Sivu 1/1

E88 mallierot, US vs EU, 2009

Lähetetty: 27 Loka 2018, 12:06
Kirjoittaja Aero
Hop. Autokuumeketjuun jo rustailinkin, mutta koetetaas tänne jos joku mallintuntija lukee enempi tätä osiota. Osaako kukaan kommentoida eroja E88 jenkkimallissa suhteessa täkäläiseen markkinaversioon? Mailimittari ja radion puuttuvat taajuudet on tiedossa, mutta mites muuta? Onko esim. valoissa merkittäviä eroja? Tarjolla olisi äkkiseltään ihan kivan oloinen ykkösavo N52:lla, mutta kun kyseessä on jenkkimalli niin pitää ensin kysellä eroja ja omituisuuksia.

Re: E88 mallierot, US vs EU, 2009

Lähetetty: 01 Marras 2018, 23:54
Kirjoittaja Böntti
Eipä niissä mitään maata kaatavia eroja ole. Etulokareissa on yleensä oranssit heijastimet, kyseisessä korimallissa homma on kuitenkin ilmeisesti hoidettu parkkeina palavilla oransseilla vilkuilla. Mailimittarissa on myös kilometrit ja ainahan siihen voi asentaa käytetyn kilometrimittariston. Radion saa koodattua euroksi ilman ongelmia. Katso että rekisteriotteessa on maininta muuttoautostatuksesta, tällä vältät erinäiset ongelmat katsastuksessa. Muuttoautossa kaikki USA-valot kelpaavat heittämällä, poikkeuksena takasumuvalo jonka on toimittava.

Sitten se ehkä tärkein asia, USA-autojen markkina-arvo on huonompi kuin eurojen, lisäksi moni autoliike karsastaa näitä jenkkimalleja. Uineet ja pahasti mällätyt kun monesti päätyvät Baltian kautta Euroopan markkinoille.

Re: E88 mallierot, US vs EU, 2009

Lähetetty: 04 Joulu 2018, 16:06
Kirjoittaja jaki
Aerolla varmaan tiedossakin, että US- autoihin ei tarvitse tehdä enää mitään kommervenkkejä eikä lisäyksiä (sumuvalo) kuten ennen.

Tuli hauskasti mieleen, kun korjaamolle tuli yksi jenkki M3, joka piti "Eurooppalaistaa". Samana päivänä, kun auto tuli pajalle ja sumuvalot sun muut hommattuna, tuli Trafin uudet säännöt. Noh, sain muistoksi vermeet :)

Re: E88 mallierot, US vs EU, 2009

Lähetetty: 04 Joulu 2018, 22:08
Kirjoittaja Aero
Juu, kyllähän nuo tosiaan selvisi. Varmistin vielä yksilön osalta soittamalla katsastuskonttorille ja utelemalla. K1:n nettiaspa osasi suositella tähän Jyväskylän asemaa, olikohan Keljossa, koska se tekee "tuollaisia katsastuksia" (eli määräaikaiskatsastuksia, sellaisestahan kysyin...). Taisi aspaihminen luulla, että olen ensirekisteröimässä jenkkimallia ja kaipaan varmuutta rekisteröintikatsastukseen. No, ei se mitään, sain kuitenkin inssiltä vastukset kysymyksiini.

Silti on ihan jees, että tuossa yksilössä on takasumari(t? - en muuten katsonut että onko niitä 1 vai 2) aktivoitu eurooppalaiseen malliin, se kuitenkin on ihan kelpoisa varuste.