Kokemuksia 100-sarjalaisista?

E81, E82, E87, E88
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Eiköhän tuo luistoneston yliherkkyys talvirenkailla ole kaikkien mallien ongelma. Tarkkuustaso luiston mittauksessa kun ei ole suunniteltu ajatellen meikäläisten talvikumien lamelleja.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Ripe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 10:34

Hei! Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Tämä palsta vaikuttaa huomattavasti paremmalta verrattuna btcf foorumiin. Avovaimo osti manuaalina valkoisen 116i -10 e87 business paketilla. Hinta oli käsittääkseni kohillaan ajokilometreihin (110tkm) ja vastaaviin verrattuna. Vaihdossa meni auto jonka hyvitys oli likimain lähellä vastaavien pyyntiä ja niissä vastaavissa myyntiaika oli venynyt jopa 3:een kuukauteen (autounclesta katsottuna). Itsella on harkinnassa F20 mallin baijerilainen, mutta vasta joko 2016 tai 2017 tai kenties myöhemmin. Kokemukset tuosta avovaimon autosta ovat positiiviset ja ennenkuin lähdettiin ostoksille niin luin kokemuksista. Itsellä on ollut jokunen bemari, mutta niistä enimmäkseen oli huonoja kokemuksia. Ajettavuudeltaan ne oli hyviä. Onneksi BMW on panostanut tuohon laatuun ja luotettavuuteen, kun ei ole kovin montaa takavetoista merkkiä saatavilla kohtuu hintaan. Onko nuo kaksilitraiset koneet luotettavia verrattuna siihen pienempään? Mitä tyyppivikoja on noissa 100tkm-200tkm ajetuissa? Onko ollut takaisinkutsuja?
Avatar
m3iss3li
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2014, 14:00
Auto: BMW
Paikkakunta: Espoo

Laitetaas myös tänne, jos löytyis todellisia tietäjiä / selvännäkijöitä paikalla. Muutama vika ilmennyt ykkössarjalaisessa.

1) Kone tikittää lämpimänä. Eli noin tunnin ajon jälkeen kone alkaa tikittämään 1500 kierroksilla ja siitä eteenpäin. Tikitys tihenee kierrosten noustessa. Kuulostaa ihan, kun koneen sisällä olisi muovikuula, joka pomppii pitkin poikin. Ääni on suhteellisen huomattava, kuulee esim rengasmelun takaa myös 120km/h vauhdissa, kun hiukan kääntää päätä. Mututuntumalla kuulostaisi siltä, että tulee kuskin puolelta. Välillä ääni saattaa myös kadota kokonaan koneen ollessa lämmin. Tyhjäkäynnillä ei tikitä, eikä esim kuskin puolen lokasuojasta kuulu tyypillistä ketjun rahinaa, johon tietysti tämän ensimmäisenä linkitin. Mistä tämä voisi johtua? Ei anna vikakoodia ym. Käytetty pari viikkoa sitten BMW-huoltamolla, jossa asiantuntija kuunteli konetta ja ainakin hänen mielestään ei vaikuta ketjuvialta (laahausääniä ei kuulu).

Päivitys: tikitys myös lakkaa, jos autolla ajaa töyssyisellä alustalla ja välillä katoaa myös ylämäessä? Wut?

2) Autossa on ajossa itsestään lukkiutuvat ovet. Nyt pakkasilla kuitenkin ovet menevät lukkoon ihan milloin vain, oli auto liikkeessä tai ei. Kuuluuu myös releen ääni, kun koittaa lukita ovia useempaan kertaan. Mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Nimim. ovet lukkoon auton ikkunoita puhdistaessa, kone käynnissä. Metallikiiloilla ja ilmatyynyllä kampesivat oven auki, maksoi 200€ ja ovi yläpäästä kiero.

Kokeillaan tätä kautta, ennen kuin viedään kalliiseen sädehoitoon.
Täysii ja takaa, BMW.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

^Ykköskohtaan liittyen kannattaa kertoa vähän tarkempi malli, moottorista kuuluva tikitys nimittäin voi jossain määrin riippua moottorin mallista.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Ripe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 10:34

m3iss3li kirjoitti: 2) Autossa on ajossa itsestään lukkiutuvat ovet. Nyt pakkasilla kuitenkin ovet menevät lukkoon ihan milloin vain, oli auto liikkeessä tai ei. Kuuluuu myös releen ääni, kun koittaa lukita ovia useempaan kertaan. Mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Nimim. ovet lukkoon auton ikkunoita puhdistaessa, kone käynnissä. Metallikiiloilla ja ilmatyynyllä kampesivat oven auki, maksoi 200€ ja ovi yläpäästä kiero.
Aika paha. Olen jostain lukenut tuosta ovien itsestään lukkiutumisesta. Emännän pemussakin tuo automaattilukitus toimi miten sattui, kunnes valikosta löytyi asetus jolla ovet lukkiutuu vain ajon aikana. Mutta emännän mukaan siinäkin oli jotain outoa. Onhan se kiva toiminto ja tuo turvaa. Ei lapset pääse ajon aikana aukomaan ovia ja hörhöt ei liikennevaloissa pääse auton sisälle. Mutta ehkä se asetus kannattee talvella kuittauttaa pois ja kytkeä lukitus manuaalisesti keskikonsolista. Ainakin itse tekisin niin jos en haluaisi alkaa maksaa ylimääräisiä turhia kuluja.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Aero kirjoitti:
m3iss3li kirjoitti: 1) Kone tikittää lämpimänä. Eli noin tunnin ajon jälkeen kone alkaa tikittämään 1500 kierroksilla ja siitä eteenpäin. Tikitys tihenee kierrosten noustessa. Kuulostaa ihan, kun koneen sisällä olisi muovikuula, joka pomppii pitkin poikin. Ääni on suhteellisen huomattava, kuulee esim rengasmelun takaa myös 120km/h vauhdissa, kun hiukan kääntää päätä. Mututuntumalla kuulostaisi siltä, että tulee kuskin puolelta. Välillä ääni saattaa myös kadota kokonaan koneen ollessa lämmin. Tyhjäkäynnillä ei tikitä, eikä esim kuskin puolen lokasuojasta kuulu tyypillistä ketjun rahinaa, johon tietysti tämän ensimmäisenä linkitin. Mistä tämä voisi johtua? Ei anna vikakoodia ym. Käytetty pari viikkoa sitten BMW-huoltamolla, jossa asiantuntija kuunteli konetta ja ainakin hänen mielestään ei vaikuta ketjuvialta (laahausääniä ei kuulu). Päivitys: tikitys myös lakkaa, jos autolla ajaa töyssyisellä alustalla ja välillä katoaa myös ylämäessä? Wut?
^Ykköskohtaan liittyen kannattaa kertoa vähän tarkempi malli, moottorista kuuluva tikitys nimittäin voi jossain määrin riippua moottorin mallista.
Toisten viestien perusteella arvaan että kyse on autosta E87 116i 2.0 -09.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
m3iss3li
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2014, 14:00
Auto: BMW
Paikkakunta: Espoo

