177 heppasella 120d:lla tullut ajettua nyt 1500 km reipasta kaupunki / moottoritieajoa ajotietokoneen ilmoittamalla 5,7 l/100km keskikulutuksella. Varsin tyytyväinen olen ollut taloudellisuuteen, kaasujalka on ollut suhteellisen raskas.
Sporttipenkit, sport-alusta, maltilliset 16" alut kesärenkailla = mukavaa menoa
Kokemuksia 100-sarjalaisista?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Pienellä kulutuksella nuo 4-pyttyiset diesel Bemut kyllä kulkevatThmas kirjoitti: moottoritieajoa ajotietokoneen ilmoittamalla 5,7 l/100km keskikulutuksella. Varsin tyytyväinen olen ollut taloudellisuuteen, kaasujalka on ollut suhteellisen raskas.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
- Auto: 2008 E91 330d M-sport
Itellä 118i:ssä vaihtelee kulutus aika paljon. Pari päivää sitten ajoin muutaman kymmenen kilsaa jonossa 80km/h ilman ohitteluja ja kulutus oli 5.0l/100km. Mutta tämä tosiaan ihan pintakaasulla ja paikoin rullailemalla. Pk-seudulla 20km työmatkalla kulutus taas on jossain 8.5l/100km paikkeilla ei-aina-niin-taloudellisella ajotavalla. Ääripää on sama talvella, kylmällä moottorilla, jolloin kulutus on jopa 10l/100km paikkeilla. Muutenkin bensalla ajaessa tuntuu et heti kun nilkka ojentuu yhtään niin kulutus pomppaa aika paljon. Mahtaisikohan 120d:llä päästä kaikissa em. tilanteissa esim. 2 litraa pienempiin kulutuslukemiin?
- Kompakti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:47
- Auto: E46 330Ci Cab M Sport -03
I01 i3s 120Ah *Voll* -19 - Paikkakunta: Tuusula
Mun 120dA vie tässä kehä III - Helsingin keskusta ajossa n.6,5 litraa. Pelkkä kaupunki pyöritys n.8,5. Näin siis kesällä ja lukemat otettu ajotietokoneesta. Todella tarkalla ajolla saa nipistettyä pari desiä noista lukemista.
Talvikulutus on 0,5-1,0 litraa lisää kesälukemiin.
Talvikulutus on 0,5-1,0 litraa lisää kesälukemiin.
Edelliset BMW:t
E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Joulukuusta olen laskenut kulutuksia niin
38 367 km ajettu
6,2 L/100km keskikulutus (min.-max. 5,4-7,2L)
67,7 km/h keskinopeus (ajotietokone)
46,04 L/tankkaus (ka.)
737 km tankillisella (ka.)
2393 L dieseliä
3174 €
Auto siis -04 120da 16' renkailla ja talvella webastolla lämpimäksi.
38 367 km ajettu
6,2 L/100km keskikulutus (min.-max. 5,4-7,2L)
67,7 km/h keskinopeus (ajotietokone)
46,04 L/tankkaus (ka.)
737 km tankillisella (ka.)
2393 L dieseliä
3174 €
Auto siis -04 120da 16' renkailla ja talvella webastolla lämpimäksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Sori mulla on toki eri auto kuin ykkönen (320dA) ja vieläpä neliveto mut kun oli puhetta nelisylinteristen dieseleiden kulutuksesta niin 7,4l on ollut mulla pienin keskikulutuslukema ajon ollessa pääsääntöisesti vaihtelevaa sekä kuluttavaa nurkka- ja pätkäajoa. Kilsoja takana vasta 3200km joten varmasti kulutus vielä laskee. Renkaat ecomallia ja kokoa 225/45R17 W.
Samoilla ajoilla vastaavan 318iA takavetoisen bensan keskikulutukset oli siinä 8,8-11.5 litran välillä. renkaat kokoa 205/55R16 H. Toi 2-litraínen vaparibensa on mun mielestä ja oli mun ajossa aika juoppo.
Bensalla kulutus nousee kun antaa kunnolla hanaa tai ohittelee. Dieselillä kulutus ei juurikaan nouse vaikka ajaisi räväkästi.
Samoilla ajoilla vastaavan 318iA takavetoisen bensan keskikulutukset oli siinä 8,8-11.5 litran välillä. renkaat kokoa 205/55R16 H. Toi 2-litraínen vaparibensa on mun mielestä ja oli mun ajossa aika juoppo.
Bensalla kulutus nousee kun antaa kunnolla hanaa tai ohittelee. Dieselillä kulutus ei juurikaan nouse vaikka ajaisi räväkästi.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
En ihan allekirjoittaisi tuota...J1978 kirjoitti:Bensalla kulutus nousee kun antaa kunnolla hanaa tai ohittelee. Dieselillä kulutus ei juurikaan nouse vaikka ajaisi räväkästi.
Antinontoxic kirjoitti:En ihan allekirjoittaisi tuota...J1978 kirjoitti:Bensalla kulutus nousee kun antaa kunnolla hanaa tai ohittelee. Dieselillä kulutus ei juurikaan nouse vaikka ajaisi räväkästi.
Niin en minäkään... 530xd:ssä kulutus jatkuvassa kaupunginajossa n.10-12l/100km tietämissä, enkä säästele kaasuannostusta.
- - -
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
http://tekniikanmaailma.fi/autot/pistok ... -2004-2011" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla F10 530 dA ja kaupunkikulutus 6,2 - 6,3.masiaro kirjoitti:Antinontoxic kirjoitti:En ihan allekirjoittaisi tuota...J1978 kirjoitti:Bensalla kulutus nousee kun antaa kunnolla hanaa tai ohittelee. Dieselillä kulutus ei juurikaan nouse vaikka ajaisi räväkästi.
Niin en minäkään... 530xd:ssä kulutus jatkuvassa kaupunginajossa n.10-12l/100km tietämissä, enkä säästele kaasuannostusta.
Siis rauhallisella ajolla, mitä nyt joskus tekee mieli mesekuskeja ohitella. . .
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
- Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.
Kolme ykkösta kaiken kaikkiaan, joista kaksi jäljellä. Ensimmäinen oli 120da 163hv ja nyt on naamankohotus 118i ja ei naamankohotus 120ia.
Ykkönen on ykkönen, mikään muu ei mene mutkiin samalla lailla. Seuraavaksi tulee varmaankin 120ia 170hv tai 130ia se 198 co2 versio. Juu, ja automaattia en ottaisi, mutta kun vaimo vaati..
Näitä ostaessa kannattaa muistaa, että muovirattisista tulee todella ankea fiilis, niitä ei mielestäni kuuluisi olla BMW autoissa.
Vikoja;
Vanha 116i = heikko ketjunkiristin, eli ketju pomppaa pois. Tai itseasiassa kaikissa vanhoissa nelkku bensoissa sama vika, muoviset ohjurit tms. menee rikki ja jako hyppää..
Uusissa bensoissa korkeapaine pumput hajoavat ja suuttimet= esim. ilmemee nykimisenä.
Naveja hajoaa, tosi kallis suomi marmorilla +2k. ebay.de = satkun luokkaa.
Dieseleissä kannattaa ottaa imusarjan läpät pois jos löytyy.
Talveksi ei kannata hankkia runflat renkaita.
Ykkönen on ykkönen, mikään muu ei mene mutkiin samalla lailla. Seuraavaksi tulee varmaankin 120ia 170hv tai 130ia se 198 co2 versio. Juu, ja automaattia en ottaisi, mutta kun vaimo vaati..
Näitä ostaessa kannattaa muistaa, että muovirattisista tulee todella ankea fiilis, niitä ei mielestäni kuuluisi olla BMW autoissa.
Vikoja;
Vanha 116i = heikko ketjunkiristin, eli ketju pomppaa pois. Tai itseasiassa kaikissa vanhoissa nelkku bensoissa sama vika, muoviset ohjurit tms. menee rikki ja jako hyppää..
Uusissa bensoissa korkeapaine pumput hajoavat ja suuttimet= esim. ilmemee nykimisenä.
Naveja hajoaa, tosi kallis suomi marmorilla +2k. ebay.de = satkun luokkaa.
Dieseleissä kannattaa ottaa imusarjan läpät pois jos löytyy.
Talveksi ei kannata hankkia runflat renkaita.
Viimeksi muokannut Convertible, 05 Marras 2011, 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
- Auto: 2008 E91 330d M-sport
Huomaako noissa käytännössä mitään tehoeroa?Convertible kirjoitti:nyt on naamankohotus 118i ja ei naamankohotus 120ia.
130i ois kiva, mutta suuri kulutus mietityttää. Kaupunkiajossa varmaan jotain 10-15l/100km? Sen takia 123d houkuttais ehkä enemmän.Convertible kirjoitti: Seuraavaksi tulee varmaankin 120ia 170hv tai 130ia
Tuo on kyllä totta. Osaisko joku sanoa, että mistä saisi sportti- tai M-sport ratin halvimmalla airbagin kanssa? Pitäis olla ilman nappeja. Kysyin joskus marmoritiskiltä M-sport -rattia, mutta koko hoito vaihtoineen ois maksanu 1475e, mikä on aika älytön hinta.Convertible kirjoitti: Näitä ostaessa kannattaa muistaa, että muovirattisista tulee todella ankea fiilis, niitä ei mielestäni kuuluisi olla BMW autoissa.
Itellä on vaihdettu hajonneen suuttimen lisäksi kerran kaikki puolat ja tulpat.Convertible kirjoitti: Uusissa bensoissa korkeapaine pumput hajoavat ja suuttimet= esim. ilmemee nykimisenä.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ratteja bägeineen kannattaa selailla ebaystä. Etenkin brittien ebayssä on bägeineen tarjolla, Saksassa harvemmin. 500-600 euron budjetilla saa ratin bägeineen, huutokaupoista voi saada halvemmallakin.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
- Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.
Juu, noi puolat unohdinkin kokonaan, varsinkin tuo vanha 116i söi noita.jukka kirjoitti:Huomaako noissa käytännössä mitään tehoeroa?Convertible kirjoitti:nyt on naamankohotus 118i ja ei naamankohotus 120ia.
