E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Tämä on oiva toiminto ja itse tuota kokeilin melkein ensimmäisenä, kun auton aikanaan sain. Vanhassa autosta kun sama toiminto oli ja hyväksi havaittu jo siinä. Ainoa huono puoli tässä on se, että BMW:n kaukosäädin toimii vasta harmittavan lähellä autoa, joten ikkunat ovat kokonaan auki siinä vaiheessa, kun itse olet jo oven kahvassa kiinni. Edellisessä sai ikkunat avattua parkkipaikan toisesta päästä ja helteillä enimmät lämmöt oli kerennyt jo pihalle autosta, kun itse sinne kerkesi. Mutta auttaa tuo BMW:ssäkin helteillä.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Jos avaimen kantama ei tunnu riittävän, niin kokeilkaapa huviksenne laittaa avain päähän kiinni, vaikkapa tuohon ohimon kohdalle kun painatte nappia... saatatte yllättyä positiivisesti vaikka miten naurettavalta kuulostaakin.
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

:blink:

Täytyykö päässä olla vielä propellilla varustettu lippalakki? Entä onko terveysvaikutuksia :lol: Täytyypä kokeilla..
McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

janner kirjoitti:piti käydä testaileen vakkaria ja kyllä se alamäessa kohtuudella pitää sen nopeuden kun 85:stä ei noussut kuin max 2kmh, tosin kai se automlaatikko vähä jarruttaa.
Kyllähän se jarruttaa ja jos ei vauhti pysy kurissa, ryhtyy aski pykältämään pienempää sisään tarpeen mukaan.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:Kutoskoneiden yhteydessä ei saa vakionopeudensäädintä ilman jarrutoimintoa ja sen takia kutoskoneen yhteydessä sen merkin saa sinne kehälle. Neloskoneisiin saa kuitenkin vakkarin myös ilman jarrutoimintoa ja silloin sitä merkkiä ei ole. Aktiivivakkari sitten vielä ihan erikseen.
Aikoinaan facelift-moottorin yhteydessä tehtaalta sai aktiiviohjaus nelisylinterisiin koneisiin, mutta pian ne poistettiin valikomasta. Luultavasti sama juttu jarrullisen vakkarin kohdalla.
- - -
janner
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Marras 2011, 16:56
Auto: BMW 330e
Paikkakunta: Kempele

Valoasetuksista ois nyt kysyttävää, eil IDrive valikosta löytyy Lights valikko jossa on
Triple turn signal activation
Daylight running lights
Home lights ja esim 20 s
high beam assistant
Welcome lights

Tuo eka mulle nyt on selvä juttu ja high beamistakin löyty tietoa, mutta muissa on vähä kysyttävää ja en suoraan löytänyt forumilta vastausta.
Eli tuo daylight lienee jonninmoinen päiväajovalo juttu mutta mulla kyllä palaa normiajovalot koko ajan vaikka ois kuinka kirkasta, eli mikä vois olla pielessä?
Home lightsilla en oo keksiny vielä mitään merkitystä, ku lukitten ovet niin mitkään valot ei jää palamaan.
Welcome lightsissa ne rinkulat alkaa palaan ku ovet aukasee mutta saako siihen kunnon valoja päälle, ja jos niin pitänee käyttää piuhan päässä? Autossa on valopaketti jos sillä nyt tähän mitään merkitystä on.

Edelliseen autoon verrattunu olen kaipaillu just nuita valoja jotka syttyy ku ovet lukitsee tai aukaisee.
janner
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Marras 2011, 16:56
Auto: BMW 330e
Paikkakunta: Kempele

no tuo home lights selviskin jo, piti viiksestä vetasta autosta lähtiessä :)
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ovet aukaistessa ei kuulu palaakaan kuin etupään rinkulat ja takavalot. Valopaketillisissa autoissa palaa samalla myös ovenkahvojen valot. Jos katkasija on jätetty 0-asentoon ei syty kuin vain ovenkahvojen valot niissä autoissa joissa on valopaketti.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

janner kirjoitti:Eli tuo daylight lienee jonninmoinen päiväajovalo juttu mutta mulla kyllä palaa normiajovalot koko ajan vaikka ois kuinka kirkasta, eli mikä vois olla pielessä?
Tuo on tarkoitettu Saksan markkinoille (ja muissakin maissa missä saa ajaa päiväaikaan ilman ajovaloja). Kun tuo Daytime running lights-toiminnon ottaa pois päältä, niin auto ei kytke mitään valoa päälle kun valoa on tarpeeksi, ja kun pimenee, ajovalot parkkivaloineen kytkeytyvät päälle.

