Sivu 1/1

Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

Lähetetty: 11 Elo 2018, 22:04
Kirjoittaja EmDzei
Mitä virhettä mittariston indikaattorit haluavat minulle kertoa kun punaisen käsijarruvalon päälle palaakin keltainen valo, jossa huutomerkki keskellä ja mittariston keskimmäinen keltainen valo, jonka olen oppinut mieltämään kun luistonesto toimii (talvisin vilahtelee ajettaessa "rallia") tai kun se on kytketty kokonaan pois päältä.

Katsoin moottoritilaan ja jarrunestettä oli säiliössä riittävästi.

Osaako autoni (316i E46 vm. 2004) kertoa esim. sen, että jarrupalat tai jarrylevy on jo kulunut yli varmuusrajan?

Halvalla Android softalla ja OSB II lukijalla katsoin erroria, mutta tämä ei löytänyt mitään. Kun käynnistin auton uudestaan (parkkipaikalla), niin ko. valot eivät syttyneetkään.

Re: Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

Lähetetty: 11 Elo 2018, 22:46
Kirjoittaja jannes
Siis huutomerkki-valo on keltainen? Äkkiseltään kuulostaa rengaspainevalvonnan valolta. Jarrujärjestelmän varoitusvalo on mielestäni punainen.

Re: Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

Lähetetty: 11 Elo 2018, 23:24
Kirjoittaja EmDzei
Häh, onko vuoden 2004 mallissa jo noin hienoa tekniikkaa kuin rengaspaineen valvonta?

Voisi pitää nimittäin paikkaansa. Kävin tarkistuttamassa rengaspaineet ja jouduin lisäämään jokaiseen pyörään 0,5 baria lisää (2,45 eteen ja 2,80 taakse). Huoltoasemien mittareissa on tietty kovasti heittoa.

Re: Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

Lähetetty: 12 Elo 2018, 14:55
Kirjoittaja Heguli31
Jos siinä on reng.paine valvonta,niin se pitää resetoida/nollata paineiden säädön jälkeen. Ei sitten tyrkkää herjaa niin herkästi. Saman ikäisessä X3:ss ainakin tuli herkästi herjaa,jos ei nollannut valvontaa paineiden muutosten jälkeen.

Re: Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

Lähetetty: 12 Elo 2018, 18:45
Kirjoittaja Juha
Mun veikkaukset:

1. ABS-nopeusanturi (yleensä oikea takapyörä) menossa. Auto ottaa itse DSC:n pois päältä, kun ei tiedä nopeutta tarkasti
2. Ohjausakselin asentoanturi. Tämä meni omasta e46:sta. DSC menee pois päältä, kun auto ei tiiä, missä asennossa ratti on. (anturin hinta on yli 200€, mulla on yksi varalla ja voin sen myydä edullisesti)

Re: Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

Lähetetty: 12 Elo 2018, 21:16
Kirjoittaja IKa
EmDzei kirjoitti: 11 Elo 2018, 23:24 Häh, onko vuoden 2004 mallissa jo noin hienoa tekniikkaa kuin rengaspaineen valvonta?

Voisi pitää nimittäin paikkaansa. Kävin tarkistuttamassa rengaspaineet ja jouduin lisäämään jokaiseen pyörään 0,5 baria lisää (2,45 eteen ja 2,80 taakse). Huoltoasemien mittareissa on tietty kovasti heittoa.

Kyllä 2004 vuosimallin E46:een on saanut rengaspaineen valvonnan (siis muihinkin malleihin kun M3, jossa se taitaa olla vakiona). Jos varustelistalla on S251A Runflat indicator, niin sitten valvonta löytyy ja sille on oma resetointinappikin keskikonsolissa (tai mahdollisesti resetointi tehdään ajotietokoneen valikoiden kautta, kuten M3:ssa, jos sellainen löytyy). Katso kuva rengaspaineen valvonnan resetointinapista "paneelin keskellä oleva nappula": https://prussianmotors.com/2000-2006-bm ... sc-hk-tps/

Re: Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

Lähetetty: 04 Syys 2018, 00:17
Kirjoittaja EmDzei
IKa kirjoitti: 12 Elo 2018, 21:16
Kyllä 2004 vuosimallin E46:een on saanut rengaspaineen valvonnan (siis muihinkin malleihin kun M3, jossa se taitaa olla vakiona). Jos varustelistalla on S251A Runflat indicator, niin sitten valvonta löytyy ja sille on oma resetointinappikin keskikonsolissa (tai mahdollisesti resetointi tehdään ajotietokoneen valikoiden kautta, kuten M3:ssa, jos sellainen löytyy). Katso kuva rengaspaineen valvonnan resetointinapista "paneelin keskellä oleva nappula": https://prussianmotors.com/2000-2006-bm ... sc-hk-tps/
Hyvä kun laitoit kuvan. Ei ole minulla tuollaista painiketta konsolissa. Ei-M3 lienee varustelultaan paljon alkeellisempi kuin oikea M3. Mittariston valot olivat poissa pitkän tovin, mutta palasivat nyt taas. Nythän on taas kovasti sumua ja yökosteutta..

Tässä kuva mittariston valoista:

Kuva


En tiedä sotkiko kiina-ODB II lukija auton tietokoneen, mutta nyt antoi virhekoodiksi P0015:n ja auto kävi kuin kahdella sylinterillä ja sammui. Onneksi ei jättänyt matkalle, vaan oireili vasta kotiparkkiruudessa. Ei lähtenyt uudestaan käyntiin ja ehkä hyvä vain niin. Huoltoon.

Re: Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

Lähetetty: 04 Syys 2018, 00:20
Kirjoittaja EmDzei
Juha kirjoitti: 12 Elo 2018, 18:45 Mun veikkaukset:

1. ABS-nopeusanturi (yleensä oikea takapyörä) menossa. Auto ottaa itse DSC:n pois päältä, kun ei tiedä nopeutta tarkasti
2. Ohjausakselin asentoanturi. Tämä meni omasta e46:sta. DSC menee pois päältä, kun auto ei tiiä, missä asennossa ratti on. (anturin hinta on yli 200€, mulla on yksi varalla ja voin sen myydä edullisesti)
Palataan asiaan mikäli vika osoittautuu tällaiseksi. Olen tietenkin kiinnostunut ostamaan osan sinulta pois mikäli tulen sitä tarvitsemaan.

Nyt auto on niin sekaisin, että pitää hoitaa se vika ensin pois. Kirjoitin tuossa edellä, että vikakoodia P0015 pukkasi. Nokka-akselin ajoitusongelmia tai jotain muuta. Sammui/tukehtui rykien parkkiruutuun.

Re: Keltainen jarruvalo ja luistoestovalo mittaristossa

Lähetetty: 04 Syys 2018, 00:24
Kirjoittaja salmol
EmDzei kirjoitti: 04 Syys 2018, 00:20 Nyt auto on niin sekaisin, että pitää hoitaa se vika ensin pois. Kirjoitin tuossa edellä, että vikakoodia P0015 pukkasi. Nokka-akselin ajoitusongelmia tai jotain muuta. Sammui/tukehtui rykien parkkiruutuun.
Nokka-akselin asentoanturi? Aiheuttaa juuri tuollaista vikaa, eikä koskaan tule tuossa käyttää tarvike-osaa vaan ainoastaan alkuperäistä. Eli ensimmäiseksi marmorille hakemaan tuo ja vaihtamaan se.