Vaihtuiko iDriven ohjauspyörä usempinappiseen heti ensimmäisissä Lci-malleissa?
Onko automaattivaihteistoista montaa eri versiota ja mistä pystyy tarkistamaan vaihteiston valmistajan/mallin?
Milloin automaatin vaihdekeppi vaihtui uudempaan malliin?
Tämän sisusta kuvassa näkyy rulla ja keppi mitä tarkoitan
E9X sekalaiset pikkukysymykset
Kiitos kommentista, nyt saa mielenrauhan.Homebrew kirjoitti:Modea ensin ja sitten on/off... En ole ainakaan muuta ton kanssa keksinyt... Ja juurikin tuo vahinkostarttien ehkäisy luulis olevan syy...Poppamies kirjoitti:Tietääkö joku mikä tällä on toimintalogiikka? Nyt mutulla sanoisin että tuossa pitää painaa MODE ja sen jälkeen ON että saa lämmittimen päälle. En keksi muuta syytä kuin ettei vahinkostartteja tulisi esim taskusta painettua. Järjen mukaan ON nappi yksikseen käynnistäisi lämppärin ja MODE:sta sais jotain muuta lisäksi?
----------------------
e91 320da
e91 320da
Voisiko joku selittää mulle suomenkiellä mitä nuo tietokoneen huoltovalikossa olevat kuvat merkitsee. Toisessa tulee savut koneesta ja toisessa putkesta. Muistaakseni kummassakaan ei ollut kilometrimäärää vaan ainoastaan päivämäärä jonka voi muuttaa.
Kiitos tiedoista.
Kiitos tiedoista.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Hmm, jos tarkoitat symboleita joissa on lakipykälän tunnus eli § niin ne ovat katsastukseen liittyviä. Ei aiheuta toimenpiteitä ja ne voi siirtää itse hamaan tulevaisuuteen ettei pimputtele uudelleen.
Juuri näitä tarkoitin. Kiitos sulle, selvensi asiaa.Raimo Miettinen kirjoitti:Hmm, jos tarkoitat symboleita joissa on lakipykälän tunnus eli § niin ne ovat katsastukseen liittyviä. Ei aiheuta toimenpiteitä ja ne voi siirtää itse hamaan tulevaisuuteen ettei pimputtele uudelleen.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Takavalojen vaihto on helppo homma. Minuutin homma maksimissaan. Verhoilu lähtee alareunastaan eli luukku auki ollessa yläreunasta irti ja seuraavaksi siinä onkin se valkoinen kehikko polttimoille. Se irti vetämällä. Sitten vain haluttu poltin tilalle. Polttimoissakin on niiden ohjuripykälien osalta eroa, joten katsoo tarkkaan samanlaisen kaupasta. E90 ja E91 eroista en tiedä, mutta ylläoleva toimii ainakin E91 kohdalla.
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Tuliko tähän tolkkua? DIS:llä pystyy lukemaan comfort access avainten numerotiedon sekä poistamaan/lisäämään avaimia autoon. Comfortissa toimii avaimettomasti vain 2 kpl avainta. Ylimääräiset pitää poistaa ja 2 kpl käytössä olevaa tulee parittaa autoon.Raimo Miettinen kirjoitti:Jaahas, kummallakaan avaimella ei toimi comfort access ja auto ei tunnista toista avainta edes avainpesässä. Ovet saan auki kaukolaukaisulla vain tällä tunnistamattomalla avaimella, mutta auton käyntiin saadakseni joudun käyttämään sitten toista avainta pesässä. Eli joudun pitämään kumpaakin avainta messissä autolla ajettaessa. Onko avainten kanssa ollut muilla ongelmia? Patterit on vaihdettu ja aika varattu merkkihuoltoon.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tossa kuvan autossa on kait kaksoiskytkinloota ja siinä on erilainen keppi. Perustomaatin keppi pysyi samalaisena tuotannon loppuun asti. Tai sitten tohon on vaan vaihdettu tuo kepin pää ja toi on ihan tavis tomaatti.Hastra kirjoitti:Vaihtuiko iDriven ohjauspyörä usempinappiseen heti ensimmäisissä Lci-malleissa?
