Täällä oli viime syksynä E91 316d alla 205/55 R16 ensiasennus-RFT. Alkuun piti ihan kysellä mikä pielessä kun auto tuntuisi puoltavan. Misukan talvirenkailla taas tuntui RFT-kumeihin verrattuna tietuntuma muuttuvan täysin, kun renkaiden rungot oli todella veltot.
Nyt viime viikolla alle tuli E91 320xdA Business comfort, jossa myös 205/55 R16 alla ja tuntuisi, että hivenen siivommin menee kuin edellinen. Miten on muilla tietoa/tuntumaa tekeekö suurta eroa tuuppi vs. nelikko (jossa servotronic), vai onko vain korvien välissä?
Ensiasennus runflatit 3-sarjassa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Minulla ei ole kokemusta Michelinin talvirenkaista BMW:ssä (kesärenkaista on kyllä) mutta Continentalin uusin nastarengasmalli ilman RFT:tä ja koossa 205/55R16 on toiminut ainakin omassa takatuuppari E91:ssä todella hyvin. On Nokiaa ja misukkaa jäykempi rengas ja kantavuusluokka on peräti 94 mutta ei ole silti epämukava, on tarkka ajaa ja ohjata eikä vetele yhtään. Vastaavat kumit hankit ensitalveksi tulevaan E91 nelivetofarkkuun jossa on Servotronic.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Minulla on. Michelin X-ice north xin2:t kokoa 235/35-18 non-rft nastarenkaat toimii erittäin hyvin nelivetoisessa autossa jossa on servotronic. Ei vetele yhtään mihinkään.J1978 kirjoitti:Minulla ei ole kokemusta Michelinin talvirenkaista BMW:ssä (kesärenkaista on kyllä)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Vaihdoitko tämän auton pois? Tämä teksti oli nimittäin kopioitu tuonne suomi24:ään ja sielläkäkin sama valitus kuinka auto on eka ja vika BMW ja aivan paska jne. ja kuinka hävität ja myyt auton kun se on niin surkea ajaa. Kyseisellä palstalla ko. kirjoitus otettiin 100% provona. Vaihtuiko renkaat vai merkki?mr.xn kirjoitti:Uusi LBE alla ja samalla ensimmäinen ja viimeinen BMW. Ihan mahdoton ajettava näillä renkailla. Liikkeessä jo tarkastettiin ohjauskulmat ja ne oli ok. Erilaisia ilmanpaineita on kokeiltu, mutta ei tähän poppakonstit auta, paska mikä paska. Ei pitäisi olla asiakkaan ensimmäinen toimenpide alkaa etsiä renkaita millä auton saisi kulkemaan suoraan, jos auto on vakioilla ensiasennuskumeilla ostettu. "Kiva" kuitenkin huomata etten ole yksin ongelmani kanssa. Onko kukaan kokeillut saman kokoista 17" 227/45 normaalikummia ja minälaisia kokemuksia niistä on? Siitä olen jo varma, että parasta olisi vaihtaa samantien merkkiä, eikä ryhtyä rengaspeleihin...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ei rengaspaineen valvonnalla ja ajettavuudella ole mitään tekemistä keskenään. Se resetointi vian resetoi rengaskehälaskurin, ts. valvonta vain mittaa että mikä on eri renkaiden pyörimisero. Valvonta ei huomaa tasaista rengaspaineiden laskua (siis jos joka renkaasta paineet tippuu), vaan vain eri renkaiden kesten tapahtuvan paineen laskun.
Erikseen autoon on saanut oikeat painemittarit ainakin joihinkin malleihin, tällöin vanteissa on langattomat anturit.
Just sunnuntaina toin Saksasta E61:n 225/50-17 uusilla runfläteillä, Goodyear NTC 5 tjsp.
Heti kyllä huomas että tultiin Suomeen kun rupesi vetelemään ärsyttävästi.
Paineiden nosto 2.6/3.0 ja vetely hävisi melkein kokonaan. Eli kokeilkaa niitä maksimi paineita siihen autoon.
Erikseen autoon on saanut oikeat painemittarit ainakin joihinkin malleihin, tällöin vanteissa on langattomat anturit.
Just sunnuntaina toin Saksasta E61:n 225/50-17 uusilla runfläteillä, Goodyear NTC 5 tjsp.
Heti kyllä huomas että tultiin Suomeen kun rupesi vetelemään ärsyttävästi.
Paineiden nosto 2.6/3.0 ja vetely hävisi melkein kokonaan. Eli kokeilkaa niitä maksimi paineita siihen autoon.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi