BMW E90 moottoriöljyn määrän tulkitseminen

E90, E91, E92, E93
Mikke22
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 18 Touko 2017, 10:47

Morjens!
Kun e90 bemarissa katsoo moottoriöljyn määrän auton tietokoneelta, näkyy öljyn määrä sillä janalla/palkilla jossa asteikko on 1litra.
Miten olette toteuttaneet käytännössä tulkinnan. Jos mittari näyttää että öljyä on hiukan yli puolivälin, tai vastaavasti hiukan alle, lisäättekö öljyä koneeseen?
Muistelisin, että ohjekirja sanoo, että öljyä saa lisätä vasta sitten, kun kone sitä pyytää, eli öljy on minimi merkissä. Järkeen käyvää olisi tietenkin lisätä öljyä koneeseen jos se ei ole maksimissa, mutta toisaalta kuinka tarkasti tuo sitä mittaa, että kannattaako/saako öljyä lähteä lisäilemään ilman että kone sitä pyytää?

Kertokaa omia tapojanne! Auto siis 2005 e90 325i
Karimax
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Helmi 2011, 16:05
Auto: Bmw E90 2007
Paikkakunta: Kuopio

Joskus olen lisännyt kun on 3/4 osaa öljyä...litra aina mukana. Joskus kun ajaa pienellä pykälällä kovilla kierroksilla kilometrejä niin on sitten näyttänyt täyttä vaikka oli 3/4 osaa.
Vmax
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Minä oon lisänny yleensä pyytäessä, menee se litra kätevästi kerralla. Poikkeustilanteina esim. radalle meno, jolloin tulee varmistettua että on tarpeeksi tuoreet lubrikantit ja ylämerkissä asti.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin