Kokemuksia 100-sarjalaisista?
Tyhmä kysymys, miksi dieseleissä on taivutettu pakoputkenpää kohti maata? Huomasin vaan että tuossa mun mahdollisessa 120d:ssä kuitenkin on suora putki? Tosin oli tarkoitus tuohon ostaa joku bilteman krominen pakarinpää parantamaan ulkonäköä, todennäköisesti helpompi asentaa suoraan kuin taivutettuun putkeen
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Uudemmissa DPF:llä varustetuissa on suora pää.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Diesel Particulate Filter = hiukkas suodatin.miikkis kirjoitti:2006:ssakin? Tuossa faceliftissähän 2007 jälkeen se ainakin oli. Liittyykö tuo DPF hiukkassuodattimeen? Sellanen nimittäin tosta löytyy.-V- kirjoitti:Uudemmissa DPF:llä varustetuissa on suora pää.
Pysyykös muilla "maalit" katon mustissa listoissa. Mulla on toisessa jotain vikaa ja torppasivat takuun. Ilmaantui tasan 3v käyttöön otosta. Maahantuojan mukaan ne ei ole maalattu, mutta joku pinnoite irtoaa.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Käsittääkseni pakoputki muuttui suoraksi faceliftin eikä dpf:n myötä mutta voin toki olla väärässäkin.
Tarkoitatko "mustilla listoilla" niitä auton ulkopuolen katossa olevia? Mulla ne on ainakin korin väriin maalattu.
Tarkoitatko "mustilla listoilla" niitä auton ulkopuolen katossa olevia? Mulla ne on ainakin korin väriin maalattu.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Kiinnostaisi käytännön kokemukset coupen takajalkatiloista, ts. mahtuuko takapenkille ala-asteikäinen turvaistuimensa kanssa ilman että etupenkin joutuu siirtämään "liian" eteen eli niin että etupenkillä ei pysty enää istumaan mukavasti?
(Kiinnostaisi auton vaihto 135i coupeen tai E92 335i:n. 3-sarjalaisessa ainakin on hyvät takatilat täyskasvuisillekin)
(Kiinnostaisi auton vaihto 135i coupeen tai E92 335i:n. 3-sarjalaisessa ainakin on hyvät takatilat täyskasvuisillekin)
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Voin suositella E92 ihan muidenkin tilojen puolesta. Tuntuu selkeästi isommalta kuin E82. Myös laatuvaikutelma parempi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Juuri ne. Omassani nuo katon listat on mustat. Tuo musta pinnoite hilseilee ja sen alta näkyy "pohjamaali".E81 kirjoitti:
Tarkoitatko "mustilla listoilla" niitä auton ulkopuolen katossa olevia? Mulla ne on ainakin korin väriin maalattu.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Kyl. Molemmilla on tullut ajeltua jonkin verran, joten tiesin jo oikeastaan vastauksen. Salaa toivoin kuitenkin, että joku olisi kertonut että "kyllä sinne 1-sarjalaiseen ihan hyvin mahtuu"Antinontoxic kirjoitti:Voin suositella E92 ihan muidenkin tilojen puolesta. Tuntuu selkeästi isommalta kuin E82. Myös laatuvaikutelma parempi.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Mahtuuhan sinne ykkössoupeenkin, ei se siitä ole kiinni, mutta itselle se ainakin tuntui pieneltä E92:n jälkeen Toisaalta ei se auton pienuus läheskään aina ole pahasta. Toisaalta jos 335 tai 135 on tähtäimessä niin 335 on myyty huomattavasti enemmän, joten käytettynä niitä saa myös paremmin.Squamish kirjoitti:Kyl. Molemmilla on tullut ajeltua jonkin verran, joten tiesin jo oikeastaan vastauksen. Salaa toivoin kuitenkin, että joku olisi kertonut että "kyllä sinne 1-sarjalaiseen ihan hyvin mahtuu"Antinontoxic kirjoitti:Voin suositella E92 ihan muidenkin tilojen puolesta. Tuntuu selkeästi isommalta kuin E82. Myös laatuvaikutelma parempi.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Tuon huomaa myös mobilea selatessa ja tuosta johtuen varmaan 135i ei ole edes kovinkaan paljon edukkaampi kuin 335i. Voisi jopa sanoa, että E92 on noista se järkivalinta myös taloudellisesti.Antinontoxic kirjoitti:Mahtuuhan sinne ykkössoupeenkin, ei se siitä ole kiinni, mutta itselle se ainakin tuntui pieneltä E92:n jälkeen Toisaalta ei se auton pienuus läheskään aina ole pahasta. Toisaalta jos 335 tai 135 on tähtäimessä niin 335 on myyty huomattavasti enemmän, joten käytettynä niitä saa myös paremmin.Squamish kirjoitti:Kyl. Molemmilla on tullut ajeltua jonkin verran, joten tiesin jo oikeastaan vastauksen. Salaa toivoin kuitenkin, että joku olisi kertonut että "kyllä sinne 1-sarjalaiseen ihan hyvin mahtuu"Antinontoxic kirjoitti:Voin suositella E92 ihan muidenkin tilojen puolesta. Tuntuu selkeästi isommalta kuin E82. Myös laatuvaikutelma parempi.
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
335i:tä on tuotu ja tullaan tuomaan vielä todella paljon maahan. Sille tulee olemaan ottajia jatkossakin, mutta tarjontaa on kysyntään nähden enemmän kuin 135i:ssa. 135i tulee jäämään harvinaisemmaksi, joka pitää sen haluttavuuden hyvänä. Erinomaisia vaihtoehtoja molemmat.Squamish kirjoitti:Tuon huomaa myös mobilea selatessa ja tuosta johtuen varmaan 135i ei ole edes kovinkaan paljon edukkaampi kuin 335i. Voisi jopa sanoa, että E92 on noista se järkivalinta myös taloudellisesti.
Ykkösen takapenkille mahtuu, vaikka aavistuksen naftimpi se on kuin E92. Ero on kuitenkin marginaalinen. E92 on laadukkaamman oloinen, jos verrataan suht' perusvarusteilla olevia autoja. Runsaammin kuorrutettu E82 ei jää kauas kolmosen olemuksesta. Kapeampi ohjaamo ja aavistuksen huokeamman näköinen kojelauta jäävät suurimmiksi eroavuuksiksi.
ex. E63 650i, E88 125i
Nyt on yli kaksi kuukautta ja 3800 km takana BMW 118d coupellani. Hyviä puolia ovat seuraavat: 1. Vähäinen kulutus; 2. loistavat ajo-ominaisuudet; 3. kaksilitraisen dieselmoottorin vääntö ja teho; 4. tyylikkäät ykstyiskohdat sekä 5. harvinaisuus - massasta erottuminen. Huonoja puolia en ole havainnut. Kerron, jos niitä ilmenee.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Itsellä päiväunissa coupe, mutta en ole päässyt tsekkaamaan paikan päällä koskaan takapenkkitiloja ja konttia, joten mitäs noissa pystyy kuljettamaan? Itsellä kyllä ajot 99% yksin, mutta satunnaisesti pitää jotain kuitenkin kuljettaa.
Mitä takapenkkitiloja? Kyllähän toi takapenkki tossa on ihan vaan nimellisyys, siellä ei mahdu kyllä istumaan kuin jalattomat ja päättömät. Itse olen 178 cm / 72 kg, ja E82:n takapenkillä olo on täysi mahdottomuus. Ikävä istua leuka rinnassa siten, että jaloilla ei ole kuin 2 cm liikkumavaraa takapenkin ja etupenkin selkänojan välillä.Raimo Miettinen kirjoitti:Itsellä päiväunissa coupe, mutta en ole päässyt tsekkaamaan paikan päällä koskaan takapenkkitiloja ja konttia, joten mitäs noissa pystyy kuljettamaan? Itsellä kyllä ajot 99% yksin, mutta satunnaisesti pitää jotain kuitenkin kuljettaa.
Kontti nyt on jonkun kokonen, ulkonäön perusteella ei uskoisi että on niin iso...
Mahtava autohan tuo on yksin tai kaksin ajelevalle.
Kulutuslukema pyörii viiden litran molemmin puolin, kun ajelen paljon moottoritienopeuksia. Erään 200 kilometrin matkan aikana keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 3,8 litraa. No, siinä reissussa oli moottoritietä vain noin 20%.
Se vaan pitää muistaa, että on tuo niin mahtava ajettava, että aina tekee mieli lähteä kruisailemaan kun vaan ehtii. Näin ollen polttoainekulut saattavat nousta suureksikin...
Se vaan pitää muistaa, että on tuo niin mahtava ajettava, että aina tekee mieli lähteä kruisailemaan kun vaan ehtii. Näin ollen polttoainekulut saattavat nousta suureksikin...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Eikös coupe ole itseasiassa normi 100 sarjalaista pidempi. Joissakin coupe autoissa takapenkki on oikeasti lähes mahdoton edes tilapäiskäyttöön (kuten tänään itsellä ajossa oleva Peugeot 207CC, jonne oman kokemukseni mukaan on kuitenkin tarpeen tullen jopa isot miehet tunkeutuneet omasta halustaan. Tai audi TT). Että näin.masaf1 kirjoitti:Mitä takapenkkitiloja? Kyllähän toi takapenkki tossa on ihan vaan nimellisyys, siellä ei mahdu kyllä istumaan kuin jalattomat ja päättömät. Itse olen 178 cm / 72 kg, ja E82:n takapenkillä olo on täysi mahdottomuus. Ikävä istua leuka rinnassa siten, että jaloilla ei ole kuin 2 cm liikkumavaraa takapenkin ja etupenkin selkänojan välillä.Raimo Miettinen kirjoitti:Itsellä päiväunissa coupe, mutta en ole päässyt tsekkaamaan paikan päällä koskaan takapenkkitiloja ja konttia, joten mitäs noissa pystyy kuljettamaan? Itsellä kyllä ajot 99% yksin, mutta satunnaisesti pitää jotain kuitenkin kuljettaa.
Kontti nyt on jonkun kokonen, ulkonäön perusteella ei uskoisi että on niin iso...
Mahtava autohan tuo on yksin tai kaksin ajelevalle.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Coupen pituus on 436,0 cm, kun taas hatcbackin 423,9 cm; eroa on siis noin 12 cm. Akseliväli on sama. Raideleyksissä on eroja: edessä Coupessa 148,0 cm, kun taas hatchbackissa 148,4 cm sekä takana Coupessa 151,3 cm ja hatchbackissa 149,7 cm. Piirroskuvissa annettujen mittojen mukaan hatchbackissa on hiukan väljemmät takatilat kuin coupessa - ainakin pääntilan osalta.