Voisko joku laittaa mulle kurvivaloilla varustetun LCI- e9x:n Frm3-purkista .man listan?
Voisin laittaa yv:llä sp-osoitteen.
E9X sekalaiset pikkukysymykset
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Eli tuo FSW_PSW.man- tiedosto on Ncs-Expertillä ( BMW- koodausohjelma) kaivettava tiedosto auton eri moduuleista, tässä tapauksessa tarvin tuon footwell- modulin koodilistan ("valomoduli") LCI- mallin autosta jossa on tuo uusin eli FRM3-moduliversioKennedy kirjoitti:Mikä, missä ja miten?JP-76 kirjoitti:Voisko joku laittaa mulle kurvivaloilla varustetun LCI- e9x:n Frm3-purkista .man listan?
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
SelväJP-76 kirjoitti:Eli tuo FSW_PSW.man- tiedosto on Ncs-Expertillä ( BMW- koodausohjelma) kaivettava tiedosto auton eri moduuleista, tässä tapauksessa tarvin tuon footwell- modulin koodilistan ("valomoduli") LCI- mallin autosta jossa on tuo uusin eli FRM3-moduliversioKennedy kirjoitti:Mikä, missä ja miten?JP-76 kirjoitti:Voisko joku laittaa mulle kurvivaloilla varustetun LCI- e9x:n Frm3-purkista .man listan?
No itsellä on kurvivalot, mutta muuten en kyllä pysty auttaa. Vapaasti saa tulla lukemaan jos tarvetta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Mistä öljynsuodattimen korkin avain?
Oliko tuo nyt 74mm vaiko 76mm? Itse sain kummankin mitan mitattua ja kummallakin myydään.
Hommaako yleisavaimen
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... alu-12976/" onclick="window.open(this.href);return false;
vaiko tälläisen
http://www.ebay.de/itm/261096828778" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/290778311406" onclick="window.open(this.href);return false;
Oliko tuo nyt 74mm vaiko 76mm? Itse sain kummankin mitan mitattua ja kummallakin myydään.
Hommaako yleisavaimen
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... alu-12976/" onclick="window.open(this.href);return false;
vaiko tälläisen
http://www.ebay.de/itm/261096828778" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/290778311406" onclick="window.open(this.href);return false;
- miczu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 42
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:14
- Auto: E93 320dA M-sport 2008, Opel vectra 1.8 1999
Biltemasta 20-321 avain vw/audi 74mm 14 kulmainen toimii, ainaskin 130Kw moottorissa.
Ex: Volvo S80 2.4d 2007, Peugeot 407 2.7HDi coupe 2006, MB E200cdi 2003, BMW 330ci 2000, Volvo S60 2001, Opel vectra i-line 1998, Pontiac Firebird 1990, Chevy fleetside stargraft pick-up 1991....
Ovatko nuo valeon sulat parempia kuin alkuperäiset? Nyt on puoli vuotta vanhat boschit jotka pomputtaa ja pitää melkoista meteliä niin ajattelin ne vaihtaa. Alkuperäiset sulat voisi hakea schmiedmannilta, mutta valeoita varmaan joutuisi vähän etsimään. Yhdet valeon sulat itseasiassa jo ostin, mutta kiinnekkeet eivät sopineet niin piti palauttaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
- Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single - Paikkakunta: Helsinki
Kävin eilen ottamassa kytkimestä sen CDV:n pois eli sen viive venttiilin. Ja ei voi kuin suositella kaikille kyseistä operaatiota!
Hävisi 1-3 vaihteen kuminauhamainen veto ja kytkimestä tyli paljon paremman tuntuinen
Ja modaushan ei maksa mitään, kunhan ottaa vaan venttiilin pois välistä. Aikaa ilmauksineen menee sen 30min.
Tuolla CDV hyvät ohjeet vaihtoon. Vaikka kyseisessä ohjeessa CDV vaihdettu racing tyyppiseen, mutta saman asian ajaa kun ottaa sen vain linjan välistä pois. http://www.billswebspace.com/BMWCDVMod.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hävisi 1-3 vaihteen kuminauhamainen veto ja kytkimestä tyli paljon paremman tuntuinen
Ja modaushan ei maksa mitään, kunhan ottaa vaan venttiilin pois välistä. Aikaa ilmauksineen menee sen 30min.
Tuolla CDV hyvät ohjeet vaihtoon. Vaikka kyseisessä ohjeessa CDV vaihdettu racing tyyppiseen, mutta saman asian ajaa kun ottaa sen vain linjan välistä pois. http://www.billswebspace.com/BMWCDVMod.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Valitettavasti ei näy nuo profiilit kun selaa tapatalkilla niin siksi kysyin.
Vaikuttaisi tosiaan suhteellisen helpolta hommalta. Ei ole oikein vaan mitään paikkaa missä tehdä niin helpoiten hoituisi jos saisi jossain korjaamolla, joka ylipäänsä tietää koko cdv-venttiilistä mitään, homman hoidettua.
Vaikuttaisi tosiaan suhteellisen helpolta hommalta. Ei ole oikein vaan mitään paikkaa missä tehdä niin helpoiten hoituisi jos saisi jossain korjaamolla, joka ylipäänsä tietää koko cdv-venttiilistä mitään, homman hoidettua.
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
Osaisikohan joku auttaa seuraavassa: Mitkä ovat oikeat pronavin päivityspaketin osanrot? Kenties 65902218712 ja 65902218943?
Noita kun on siellä aika lailla eri versioita. Auto on saksan tuontia (vm 2010, E91, 320xdA) jos sillä on merkitystä.
Noita kun on siellä aika lailla eri versioita. Auto on saksan tuontia (vm 2010, E91, 320xdA) jos sillä on merkitystä.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
- Auto: 2008 E91 330d M-sport
Onko normaalia vai vika, että sadetunnistin toimii aikalailla arpomalla? Välillä kun se on säädetty herkimmilleen/tiuhimpaan asentoon, niin se ei meinaa pyyhkiä millään vaikka ei enää nää paljoo mitään ulos. Välillä taas vähiten herkimmällä asennolla se pyyhkii jatkuvasti, vaikka ulkona ei juuri edes sada.
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
F20:sessä sadetunnistimen toimintaa on ilmeisesti viety eteenpäin, koska herkimmälläkään asetuksella se ei vaivaudu pyyhkimään pysähdyksissä esim. liikennevaloissa ja muutenkin pyyhkii veltohkosi, niin että oikea käsi hakee vähän väliä sateessa ajaessa pyyhkijän viikseä. Ylipyyhkimistä ei ole F20:sessä vielä kertaakaan esiintynyt.jukka kirjoitti:Onko normaalia vai vika, että sadetunnistin toimii aikalailla arpomalla? Välillä kun se on säädetty herkimmilleen/tiuhimpaan asentoon, niin se ei meinaa pyyhkiä millään vaikka ei enää nää paljoo mitään ulos. Välillä taas vähiten herkimmällä asennolla se pyyhkii jatkuvasti, vaikka ulkona ei juuri edes sada.
Ex: F20 118dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 15:06
- Auto: VW Passat B7 1.4TSI DSG
ex.318d E91 Lci - Paikkakunta: Hki
Vaikuttaisi siltä, että tunnistin toimii paremmin isojen sadepisaroiden kanssa kuin pienessä tihkussa. Tai ainakin tällainen tunne minulla on. Mielestäni ex-ex-Seatissa vm. -03 toimi kuitenkin paremmin. Siinä tunnistimen kytkin oli mekaaninen ja riitti kun sen laittoi päälle keväällä ja otti pois pakkasten alkaessa.jukka kirjoitti:Onko normaalia vai vika, että sadetunnistin toimii aikalailla arpomalla? Välillä kun se on säädetty herkimmilleen/tiuhimpaan asentoon, niin se ei meinaa pyyhkiä millään vaikka ei enää nää paljoo mitään ulos. Välillä taas vähiten herkimmällä asennolla se pyyhkii jatkuvasti, vaikka ulkona ei juuri edes sada.
Asiasta kolmenteen, onko kenelläkään ollut ongelmia tuuletussuuttimien säätönamiskoiden kanssa? Eli siis ne pitkänmalliset nappulat, joista ohjataan tuuletusilmaa ylös/alas ja vasemmalle/oikealle. Omasta on kaksi irronnut ilman minkäänlaista väkivaltaa ja kolmas on melkein irtoamassa. Pari ensimmäistä pistin jo vaimon piikkiin, mutta kuskin puolella sama juttu, eikä varmasti ole kovasta kohtelusta kyse. Yksi vaikuttaisi olleen jo aikaisemmin liimaviritetty. Onkohan monimutkainen (kallis) homma liikkeessä vai laitanko pienikätisen rouvan liimaamaan?
318d E91 LCI
Ainakin uutena omassa autossa sadetunnistin toimii mielestäni hyvin. Pienellä tihkusateella pidän kytkimen vähiten herkällä (1-asento), ja sateella 2- tai 3-asennossa. Yli- ja alipyyhkimisen saan siis korjattua kytkimellä. Kovalla sateella, jos automatiikka vaihtaa usein pyyhintänopeutta, laitan pyyhkimet päälle vivusta.jukka kirjoitti:Onko normaalia vai vika, että sadetunnistin toimii aikalailla arpomalla? Välillä kun se on säädetty herkimmilleen/tiuhimpaan asentoon, niin se ei meinaa pyyhkiä millään vaikka ei enää nää paljoo mitään ulos. Välillä taas vähiten herkimmällä asennolla se pyyhkii jatkuvasti, vaikka ulkona ei juuri edes sada.
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Itse olen ollut suht tyytyväinen oman E90:n sadetunnistimen toimintaan. Mulla ei tosin ole ikkunassa mitään sävyraitoja tai muutakaan. Asteikolla 1-5 antaisin arvosanan 4½. Melkein aina se pyyhkäisee kun sitä ajattelen (ikkunan pyyhkäisyä siis. Senkin perverssit :p). Pienellä tihkusateella ja vähän isommallakin se on 2-pykälällä (eniten käytetty asento) ja monsuunilla sekä jos joutuu jonkun perässä pitkään ajamaan (vesi lentää lasiin) niin sitten toiseksi alimmaisella (onko se 3. vai 4. pykälä?).
ainoa isompi miinus tulee siitä, että kun sade loppuu niin se 'viimeinen' pyyhkäisy jää tekemättä, että lasi jäisi täysin kuivaksi. Sen joutuu useasti tekemään itse. Tämä vähän häiritsee jos sateet ovat kuuromaisia.
Se minkä olen tuossa huomannut niin "taustavalo" (eli aurinko) vaikuttaa sen toimintaan. Jos on oikein kirkas sää ja sataa vettä niin silloin se ei aina meinaa oikein lähteä ensin pyyhkimään, mutta silloinkin kun käyttää herkyyttä (ei siis pyyhkäise manuaalisesti itse) vaikka 4. pykälällä ja laittaa takaisin esim. 2. pykällälle niin alkaa pyyhkimään ja ihan kuin se kalibroituisi jotenkin siihen valoon, koska sen jälkeen se sitten yleensä alkaa taas toimimaan kuin ajatus.
Ja sama ilmiö on sitten havaittavissa, jos ajaa esim. pilvisellä säällä ja sataa reippaammin. Aluksi homma toimii ok, mutta jos tuleekin auringonpaiste niin pyyhkimet ikään kuin 'kuoleentuu' vaikka vesisade jatkuu. Tuolloinkin kun koskee siihen herkyyden säätöön. Ja vaikka laittaa sen takaisin siihen asentoon jossa se on koko aika ollutkin niin homma jatkuu taas hienosti. Eli ihan kuin se kalibroisi sen sadetunnistinanturin.
Mene ja tiedä, mutta kokemukset ovat tämmöiset. Aluksi olin tosi skeptinen koko sadetunnistimesta ja ajattelin, että eihän tuommoinen voi mitenkään toimia oikein, mutta tosi iso + tuosta varustuksesta autossani.
ps. tiedän yhden Accord kuskin, joka valittelee sitä sadetunnistinta tuon tuosta. Ei toimi kuulemma yhtään järkevästi.
ainoa isompi miinus tulee siitä, että kun sade loppuu niin se 'viimeinen' pyyhkäisy jää tekemättä, että lasi jäisi täysin kuivaksi. Sen joutuu useasti tekemään itse. Tämä vähän häiritsee jos sateet ovat kuuromaisia.
Se minkä olen tuossa huomannut niin "taustavalo" (eli aurinko) vaikuttaa sen toimintaan. Jos on oikein kirkas sää ja sataa vettä niin silloin se ei aina meinaa oikein lähteä ensin pyyhkimään, mutta silloinkin kun käyttää herkyyttä (ei siis pyyhkäise manuaalisesti itse) vaikka 4. pykälällä ja laittaa takaisin esim. 2. pykällälle niin alkaa pyyhkimään ja ihan kuin se kalibroituisi jotenkin siihen valoon, koska sen jälkeen se sitten yleensä alkaa taas toimimaan kuin ajatus.
Ja sama ilmiö on sitten havaittavissa, jos ajaa esim. pilvisellä säällä ja sataa reippaammin. Aluksi homma toimii ok, mutta jos tuleekin auringonpaiste niin pyyhkimet ikään kuin 'kuoleentuu' vaikka vesisade jatkuu. Tuolloinkin kun koskee siihen herkyyden säätöön. Ja vaikka laittaa sen takaisin siihen asentoon jossa se on koko aika ollutkin niin homma jatkuu taas hienosti. Eli ihan kuin se kalibroisi sen sadetunnistinanturin.
Mene ja tiedä, mutta kokemukset ovat tämmöiset. Aluksi olin tosi skeptinen koko sadetunnistimesta ja ajattelin, että eihän tuommoinen voi mitenkään toimia oikein, mutta tosi iso + tuosta varustuksesta autossani.
ps. tiedän yhden Accord kuskin, joka valittelee sitä sadetunnistinta tuon tuosta. Ei toimi kuulemma yhtään järkevästi.