BMW e90 valot ja virrat heittelevät kierrosten mukaan

E90, E91, E92, E93
Mikke22
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 18 Touko 2017, 10:47

Moro, mikä mahtaisi olla, kun e90 325i 2005 bemarissa valojen kirkkaus heittelee ja samaan aikaan kuulee puhaltimen heittelevän?
Ymmärtäisin kyllä, jos paikallaan esim peruuttaessa kun antaa vähän kaasua, niin tulisi enemmän virtaa ja valot saattaisivat vähän kirkastua ja pienemmillä kierroksilla vähän himmentyä. Mutta nyt olen huomannut, että ihan tasaisilla kierroksilla kun ajelee, niin valot himmentyvät, ja kirkastuvat ja samalla sisäpuhaltimessa kuulee, että välillä puhaltaa kovempaa ja sitten taas hiljempaa. Ihan kuin jännitteet heittelisivät jotenkin?

Olen ajatellut olisiko sillä muutenkin vaikutusta, kun eilen huomasin että sellaisen pätkäisyn aikana kun valot vähän himmenivät, syttyi kojetauluun absien valoja sun muuta ja sitten ne sammuivat. Ihan niinkuin sähköissä jokin aina tekisi jonkinlaisen virtapiikin ja silloin esim hetkellisesti ajonvakautukset sun muut eivät saa oikeanlaista virtaa?
Muuten auto toimii kyllä periaatteessa normaalisti.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Akun ja laturin suunnalta lähtisin tuollaisia vikoja ensimmäisenä penkomaan. Jännitemittari kiinni ajaessa ja katsomaan miten latausjännite seilaa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Haiskahtaa jännitteensäätimelle...
Mikke22
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 18 Touko 2017, 10:47

Heguli31 kirjoitti: 01 Kesä 2018, 18:03 Haiskahtaa jännitteensäätimelle...
Tätä olen itekkin ajatellut, mutta kun ei ole syvällisesti ehtinyt ruveta tutkimaan. Jänniteheittoja epäilisin itsekin, kun valot ja puhaltimet heijaavat, ihan kuin virtaa tulee joskus tasaisesti ja joskus tuntuu että virtaa tulisi vähemmän.
Vastaa Viestiin