E91 akun vaihto
- DieselBMW
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08 Joulu 2010, 17:49
- Auto: BMW 320d E91 M-sport '06
Kertokaa nyt joku onko oikeasti näin hyvä auto pilattu sillä, että siihen ei voi laittaa yli 90 ah:n akkua? Ja kaiken lisäksi pitää vielä käyttää ohjelmoitavana jossain liikkeessä? Ei oikein hyvältä kuulosta...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Nuo tuo 90ah on iso akku jos ajattelee muita nykyautoja. Aika monissa uusissa on vain 60-70ah akut. Mihin tarvitset enempi potkua/mikä kuluttaa niin paljon ettei 90ah riitä?
Viimeksi muokannut J1978, 19 Helmi 2011, 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep, 90Ah on suurin ohjelmoitava akku E9X:n. BTCF:n puolelta löytyy kyllä kavereita jotka ohjelmoivat sen todella paljon edullisemmin kuin merkkiliike.
Ah-määrä riippuu siitä, miten paljon autossa on elektroniikka, joka kuluttaa virtaa lepotilassa. Ah-määrähän kertoo sen, kuinka kauan akusta saa yhden amperin virtaa ulos. Joissain autossa tuo lepotilan kulutus on vain pienempi, eikä isompaa akkua tarvita. Käynnistysvirtakaan ei ole suoraan verrannollinen akun Ah-määrään.
Mitä tulee tuohon "parempaan" BMW:n alkuperäisakkuun, olen kyllä hiukan eri mieltä. Omassa E60:ssä akku ei kestänyt edes kolmea talvea, joten en todellakaan ostanut uutta merkkiliikkeestä. Varsinkin, kun verkkokaupankin 315€ on aivan sikamainen hinta. Exiden paras 90Ah akku maksoi asennettuna 215€. No joo, Bemarihan käyttää Exideä, Vartan lisäksi, ensiasennusakkuna, eli voihan olla uusi akku on yhtä surkea kuin edellinen, mutta oli sitten ainakin 100€ halvempi.
Ah-määrä riippuu siitä, miten paljon autossa on elektroniikka, joka kuluttaa virtaa lepotilassa. Ah-määrähän kertoo sen, kuinka kauan akusta saa yhden amperin virtaa ulos. Joissain autossa tuo lepotilan kulutus on vain pienempi, eikä isompaa akkua tarvita. Käynnistysvirtakaan ei ole suoraan verrannollinen akun Ah-määrään.
Mitä tulee tuohon "parempaan" BMW:n alkuperäisakkuun, olen kyllä hiukan eri mieltä. Omassa E60:ssä akku ei kestänyt edes kolmea talvea, joten en todellakaan ostanut uutta merkkiliikkeestä. Varsinkin, kun verkkokaupankin 315€ on aivan sikamainen hinta. Exiden paras 90Ah akku maksoi asennettuna 215€. No joo, Bemarihan käyttää Exideä, Vartan lisäksi, ensiasennusakkuna, eli voihan olla uusi akku on yhtä surkea kuin edellinen, mutta oli sitten ainakin 100€ halvempi.
- DieselBMW
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08 Joulu 2010, 17:49
- Auto: BMW 320d E91 M-sport '06
Autossa on nykyään 60 ah akku joka ei riittänyt ainakaan tänä talvena Eeberikäytössä. Vaikka ajankin aina lämmityksen jälkeen vähintään 24 km niin ei auttanut, ei vain enään käynnistynyt eräänä kauniina pakkaspäivänä. Edellisessä autossani (Volvo S60) Oli 105 ah:n akku, (itse vaihdettu jälkeenpäin) jolla pyöri kyllä webasto ja poppivehkeet ja vielä jäi virtaa potkia D5 käyntiinkin.J1978 kirjoitti:Nuo tuo 90ah on iso akku jos ajattelee muita nykyautoja. Aika monissa uusissa on vain 60-70ah akut. Mihin tarvitset enempi potkua/mikä kuluttaa niin paljon ettei 90ah riitä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Mulla on plekkä töpseli säteily lämmitin ja tämän talven jouduin elämään ilman mitää tallipaikkaa. Ongelmana taisi olla akun latautuminen. En usko että kapasiteetti olisi paljoakaan auttanut, vaan ongelma oli se että kovalla pakkasella se ei ottanut latausvirtaa ollenkaan. Noh ekä polttoainelämmitteisen auton kanssa tuo kapasitettikin olisi hyvä olla vähän isompi.
Osaako joku sanoa mitä nämä vakioakut ovat. Onko vakiona AGM akkuja.
Eli aina lähti käyntiin, mutta mm. kello nollantui ja auto herjaili alhaisesta varauksesta. Nyt viimeviikkoina ei ole ollut mitään ongelmaa kun sää on ollut normaali.
Osaako joku sanoa mitä nämä vakioakut ovat. Onko vakiona AGM akkuja.
Eli aina lähti käyntiin, mutta mm. kello nollantui ja auto herjaili alhaisesta varauksesta. Nyt viimeviikkoina ei ole ollut mitään ongelmaa kun sää on ollut normaali.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Itse vaihdoin juuri E91:seen akun.
90 Ah meni paikoilleen kuin nakutettu. Tilaa jäi hieman suuremmallekin mutta on niin hankala pudottaa akku paikoillee, että päädyin tähän vaihtoehtoon. On meinaan piuhaa jonkun verran siellä.
Ei mitään ongelmaa vaihdossa eikä mitään ohjelmointeja sun muita tarvita moiseen hommaan. Akku on Vartalainen ja maksoi 180 euroa.
Siitä vielä linkki opasvideoon:
http://www.youtube.com/watch?v=KlGJfVyRDP4" onclick="window.open(this.href);return false;
90 Ah meni paikoilleen kuin nakutettu. Tilaa jäi hieman suuremmallekin mutta on niin hankala pudottaa akku paikoillee, että päädyin tähän vaihtoehtoon. On meinaan piuhaa jonkun verran siellä.
Ei mitään ongelmaa vaihdossa eikä mitään ohjelmointeja sun muita tarvita moiseen hommaan. Akku on Vartalainen ja maksoi 180 euroa.
Siitä vielä linkki opasvideoon:
http://www.youtube.com/watch?v=KlGJfVyRDP4" onclick="window.open(this.href);return false;
Itselläni on E91 LCI 2010 318d ongelma on akun sijainti. Tiedän että sijaitsee takaluukussa oikealla puolella. Mutta itselläni ei ole mitään luukkua siinä minkäsaisi auki ja pääsis akun kimppuun. Eli mahtaakohan olla näin että tarvii verhoilua alkaa purkaan että pääsee akkuun käsiksi?
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Joo, verhoilun joutuu ottamaan aluksi pois tieltä. On kiinni 'muoviruuveilla'.