En millään löydä suoraa vastausta siihen että muuttuuko pakoäänet kun dpf pönttö tyhjennetään KOKONAAN eli myös katti pois.
Jos joku on tehnyt kyseisen operaation niin olisi kiva tietää onko äänet muuttunut ja savutus lisääntynyt?
Bmw e91 335d
Tokihan nokeaminen lisääntyy kun kaikki suodattimet otetaan välistä pois. Eihän se savu välttämättä näkyvää koko ajan ole, mutta ainakin jos sinne laittaa jonkun teho-ohjelman ja sitten polkaisee, niin tulee sellainen infernaalinen musta savu, jota voimasavuksi myös kutsutaan. Älä ota katteja pois, saattaa haista pahalle ilman niitä. Äänistä ei tietoa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kyllä. Pientä räväkkyyttä soundeihin ei tekisi pahaa. Ei siis mitään teini pörinää olla hakemassa :D. Eihän nuista tuplaturbo vehkeistä varmaan muutenkaan isoja ääniä saisi mutta mietin että olisiko sopiva jos tyhjentää pelkän dpf pöntön kattia myöten ja jättäisi muuten koko putkiston alkuperäiseksi.
Ei muutosta pakoääniin vaikka dpf ja katti "pitäisi" olla poistettu. Lisäksi tyhjensin vakioputkistosta kaikki vaimentimet. Lopputulos on sama eli täysin vakion kuuloinen eli hiljaista menoa edelleen. Alan epäillä pajaa jossa käytin poistattamassa katin ja dpf että liekkö porattu vain reikiä suodattimien läpi :D