Nyt tähän se Iltalypsy-hymy.Raimo Miettinen kirjoitti:Mulla jää myös keskelle lasia jos virrat sammutat kesken pyyhkäisyn.
Eikö tuota saa koodattua jotenkin toimimaan niin kuin oikeissa autoissa?
Nyt tähän se Iltalypsy-hymy.Raimo Miettinen kirjoitti:Mulla jää myös keskelle lasia jos virrat sammutat kesken pyyhkäisyn.
Ainakin E70:ssä tuon nimenomaan saa koodattua niin että jatkaa pyyhkäisyn loppuun vaikka katkaisisi virrat ja/tai poistaisi avaimen lukosta.kimmop kirjoitti:Eikö tuota saa koodattua jotenkin toimimaan niin kuin oikeissa autoissa?
Kuulostaa lupaavalta. Pitää siis googletella hiukan josko tuon saisi toimimaan oikein.juntta kirjoitti:Ainakin E70:ssä tuon nimenomaan saa koodattua niin että jatkaa pyyhkäisyn loppuun vaikka katkaisisi virrat ja/tai poistaisi avaimen lukosta.kimmop kirjoitti:Eikö tuota saa koodattua jotenkin toimimaan niin kuin oikeissa autoissa?
Ei mulla Passatissa jäänyt pyyhkimet keskelle lasia jos auton sammutti. Pyyhkimet kyllä sai "huoltoasentoon" kun sammuttamisen jälkeen painoi kertapyyhkäisyä...Karimax kirjoitti:Kyllä se on ominaisuus.
Saa paremmin tuulilasin pestyä kun vetää pyyhkijöitä ulospäin ja talvella eivät jäädy pyyhkijät tuulilasiin.
Sama oli passat3c:ssä.
Olet väärässä. On vain ja ainoastaan hyvä ominaisuus, että pyyhinautomatiikka on erikseen pantava päälle joka käynnistyksen jälkeen, jos tarvetta on. Itselläni on kokemusta sellaisestakin autosta, jossa pyyhinviiksi jää (ja unohtuu) pysyvästi automaattiasentoon ja sepä sitten onkin mukavaa, kun talvella seuraavassa käynnistyksessä pyyhkijät ovat lasissa kiinni kuin Alko jouluna ja pyyhkimet yrittävät lähteä käyntiin. Särkyy ajan kanssa koko laite ja on niitä autoja palanutkin tuon takia.kimmop kirjoitti:Tuli vastaan ilmiö jonka muistelin viimeksi nähneeni 70-luvulla suunnitellussa autossa. Pysäytin sateella auton kaupan pihaan ja sadetunnistin päällä -> sattui pyyhkäisy sille hetkelle kun laitoin virrat pois. Yllätyksekseni pyyhkäisy ei jatkunut loppuun asti vaan pyyhkijät jäivät keskelle lasia.
Lähtiessä sama sade eikä pelkkä sadetunnistimen uudelleenaktivointi (joka muuten sivumennen sanoen on aika hanurista) auttanut, vasta väkisinpyyhkäisy pisti pyyhinnän päälle.
Kai tuo nyt on vika ja pyyhkijät toimivat niinkuin muissakin autoissa eli parkkeeraavat piiloon virrat sammuttaessa?
Itse mietin samaa juuri tuon lähivalon kohdalla (kaukovalot pystyy vaihtamaan konehuoneen puolelta.Beemvee kirjoitti:Apukuskin puolen lähivalopolttimo simahti, kannattaako tuota alkaa itse vaihtamaan, ilmeisesti sieltä pyöränkotelon luukusta tuo tehdään. Manuaalissa neuvottu mutta ainakin ahdasta on ja voi olla ettei pääse tuntipalkoille. Auto on vm2010 ja halogeeneista on kyse.
Minulla oli uudessa autossa vika, että valopesurien kansiläpät eivät palautuneet kunnolla paikoilleen, vaan ne piti käsin laittaa. Ilmoitin tuosta huoltoon takuuasiana. Korjausraportin mukaan jousia oli säädetty ja niiden pitäisi nyt toimia. En tosin ole vielä ehtinyt seuraamaan toimivatko nyt kokoajan.E81 kirjoitti:Valopesurit eivät aina vetäydy takaisin puskurin sisään. Onko porukalla kokemuksia tai jopa korjausratkaisua? Onko siellä jokin jousi minkä pitäisi vetää pesuri sisään?
Mulla pitää kiusallista ääntä aikaajoin hantin puoleinen rulla, josta avataan/suljetaan ilmantulo.Hastra kirjoitti:Nyt kun on tullut ajettua hiukan matkaa niin olen huomannut oman e91 sirittävän jostain. Ääni tulee suunnilleen a-pilareiden kohdalta ja on kuin kaksi metallista osaa hankais toisiaan. Ja on todella "ohut" ääni. Mistäköhän tuo voisi tulla?
Pitää tutkia tulisiko tuosta. Hankalaa on kun ääntä ei kuule kuin oikeestaan moottoritienopeuksissa tasaisesti ajettaessa.Kartsa kirjoitti:Mulla pitää kiusallista ääntä aikaajoin hantin puoleinen rulla, josta avataan/suljetaan ilmantulo.