Kysymys audiosta.

E90, E91, E92, E93
Avatar
Hastra
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
Auto: 320iA E91 2008
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

mikasa kirjoitti:
kimmop kirjoitti:Hastra, olisko sulla DRM-suojattuja ämpäreitä siellä joukossa?

iPodin kanssa hiukan "nyt vittu oikeasti"-tunne. Jos sen kytkee pelkällä USBilla niin toimii loistavasti, shufflet ja kaikki. Paitsi että pyörittää n. 50 kappaletta randomissa aina uudelleen ja uudelleen, iPodilla sentään reilu 8000 biisiä. Sitten jos kytkee sen Bemarin oman Y-kaapelin, niin shuffle tipahtaa _aina_ pois päältä kun sammuttaa auton.
Itse olen USB-tikulta soitellut musiikkia (minulla on Professional Radio ja Business Bluetooth/USB -yhteys), niin myös siinä oletuksena soittaa vain muutamista USB-tikun tiedostokansioista musiikkia. Mutta jos valitsee soittoon Albumin, Esittäjän tai Tyylilajin mukaan ja valitsee All, niin silloin soittaa kaikki kappaleet ja Randomin saa laitettua päälle.

Minulla puolestaan on ongelma USB-tikulta soittaessa, että Bluetooth Handsfree ilmeisesti sotkee USB-yhteyttä, kun USB satunnaisesti pysäyttää soittamisen ja musiikkisoitin siirtyy vähän aikaa mietittyään Radio tilaan. Ainakin tuo tapahtuu usein kun Handsfreessä näkyy antennin kuva, eli se etsii ilmeisesti GSM-kenttää. Mahtaakohan tuo olla vika vai ominaisuus tai olisikohan yhteensopivuusongelma puhelimen kanssa?
Mulla on musiikki jaoteltu kolmeen eri kansioon mitä kuuntelen mielialan mukaan. Huomasin, että tänään löysin samasta kansiosta sellaisen kappaleen mitä toissapäivänä en löytänyt. :blink: Toinen ärsyttävä piirre on, että shufle soittaa pientä osaa kansion sisällöstä kerrallaan.

Tänään huomasin myös tuonbluetoothin sotkevan musiikin soittoa. Matkan aikana neuvoin emäntää asentamaan Lumian yhteysasetukset valmiiksi ja sen jälkeen hyppi väliltä tikulta radiolle.
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Hastra kirjoitti:Tänään huomasin myös tuonbluetoothin sotkevan musiikin soittoa. Matkan aikana neuvoin emäntää asentamaan Lumian yhteysasetukset valmiiksi ja sen jälkeen hyppi väliltä tikulta radiolle.
Tuo tikulta radiolle kuulostaa tältä softabugilta, joka kait kulkee kv. foorumeilla nimellä "6FL switching". Siihen on olemassa tehtaan päivitys, käy kinumassa huollosta kun kerran oireet on juuri nuo?
Avatar
Hastra
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
Auto: 320iA E91 2008
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

kimmop kirjoitti:Tuo tikulta radiolle kuulostaa tältä softabugilta, joka kait kulkee kv. foorumeilla nimellä "6FL switching". Siihen on olemassa tehtaan päivitys, käy kinumassa huollosta kun kerran oireet on juuri nuo?
itse harvoin käytän tuota bluetoothia, joten tuo bugi ei ole häirinnyt. Seuraavan huollon yhteydessä pitänee kuitenkin ottaa puheeksi. Veloittaako merkkiliikkeet noista päivityksistä? Harkinnassa on tehdä öljynvaihdot yms. itse, joten näillä näkymin ei olisi asiaa merkkiliikkeeseen.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kaiutinasia pistetään kuntoon. Samalla pitää kuitenkin laittatuttaa myös apukuskin oveen turhaan vaihdetun ovipaneelin lista paikoilleen. Nimittäin siellä missä vaihdettiin ne lukkolaitteet ja ovipaneeli turhaan ei kuitenkaan osattu, viitsitty tai ehditty laittaa sitä harmaata oven koristelistaa kunnolla paikoilleen. Se lista irvistää ylhäältä niin, että kahdesta kohtaa näkyy "mustaa" eli se on irti tai löysällä ja alapuoli on myös melkein kokonaan irti.