Ajovaloista on runsaasti keskustelua mm. täällä ja täällä.
- - -
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Löytyyköhän tästä vehkeesta sellaista toiminta, että auton sammuttua syttyisi sisävalo palamaan? Edellisissä Audeissa tämä oli ja oli näin pimeen aikaan loistava toiminnallisuus, mutta nyt en ole kyllä löytänyt omastani tälläistä ja autossa on valopaketti.
Bimmeristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
Auto: F20 116dA
Paikkakunta: Pk-seutu

J1978 kirjoitti:Ovet aukaistessa ei kuulu palaakaan kuin etupään rinkulat ja takavalot. Valopaketillisissa autoissa palaa samalla myös ovenkahvojen valot. Jos katkasija on jätetty 0-asentoon ei syty kuin vain ovenkahvojen valot niissä autoissa joissa on valopaketti.
...ja joissa on sisävalo ON-asennossa. OFF-asennossa eivät syty edes ovenkahvojen valot. ;)
laituri kirjoitti:Löytyyköhän tästä vehkeesta sellaista toiminta, että auton sammuttua syttyisi sisävalo palamaan? Edellisissä Audeissa tämä oli ja oli näin pimeen aikaan loistava toiminnallisuus, mutta nyt en ole kyllä löytänyt omastani tälläistä ja autossa on valopaketti.
Sisävalo taitaa syttyä palamaan ainoastaan silloin, kun otat avaimen pois lovesta. Mutta ei tuota kai mistään valikosta saa koodattua toimimaan niin, että valot syttyvät heti moottorin sammuttua..
janner
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Marras 2011, 16:56
Auto: BMW 330e
Paikkakunta: Kempele

kuinka tehokkaita näissä on penkinlämmittimet yleensä, ku vertaan mun edelliseen autoon (audi a4) niin teho tuntuu todella pieneltä, tänään ku pistin lämmittimen täysille ja kävin mutkan moottoritiellä niin moottorin lämmöt oli 90 ennen ku selkeästi tuntu persuuksissa lämmitys, eli se kyllä toimii mutta todella hitaasti. Istuinosa tuntuu olevan nopeampi lämpeneen, eli se toiminee normaalisti.

Toisessa keskustelussa joku kertoi että E91 on nopeampi penkinlämmitys kuin Golfissa, no audia edeltävä oli Golf jossa lämmitys oli nykyistä autoa nopeampi.
Bimmeristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
Auto: F20 116dA
Paikkakunta: Pk-seutu