Onko automaattivaihteistoista montaa eri versiota ja mistä pystyy tarkistamaan vaihteiston valmistajan/mallin?
Milloin automaatin vaihdekeppi vaihtui uudempaan malliin?
Tämän sisusta kuvassa näkyy rulla ja keppi mitä tarkoitan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 08 Marras 2013, 23:45
- Auto: e91 325d -07
- Paikkakunta: Vantaa
Pari kysymystä mitkä tässä viimeaikoina alkanut häiritsemään, auto on e91 325d -07
-alkuperäiset kääntyvät xenon valot alkanut "heilua" ylös/alas vaikka auto olisi paikalla, myös kun ajaa suoraa motaria niin näkee miten ne liikkuu selvästi ylös/alas.
-Takaluukun lasiluukku nyt jämähti paikalle eikä aukea enää, mikä mahtais elvyttää sitä?
-alkuperäiset kääntyvät xenon valot alkanut "heilua" ylös/alas vaikka auto olisi paikalla, myös kun ajaa suoraa motaria niin näkee miten ne liikkuu selvästi ylös/alas.
-Takaluukun lasiluukku nyt jämähti paikalle eikä aukea enää, mikä mahtais elvyttää sitä?
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Avain ole rikki ja vaihdettiin uusi tilalle. Auton antamien tietojen perusteella joskus aikaisemminkin oli hommattu uusi avain.Tomm1 kirjoitti:Tuliko tähän tolkkua? DIS:llä pystyy lukemaan comfort access avainten numerotiedon sekä poistamaan/lisäämään avaimia autoon. Comfortissa toimii avaimettomasti vain 2 kpl avainta. Ylimääräiset pitää poistaa ja 2 kpl käytössä olevaa tulee parittaa autoon.Raimo Miettinen kirjoitti:Jaahas, kummallakaan avaimella ei toimi comfort access ja auto ei tunnista toista avainta edes avainpesässä. Ovet saan auki kaukolaukaisulla vain tällä tunnistamattomalla avaimella, mutta auton käyntiin saadakseni joudun käyttämään sitten toista avainta pesässä. Eli joudun pitämään kumpaakin avainta messissä autolla ajettaessa. Onko avainten kanssa ollut muilla ongelmia? Patterit on vaihdettu ja aika varattu merkkihuoltoon.
Valojen korkeussäädön antureissa/johdoissa häikkää. Vikakoodit lukuun vaan. Itsellä teki pari viikkoa sitten samaa ajossa eli laski valot alas ja nosti takaisin ylös samalla tavalla kun käynnistyksessä. Lopulta ei sitten enää noussut vaan laski valot ala-asentoon, kun nopeus oli jotain 5 km/h ja siinä pysyi. Taka-akselin tunnistimen johto oli hankautunut puhki lokasuojaa vasten ja hapettunut. Vikakoodin antoi kyllä molemmista. Ei kuulemma ollut ensimmäinen kerta, kun johto on poikki näissä.awwshit kirjoitti:-alkuperäiset kääntyvät xenon valot alkanut "heilua" ylös/alas vaikka auto olisi paikalla, myös kun ajaa suoraa motaria niin näkee miten ne liikkuu selvästi ylös/alas.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 08 Marras 2013, 23:45
- Auto: e91 325d -07
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitos, täytyypä tutkia kun saan auton nosturille!TKU kirjoitti:Valojen korkeussäädön antureissa/johdoissa häikkää. Vikakoodit lukuun vaan. Itsellä teki pari viikkoa sitten samaa ajossa eli laski valot alas ja nosti takaisin ylös samalla tavalla kun käynnistyksessä. Lopulta ei sitten enää noussut vaan laski valot ala-asentoon, kun nopeus oli jotain 5 km/h ja siinä pysyi. Taka-akselin tunnistimen johto oli hankautunut puhki lokasuojaa vasten ja hapettunut. Vikakoodin antoi kyllä molemmista. Ei kuulemma ollut ensimmäinen kerta, kun johto on poikki näissä.awwshit kirjoitti:-alkuperäiset kääntyvät xenon valot alkanut "heilua" ylös/alas vaikka auto olisi paikalla, myös kun ajaa suoraa motaria niin näkee miten ne liikkuu selvästi ylös/alas.
