BMW E92 Vetoakselin irtoaminen

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Avatar
MTH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:27
Auto: VW Kupla 1300 -72
Paikkakunta: Ylämylly

Osaisiko kukaan kertoa, mistä moinen otsikon mukainen asia johtuu? Olen omistanut auton elokuusta 2014 lähtien, autossa on KW Varianten alustasarja ja alusta on säädetty niin, että pyörän navasta pyöränkaaren ylimpään kohtaan on jokaisessa nurkassa 330 mm. Lokakuussa 2014 kesken ajon vetoakselit irtosivat todella sulavasti molemmilta puolilta perää yhtä aikaa (ajoin vakionopeudensäädin päälle 80 km/h) ja meno loppui ymmärrettävästi samantien. Tilanne korjattiin Joensuun Laakkosella, autoon asennettiin silloin uudet ponnesokat vetoakseleihin, kaikki vetoakselien tiivisteet vaihdettiin & lisättiin perään öljyä sekä tarkastettiin muutoinkin, oliko siihen perämurikkaan tullut irtoamisen yhteydessä vaurioita (ei tullut). Auto kävi lokakuussa 2015 määräaikaishuollossa ja taas oli vetoakselit alkaneet karkaamaan irti perästä. Ne laitettiin taas paikalleen. Nyt, reilut kolme viikkoa huollon jälkeen autoa nosteltiin taas nosturille ja huomattiin, että vetoakselit olivat taas karanneet vasemmalta puolelta n. 1 cm verran ulospäin ja oikealta puolelta n. 0,5 cm. Alustassa ei ole puslissa yms. väljää missään, kun katsastusmies asian pyynnöstäni tarkasti.

Laakkosella epäilivät syyksi auton madallusta, mutta on kai näitä madallettu aina ja paljon enemmänkin ilman vastaavanlaisia ongelmia?
BMW G30 530e M-Sport
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA