E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Voisko joku laittaa mulle kurvivaloilla varustetun LCI- e9x:n Frm3-purkista .man listan?

Voisin laittaa yv:llä sp-osoitteen.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

JP-76 kirjoitti:Voisko joku laittaa mulle kurvivaloilla varustetun LCI- e9x:n Frm3-purkista .man listan?
Mikä, missä ja miten?
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kennedy kirjoitti:
JP-76 kirjoitti:Voisko joku laittaa mulle kurvivaloilla varustetun LCI- e9x:n Frm3-purkista .man listan?
Mikä, missä ja miten?
Eli tuo FSW_PSW.man- tiedosto on Ncs-Expertillä ( BMW- koodausohjelma) kaivettava tiedosto auton eri moduuleista, tässä tapauksessa tarvin tuon footwell- modulin koodilistan ("valomoduli") LCI- mallin autosta jossa on tuo uusin eli FRM3-moduliversio :)
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

JP-76 kirjoitti:
Kennedy kirjoitti:
JP-76 kirjoitti:Voisko joku laittaa mulle kurvivaloilla varustetun LCI- e9x:n Frm3-purkista .man listan?
Mikä, missä ja miten?
Eli tuo FSW_PSW.man- tiedosto on Ncs-Expertillä ( BMW- koodausohjelma) kaivettava tiedosto auton eri moduuleista, tässä tapauksessa tarvin tuon footwell- modulin koodilistan ("valomoduli") LCI- mallin autosta jossa on tuo uusin eli FRM3-moduliversio :)
Selvä :mus:
No itsellä on kurvivalot, mutta muuten en kyllä pysty auttaa. Vapaasti saa tulla lukemaan jos tarvetta :)
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

Mistä öljynsuodattimen korkin avain?

Oliko tuo nyt 74mm vaiko 76mm? Itse sain kummankin mitan mitattua ja kummallakin myydään.

Hommaako yleisavaimen

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... alu-12976/" onclick="window.open(this.href);return false;

vaiko tälläisen

http://www.ebay.de/itm/261096828778" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/290778311406" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
miczu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:14
Auto: E93 320dA M-sport 2008, Opel vectra 1.8 1999

Biltemasta 20-321 avain vw/audi 74mm 14 kulmainen toimii, ainaskin 130Kw moottorissa.
Ex: Volvo S80 2.4d 2007, Peugeot 407 2.7HDi coupe 2006, MB E200cdi 2003, BMW 330ci 2000, Volvo S60 2001, Opel vectra i-line 1998, Pontiac Firebird 1990, Chevy fleetside stargraft pick-up 1991....
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

Ovatko nuo valeon sulat parempia kuin alkuperäiset? Nyt on puoli vuotta vanhat boschit jotka pomputtaa ja pitää melkoista meteliä niin ajattelin ne vaihtaa. Alkuperäiset sulat voisi hakea schmiedmannilta, mutta valeoita varmaan joutuisi vähän etsimään. Yhdet valeon sulat itseasiassa jo ostin, mutta kiinnekkeet eivät sopineet niin piti palauttaa.
anntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Syys 2011, 14:55

Motonetistä saa ainakin valeon sulkia. Itsellä on käytössä eikä moitittavaa.
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

OEM pyyhkijät hommattu ja taas pyyhkii hyvin!:) ääntä noista ei lähde puoliakaan sitä mitä boscheista.
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Kävin eilen ottamassa kytkimestä sen CDV:n pois eli sen viive venttiilin. Ja ei voi kuin suositella kaikille kyseistä operaatiota!
Hävisi 1-3 vaihteen kuminauhamainen veto ja kytkimestä tyli paljon paremman tuntuinen :thuup:
Ja modaushan ei maksa mitään, kunhan ottaa vaan venttiilin pois välistä. Aikaa ilmauksineen menee sen 30min.

Tuolla CDV hyvät ohjeet vaihtoon. Vaikka kyseisessä ohjeessa CDV vaihdettu racing tyyppiseen, mutta saman asian ajaa kun ottaa sen vain linjan välistä pois. http://www.billswebspace.com/BMWCDVMod.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

Otitko cdv:n itse pois vai teetitkö jossain? Kiinnostaisi itseänikin...
Millä moottorilla autosi on?
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Itse otin sen pois, tossa linkissä on ohjeet. Tosi helppo homma. Profiilin kulkine eli koneena 3.0D (M57N2)
Kuva
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

Valitettavasti ei näy nuo profiilit kun selaa tapatalkilla niin siksi kysyin.
Vaikuttaisi tosiaan suhteellisen helpolta hommalta. Ei ole oikein vaan mitään paikkaa missä tehdä niin helpoiten hoituisi jos saisi jossain korjaamolla, joka ylipäänsä tietää koko cdv-venttiilistä mitään, homman hoidettua.
Avatar
Altair76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood
Paikkakunta: Turku

Osaisikohan joku auttaa seuraavassa: Mitkä ovat oikeat pronavin päivityspaketin osanrot? Kenties 65902218712 ja 65902218943?

Noita kun on siellä aika lailla eri versioita. Auto on saksan tuontia (vm 2010, E91, 320xdA) jos sillä on merkitystä.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
jukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
Auto: 2008 E91 330d M-sport

Onko normaalia vai vika, että sadetunnistin toimii aikalailla arpomalla? Välillä kun se on säädetty herkimmilleen/tiuhimpaan asentoon, niin se ei meinaa pyyhkiä millään vaikka ei enää nää paljoo mitään ulos. Välillä taas vähiten herkimmällä asennolla se pyyhkii jatkuvasti, vaikka ulkona ei juuri edes sada.
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

jukka kirjoitti: sadetunnistin toimii aikalailla arpomalla?
Välillä kyllä tuntuu tälle. Erityisesti heikossa vesisateessa.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

jukka kirjoitti:Onko normaalia vai vika, että sadetunnistin toimii aikalailla arpomalla? Välillä kun se on säädetty herkimmilleen/tiuhimpaan asentoon, niin se ei meinaa pyyhkiä millään vaikka ei enää nää paljoo mitään ulos. Välillä taas vähiten herkimmällä asennolla se pyyhkii jatkuvasti, vaikka ulkona ei juuri edes sada.
F20:sessä sadetunnistimen toimintaa on ilmeisesti viety eteenpäin, koska herkimmälläkään asetuksella se ei vaivaudu pyyhkimään pysähdyksissä esim. liikennevaloissa ja muutenkin pyyhkii veltohkosi, niin että oikea käsi hakee vähän väliä sateessa ajaessa pyyhkijän viikseä. Ylipyyhkimistä ei ole F20:sessä vielä kertaakaan esiintynyt.
Ex: F20 118dA
Juhus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 15:06
Auto: VW Passat B7 1.4TSI DSG
ex.318d E91 Lci
Paikkakunta: Hki

jukka kirjoitti:Onko normaalia vai vika, että sadetunnistin toimii aikalailla arpomalla? Välillä kun se on säädetty herkimmilleen/tiuhimpaan asentoon, niin se ei meinaa pyyhkiä millään vaikka ei enää nää paljoo mitään ulos. Välillä taas vähiten herkimmällä asennolla se pyyhkii jatkuvasti, vaikka ulkona ei juuri edes sada.
Vaikuttaisi siltä, että tunnistin toimii paremmin isojen sadepisaroiden kanssa kuin pienessä tihkussa. Tai ainakin tällainen tunne minulla on. Mielestäni ex-ex-Seatissa vm. -03 toimi kuitenkin paremmin. Siinä tunnistimen kytkin oli mekaaninen ja riitti kun sen laittoi päälle keväällä ja otti pois pakkasten alkaessa.

Asiasta kolmenteen, onko kenelläkään ollut ongelmia tuuletussuuttimien säätönamiskoiden kanssa? Eli siis ne pitkänmalliset nappulat, joista ohjataan tuuletusilmaa ylös/alas ja vasemmalle/oikealle. Omasta on kaksi irronnut ilman minkäänlaista väkivaltaa ja kolmas on melkein irtoamassa. Pari ensimmäistä pistin jo vaimon piikkiin, mutta kuskin puolella sama juttu, eikä varmasti ole kovasta kohtelusta kyse. Yksi vaikuttaisi olleen jo aikaisemmin liimaviritetty. Onkohan monimutkainen (kallis) homma liikkeessä vai laitanko pienikätisen rouvan liimaamaan?
318d E91 LCI
Avatar
mikasa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Elo 2011, 21:00
Auto: E93 320i '12

jukka kirjoitti:Onko normaalia vai vika, että sadetunnistin toimii aikalailla arpomalla? Välillä kun se on säädetty herkimmilleen/tiuhimpaan asentoon, niin se ei meinaa pyyhkiä millään vaikka ei enää nää paljoo mitään ulos. Välillä taas vähiten herkimmällä asennolla se pyyhkii jatkuvasti, vaikka ulkona ei juuri edes sada.
Ainakin uutena omassa autossa sadetunnistin toimii mielestäni hyvin. Pienellä tihkusateella pidän kytkimen vähiten herkällä (1-asento), ja sateella 2- tai 3-asennossa. Yli- ja alipyyhkimisen saan siis korjattua kytkimellä. Kovalla sateella, jos automatiikka vaihtaa usein pyyhintänopeutta, laitan pyyhkimet päälle vivusta.
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

Itse olen ollut suht tyytyväinen oman E90:n sadetunnistimen toimintaan. Mulla ei tosin ole ikkunassa mitään sävyraitoja tai muutakaan. Asteikolla 1-5 antaisin arvosanan 4½. Melkein aina se pyyhkäisee kun sitä ajattelen (ikkunan pyyhkäisyä siis. Senkin perverssit :p). Pienellä tihkusateella ja vähän isommallakin se on 2-pykälällä (eniten käytetty asento) ja monsuunilla sekä jos joutuu jonkun perässä pitkään ajamaan (vesi lentää lasiin) niin sitten toiseksi alimmaisella (onko se 3. vai 4. pykälä?).

ainoa isompi miinus tulee siitä, että kun sade loppuu niin se 'viimeinen' pyyhkäisy jää tekemättä, että lasi jäisi täysin kuivaksi. Sen joutuu useasti tekemään itse. Tämä vähän häiritsee jos sateet ovat kuuromaisia.

Se minkä olen tuossa huomannut niin "taustavalo" (eli aurinko) vaikuttaa sen toimintaan. Jos on oikein kirkas sää ja sataa vettä niin silloin se ei aina meinaa oikein lähteä ensin pyyhkimään, mutta silloinkin kun käyttää herkyyttä (ei siis pyyhkäise manuaalisesti itse) vaikka 4. pykälällä ja laittaa takaisin esim. 2. pykällälle niin alkaa pyyhkimään ja ihan kuin se kalibroituisi jotenkin siihen valoon, koska sen jälkeen se sitten yleensä alkaa taas toimimaan kuin ajatus.

Ja sama ilmiö on sitten havaittavissa, jos ajaa esim. pilvisellä säällä ja sataa reippaammin. Aluksi homma toimii ok, mutta jos tuleekin auringonpaiste niin pyyhkimet ikään kuin 'kuoleentuu' vaikka vesisade jatkuu. Tuolloinkin kun koskee siihen herkyyden säätöön. Ja vaikka laittaa sen takaisin siihen asentoon jossa se on koko aika ollutkin niin homma jatkuu taas hienosti. Eli ihan kuin se kalibroisi sen sadetunnistinanturin.

Mene ja tiedä, mutta kokemukset ovat tämmöiset. Aluksi olin tosi skeptinen koko sadetunnistimesta ja ajattelin, että eihän tuommoinen voi mitenkään toimia oikein, mutta tosi iso + tuosta varustuksesta autossani. :)

ps. tiedän yhden Accord kuskin, joka valittelee sitä sadetunnistinta tuon tuosta. Ei toimi kuulemma yhtään järkevästi.
Vastaa Viestiin