Joo sori, sehän se jäi pois. Ja vahvistus edelliseen, eli 116i 2.0. Suuttimethan näissä pitää aikamoista ääntä, mut ei kai nyt ihan noin lujaa. :D
Täysii ja takaa, BMW.
mara
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Elo 2011, 11:14

Oma 116i 2.0 bensa e87 2011 pitää tikittävää vaimeata ääntä jossain yli2000 kierrosten paikkeilla, olisiko suuttimet ?
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

ssalmela kirjoitti:Eiköhän tuo luistoneston yliherkkyys talvirenkailla ole kaikkien mallien ongelma. Tarkkuustaso luiston mittauksessa kun ei ole suunniteltu ajatellen meikäläisten talvikumien lamelleja.
Säätökysymys on. 3-7 sarjalaisessa ei vastaavaa ongelmaa ole.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kuudensuora kirjoitti:
ssalmela kirjoitti:Eiköhän tuo luistoneston yliherkkyys talvirenkailla ole kaikkien mallien ongelma. Tarkkuustaso luiston mittauksessa kun ei ole suunniteltu ajatellen meikäläisten talvikumien lamelleja.
Säätökysymys on. 3-7 sarjalaisessa ei vastaavaa ongelmaa ole.
Ei pidä paikkaansa. Yliherkkyys on ongelma ainakin kolmosella. Mitä uudemmat renkaat ja pehmeämmät lamellit, sitä huonommin tuo toimii. Joskus kun ajan ihan normaalia polanteista tietä mökille, niin pihassa haisee jarrupalat. Ei haissut koskaan samaa tietä ajaessa samalla kelillä Volvolla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Volvo oli etuveto? Vähän huono vertailukohta silloin.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kuudensuora kirjoitti:Volvo oli etuveto? Vähän huono vertailukohta silloin.
No miten niin? Jos kerta etuveto on niin loistava (kuten itse ajattelen) niin miksi tehdään takavetoja? Jos bemarikin voisi luopua takavedosta vähitellen...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Harkitseva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Elo 2020, 07:45

Olisi tarkoitus mennä katsomaan 120d vm07 automaattia 177hv. Ketju vaihdettu laakkosella 170tkm kohdalla ja autolla nyt ajettu 216tkm.

Onko jotain erityis huomiota liittyen vaihteistoon tai muuten autoon jotka olisi hyvä ottaa huomioon koeajolla? Onko automaatilla jonkinlainen huolto-ohjelma tai kuinka usein siihen olisi pitänyt esimerkiksi öljyjä vaihtaa?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Harkitseva kirjoitti: 18 Elo 2020, 08:42 Olisi tarkoitus mennä katsomaan 120d vm07 automaattia 177hv. Ketju vaihdettu laakkosella 170tkm kohdalla ja autolla nyt ajettu 216tkm.

Onko jotain erityis huomiota liittyen vaihteistoon tai muuten autoon jotka olisi hyvä ottaa huomioon koeajolla? Onko automaatilla jonkinlainen huolto-ohjelma tai kuinka usein siihen olisi pitänyt esimerkiksi öljyjä vaihtaa?
Jos koneena on tuo N47, niin siinä on ainakin ollut ongelmia jakopään kanssa. Kannattaa katsoa, että kone ei pidä mitään laahaavaa-kalkattavaa-metallista ääntä jakopään suunnalta.

Automaattilaatikot ovat kestäviä, ei pitäisi olla huolta siitä. Automaatti on huoltovapaa, eli siihen ei tarvitse vaihtoja tehdä. Jos vaihtoja kuitenkin tehdään, niin ne pitää tehdä sitten säännöllisesti alle 100 tkm välein, jos tuohon autoon ei ole kertaakaan vaihdettu automaattiin öljyjä, niin enää siihen ei kannata vaihtaa, ettei lähde muhjut ja metallipalat liikkeelle ja tuhoa laatikkoa.

Katso koeajolla, ettei savuta, ettei vaihteisto paljoa nyi, ettei vetele kumpaankaan suuntaa, mikään ei ravista, jarrut eivät täristä, kone vetää normaalisti, jne. Katso huoltokirja, että huollot tehty oikein.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin