02 anturiin viittaavat vikakoodit

E90, E91, E92, E93
Tomi82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Huhti 2019, 13:05

Tervehdys kaikille vanhoille jäsenille uudelta!

Mulla on 320i:ssä ongelma. Sytyttää parin sadan kilsan välein keltaisen moottorivalon, mutta ajossa ei tunnu mitään. Vikakoodin lukijalla saan seuraavia koodeja:
P114C: Post Catalyst Fuel Trim Via Oxygen Sensor System Too Rich Bank 2
P112C: Oxygen Sensor Negative Current or Positive Current Control Circuit/Open Bank 1 Sensor 1
P2C7F: Lambda probe after catalytic converter 2, trimming control
P2C3D: Pre-Cat O2 Sensor Wiring, Bank1
P29E0: fuel mixture control
P0133: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
P2297: O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1 Sensor 1
P2196: O2 Sensor Signal Stuck Rich (Bank 1 Sensor 1)

Näiden lisäksi tuli kasa muita koodeja, joista en löytänyt tietoa:
P2CC4
P3281
P3991
P2D81

Onko arvon guruilla valistunutta arvausta, mistä vikaa kannattaisi ekana lähteä hakemaan?

Tämän lisäksi sytyttää öljynpaineen merkkivalon palamaan kylmällä ilmalla kun moottoritienopeudesta pysähtyy ruuhkan perään. Valo sammuu uudelleen käynnistämällä. Tämä vika on ilmennyt jo viime syksynä ja poistui öljyvaihdon jälkeen mutta nyt 10 tkm myöhemmin tuli taas takaisin. En kuitenkaan usko, että näillä on yhteyttä, sillä tuo moottorivalon syttyminen alko huomattavasti aiemmin.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Auton tarkka vuosimalli olisi hyvä aina (mallin lisäksi) mainita. Millä nuo koodit on tsekattu?
Tomi82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Huhti 2019, 13:05

Pahoittelut epätäsmällisyydestä, vuosimalli tosiaan unohtui mainita. Kyseessä 2010 malli.

Koodit luettu jollakin kiinalaisella OBD2-lukijalla ja Car Scanner -sovelluksella.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Kannattaa koodit lukea vaikka ISTA:lla. Rupeaa tulemaan todenperäistä tietoa autosta,kun käytetään Bemarin omaa diaknostiikkaa. Löytyy monelta BMW harrastajalta,jos itsellä ei ole käytettävissä. Helpoiten heitä tavoittaa: btcf.fi
Tomi82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Huhti 2019, 13:05

Päätin kokeilla ennen enempiä ihmettelyjä helpoimmasta päästä ja vaihdoin autoon uudet tulpat. Aiemmasta vaihdosta ei ole tietoa, mutta täysin vaihtokunnossa olivat. Nyt 150 km ajettu ja toistaiseksi vikavalo ei ole syttynyt, polttoaineen kulutus pieneni 0,5 l/100 km ja matalilla kierroksilla kiihdyttäessä ilmennyt nykiminen loppui.
Vastaa Viestiin