Sivu 1/1

120 d Coupe (E82)

Lähetetty: 02 Heinä 2010, 06:50
Kirjoittaja ekiX
Otsikon mukainen ylivuotinen kinneri tuli hommattua ja kun mittarissa on massiiviset 400km on hymy vielä herkässä. Muutama autoon liittyvä kysymys:
- imusarjan läppäongelma? auto on valmistunut jo 12/2008 pitäisikö huolestua?
- kuinka mahtaa ikkunoiden automaattinen toiminto ovea avatessa toimia talvella? vagarenan scirocco kuskeilla ei ilmeisesti kovinkaan hyvin.
- onko 'riittävän' lämmin talvella ilman webastoa? ainakaan lämmitettävä tila ei ole iso.
- onko rekisterikilpien taustalevyjen vaihto helppoa (ruuvit auki ja kiinni). en viitsisi mainostaa autokauppaa.
- ihmettelin vin-koodin kymmenettä merkkiä 0, joka normaalisti kertoo valmistusajan. espoon laakkosella kertoivat ettei näin ole bimmerin kanssa.
- ensi viikolla olisi maalipinnan vodax titanium armour 2k käsittely. onko muilla kokemusta?

Kiitoksia vastauksista.

Re: 120 d Coupe (E82)

Lähetetty: 02 Heinä 2010, 08:55
Kirjoittaja E81
Kaikkiin en osaa vastata mutta käsittääkseni imusarjan läppäongelmaa ei ole näissä uusissa 4syl. dieseleissä.

Omassa autossa on samanlaiset karmittomat ikkunat ja viime talvena ne toimi yllättävän hyvin jopa kovillakin pakkasilla. Pari kertaa lasi ei jaksanut liikkua tiivisteen välistä pois mutta siitä selviää kun raapaisee jäät pois huolellisesti lasista. Suosittelen jonkinlaisen sisälämppärin hankkimista jo pelkästään noiden ikkunoiden takia.

Ja pienenä vinkkinä jos ikkuna ei laskeudu riittävästi ovea avattaessa, ei nouse riittävästi sitä suljettaessa tai jos muuten vaan tuntuu siltä että automatiikka on "hukannut" ikkunan niin kannattaa ajaa ikkuna täysin auki ja sitten täysin kiinni. Sen jälkeen toimii taas pitkän aikaa.

Re: 120 d Coupe (E82)

Lähetetty: 08 Heinä 2010, 08:08
Kirjoittaja ekiX
Kiitos E81 vastauksesta. Näyttää uhkaavasti siltä ettei pikku bemareiden omistajat ole ainakaan vielä löytäneet tätä foorumia.

Re: 120 d Coupe (E82)

Lähetetty: 09 Heinä 2010, 07:56
Kirjoittaja -V-
Valmistenumron 10. merkki kertoo vuosimallin vain VAG-autoissa, BMW:n numerosta sitä ei suoraan pysty lukemaan samalla tavalla.

Rekkarinalusen vaihto on helppoa kuten kuvasit. Ilman mainoksia olevia alusia saa tarvikeliikkeistä. Ruuvit siis auki ja uusi tilalle.

Minulla on nyt viime aikoina ollut useampi kehyksettömillä ikkunoilla varustettu auto eikä ole ollut myöskään talvikäytössä ongelmia. VW Sciroccon kanssakin ikkunat toimi, tosin en autoa pidemmillä pakkaskausilla omistanut, mutta kevään keleissä toimi. Omassa e82:ssa ongelmia ei ollut, omassa e46 cabriossa ongelmia ei ollut, omassa e92:ssa ongelmia ei ole ollut, mutta e81:ssä keväällä oikean etuoven lasi lakkasi toimimasta. Pakkaskausi ei enää ollut. Lasi ei lähtenyt normaalilla sopeetuksella alas/ylös ajamalla toimimaan eikä Laakkosen suorapalvelukaan sitä saanut pelittämään vaan asialle piti varata erillinen aika sähkärille. Aikaa varatessa epäilivät että homma korjaantuu softapäivityksellä tai ellei korjaannu, moottori menee vaihtoon. Korjaantui kun auton kaikki softat päivitettiin ja on sen jälkeen toiminut.

