Ajoitus on tehty lukitustyökalulla ISTA:sta löytyvän ohjeistuksen mukaan. Alla linkki käytettyyn lukitussettiin.
https://toolfin.com/bmw-n40-n45-n45t-aj ... gKl1vD_BwE
Rempan jälkeen resetoin VANOS adaptation arvot ja monitoroin IMPA:lla uusia VANOS adaptation arvoja.
Uudet arvot jäävät noin -10 asteen kodille eli punaisen ja vihreän rajalle (MAX myöhäselle). Ymmärtääkseni ideaalit arvot on 0 asteen kohdilla kuten ao kuvassa.
https://bimmerprofs.com/wp-content/uplo ... itions.png
Selvittelin asiaa ja löysin hyvän selvityksen VANOS ajoituksen ongelmista N4x koneissa.
https://bimmerprofs.com/vanos-timing-problems/
Tuon selvitys selittää miksi uudet VANOS adaptation arvot jäävät -10 asteen nurkille vaikka ajoitustehty lukitystyökalua käyttäen ja BMW:n ohjeistuksen mukaan.
Onko foorumilaiset kuinka korjannut tätä virhettä VANOS anturipyörien kanssa.
Ongelmahan pahenee entisestään kun ketju alkaa käytön myötä venyä.
