Ei käynnisty.

E21, E30, E36, E46
pokari1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Elo 2019, 13:57

Auto lähti käyntiin sit sammu yhytäkkiä ja nyt ei enää lähde käyntiin?Auto on 320i -99 paljonko pitää olla sylkissa painetta kg/cm2 entä ruiskun paine?Mikä yleensä menee kannesta jos paineet katoaa ja jos venttiilit on saanu osumaa niin eikö yleensä startatessa kuulu jotain ylmäärästä ääntä kun nyt ei kuulu mitään vaan starttaa tosi tasasee?
pokari1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Elo 2019, 13:57

Jos jakoketju on hypänny pari pykälää niin onko vaikutusta sylinterin paineisiin ? omassa jokaisessa sylinterissä tasaisesti 3kiloa ja auto ei lähe käyntiin mutta starttaa tasaisesti ei kuulu mitään venttiili kolinaa.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Äkkiseltään ajateltuna sanoisin, että kyllä ajoitusvirhe voi ruttuja alentaa, jos ei ventiili ole kiinni ~koko puristustahtia. Tuo 3 kiloa on kyllä selkeesti niin vähän ja kun on toistuva, niin joku tuollanen siinä on pakko olla, jos mittari on kunnossa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
pokari1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Elo 2019, 13:57

Joku sanoi että venttiili nostajat jumittaa tossa mallissa onko jollain kokemusta tollasesta viasta? mikä on ollut ratkaisu tai tapa jolla venttiilin nostajat sais liikkeele ilman kannen irti ottoa?
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Jos kyseessä on ns. liimaventtiili-ilmiö niin se tyypillisesti helpottaa pitkällä startilla. Jos taas hytikkapainimista ei pääse paine ulos niin siihen auttaa korkeintaan ohuet ja pesevät öljyt, mutta tuskin saa niin puhtaaksi että pääsisi purkamatta pitkälle.

Vaan kuulostaisi melko oudolta nuo kumpikin, jos menisi kaikista pytyistä tasaisesti ja vieläpä niin, että siellä on edes jotain ruttua jäljellä. Liimaventtiilissä vena jää tyypillisesti raolleen ja hytikkapainimessa kävisi sama, jos sieltä ei pääsisi paine pois ja säätövara riittäisi aukomaan venan.

Joko tsekkasit ruttumittarisi ehjäksi tunnetulla autolla?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
pokari1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Elo 2019, 13:57

Joo mittari kyllä kunnossa tarkistin omalla autolla.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Je, kyllä se kaikien pyttyjen tasainen ruttukato viittaa siihen että siellä on jotain kaikkin pyttyihin vaikuttavaa vikaa, eikä siis löydy painimista eikä liimavenasta. Tässä vaiheessa voi kannattaa alkaa sihtailemaan siihen ajoituksen suuntaan, että onko jako kohdallaan vaiko eikö.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin