Kokemuksia 100-sarjalaisista?

E81, E82, E87, E88
miikkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 14:47

Tyhmä kysymys, miksi dieseleissä on taivutettu pakoputkenpää kohti maata? Huomasin vaan että tuossa mun mahdollisessa 120d:ssä kuitenkin on suora putki? Tosin oli tarkoitus tuohon ostaa joku bilteman krominen pakarinpää parantamaan ulkonäköä, todennäköisesti helpompi asentaa suoraan kuin taivutettuun putkeen :)
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Uudemmissa DPF:llä varustetuissa on suora pää.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
miikkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 14:47

-V- kirjoitti:Uudemmissa DPF:llä varustetuissa on suora pää.
2006:ssakin? Tuossa faceliftissähän 2007 jälkeen se ainakin oli. Liittyykö tuo DPF hiukkassuodattimeen? Sellanen nimittäin tosta löytyy.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

miikkis kirjoitti:
-V- kirjoitti:Uudemmissa DPF:llä varustetuissa on suora pää.
2006:ssakin? Tuossa faceliftissähän 2007 jälkeen se ainakin oli. Liittyykö tuo DPF hiukkassuodattimeen? Sellanen nimittäin tosta löytyy.
Diesel Particulate Filter = hiukkas suodatin.

Pysyykös muilla "maalit" katon mustissa listoissa. Mulla on toisessa jotain vikaa ja torppasivat takuun. Ilmaantui tasan 3v käyttöön otosta. Maahantuojan mukaan ne ei ole maalattu, mutta joku pinnoite irtoaa.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Käsittääkseni pakoputki muuttui suoraksi faceliftin eikä dpf:n myötä mutta voin toki olla väärässäkin.

Tarkoitatko "mustilla listoilla" niitä auton ulkopuolen katossa olevia? Mulla ne on ainakin korin väriin maalattu.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Kiinnostaisi käytännön kokemukset coupen takajalkatiloista, ts. mahtuuko takapenkille ala-asteikäinen turvaistuimensa kanssa ilman että etupenkin joutuu siirtämään "liian" eteen eli niin että etupenkillä ei pysty enää istumaan mukavasti?

(Kiinnostaisi auton vaihto 135i coupeen tai E92 335i:n. 3-sarjalaisessa ainakin on hyvät takatilat täyskasvuisillekin)
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Voin suositella E92 ihan muidenkin tilojen puolesta. Tuntuu selkeästi isommalta kuin E82. Myös laatuvaikutelma parempi.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

E81 kirjoitti:
Tarkoitatko "mustilla listoilla" niitä auton ulkopuolen katossa olevia? Mulla ne on ainakin korin väriin maalattu.
Juuri ne. Omassani nuo katon listat on mustat. Tuo musta pinnoite hilseilee ja sen alta näkyy "pohjamaali".
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:Voin suositella E92 ihan muidenkin tilojen puolesta. Tuntuu selkeästi isommalta kuin E82. Myös laatuvaikutelma parempi.
Kyl. Molemmilla on tullut ajeltua jonkin verran, joten tiesin jo oikeastaan vastauksen. Salaa toivoin kuitenkin, että joku olisi kertonut että "kyllä sinne 1-sarjalaiseen ihan hyvin mahtuu" :)
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Squamish kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Voin suositella E92 ihan muidenkin tilojen puolesta. Tuntuu selkeästi isommalta kuin E82. Myös laatuvaikutelma parempi.
Kyl. Molemmilla on tullut ajeltua jonkin verran, joten tiesin jo oikeastaan vastauksen. Salaa toivoin kuitenkin, että joku olisi kertonut että "kyllä sinne 1-sarjalaiseen ihan hyvin mahtuu" :)
Mahtuuhan sinne ykkössoupeenkin, ei se siitä ole kiinni, mutta itselle se ainakin tuntui pieneltä E92:n jälkeen :) Toisaalta ei se auton pienuus läheskään aina ole pahasta. Toisaalta jos 335 tai 135 on tähtäimessä niin 335 on myyty huomattavasti enemmän, joten käytettynä niitä saa myös paremmin.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:
Squamish kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Voin suositella E92 ihan muidenkin tilojen puolesta. Tuntuu selkeästi isommalta kuin E82. Myös laatuvaikutelma parempi.
Kyl. Molemmilla on tullut ajeltua jonkin verran, joten tiesin jo oikeastaan vastauksen. Salaa toivoin kuitenkin, että joku olisi kertonut että "kyllä sinne 1-sarjalaiseen ihan hyvin mahtuu" :)
Mahtuuhan sinne ykkössoupeenkin, ei se siitä ole kiinni, mutta itselle se ainakin tuntui pieneltä E92:n jälkeen :) Toisaalta ei se auton pienuus läheskään aina ole pahasta. Toisaalta jos 335 tai 135 on tähtäimessä niin 335 on myyty huomattavasti enemmän, joten käytettynä niitä saa myös paremmin.
Tuon huomaa myös mobilea selatessa ja tuosta johtuen varmaan 135i ei ole edes kovinkaan paljon edukkaampi kuin 335i. Voisi jopa sanoa, että E92 on noista se järkivalinta myös taloudellisesti. :tong:
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Squamish kirjoitti:Tuon huomaa myös mobilea selatessa ja tuosta johtuen varmaan 135i ei ole edes kovinkaan paljon edukkaampi kuin 335i. Voisi jopa sanoa, että E92 on noista se järkivalinta myös taloudellisesti. :tong:
335i:tä on tuotu ja tullaan tuomaan vielä todella paljon maahan. Sille tulee olemaan ottajia jatkossakin, mutta tarjontaa on kysyntään nähden enemmän kuin 135i:ssa. 135i tulee jäämään harvinaisemmaksi, joka pitää sen haluttavuuden hyvänä. Erinomaisia vaihtoehtoja molemmat.

Ykkösen takapenkille mahtuu, vaikka aavistuksen naftimpi se on kuin E92. Ero on kuitenkin marginaalinen. E92 on laadukkaamman oloinen, jos verrataan suht' perusvarusteilla olevia autoja. Runsaammin kuorrutettu E82 ei jää kauas kolmosen olemuksesta. Kapeampi ohjaamo ja aavistuksen huokeamman näköinen kojelauta jäävät suurimmiksi eroavuuksiksi.
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
Martin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 155
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 17:39

Ykkössarjan Coupea on harvinaisen helppoa pyöritellä kaupungissa ja siinä on vakaa ja tarkka ajettavuus pikatiellä. Sitäpaitsi, siinähän ovat lasten turvaistuimen yläkiinnityslenkitkin. :cloeye:
Avatar
Martin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 155
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 17:39

Nyt on yli kaksi kuukautta ja 3800 km takana BMW 118d coupellani. Hyviä puolia ovat seuraavat: 1. Vähäinen kulutus; 2. loistavat ajo-ominaisuudet; 3. kaksilitraisen dieselmoottorin vääntö ja teho; 4. tyylikkäät ykstyiskohdat sekä 5. harvinaisuus - massasta erottuminen. Huonoja puolia en ole havainnut. Kerron, jos niitä ilmenee. :cloeye:
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Itsellä päiväunissa coupe, mutta en ole päässyt tsekkaamaan paikan päällä koskaan takapenkkitiloja ja konttia, joten mitäs noissa pystyy kuljettamaan? Itsellä kyllä ajot 99% yksin, mutta satunnaisesti pitää jotain kuitenkin kuljettaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Raimo Miettinen kirjoitti:Itsellä päiväunissa coupe, mutta en ole päässyt tsekkaamaan paikan päällä koskaan takapenkkitiloja ja konttia, joten mitäs noissa pystyy kuljettamaan? Itsellä kyllä ajot 99% yksin, mutta satunnaisesti pitää jotain kuitenkin kuljettaa.
Mitä takapenkkitiloja? ;) Kyllähän toi takapenkki tossa on ihan vaan nimellisyys, siellä ei mahdu kyllä istumaan kuin jalattomat ja päättömät. Itse olen 178 cm / 72 kg, ja E82:n takapenkillä olo on täysi mahdottomuus. Ikävä istua leuka rinnassa siten, että jaloilla ei ole kuin 2 cm liikkumavaraa takapenkin ja etupenkin selkänojan välillä.

Kontti nyt on jonkun kokonen, ulkonäön perusteella ei uskoisi että on niin iso...

Mahtava autohan tuo on yksin tai kaksin ajelevalle.
jukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
Auto: 2008 E91 330d M-sport

Martin kirjoitti:1. Vähäinen kulutus
Mihis lukemiin sulla on asettunut kulutus?
Avatar
Martin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 155
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 17:39

Kulutuslukema pyörii viiden litran molemmin puolin, kun ajelen paljon moottoritienopeuksia. Erään 200 kilometrin matkan aikana keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 3,8 litraa. No, siinä reissussa oli moottoritietä vain noin 20%.
Se vaan pitää muistaa, että on tuo niin mahtava ajettava, että aina tekee mieli lähteä kruisailemaan kun vaan ehtii. Näin ollen polttoainekulut saattavat nousta suureksikin... :blush:
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

masaf1 kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Itsellä päiväunissa coupe, mutta en ole päässyt tsekkaamaan paikan päällä koskaan takapenkkitiloja ja konttia, joten mitäs noissa pystyy kuljettamaan? Itsellä kyllä ajot 99% yksin, mutta satunnaisesti pitää jotain kuitenkin kuljettaa.
Mitä takapenkkitiloja? ;) Kyllähän toi takapenkki tossa on ihan vaan nimellisyys, siellä ei mahdu kyllä istumaan kuin jalattomat ja päättömät. Itse olen 178 cm / 72 kg, ja E82:n takapenkillä olo on täysi mahdottomuus. Ikävä istua leuka rinnassa siten, että jaloilla ei ole kuin 2 cm liikkumavaraa takapenkin ja etupenkin selkänojan välillä.

Kontti nyt on jonkun kokonen, ulkonäön perusteella ei uskoisi että on niin iso...

Mahtava autohan tuo on yksin tai kaksin ajelevalle.
Eikös coupe ole itseasiassa normi 100 sarjalaista pidempi. Joissakin coupe autoissa takapenkki on oikeasti lähes mahdoton edes tilapäiskäyttöön (kuten tänään itsellä ajossa oleva Peugeot 207CC, jonne oman kokemukseni mukaan on kuitenkin tarpeen tullen jopa isot miehet tunkeutuneet omasta halustaan. Tai audi TT). Että näin.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
Martin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 155
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 17:39

Coupen pituus on 436,0 cm, kun taas hatcbackin 423,9 cm; eroa on siis noin 12 cm. Akseliväli on sama. Raideleyksissä on eroja: edessä Coupessa 148,0 cm, kun taas hatchbackissa 148,4 cm sekä takana Coupessa 151,3 cm ja hatchbackissa 149,7 cm. Piirroskuvissa annettujen mittojen mukaan hatchbackissa on hiukan väljemmät takatilat kuin coupessa - ainakin pääntilan osalta.
Vastaa Viestiin