Webastoa ei ajonaikaiseen sisälämmitykseen tarvitse, autossa kyllä tarkenee ihan toisella tavalla kuin uusissa VAG-dieseleissä.

Re: 120 d Coupe (E82)

Lähetetty: 19 Heinä 2010, 21:25
Kirjoittaja japi2010
ekiX kirjoitti:Otsikon mukainen ylivuotinen kinneri tuli hommattua ja kun mittarissa on massiiviset 400km on hymy vielä herkässä. Muutama autoon liittyvä kysymys:
- imusarjan läppäongelma? auto on valmistunut jo 12/2008 pitäisikö huolestua?
- kuinka mahtaa ikkunoiden automaattinen toiminto ovea avatessa toimia talvella? vagarenan scirocco kuskeilla ei ilmeisesti kovinkaan hyvin.
- onko 'riittävän' lämmin talvella ilman webastoa? ainakaan lämmitettävä tila ei ole iso.
- onko rekisterikilpien taustalevyjen vaihto helppoa (ruuvit auki ja kiinni). en viitsisi mainostaa autokauppaa.
- ihmettelin vin-koodin kymmenettä merkkiä 0, joka normaalisti kertoo valmistusajan. espoon laakkosella kertoivat ettei näin ole bimmerin kanssa.
- ensi viikolla olisi maalipinnan vodax titanium armour 2k käsittely. onko muilla kokemusta?

Kiitoksia vastauksista.
Moi! minulla on ollut useita vastaavaikkunaisia bemuja ja kaikista järkevintä on pahinpina pakkas-ja lumipäivinä laskea ikkunaa ennen oven sulkemista n. 0,5 cm ja jättää se siihen, tällöin ikkuna ei laske lainkaan ovea avattaessa. saattaahan se olla että tuuli humisee hiukan mutta ikkunan saa säädettyä kuitenkin niin että se on hieman aukinaisenakin vielä tiivisteessä kiinni eikä automatiikka silti toimi.

Lämmityksestä sen verran että nykydieseleissä on tietääkseni vakiona n. 1 kwn sähkölämmitin joka auttaa sisäilman lämmityksessä jos moottorista ei tule riittävästi lämpöä.

Re: 120 d Coupe (E82)

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 11:04
Kirjoittaja ekiX
Luin tuolta EfficientDynamics-threadista näistä ilmanottoaukon läppäsysteemistä. Sulkeutuuko ne läpät aina kun auton pysäyttää (tyhjäkäynnillä)? Oishan tuo kiva nähdä livenä, että homma tosiaan toimii. Tosin kuumanahan tuo kävisi jos viritys ei toimisi.
Kuva

Re: 120 d Coupe (E82)

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 14:41
Kirjoittaja E81
Oma autoni oli parkissa tyhjäkäynnillä ja itse olin auton ulkopuolella jätskiä syömässä kun kuulin jäähdyttimen flektin kytkeytyvän päälle. Vilkaisin noita läppiä niin ne olivat auki. Oli muuten ensimmäinen kerta kun näin nuo läpät auki, vaikka olen asiaa yrittänyt vakoilla jo vuoden päivät.

Eli vastauksena kysymykseesi, läpät voivat olla auki myös kun auto on parkissa. Insinöörinä sanoisin että niinhän sen pitää ollakin, että läppiä ohjataan moottorin lämpötilan mukaan eikä sen mukaan liikkuuko auto vai ei. Bemarin pitäis viritellä meille tekniikasta kiinnostuneille joku tietokonenäyttö kojetauluun , josta voidaan seurata läppien liikettä eri ajotilanteissa :tong:

Re: 120 d Coupe (E82)

Lähetetty: 05 Elo 2010, 17:37
Kirjoittaja ekiX
-V- kirjoitti: Rekkarinalusen vaihto on helppoa kuten kuvasit. Ilman mainoksia olevia alusia saa tarvikeliikkeistä. Ruuvit siis auki ja uusi tilalle.
Helppoa oli (kun lopulta löysin putiikin, joka myy aluslevyä jossa on mainokselle varattu tila). Ihmetellä vaan täytyy tuon kilven kiinnitystä telineeseen... kilven saa irti euron kolikolla! Jos on tarvista rekisterikilville, on niiden hankkiminen vähintäänkin helppoa :scar: