Pitäisi vaihtaa pois tuo liikkeen musta mainostausta rekisterikilven alta. Minkähänlainen kiinnitys tuossa mahtaa olla, kun näyttää, että kilpi on taustalevyssä kiinni jonkinlaisella muoviniitillä? Niitti on sellainen aivan tasainen lätkä, D= n.6 mm ja s= n.1 mm. Jotenkin tuntuu, ettei tuo ole ruuvin hattukaan. Eli onkohan tuo kilpi jollain tuollaisella muoviniitillä kiinni taustalevyssä vai voiko kilpi olla vaan niiden taustalevyn "kielten" varassa ja nuo lätkät olisi vain reikiä peittämässä?
Ja toinen kysymys: taustalevy on ilmeisesti metallisilla ruuveilla/pulteilla kiinni takaluukussa/puskurissa. Onko ruuville mutteri tai jokin muu vastakappale luukun/puskurin sisällä, eli pitääkö verhoilua tms. purkaa taustalevyä vaihtaessa?
PS. Kukahan ottaisi projektikseen hankkia ja myydä BMWforum -taustalevyjä..
Rekisterikilven taustalevyn kiinnitys
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Itsellä oli kilventausta ruuveilla kiinni kontissa ja kontissa oli kierteet joten ihan vain pyörittämällä menee ruuvit. Ei siis tarvitse mitään purkaa sen takia
Monestihan on olemassa sellaisia kilventaustoja joissa alalista on irroitettava ja itse kilpi pysyy kiinni tuon listan alla. Kävin ostamassa AD-varosasta kilventausta ja kaksi valkeaa muoviruuvia, hyvin ajaa asiansa.
Kaippa niitä taustoja voi teettää jos tilausta on
Monestihan on olemassa sellaisia kilventaustoja joissa alalista on irroitettava ja itse kilpi pysyy kiinni tuon listan alla. Kävin ostamassa AD-varosasta kilventausta ja kaksi valkeaa muoviruuvia, hyvin ajaa asiansa.
Kaippa niitä taustoja voi teettää jos tilausta on
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla on noissa kuvailemissasi valkoisissa niiteissä torx-kannat. Nämä muoviruuvit menevät kilventaustalevyn läpi ja vastapuolella on metallimutterit. Mainos lähtee urasta vetämällä pois, kun ilven on irrottanut.
Enemmän ongelmaa tuottaa etukilven asennus! Miten asentaa lyhyempi suomikilpi, kun puskurissa on aiemmin ollut pitempi saksankilpi? Tietysti uudelle suomikilvelle voisi vaan porata uudet reiät, mutta sitten kosmeettiseksi haitaksi jää turhat reiät kilven molemmilla puolilla.
Ilmeisesti jotain asennuspaloja puskuriin on, mutta epäilyttää että ne pitäisi maalata. Tietysti jos löytyisi hiilikuituisena
http://www.schmiedmann.fi/51-11-7-058-4 ... .aspx#8376" onclick="window.open(this.href);return false;
Enemmän ongelmaa tuottaa etukilven asennus! Miten asentaa lyhyempi suomikilpi, kun puskurissa on aiemmin ollut pitempi saksankilpi? Tietysti uudelle suomikilvelle voisi vaan porata uudet reiät, mutta sitten kosmeettiseksi haitaksi jää turhat reiät kilven molemmilla puolilla.
