Tällänen ongelma olis että moottorin lämpötila ei nouse yli 60c talvikeleillä ellen laita puhallusta matkustamosta kokonaan pois ja silloinkin kipuaa todella hitaasti 80 tienoille.
Autoon on vaihdettu vesipumppu, termari sekä webasto on laitettu kuntoon mutta silti ei saavuta normaalia lämpötilaa moottoriteillä 20-30km matkalla onko mitään tietoa missä mahtaisi olla vikaa?
Kyseessä siis bensa kone
BMW E90 Moottori ei lämpene 325i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
naapuripalstalla saattaa olla tietoa, egr termari ?
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=186681
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=186681
Onko noissa EGR:ää lainkaan? Luulen että ei. Onkohan jäähdytysjärjestelmän ilmaus onnistunut kunnolla? Muistelen että aikoinaan E39 2 ltr bensakoneella piti ilmata useammasta kohtaa huolella. Jos ei ole EGR:ää ja osat vaihdettu kunnolla ja toimivat, niin ei paljoa muu voi olla kuin ilmaa systeemissä tai vuoto.
EDIT: taitaa noissa tuo härpäke olla bensanakin.
EDIT: taitaa noissa tuo härpäke olla bensanakin.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Vuotoa ei löytynyt ja järjestelmässä pysyy kyllä paine. On myös ilmattu kaikkien ohjeiden mukaisesti. Lämpenee hieman nopeammin kuin sisä puhallin ei ole päällä mutta laskee silti lämmöt 50-60c tienoille vaikka olis anatanut lämpöjen nousta normaaliin tyhjäkäynnillä.
Tiistaina menee auto laakkoselle jos siellä osaisivat kertoa mikä on vikana.
Tiistaina menee auto laakkoselle jos siellä osaisivat kertoa mikä on vikana.
Toimiiko sähk.vesipumppu oikein,eli onko se vakionopeus pumppu vai progressiivinen toiminnaltaan? Tuosta kun ei ole minulla hajua. Entä vaihteiston öljyn jäähdytin,falskaako (jos siis kyseessä on automaatti)?
Vai oko näitä varusteita ollenkaan,kun et maininnut vuosimallia/moottori- ja vaihteistotyyppiä.
Vai oko näitä varusteita ollenkaan,kun et maininnut vuosimallia/moottori- ja vaihteistotyyppiä.
Tuo automaatin öljyjen "lauhdutin" voi olla yksi vika paikka. Helppo testata,kun laittaa vesikierron seis vaikka pihdeillä tai puristimella. Tämä viht.öljyjen jäähdyttimen termostaatin vikaantuminen on hyvin yleinen vika mm.E60 malleissa,joten letkujen "tulppaamista" kannattaa kokeilla. Ei maksa mitään.
Tuliko laitettua ns. "no name" termari,vai jotain laadukkaampaa tai jopa orkkista? Noissakin on tominnallisia eroja. Eli uusikin termari saattaa olla valmiiksi viallinen.
Tuliko laitettua ns. "no name" termari,vai jotain laadukkaampaa tai jopa orkkista? Noissakin on tominnallisia eroja. Eli uusikin termari saattaa olla valmiiksi viallinen.
Pitää tuota vielkä kokeilla mutta jotenkin tuntuu oudolta että jos vaihteiston termari olisi rikki niin moottori ei lämpene kun sisäilman puhallin on päällä jotta saisi koppiin kans lämmintä ilmaa?
Termari ja pumppu jotka on nyt vaihdettu on Laakkosella vaihdatettu ja pitäisi orkkis osat olla.
Termari ja pumppu jotka on nyt vaihdettu on Laakkosella vaihdatettu ja pitäisi orkkis osat olla.
Se moottorin jäähdytinneste pääsee kiertämään sieltä vl-jäähdyttimen läpi ja ajoviima jäähdyttää sitä lisää. Olipa moottorin termarit missä asennossa hyvänsä. Ja näin ei saisi olla,jos ja kun vaihteistoöljy ei tarvi jäähdytystä. Ja talvella tuskin tarvii.
Mites tuo aiemmin mainuittu EGR? Tuliko sekin vaihdettua samalla kun moottorin päätermari uusittiin? Jotenkin automaattisesti oletin sen vaihtuneen myös samalla. Ainakin diiselissä se kannattaa uusia samalla,kun termarikin vaihdetaan. Eli noissa ainakin egr termari rupeaa myös falskaamaan.
Mites tuo aiemmin mainuittu EGR? Tuliko sekin vaihdettua samalla kun moottorin päätermari uusittiin? Jotenkin automaattisesti oletin sen vaihtuneen myös samalla. Ainakin diiselissä se kannattaa uusia samalla,kun termarikin vaihdetaan. Eli noissa ainakin egr termari rupeaa myös falskaamaan.