Nälkä kasvaa yleensä syödessä ja taas tuntuu, että tää seuraavan auton katselu on mennyt ihan hölmöilyksi. Parin-kolmen vuoden ikäinen Ykkönen (123dA) piti olla jo ikäänkuin valittuna seuraavaksi kulkineeksi. Aikansa kun surffaa niin iskee aina se hintasokeus: "No mut eihän tuo paljoa enempää maksa ja on paljon hienompi/isompi/tehokkaampi/whatever"... Hälmöläisen hommaa.
No, kysytään nyt kuitenkin. En löytänyt kovin paljoa juttua täältä 325i/d, siis noista ihan tuoreimmista versioista (218 / 204hv). Bensakoneesta löysin jotakin mainintaa korkeahkoista öljynkulutuksista mutta en juuri muuta. Automaattilaatikko taitaa noissa olla sama menoveden laadusta riippumatta? Lienee myös sama kuin 123d:ssä?
Voi hitsin hitsi, vähänhän se tietenkin polttelisi edes kerran elämässään omistaa 6-pyttyinen eikä aina noita singereitä
. Tuo polttoaineen hinta kun ei tuosta kuitenkaan tulevaisuudessa halpene niin niillä ajaminen tulee yhä vain tyyriimmäksi.
Tuo 325i lienee "kuristettu" 330i, aivan kuten 325d on 330d:stä? Miten tuo vaparibensa toimii automaatin kanssa, huudattaako konetta kuin hyeena ja syö siten soppaa käytännön ajossa ihan mahdottomasti? Siis tuollehan luvataan (teoriassa) todella pieni kulutus ollakseen 3l kuutonen, mutta pyöriikö käytäntö rajoituksia noudattaen edes alle kympissä/100km?
Dieseli lienisi turvallisempi valinta, mutkumutku...