Ilmeisesti jotain asennuspaloja puskuriin on, mutta epäilyttää että ne pitäisi maalata. Tietysti jos löytyisi hiilikuituisena
http://www.schmiedmann.fi/51-11-7-058-4 ... .aspx#8376" onclick="window.open(this.href);return false;
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
[quote="Hastra"
Miten arvon harrastajat ovat tämän ratkaisseet?Hastra kirjoitti: Enemmän ongelmaa tuottaa etukilven asennus! Miten asentaa lyhyempi suomikilpi, kun puskurissa on aiemmin ollut pitempi saksankilpi? Tietysti uudelle suomikilvelle voisi vaan porata uudet reiät, mutta sitten kosmeettiseksi haitaksi jää turhat reiät kilven molemmilla puolilla. Ilmeisesti jotain asennuspaloja puskuriin on, mutta epäilyttää että ne pitäisi maalata.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Ruuvasin kilven suoraan puskuriin, ruuvit uuteen kohtaan. Ei tarvinnut porailla, hyvin upposi pelkillä käsivoimilla. Mitään reikiä ei ole jäänyt näkyviin. Aiemmin paikalla on ollut pidempi italokilpi ja siirtokilpi. Ilmeisesti sen puskurissa olevan puskurinvärisen kilven kiinnityspaikan pystyy myös vaihtamaan, vai pitääkö vaihtaa koko puskuri.Altair76 kirjoitti:[quote="Hastra"Miten arvon harrastajat ovat tämän ratkaisseet?Hastra kirjoitti: Enemmän ongelmaa tuottaa etukilven asennus! Miten asentaa lyhyempi suomikilpi, kun puskurissa on aiemmin ollut pitempi saksankilpi? Tietysti uudelle suomikilvelle voisi vaan porata uudet reiät, mutta sitten kosmeettiseksi haitaksi jää turhat reiät kilven molemmilla puolilla. Ilmeisesti jotain asennuspaloja puskuriin on, mutta epäilyttää että ne pitäisi maalata.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Puskuri on kaareva, joten jäikö kilpi kaarevaksi? Voi P:llä olla asiaa jos kovasti taittaamarko kirjoitti:Ruuvasin kilven suoraan puskuriin, ruuvit uuteen kohtaan. Ei tarvinnut porailla, hyvin upposi pelkillä käsivoimilla. Mitään reikiä ei ole jäänyt näkyviin. Aiemmin paikalla on ollut pidempi italokilpi ja siirtokilpi. Ilmeisesti sen puskurissa olevan puskurinvärisen kilven kiinnityspaikan pystyy myös vaihtamaan, vai pitääkö vaihtaa koko puskuri.Altair76 kirjoitti:[quote="Hastra"Miten arvon harrastajat ovat tämän ratkaisseet?Hastra kirjoitti: Enemmän ongelmaa tuottaa etukilven asennus! Miten asentaa lyhyempi suomikilpi, kun puskurissa on aiemmin ollut pitempi saksankilpi? Tietysti uudelle suomikilvelle voisi vaan porata uudet reiät, mutta sitten kosmeettiseksi haitaksi jää turhat reiät kilven molemmilla puolilla. Ilmeisesti jotain asennuspaloja puskuriin on, mutta epäilyttää että ne pitäisi maalata.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Ruuvasin kilven suoraan puskuriin, ruuvit uuteen kohtaan. Ei tarvinnut porailla, hyvin upposi pelkillä käsivoimilla. Mitään reikiä ei ole jäänyt näkyviin. Aiemmin paikalla on ollut pidempi italokilpi ja siirtokilpi. Ilmeisesti sen puskurissa olevan puskurinvärisen kilven kiinnityspaikan pystyy myös vaihtamaan, vai pitääkö vaihtaa koko puskuri.[/quote]
Puskuri on kaareva, joten jäikö kilpi kaarevaksi? Voi P:llä olla asiaa jos kovasti taittaa[/quote]
On se vähän kaarella, mutta ei mielestäni niin paljon että näkyvyyttä haittaisi. Seuraavassa ratsiassa tiedän enemmän.
Puskuri on kaareva, joten jäikö kilpi kaarevaksi? Voi P:llä olla asiaa jos kovasti taittaa[/quote]
On se vähän kaarella, mutta ei mielestäni niin paljon että näkyvyyttä haittaisi. Seuraavassa ratsiassa tiedän enemmän.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Itselläkin on suoraan E90:n puskurissa kilpi kiinni eikä se ole juurikaan kaarella. Samoin oli edellisessäkin. Ei ole tullut missään sanomista. Ei se E90:n puskuri oikeasti juuri kaarra siinä keskellä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
Mitäs olette tehneet niille saksan pitempien kilpien jättämille rei'ille? Eikö ne jää aika ilkeesti siihen suomikilven sivuille näkyviin?
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Kuten tuossa ylempänä kirjoitinkin, ei ainakaan minulla jäänyt mitään reikiä näkyviin edellisistä kilvistä. Siirtokilpi on kai normaalin saksalaiskilven levyinen. Sen ruuvireiät ovat kuitenkin sen verran kaukana reunoilta, että suomikilpi peittää ne.Altair76 kirjoitti:Mitäs olette tehneet niille saksan pitempien kilpien jättämille rei'ille? Eikö ne jää aika ilkeesti siihen suomikilven sivuille näkyviin?
Näyttää siltä, että autosi on uutena ostettu Italiassa, siellä kilvet ovat jotenkin pienemmät kuin suomi-kilvet (tai samankokoiset, en ole varma). Siksi reiät pysyvät kiltisti piilossa kun saat suomi-kilvet autoonmarko kirjoitti:Kuten tuossa ylempänä kirjoitinkin, ei ainakaan minulla jäänyt mitään reikiä näkyviin edellisistä kilvistä. Siirtokilpi on kai normaalin saksalaiskilven levyinen. Sen ruuvireiät ovat kuitenkin sen verran kaukana reunoilta, että suomikilpi peittää ne.Altair76 kirjoitti:Mitäs olette tehneet niille saksan pitempien kilpien jättämille rei'ille? Eikö ne jää aika ilkeesti siihen suomikilven sivuille näkyviin?
- - -
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Toiseen autoon vaihdoin koko puskurin, kun sain edukkaasti käytetyn, jonka maalautin. En halunnut alkuperäistä maalata, josko ei sattuisi samaan väriin. Sattui kuitenkin.Altair76 kirjoitti:Mitäs olette tehneet niille saksan pitempien kilpien jättämille rei'ille? Eikö ne jää aika ilkeesti siihen suomikilven sivuille näkyviin?
Toisessa on edellisen omistajan toimesta pienet reikätulpat, jotka on puskurin väreissä. Ei maailman siistein ratkaisu, mutta itselle kelpaa.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Olisikos tästä ratkaisusta valokuvaa?Ironic32 kirjoitti:Toisessa on edellisen omistajan toimesta pienet reikätulpat, jotka on puskurin väreissä. Ei maailman siistein ratkaisu, mutta itselle kelpaa.
Tosiaan italialainen etukilpi on hieman lyhyempi. Trafin mukaan suomen kilven mitat ovat:masiaro kirjoitti: Näyttää siltä, että autosi on uutena ostettu Italiassa, siellä kilvet ovat jotenkin pienemmät kuin suomi-kilvet (tai samankokoiset, en ole varma). Siksi reiät pysyvät kiltisti piilossa kun saat suomi-kilvet autoon
Koko: 118 mm x 442 mm.
Reikien sijainti: pituussuunnassa 63,5 mm vasemmasta reunasta ja 18,0 mm oikeasta reunasta, pystysuunnassa 59,0 mm reunasta (reiän halkaisija 7 mm).
Italialainen nykykilpi:
queste le dimensioni esatte:
Anteriore: 360 × 110 mm
Posteriore su una riga: 520 × 110 mm
Posteriore su due righe: 297 × 214 mm
Saattoi olla että ne saksalaisen siirtokilven ruuvireiät oli porattu sen verran lähelle toisiaan, että nyt jäävät piiloon. http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0924101049
Jep, Saksalaisessa siirtokilvessä ei ole reiät valmiina, koska monessa autossa on "kilvenpidike" valmiina, kilvet pystyi kiinnittää autoon ilman työkaluja. Tarvittaessa kilpiä saa kuulemma porata uusia reikiä.marko kirjoitti:Tosiaan italialainen etukilpi on hieman lyhyempi. Trafin mukaan suomen kilven mitat ovat:masiaro kirjoitti: Näyttää siltä, että autosi on uutena ostettu Italiassa, siellä kilvet ovat jotenkin pienemmät kuin suomi-kilvet (tai samankokoiset, en ole varma). Siksi reiät pysyvät kiltisti piilossa kun saat suomi-kilvet autoon
Koko: 118 mm x 442 mm.
Reikien sijainti: pituussuunnassa 63,5 mm vasemmasta reunasta ja 18,0 mm oikeasta reunasta, pystysuunnassa 59,0 mm reunasta (reiän halkaisija 7 mm).
Italialainen nykykilpi:
queste le dimensioni esatte:
Anteriore: 360 × 110 mm
Posteriore su una riga: 520 × 110 mm
Posteriore su due righe: 297 × 214 mm
Saattoi olla että ne saksalaisen siirtokilven ruuvireiät oli porattu sen verran lähelle toisiaan, että nyt jäävät piiloon. http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0924101049
- - -
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Pitää raapaista kuvatus illan päälle.TKU kirjoitti:Olisikos tästä ratkaisusta valokuvaa?Ironic32 kirjoitti:Toisessa on edellisen omistajan toimesta pienet reikätulpat, jotka on puskurin väreissä. Ei maailman siistein ratkaisu, mutta itselle kelpaa.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Mulla oli ensin pidempi "krominen" alustalevy joka peitti saksankilven reunoissa olevat reijät. Ei näyttänyt kovin hyvältä, joten etsin aikani kaiken näköisiä tulppia joilla peittää reijät. Lopulta kuitenkin päädyin käyttämään pieniä pyöreitä tarroja, jotka lopulta näyttivät auton värisenä aika siisteiltä ja huomaamattomilta. Jos vain oikea väri löytyy, näyttää kyllä mielestäni paremmalta kuin maalatut tuplat.
No muutama viikko sitten jouduin käyttämään autoa kolarikorjaamolla takapuskurin maalausessa. Samalla peitettiin etupuskurin reijät ja maalattiin koko puskuri. Nyt niitä reikiä ei sitten enää näe ollenkaan.
No muutama viikko sitten jouduin käyttämään autoa kolarikorjaamolla takapuskurin maalausessa. Samalla peitettiin etupuskurin reijät ja maalattiin koko puskuri. Nyt niitä reikiä ei sitten enää näe ollenkaan.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Ilta se lienee tänäkin päivänä.Ironic32 kirjoitti:Pitää raapaista kuvatus illan päälle.TKU kirjoitti:Olisikos tästä ratkaisusta valokuvaa?Ironic32 kirjoitti:Toisessa on edellisen omistajan toimesta pienet reikätulpat, jotka on puskurin väreissä. Ei maailman siistein ratkaisu, mutta itselle kelpaa.
Tässäpä kuvatukset. Muistelinkin väärin tämän toisen E90:n kiinnityksen, eli kyllä tuossa takana onkin kiplirauta, jonka ansiosta tuo ei ole suoraan puskurin kaarien mukaan, mutta edelliseen ruuvasin suoraan puskuriin kiinni ja tuosta kuvastakin näkee, että tuo kaari on aika mieto, eli ei tule kyllä sanomista tuosta.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Samaa mieltä ja myöskin kokeilin tuollaista rst-taustalevyä enkä tykännyt ollenkaan. Kyllä nuo tulpatkin itselle välttää. Pari satkua on kuitenkin puskimen maalauskin.d_a_mage kirjoitti:Mulla oli ensin pidempi "krominen" alustalevy joka peitti saksankilven reunoissa olevat reijät. Ei näyttänyt kovin hyvältä, joten etsin aikani kaiken näköisiä tulppia joilla peittää reijät. Lopulta kuitenkin päädyin käyttämään pieniä pyöreitä tarroja, jotka lopulta näyttivät auton värisenä aika siisteiltä ja huomaamattomilta. Jos vain oikea väri löytyy, näyttää kyllä mielestäni paremmalta kuin maalatut tuplat.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
- Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d
Itselläni on tälläinen samanlainen OEM-kilvenalusta kuin tässä autossa http://www.nettiauto.com/bmw/320/5148141. (Viimeisessä ulkokuvassa näkyy parhaiten.)
Peittää sopivasti vanhat reiät, eikä tarvitse maalata puskuria tai ruuvata kilpeä suoraan puskuriin kiinni ja on paljon siistimpi kuin sellainen hirvittävä kromialunen. Eihän tuokaan nyt mikään varsinainen kaunistus ole, mutta onhan esim. kaikkien uusien F30:sten puskurissa samanlainen mutta maalamattomana. Ja onhan tässä linkinkin autossa sellainen vaikka se on Suomi-auto. Mielestäni tuon saa tilattua varaosana jo valmiiksi maalattuna, hintaa ei osaa sanoa mutta kysymällä se selviää.
Peittää sopivasti vanhat reiät, eikä tarvitse maalata puskuria tai ruuvata kilpeä suoraan puskuriin kiinni ja on paljon siistimpi kuin sellainen hirvittävä kromialunen. Eihän tuokaan nyt mikään varsinainen kaunistus ole, mutta onhan esim. kaikkien uusien F30:sten puskurissa samanlainen mutta maalamattomana. Ja onhan tässä linkinkin autossa sellainen vaikka se on Suomi-auto. Mielestäni tuon saa tilattua varaosana jo valmiiksi maalattuna, hintaa ei osaa sanoa mutta kysymällä se selviää.