E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
Avatar
Hastra
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
Auto: 320iA E91 2008
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vaihtuiko iDriven ohjauspyörä usempinappiseen heti ensimmäisissä Lci-malleissa?
Onko automaattivaihteistoista montaa eri versiota ja mistä pystyy tarkistamaan vaihteiston valmistajan/mallin?
Milloin automaatin vaihdekeppi vaihtui uudempaan malliin?
Tämän sisusta kuvassa näkyy rulla ja keppi mitä tarkoitan
Poppamies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 21:46

Homebrew kirjoitti:
Poppamies kirjoitti:Tietääkö joku mikä tällä on toimintalogiikka? Nyt mutulla sanoisin että tuossa pitää painaa MODE ja sen jälkeen ON että saa lämmittimen päälle. En keksi muuta syytä kuin ettei vahinkostartteja tulisi esim taskusta painettua. Järjen mukaan ON nappi yksikseen käynnistäisi lämppärin ja MODE:sta sais jotain muuta lisäksi?
Modea ensin ja sitten on/off... En ole ainakaan muuta ton kanssa keksinyt... Ja juurikin tuo vahinkostarttien ehkäisy luulis olevan syy...
Kiitos kommentista, nyt saa mielenrauhan. :mus:
----------------------
e91 320da
Jonttula
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Loka 2013, 05:27

Voisiko joku selittää mulle suomenkiellä mitä nuo tietokoneen huoltovalikossa olevat kuvat merkitsee. Toisessa tulee savut koneesta ja toisessa putkesta. Muistaakseni kummassakaan ei ollut kilometrimäärää vaan ainoastaan päivämäärä jonka voi muuttaa.

Kiitos tiedoista.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Hmm, jos tarkoitat symboleita joissa on lakipykälän tunnus eli § niin ne ovat katsastukseen liittyviä. Ei aiheuta toimenpiteitä ja ne voi siirtää itse hamaan tulevaisuuteen ettei pimputtele uudelleen.
Jonttula
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Loka 2013, 05:27

Raimo Miettinen kirjoitti:Hmm, jos tarkoitat symboleita joissa on lakipykälän tunnus eli § niin ne ovat katsastukseen liittyviä. Ei aiheuta toimenpiteitä ja ne voi siirtää itse hamaan tulevaisuuteen ettei pimputtele uudelleen.
Juuri näitä tarkoitin. Kiitos sulle, selvensi asiaa. :)
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Näkyy olevan E91 vasemmalla puolella oikeanpuoleinen eli luukussa oleva takavalo pimeänä. Mielelläni sen vaihtaisi ennen joulun Lapinreissua. Onko helppo homma vai vienkö suosiolla pajalle?
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Takavalojen vaihto on helppo homma. Minuutin homma maksimissaan. Verhoilu lähtee alareunastaan eli luukku auki ollessa yläreunasta irti ja seuraavaksi siinä onkin se valkoinen kehikko polttimoille. Se irti vetämällä. Sitten vain haluttu poltin tilalle. Polttimoissakin on niiden ohjuripykälien osalta eroa, joten katsoo tarkkaan samanlaisen kaupasta. E90 ja E91 eroista en tiedä, mutta ylläoleva toimii ainakin E91 kohdalla.
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

Raimo Miettinen kirjoitti:Jaahas, kummallakaan avaimella ei toimi comfort access ja auto ei tunnista toista avainta edes avainpesässä. Ovet saan auki kaukolaukaisulla vain tällä tunnistamattomalla avaimella, mutta auton käyntiin saadakseni joudun käyttämään sitten toista avainta pesässä. Eli joudun pitämään kumpaakin avainta messissä autolla ajettaessa. Onko avainten kanssa ollut muilla ongelmia? Patterit on vaihdettu ja aika varattu merkkihuoltoon.
Tuliko tähän tolkkua? DIS:llä pystyy lukemaan comfort access avainten numerotiedon sekä poistamaan/lisäämään avaimia autoon. Comfortissa toimii avaimettomasti vain 2 kpl avainta. Ylimääräiset pitää poistaa ja 2 kpl käytössä olevaa tulee parittaa autoon.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Hastra kirjoitti:Vaihtuiko iDriven ohjauspyörä usempinappiseen heti ensimmäisissä Lci-malleissa?
Onko automaattivaihteistoista montaa eri versiota ja mistä pystyy tarkistamaan vaihteiston valmistajan/mallin?
Milloin automaatin vaihdekeppi vaihtui uudempaan malliin?
Tämän sisusta kuvassa näkyy rulla ja keppi mitä tarkoitan
Tossa kuvan autossa on kait kaksoiskytkinloota ja siinä on erilainen keppi. Perustomaatin keppi pysyi samalaisena tuotannon loppuun asti. Tai sitten tohon on vaan vaihdettu tuo kepin pää ja toi on ihan tavis tomaatti.
awwshit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Marras 2013, 23:45
Auto: e91 325d -07
Paikkakunta: Vantaa