janner kirjoitti:kuinka tehokkaita näissä on penkinlämmittimet yleensä...
Viime vuosien TM:n talvitesteissä BMW on saanut erityiskiitosta mm. tehokkaista grilleistä. Pari minuuttia on itsellä ihan ehdoton maksimiaika, jonka lämppäriä voi pitää päällä - sen jälkeen alkaa olla tukalat oltavat. Minulla on kokemusta sekä V Golfista että E90:stä, ja voin vain todeta, että Golfissa oli ihan asialliset penkinlämmittimet, mutta BMW:ssä lämmöntuotto on viety vielä astetta lämpimämmälle tasolle. :) Joten ei tuo ihan normaalilta kuulosta, mikäli moottori ennättää saavuttaa täyden käyntilämpötilan ennen penkkien lämpenemistä.. :conf:
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Minulla on n.3km työmatka ja kun lähtiessä laitan penkin lämmittimen ykkös tasolle, niin viimeisellä kilometrillä voi jo lämmityksen pudottaa kokonaan pois.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Bimmeristi kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Ovet aukaistessa ei kuulu palaakaan kuin etupään rinkulat ja takavalot. Valopaketillisissa autoissa palaa samalla myös ovenkahvojen valot. Jos katkasija on jätetty 0-asentoon ei syty kuin vain ovenkahvojen valot niissä autoissa joissa on valopaketti.
...ja joissa on sisävalo ON-asennossa. OFF-asennossa eivät syty edes ovenkahvojen valot. ;)
laituri kirjoitti:Löytyyköhän tästä vehkeesta sellaista toiminta, että auton sammuttua syttyisi sisävalo palamaan? Edellisissä Audeissa tämä oli ja oli näin pimeen aikaan loistava toiminnallisuus, mutta nyt en ole kyllä löytänyt omastani tälläistä ja autossa on valopaketti.
Sisävalo taitaa syttyä palamaan ainoastaan silloin, kun otat avaimen pois lovesta. Mutta ei tuota kai mistään valikosta saa koodattua toimimaan niin, että valot syttyvät heti moottorin sammuttua..
OK eli itsellä on aina avaimet taskussa, jotan ei taida saada sitten valoja palamaan.
janner
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Marras 2011, 16:56
Auto: BMW 330e
Paikkakunta: Kempele

Bimmeristi kirjoitti:
janner kirjoitti:kuinka tehokkaita näissä on penkinlämmittimet yleensä...
Viime vuosien TM:n talvitesteissä BMW on saanut erityiskiitosta mm. tehokkaista grilleistä. Pari minuuttia on itsellä ihan ehdoton maksimiaika, jonka lämppäriä voi pitää päällä - sen jälkeen alkaa olla tukalat oltavat. Minulla on kokemusta sekä V Golfista että E90:stä, ja voin vain todeta, että Golfissa oli ihan asialliset penkinlämmittimet, mutta BMW:ssä lämmöntuotto on viety vielä astetta lämpimämmälle tasolle. :) Joten ei tuo ihan normaalilta kuulosta, mikäli moottori ennättää saavuttaa täyden käyntilämpötilan ennen penkkien lämpenemistä.. :conf:
Testailin tuossa apukuskin lämmittimen ku kaveri koeajoi autoa ja ero on valtava eli pitänee viedä pajalle, onko kellään kokemuksia missä vika vois olla ja mitä pahimmillaan kustantaa?
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Bemarin penkinlämmittimet ovat kaikissa itselläni olleissa Bemuissa olleet todella tehokkaat. Kolmeen omistamaani Audiin verrattuna selvästi tehokkaammat, vaikka ei Audikaan hidas ole lämpiämisen suhteen.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Antti Nurmi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 17:36

tänään koitin pistää lämmösäätönappulasta max nappulan pohjaan muttei mitään tapahtunut??ilmastointi oli päällä.
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Eikös tuo max-nappula (max * nappulassa)ole maksimiviilennys kompuran avulla? Jos ulkoilman lämpötila on rajalämmön alapuolella (oliko +3 'C), ei kompura lähde käyntiin eikä myöskään viilennystä sen avulla saada. Lienee siis näin suunniteltukin. Vaikka ilmastointi on päällä, ei kompura kai välttämättä ole päällä.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

TKU kirjoitti:Eikös tuo max-nappula (max * nappulassa)ole maksimiviilennys kompuran avulla? Jos ulkoilman lämpötila on rajalämmön alapuolella (oliko +3 'C), ei kompura lähde käyntiin eikä myöskään viilennystä sen avulla saada. Lienee siis näin suunniteltukin. Vaikka ilmastointi on päällä, ei kompura kai välttämättä ole päällä.
Aivan oikein...Tuo max-nappula liittyy tehokkaampaan ilmastoinnin viilennyksekseen ja lämmityksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jos haluaa huurut yms. pois nopeasti niin sitten puhallus ikkunoille eli painaa sitä siihen liittyvää painiketta, niin siiten puhallin puhaltaa melko voimalla lämmintä tuulilasille ja etuikkunoihin päin.
Vastaa Viestiin