava toiminnallisuus, mutta nyt en ole kyllä löytänyt omastani tälläistä ja autossa on valopaketti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 01 Marras 2011, 16:56
- Auto: BMW 330e
- Paikkakunta: Kempele
kuinka tehokkaita näissä on penkinlämmittimet yleensä, ku vertaan mun edelliseen autoon (audi a4) niin teho tuntuu todella pieneltä, tänään ku pistin lämmittimen täysille ja kävin mutkan moottoritiellä niin moottorin lämmöt oli 90 ennen ku selkeästi tuntu persuuksissa lämmitys, eli se kyllä toimii mutta todella hitaasti. Istuinosa tuntuu olevan nopeampi lämpeneen, eli se toiminee normaalisti.
Toisessa keskustelussa joku kertoi että E91 on nopeampi penkinlämmitys kuin Golfissa, no audia edeltävä oli Golf jossa lämmitys oli nykyistä autoa nopeampi.
Toisessa keskustelussa joku kertoi että E91 on nopeampi penkinlämmitys kuin Golfissa, no audia edeltävä oli Golf jossa lämmitys oli nykyistä autoa nopeampi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Viime vuosien TM:n talvitesteissä BMW on saanut erityiskiitosta mm. tehokkaista grilleistä. Pari minuuttia on itsellä ihan ehdoton maksimiaika, jonka lämppäriä voi pitää päällä - sen jälkeen alkaa olla tukalat oltavat. Minulla on kokemusta sekä V Golfista että E90:stä, ja voin vain todeta, että Golfissa oli ihan asialliset penkinlämmittimet, mutta BMW:ssä lämmöntuotto on viety vielä astetta lämpimämmälle tasolle. Joten ei tuo ihan normaalilta kuulosta, mikäli moottori ennättää saavuttaa täyden käyntilämpötilan ennen penkkien lämpenemistä..janner kirjoitti:kuinka tehokkaita näissä on penkinlämmittimet yleensä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
OK eli itsellä on aina avaimet taskussa, jotan ei taida saada sitten valoja palamaan.Bimmeristi kirjoitti:...ja joissa on sisävalo ON-asennossa. OFF-asennossa eivät syty edes ovenkahvojen valot.J1978 kirjoitti:Ovet aukaistessa ei kuulu palaakaan kuin etupään rinkulat ja takavalot. Valopaketillisissa autoissa palaa samalla myös ovenkahvojen valot. Jos katkasija on jätetty 0-asentoon ei syty kuin vain ovenkahvojen valot niissä autoissa joissa on valopaketti.
Sisävalo taitaa syttyä palamaan ainoastaan silloin, kun otat avaimen pois lovesta. Mutta ei tuota kai mistään valikosta saa koodattua toimimaan niin, että valot syttyvät heti moottorin sammuttua..laituri kirjoitti:Löytyyköhän tästä vehkeesta sellaista toiminta, että auton sammuttua syttyisi sisävalo palamaan? Edellisissä Audeissa tämä oli ja oli näin pimeen aikaan loistava toiminnallisuus, mutta nyt en ole kyllä löytänyt omastani tälläistä ja autossa on valopaketti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 01 Marras 2011, 16:56
- Auto: BMW 330e
- Paikkakunta: Kempele
Testailin tuossa apukuskin lämmittimen ku kaveri koeajoi autoa ja ero on valtava eli pitänee viedä pajalle, onko kellään kokemuksia missä vika vois olla ja mitä pahimmillaan kustantaa?Bimmeristi kirjoitti:Viime vuosien TM:n talvitesteissä BMW on saanut erityiskiitosta mm. tehokkaista grilleistä. Pari minuuttia on itsellä ihan ehdoton maksimiaika, jonka lämppäriä voi pitää päällä - sen jälkeen alkaa olla tukalat oltavat. Minulla on kokemusta sekä V Golfista että E90:stä, ja voin vain todeta, että Golfissa oli ihan asialliset penkinlämmittimet, mutta BMW:ssä lämmöntuotto on viety vielä astetta lämpimämmälle tasolle. Joten ei tuo ihan normaalilta kuulosta, mikäli moottori ennättää saavuttaa täyden käyntilämpötilan ennen penkkien lämpenemistä..janner kirjoitti:kuinka tehokkaita näissä on penkinlämmittimet yleensä...
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Bemarin penkinlämmittimet ovat kaikissa itselläni olleissa Bemuissa olleet todella tehokkaat. Kolmeen omistamaani Audiin verrattuna selvästi tehokkaammat, vaikka ei Audikaan hidas ole lämpiämisen suhteen.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 17:36
tänään koitin pistää lämmösäätönappulasta max nappulan pohjaan muttei mitään tapahtunut??ilmastointi oli päällä.
Eikös tuo max-nappula (max * nappulassa)ole maksimiviilennys kompuran avulla? Jos ulkoilman lämpötila on rajalämmön alapuolella (oliko +3 'C), ei kompura lähde käyntiin eikä myöskään viilennystä sen avulla saada. Lienee siis näin suunniteltukin. Vaikka ilmastointi on päällä, ei kompura kai välttämättä ole päällä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Aivan oikein...Tuo max-nappula liittyy tehokkaampaan ilmastoinnin viilennyksekseen ja lämmityksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jos haluaa huurut yms. pois nopeasti niin sitten puhallus ikkunoille eli painaa sitä siihen liittyvää painiketta, niin siiten puhallin puhaltaa melko voimalla lämmintä tuulilasille ja etuikkunoihin päin.TKU kirjoitti:Eikös tuo max-nappula (max * nappulassa)ole maksimiviilennys kompuran avulla? Jos ulkoilman lämpötila on rajalämmön alapuolella (oliko +3 'C), ei kompura lähde käyntiin eikä myöskään viilennystä sen avulla saada. Lienee siis näin suunniteltukin. Vaikka ilmastointi on päällä, ei kompura kai välttämättä ole päällä.