Pari kysymystä mitkä tässä viimeaikoina alkanut häiritsemään, auto on e91 325d -07

-alkuperäiset kääntyvät xenon valot alkanut "heilua" ylös/alas vaikka auto olisi paikalla, myös kun ajaa suoraa motaria niin näkee miten ne liikkuu selvästi ylös/alas.

-Takaluukun lasiluukku nyt jämähti paikalle eikä aukea enää, mikä mahtais elvyttää sitä?
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Tomm1 kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Jaahas, kummallakaan avaimella ei toimi comfort access ja auto ei tunnista toista avainta edes avainpesässä. Ovet saan auki kaukolaukaisulla vain tällä tunnistamattomalla avaimella, mutta auton käyntiin saadakseni joudun käyttämään sitten toista avainta pesässä. Eli joudun pitämään kumpaakin avainta messissä autolla ajettaessa. Onko avainten kanssa ollut muilla ongelmia? Patterit on vaihdettu ja aika varattu merkkihuoltoon.
Tuliko tähän tolkkua? DIS:llä pystyy lukemaan comfort access avainten numerotiedon sekä poistamaan/lisäämään avaimia autoon. Comfortissa toimii avaimettomasti vain 2 kpl avainta. Ylimääräiset pitää poistaa ja 2 kpl käytössä olevaa tulee parittaa autoon.
Avain ole rikki ja vaihdettiin uusi tilalle. Auton antamien tietojen perusteella joskus aikaisemminkin oli hommattu uusi avain.
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

awwshit kirjoitti:-alkuperäiset kääntyvät xenon valot alkanut "heilua" ylös/alas vaikka auto olisi paikalla, myös kun ajaa suoraa motaria niin näkee miten ne liikkuu selvästi ylös/alas.
Valojen korkeussäädön antureissa/johdoissa häikkää. Vikakoodit lukuun vaan. Itsellä teki pari viikkoa sitten samaa ajossa eli laski valot alas ja nosti takaisin ylös samalla tavalla kun käynnistyksessä. Lopulta ei sitten enää noussut vaan laski valot ala-asentoon, kun nopeus oli jotain 5 km/h ja siinä pysyi. Taka-akselin tunnistimen johto oli hankautunut puhki lokasuojaa vasten ja hapettunut. Vikakoodin antoi kyllä molemmista. Ei kuulemma ollut ensimmäinen kerta, kun johto on poikki näissä.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Hölmönä kysymyksenä: mitä toi ratissa oleva BMW Individual -logo E91 318i:ssä meinaa?
awwshit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Marras 2013, 23:45
Auto: e91 325d -07
Paikkakunta: Vantaa

TKU kirjoitti:
awwshit kirjoitti:-alkuperäiset kääntyvät xenon valot alkanut "heilua" ylös/alas vaikka auto olisi paikalla, myös kun ajaa suoraa motaria niin näkee miten ne liikkuu selvästi ylös/alas.
Valojen korkeussäädön antureissa/johdoissa häikkää. Vikakoodit lukuun vaan. Itsellä teki pari viikkoa sitten samaa ajossa eli laski valot alas ja nosti takaisin ylös samalla tavalla kun käynnistyksessä. Lopulta ei sitten enää noussut vaan laski valot ala-asentoon, kun nopeus oli jotain 5 km/h ja siinä pysyi. Taka-akselin tunnistimen johto oli hankautunut puhki lokasuojaa vasten ja hapettunut. Vikakoodin antoi kyllä molemmista. Ei kuulemma ollut ensimmäinen kerta, kun johto on poikki näissä.
Kiitos, täytyypä tutkia kun saan auton nosturille!