Sitten vielä sellainen että oliko tossa moottorissa N57N2 kaasuläppiä? Jossakin luin että ei olis mutta ei ole varma.
Tietää varautua sitten niiden poistamiseen...
Kuukauden päivät ollut E91 320d vm2010. Löpöluukun puolelta, siitä takapuskurin ja lokarinkaaren välistä on ajon aikana roiskunut/valunut jotain öljyä, joka lähtee vain rasvanpoistajalla irti. Onko siellä joku polttoaineen huohotinletku tjsp, vai mistä moinen tahna peräisin? Olen muutaman kerrran havainnut asian pesun jälkeen, joten ei se ainakaan tiestä ole peräisin.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Huohotinputki menee takarenkaan etupuolelta sisälokarin alla, eli tuskin se siitä tulee. Onko edellisen omistajan toimesta kenties tehty jotain massausta / alustan suojausta, että voisiko olla jotain sellaista?Sturmback kirjoitti:Kuukauden päivät ollut E91 320d vm2010. Löpöluukun puolelta, siitä takapuskurin ja lokarinkaaren välistä on ajon aikana roiskunut/valunut jotain öljyä, joka lähtee vain rasvanpoistajalla irti. Onko siellä joku polttoaineen huohotinletku tjsp, vai mistä moinen tahna peräisin? Olen muutaman kerrran havainnut asian pesun jälkeen, joten ei se ainakaan tiestä ole peräisin.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Itse kyllä tarkastaisin silti sen huohotinputken kunnon. Suht helppo tarkastaa itsekin jos on talli käytössä. Takarengas irti ja sisälokari pois. Jos huohotinputki on likainen, niin voi olla pieni hiertymä josta tihkuttaa. Putki ei ole kallis, mutta vaihdon teettäisin liikkeessä. Aika työläs saada putki irti tankin päältä.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Auto on Saksasta uitettu ja siellä ollut leasing-autona, joten tuskinpa mitään massaushommia tehty. Omaa tallia ei ole, joten vaikea on tarkastaa huohotinputkea ulkosalla. Vien kärryn ensiviikolla huoltoon, niin taidanpa pyytää tarkistamaan asian siellä.Ironic32 kirjoitti:Huohotinputki menee takarenkaan etupuolelta sisälokarin alla, eli tuskin se siitä tulee. Onko edellisen omistajan toimesta kenties tehty jotain massausta / alustan suojausta, että voisiko olla jotain sellaista?Sturmback kirjoitti:Kuukauden päivät ollut E91 320d vm2010. Löpöluukun puolelta, siitä takapuskurin ja lokarinkaaren välistä on ajon aikana roiskunut/valunut jotain öljyä, joka lähtee vain rasvanpoistajalla irti. Onko siellä joku polttoaineen huohotinletku tjsp, vai mistä moinen tahna peräisin? Olen muutaman kerrran havainnut asian pesun jälkeen, joten ei se ainakaan tiestä ole peräisin.
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Olisko siinä Individual-varusteita...mikse kirjoitti:Hölmönä kysymyksenä: mitä toi ratissa oleva BMW Individual -logo E91 318i:ssä meinaa?
Lukeeko kynnyslistoissa myös BMW Individual? Jos ei lue, niin joku on huvikseen vaihtanut tuon ratin kehyksen Individual-malliseen.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Noniin nyt on ne pakkasetkin tulleet tänne Varsinais-Suomeen. Laitoin tuossa maskit sekä puskurin "alaritilän", että munuaisten päälle. Salavalikosta coolant-temperature esille ja ajelemaan - hmm, lämpötila ei nouse yli 80 asteen, onkos nyt sitten termarissa vika vai mitäs?