Kyllä tuossa vanhassa taitaa olla pikkasen enemmän enemmän luonnetta, tosin kellossa ei taida olla paljoakaan eroa. Vanhassa myös perinteinen ohjaus, uudessa sähköinen. Molemmat hyviä, mutta ehkä se perinteinen on kuitenkin se minkä ottaisin. Se 170hv on jo eri oloinen.
130i ois kiva, mutta suuri kulutus mietityttää. Kaupunkiajossa varmaan jotain 10-15l/100km? Sen takia 123d houkuttais ehkä enemmän.Convertible kirjoitti: Seuraavaksi tulee varmaankin 120ia 170hv tai 130ia
No, tuossa meidän 120ia ssa on käytännössä samat kulutuslukemat 190 co2 vrt. 198 co2. Ja kun valtio laittaa dieselin ja bensan pumppuhinnat samoihin, niin bensaan kääntyy minun valintani. Tosin kyllä noissa 120d ja 123 ssa on todella kiva kone väännön ansiosta.
Tuo on kyllä totta. Osaisko joku sanoa, että mistä saisi sportti- tai M-sport ratin halvimmalla airbagin kanssa? Pitäis olla ilman nappeja. Kysyin joskus marmoritiskiltä M-sport -rattia, mutta koko hoito vaihtoineen ois maksanu 1475e, mikä on aika älytön hinta.Convertible kirjoitti: Näitä ostaessa kannattaa muistaa, että muovirattisista tulee todella ankea fiilis, niitä ei mielestäni kuuluisi olla BMW autoissa.
Juu, saksan ebaystä varmaan saa parhaiten sai suoraan saksan marmorilta.
Itellä on vaihdettu hajonneen suuttimen lisäksi kerran kaikki puolat ja tulpat.Convertible kirjoitti: Uusissa bensoissa korkeapaine pumput hajoavat ja suuttimet= esim. ilmemee nykimisenä.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Kuumeilua, kuumeilua! Tämän takia olisi kiva kuulla kokemuksia coupen sekä että 123d:n omistaneilta kokemuksia. Tarjonta Suomessa kovin pientä - varsinkin tuolla yhdistelmällä, joten koeajopotentiaali vaatimatonta. Minkälaisiin kulutuslukemiin olette päässeet? Minkälaista rengastusta tuohon talveksi voisi suunnitella (16' vai 17')? Onko jossain muuten listaa mitä päivityksiä näihin 1-sarjalaisiin on tullut vuosien mittaan?
...jos sitten kevääksi päivittäisi ovien määrän käyttöautossa.
...jos sitten kevääksi päivittäisi ovien määrän käyttöautossa.
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Unohda 16" kiekot. 205-225 leveä 17" on hyvä kompromissi ulkonäön, toimivuuden ja hinnan suhteen.Raimo Miettinen kirjoitti:Minkälaista rengastusta tuohon talveksi voisi suunnitella (16' vai 17')?
ex. E63 650i, E88 125i
123DA Coupeen -09 tullut nyt kilometrejä n.5000. Kulutus ollut 6,2/100 km. Ja tollahan ei osaa kovin pienellä kaasujalalla ajaa . Kesärenkaat 205/17 ja talvikiekot 225/17. Talvirenkaista ei vielä kokemusta mutta toi 17" toimii hyvin. Ei taida 123 coupeen 16" olla edes vaihtoehto rekisterin mukaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
- Auto: BMW 320d E90 LCI 2009
Sain natinan loppumaan, kun laitoin A-pilarin muoviosan alaosaan pienet kumipalaset. Eli A-pilari ei näin enää hankaa alaosaan kiinni, joka äänen aiheuttaa. Helppo vaihtaa. Tuulettimen ritilä -osa vaan auki (työntää väliin ohuet metalliset levyt (esim. hio vanhasta rautasahan terästä terävät osat pois), niin saa kiinnitysklipsit auki)) ja avaa sen jälkeen etummaiset torx-ruuvit, jonka jälkeen saa otettua sivuosassa olevan muovilevyn pois. Tämän jälkeen pääsee käsiksi A-pilarin alosaan.CLiK kirjoitti:E88 ei nitise eikä natise, mutta oikean A-pilarin juuressa olevat kovat muovilevyt rämisevät joka kerta isommissa töyssyissä.
Keskikyynärnojan nitinä loppui, kun irrotin sen melkeen kokonaan irti ja laitoin muovisaranoihin silikonia, saa nähdä palaako ääni myöhemmin....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
- Auto: BMW 320d E90 LCI 2009
Lisäys vielä edelliseen. A-pilarin saakin irti ku irrottaa airbag-logon takana olen torx-ruuvin. Tämän jälkeen a-pilari lähtee vetäisemällä irti. A-pilarin alaosaa kannattaa esim teippailla niin ääni häviää. Paikallaan olevaa pilaria painelemalla huomaa kun ääni hävinnyt. Akun miinus-napa kannattaa irrottaa ennen toimenpidettä, niin ei airbag laukea.