Mitä mieltä ollaan, voiko käyttää mobil delvac 1400 10-30 tai 15-40 moottoriöljyä kesäikaan?
Delvacia olen yleensä muissa dieselkoneissa käyttänyt. Vaihtehtoisesti Castrol Maganatecia.
318D A E90 -2012
318D Moottoriöljy -Delvac?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Jos Delvac täyttää valmistajan vaatimukset niin silloin sitä voi käyttää, muussa tapauksessa no-go. Mineraali Delvacia en ainakaan kaataisi nykyaikaiseen moottoriin, työkoneet on asia erikseen.
IMHO: öljykulut näyttelee sen verran pientä roolia autoilussa etten lähtisi kikkailemaan halvimmalla maatalousöljyllä, jos autossa on kilsoja takana ja sitä on tarkoitus pitää pitkän niin laadukkaat ja suositusten mukaiset öljyt on edellytys isoille kilsoille. Varsinkin kun kyse on N47 moottorista missä on tunnetusti ongelmia jakopään kestävyyden kanssa.
Delvac nauttii jonkinlaista kulttimainetta ja fanaattisimmat delvacistit tuntuu tunkevan sitä joka paikkaan kun on parasta mitä rahalla saa.
IMHO: öljykulut näyttelee sen verran pientä roolia autoilussa etten lähtisi kikkailemaan halvimmalla maatalousöljyllä, jos autossa on kilsoja takana ja sitä on tarkoitus pitää pitkän niin laadukkaat ja suositusten mukaiset öljyt on edellytys isoille kilsoille. Varsinkin kun kyse on N47 moottorista missä on tunnetusti ongelmia jakopään kestävyyden kanssa.
Delvac nauttii jonkinlaista kulttimainetta ja fanaattisimmat delvacistit tuntuu tunkevan sitä joka paikkaan kun on parasta mitä rahalla saa.
Ihan pikkasen erillainen käsitys tuosta ensimmäisestä (ilmeisesti) trolli-postauksestasi kyllä tuli.
Miten sen kukin sitten tulkitsee. Jos uudehkoihin bensa- tai diiseli moottoroihin on tarkoitus kaataa 15W-> öljyä,niin eihän siinä ole mitään järkeä. (Öljymerkistä rippumatta). Jotkut enemmin viritetyt moottorit ehkä tuollaista tervaa vaatii.mutta ei katukäyttö autot. En vaan tajua mitä tuollaisella edes haetaan. Jos auto sitten kuluttaa paljon öljyä,siellä on vikaa,eikä sitä tervalla korjata. Mielestäni jo alustava kysymyskin siis on jotain "24 tasoa",kuten itse kirjoitit.
Viimeksi muokannut Heguli31, 01 Touko 2018, 20:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Öljyn ensimmäinen lukema tarkoittaa juoksevuutta kylmänä, jälkimmmäinen viskositeettia kuumalla öljyllä.
Eli, mitä pienempi eka numero, sitä juoksevampaa öljy on kylmänä, 15w alkaa olla aika tömäkkää muutaman asteen pakkasessa kun 0w valuu purkista ulos liukkaasti.
Vastaavasti jälkimmäinen numero, mitä suurempi, sitä paksumpana öljy pysyy kuumassa koneessa, käyttökohteet vaikkapa kisakoneet tai muut jotka käyvät normaalia kuumempana kuten esimerkiksi yksipyttyiset moottoripyörien koneet.
Eli, mitä pienempi eka numero, sitä juoksevampaa öljy on kylmänä, 15w alkaa olla aika tömäkkää muutaman asteen pakkasessa kun 0w valuu purkista ulos liukkaasti.
Vastaavasti jälkimmäinen numero, mitä suurempi, sitä paksumpana öljy pysyy kuumassa koneessa, käyttökohteet vaikkapa kisakoneet tai muut jotka käyvät normaalia kuumempana kuten esimerkiksi yksipyttyiset moottoripyörien koneet.
No mitä helvettiä sinä jostain traktorin öljyistä kyselet BMW foorumilla? Mene jonnekin Valtra-foorumille tai opi esittämään kysymyksesi paremmin että ihmiset tietävät mitä kysyt.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6