Miten se koristelistakin voi olla niin vaikea laittaa paikalleen, että se on mitensattuu?

Myös siitä takapenkin osasta josta turvavyö kelautuu tekisi mieleni reklamoida. Sitä on on asennettu tai revitty kaiutinasennuksessa niin ettei se ole paikoillaan. Irvistää alapäästään niin, että istuinosan ja sen palan väliin menee puoli kämmentä ja se palasen alapää roikkuu osittan isofixi-kiinnikkeen päällä. Tuon Hifi-sarjan jälkiasennuksesta taisi tulla loputon suo kun se meni niin pahasti reisille.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

J1978 kirjoitti:Tuon Hifi-sarjan jälkiasennuksesta taisi tulla loputon suo kun se meni niin pahasti reisille.
Itse huomasi jo parin edellisen Waaggenin kanssa, että on parempi hyväksyä pienet tehtaalla sattuneet virheet, kuin lähteä korjauttamaan niitä paikallisilla korjaamoilla.
Omassa Bemmissäni ei onnekseni ole ollut kyllä mitään korjattavaakaan.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

EPJBMW kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Tuon Hifi-sarjan jälkiasennuksesta taisi tulla loputon suo kun se meni niin pahasti reisille.
Itse huomasi jo parin edellisen Waaggenin kanssa, että on parempi hyväksyä pienet tehtaalla sattuneet virheet, kuin lähteä korjauttamaan niitä paikallisilla korjaamoilla.
Omassa Bemmissäni ei onnekseni ole ollut kyllä mitään korjattavaakaan.
Tässähän ei ole kysymys tehtaalla sattuneesta virheestä tai tuotteen eli auton laaduttomuudesta. Auto on täysin priima, ehjä, virheetön ja on ollut vuoden ajan täysin viaton sekä tarjonnut hyvää kyytiä. Kyseessähän on myyjän virhe jossa lisävaruste unohtui syöttää tilausjärjestelmään vaikka se myyntipapereihin tulikin. Se sitten paikattiin asentamalla jälkiasenteinen sarja merkkiliikkeessä eli samassa mistä auto hankittiin. Virhe oli myyjän eikä tehtaan/valmistajan.

Siinä sitten kävi mm. se vahinko että sain kutsun huoltoon vaikka osia ei edes ollut tullut ja osien tulo kesti loppupelissä ihan hemmetin monta kuukautta kun se satsi oli kertakaikkiaan loppu joka paikasta.

Asennus oli luultavasti pioneerityö eli ns. once in a lifetime homma ja tehtiin ekaa kertaa elämässä.

Autokorjaamoilla noudatetaan ohjeaikoja joiden puitteissa hommat pitää hoitaa ja jos asentaja alittaa ne niin niille tulee provikkaa. Kokemattomuus ja hosuminen selittää ehkä sen, että ajotieturi oli jäänyt tarkistamatta asennuksen ja ohjelmoinnin jälkeen sekä sen, että ovikajareita asentaessa avausvaijeri meni kiireessä väärään hahloon aiheuttaen myöhemmin taas sen ettei ovea saanut auki ulko- tai sisäpuolelta. Samalla oli sitten ollu vielä kädet rasvoissa ja niillä oli lähmitty vaaleaa sisäkattoa. Vahvari on takakontissa akun vieressä ja siitä kun oli vedetty piuhoja, niin sitten oli remmottu verhoilua miten sattuu ja se selkänojan verhoilun palanen on jääny laittamalla kiireessä kunnolla paikalleen tai sitten sitä ei ole edes saatu paikalleen ja on vaan jätetty niikseen ja ajateltu etten huomaa sitä.

Sitten uutena on vielä tämä vasemman etukajarin toimimattomuus joka johtuu siitä, että samassa asennuksessa on jääny kajari kokonaan kytkemättä tai jos on kytketty, niin sitten on jääny liitin niin löysälle, että johto on irronnut heti ekassa täräyksessä. Saas nähdä lakkaako joku muukin kajari vielä toimimasta jos muissakin on liitin yhtä löysällä.

Sisäpuolen oviverhoilun lista repsottaa ihan sen takia, että se taas kämmättiin kiireessä toisessa merkkilliikkeessä kun tuota oviverhoilua purettiin lukon toimimattomuuden takia, joka aiheutui sitten siis taas sen laitteiston asentaneen toisen merkkiliikkeen hosumisen takia. Lista on jääny kiireessä tai epähuomiossa löysälle tai sitten sieltä puuttuu jopa kiinnikkeitä.

Kyllä minä olen sitä tässä miettinyt jälkikäteen, että olisi pitänyt ottaa korvauksena vaikka lämmitin mieluummin, kun se nyt varmaan olisi osattu laittaa ihan ok paikoilleen. Niitä laitetaan kuitenkin päivittäin. Tuon kaiutinsetin olisi sitten voinut ostaa vaikka omalla rahalla ja asennuttaa jossain autohifi-liikkeessä.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

...ja sitten kun vielä ottaa huomioon miten hyvin purettava ja koottava BMW on, ihan kotonakin autotalliolosuhteissa. Ohjeetkin on tosi selkeät kuvineen päivineen. Uskomatonta tumpelointia...

Kaikkein turvallisin korvaus usein on tosiaan kattotelineet + suksiboxi tms.

- p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Tuo J1978:n tarina kuulostaa valitettavan tutulta korjaamotoiminnalta. Varsinkin nykyään. En tiedä johtuuko tuo kaikki juosten kuseminen orjallisesta ohjeaikojen noudattamisesta, osaamattomuudesta vai kauheasta kiireestä, mutta aika luokatonta on kyllä useasti työn laatu erityisesti merkkiliikkeissä.

Edellisessä merkkihuollossa jättivät itselläni raitisilmasuodattimen kotelosta ne kaikki 6 ruuvia kokonaan pois, vaikka koko suodatinta ei edes vaihdettu. Joutuivat tuon kuitenkin irroittamaan, kun ilmansuodattimen vaihtoivat. Huomasin tuon vasta n. 2kk päästä, kun aloin itse vaihtamaan tuota raitisilmasuodatinta. Lähti kotelo helposti irti :lol: :curse:

Marssin sitten liikkeeseen ja vaadin ruuvit takaisin ja tilaamalla sainkin ne. Käytin autoani öljynvaihdossa lähinnä leiman takia, mutta voipi olla, että jää leimat hakematta seuraavalla kerralla.

Edit: Sorry OT.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kajarin liitin oli jääny löysälle tai ollu löysällä ja irronnut. Koristelistasta puuttui kiinnikkeitä tai oli jäänyt niitä pois tai oli käytetty vanhoja huonoja kiinnikkeitä jonka vuoksi lista oli löysällä.
Avatar
mikasa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Elo 2011, 21:00
Auto: E93 320i '12

mikasa kirjoitti:Minulla puolestaan on ongelma USB-tikulta soittaessa, että Bluetooth Handsfree ilmeisesti sotkee USB-yhteyttä, kun USB satunnaisesti pysäyttää soittamisen ja musiikkisoitin siirtyy vähän aikaa mietittyään Radio tilaan. Ainakin tuo tapahtuu usein kun Handsfreessä näkyy antennin kuva, eli se etsii ilmeisesti GSM-kenttää. Mahtaakohan tuo olla vika vai ominaisuus tai olisikohan yhteensopivuusongelma puhelimen kanssa?
Tuo ongelma USB-tikun kanssa osoittautui soittimen ongelmaksi WMA (Windows Media Audio) -musiikkitiedostojen soittamiseen. Käytin autoa merkkiliikkeen huollossa, mutta korjausta tuohon ei ole saatavilla. Ongelmat musiikin pysähtymisen kanssa loppuivat, kun muutin kaikki WMA-tiedostot MP3-tiedostoiksi.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Pari kysymystä usb-audiosta... Auto 2010 ilman i-drivea mutta siis tuo lisävarusteena saatava usb-audio. Pääsääntöisesti käytän iPodia joka usb:n kautta linkattu radioon.

Osa levyistäni on konvertoitu m4a-muotoon. Radio ei ilmeisesti osaa näitä käsitellä? Entä jos hommaisi BMW:n kaapelin, dekoodaako iPod nuo valmiiksi ennen kuin signaali johdetaan radioon? Eli auttaisiko tämä?

Sitten toinen kysymys mp3:n osalta. Samainen setup mutta tiedosto 320 kbps koodauksella pätkäisee aina jossakin vaiheessa. Kun hetken odottelee niin jatkaa kyllä soittamista. Ihan kuin se soittelisi puskurista ja sitten se menee tyhjäksi. Mikä tuon radion maksimi bit rate on? Johtuuko siitä että tuo 320 on liikaa eikä saa käsiteltyä sitä tarpeeksi nopeasti jos samaan aikaa laltailee muitakin tietoje iPodista itseensä (albumit, kappaleet jne.) ja tosiaan puskuri kuluu tyhjäksi?

Molempiin voisi kait ratkaisuna koittaa koodaamalla biisit vaikka 256 kbps mp3 formaattiin. Ei vaan millään viitsisi tehdä arkistokopioista erillisiä käyttöversioita. Toisaalta ehkä iTunes osaisi konvertoida noi lennossakin kun siirtää iPodiin?

- p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Onko kukaan asentanut alkuperäisten kaiuttimien tialle uusi ns. autokohtaisia kaiutinsarjoa? Näitähän tekee oikeasti laadukkaat valmistajat (en tosin ole tutustunut mitä E91:seen on saatavilla) ja saisi pienellä työllä laatua äänentoistoon reilusti lisää.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

laituri kirjoitti:Onko kukaan asentanut alkuperäisten kaiuttimien tialle uusi ns. autokohtaisia kaiutinsarjoa? Näitähän tekee oikeasti laadukkaat valmistajat (en tosin ole tutustunut mitä E91:seen on saatavilla) ja saisi pienellä työllä laatua äänentoistoon reilusti lisää.
No minulla on just automalli-/automerkkikohtainen Alpinen valmistama kaiutinsarja ja onhan se ihan ok, mutta samaa hintaan saa Ground Zerolta paljon paljon paremmin soivan ja laajempisisältöisen setin joka sekin on räätälöity 3-sarjaa varten.

Tuossa Alpinessa ei nimittäin tule parempia subbareita eikä parempia takakajareita. Ground Zerossa tulee.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Itse asiassa tuota Ground Zeroa vähän katselinkin. Olisi melko sopivan oloinen paketti, eikä asennuskaan näyttäisi ammattimieheltä olevan kummonen juttu.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

laituri kirjoitti:Itse asiassa tuota Ground Zeroa vähän katselinkin. Olisi melko sopivan oloinen paketti, eikä asennuskaan näyttäisi ammattimieheltä olevan kummonen juttu.
Pistähän hankintaan niin saadaan kokemuksia :thuup:

Itse olin katsonut GZ:n mid-bassoelementtejä pelkästään eli ne istuimen alle tulevat ja lähteä sillä liikkeelle. Taisi tälläkin foorumilla olla joku joka oli ne laittanut ja kehui hintansa väärtiksi verrattuna originaaleihin.

[edit:] Eipä tuo pahan hintainen koko pakettikaan tosiaan ole. Täältä lähtee 400 egellä: http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=2427. Mitenköhän toi setti toimii jos on originaali Hifi-vahvistin? Onko siellä autossa jo jakosuotimet vahvistimen päässä lähdöissä vai kajarin kaapeleissa? Meinaan että tuleeko suotimet suotimen perään?

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

phuksi kirjoitti:
laituri kirjoitti:Itse asiassa tuota Ground Zeroa vähän katselinkin. Olisi melko sopivan oloinen paketti, eikä asennuskaan näyttäisi ammattimieheltä olevan kummonen juttu.
Pistähän hankintaan niin saadaan kokemuksia :thuup:

Itse olin katsonut GZ:n mid-bassoelementtejä pelkästään eli ne istuimen alle tulevat ja lähteä sillä liikkeelle. Taisi tälläkin foorumilla olla joku joka oli ne laittanut ja kehui hintansa väärtiksi verrattuna originaaleihin.


[edit:] Eipä tuo pahan hintainen koko pakettikaan tosiaan ole. Täältä lähtee 400 egellä: http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=2427. Mitenköhän toi setti toimii jos on originaali Hifi-vahvistin? Onko siellä autossa jo jakosuotimet vahvistimen päässä lähdöissä vai kajarin kaapeleissa? Meinaan että tuleeko suotimet suotimen perään?

-p
Ne originaalit bassot on aika laimeat..Eli siis ne mitkä on siellä etupenkkien alla lattiassa. Tänään kontallani kuuntelin mitä sieltä kuuluu ja melko laimeetahan se jytinä on mitä sieltä tulee. Tod.näköisesti nuo Ground Zeron paketin bassot on paljon paremmat.

Jos autossa ei ole mitään HiFi-settiä alunalkujaan, niin noi Ground Zeron paketin vermeet vaatii erillisen vahvistimen jotta niistä saa jotain irti. HiFi-liikkeen mukaan kunnollisen vahvarin saa jollain 250,00 eurolla.
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Tuostahan sitä kannattaa aloittaa audion parantelu:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641323" onclick="window.open(this.href);return false;
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

kimmop kirjoitti:Tuostahan sitä kannattaa aloittaa audion parantelu:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641323" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohhoh, kiitos. Olipas hyvä linkki; pitää tutustua ajan kanssa. Mullahan (tai emännän särrähän tuo E91 on mutta vähän itse innostuin siittä) on tuo Hifi-optio autossa joka äkkiseltään luettuna tarjoaa helpoimman tien eteenpäin, mutta sinänsä on kyllä aika onneton hintaansa nähden. Mutta tarkoitus oli vain tehdä jotain kevyttä lähinnä ajan kuluksi loman aikana helteisinä kesäpäivinä ja samalla saada vähän potkua lisää. Noita kun lukee lähtee helposti käsistä ja muutaman sadan egen budjettiin tulee kreikkalaiset.

.p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
moniveto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 19:44
Auto: 2002 Turbo -75
M5 -86
325iX -88
X5 4,8i -07
Paikkakunta: Joensuu

kimmop kirjoitti:Tuostahan sitä kannattaa aloittaa audion parantelu:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641323" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä linkki! Omassa E90:ssä on 752A Individual Audio System ja en ainakaan itse ole löytänyt mistään kenen valmistamat nuo popit on. Ääni on kyllä oikein hyvä ja puhdas. Bassoa on sopivasti ja meteliä vähintäänkin riittävästi. Ei ole siis tarvetta tuunata poppivehkeitä. Silti olisihan tuo mukava tietää valmistaja.
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

moniveto kirjoitti:
kimmop kirjoitti:Tuostahan sitä kannattaa aloittaa audion parantelu:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641323" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä linkki! Omassa E90:ssä on 752A Individual Audio System ja en ainakaan itse ole löytänyt mistään kenen valmistamat nuo popit on. Ääni on kyllä oikein hyvä ja puhdas. Bassoa on sopivasti ja meteliä vähintäänkin riittävästi. Ei ole siis tarvetta tuunata poppivehkeitä. Silti olisihan tuo mukava tietää valmistaja.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=167608" onclick="window.open(this.href);return false;

DIRAC (muistaakseni ruotsalainen putka) teki ääniprosessorin ja tuon threadin mukaan saksalainen LPG kajarit.
Vastaa Viestiin