Sitten vielä sellainen että oliko tossa moottorissa N57N2 kaasuläppiä? Jossakin luin että ei olis mutta ei ole varma.
Tietää varautua sitten niiden poistamiseen...
Sturmback
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Tammi 2014, 23:51

Kuukauden päivät ollut E91 320d vm2010. Löpöluukun puolelta, siitä takapuskurin ja lokarinkaaren välistä on ajon aikana roiskunut/valunut jotain öljyä, joka lähtee vain rasvanpoistajalla irti. Onko siellä joku polttoaineen huohotinletku tjsp, vai mistä moinen tahna peräisin? Olen muutaman kerrran havainnut asian pesun jälkeen, joten ei se ainakaan tiestä ole peräisin. :conf:
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Sturmback kirjoitti:Kuukauden päivät ollut E91 320d vm2010. Löpöluukun puolelta, siitä takapuskurin ja lokarinkaaren välistä on ajon aikana roiskunut/valunut jotain öljyä, joka lähtee vain rasvanpoistajalla irti. Onko siellä joku polttoaineen huohotinletku tjsp, vai mistä moinen tahna peräisin? Olen muutaman kerrran havainnut asian pesun jälkeen, joten ei se ainakaan tiestä ole peräisin. :conf:
Huohotinputki menee takarenkaan etupuolelta sisälokarin alla, eli tuskin se siitä tulee. Onko edellisen omistajan toimesta kenties tehty jotain massausta / alustan suojausta, että voisiko olla jotain sellaista?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Itse kyllä tarkastaisin silti sen huohotinputken kunnon. Suht helppo tarkastaa itsekin jos on talli käytössä. Takarengas irti ja sisälokari pois. Jos huohotinputki on likainen, niin voi olla pieni hiertymä josta tihkuttaa. Putki ei ole kallis, mutta vaihdon teettäisin liikkeessä. Aika työläs saada putki irti tankin päältä.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Sturmback
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Tammi 2014, 23:51

Ironic32 kirjoitti:
Sturmback kirjoitti:Kuukauden päivät ollut E91 320d vm2010. Löpöluukun puolelta, siitä takapuskurin ja lokarinkaaren välistä on ajon aikana roiskunut/valunut jotain öljyä, joka lähtee vain rasvanpoistajalla irti. Onko siellä joku polttoaineen huohotinletku tjsp, vai mistä moinen tahna peräisin? Olen muutaman kerrran havainnut asian pesun jälkeen, joten ei se ainakaan tiestä ole peräisin. :conf:
Huohotinputki menee takarenkaan etupuolelta sisälokarin alla, eli tuskin se siitä tulee. Onko edellisen omistajan toimesta kenties tehty jotain massausta / alustan suojausta, että voisiko olla jotain sellaista?
Auto on Saksasta uitettu ja siellä ollut leasing-autona, joten tuskinpa mitään massaushommia tehty. Omaa tallia ei ole, joten vaikea on tarkastaa huohotinputkea ulkosalla. Vien kärryn ensiviikolla huoltoon, niin taidanpa pyytää tarkistamaan asian siellä.
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

mikse kirjoitti:Hölmönä kysymyksenä: mitä toi ratissa oleva BMW Individual -logo E91 318i:ssä meinaa?
Olisko siinä Individual-varusteita...

Lukeeko kynnyslistoissa myös BMW Individual? Jos ei lue, niin joku on huvikseen vaihtanut tuon ratin kehyksen Individual-malliseen.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
pistola
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Joulu 2013, 14:00

Noniin nyt on ne pakkasetkin tulleet tänne Varsinais-Suomeen. Laitoin tuossa maskit sekä puskurin "alaritilän", että munuaisten päälle. Salavalikosta coolant-temperature esille ja ajelemaan - hmm, lämpötila ei nouse yli 80 asteen, onkos nyt sitten termarissa vika vai mitäs?
Vastaa Viestiin