E60 520d 2006 xenonit näyttää molemmat liian ylös (katsastaja). Käynnistyksen yhteydessä valot eivät tee ylös/alas liikettä.
Valokytkimen vihreä valo (kojelaudassa automaatti asennossa) ei vilku (vilkkuuko, jos vika valoissa). Etupäässä ja takana korkeuden sensorit. Otin takasensorin irti ja säädin vipua ylös/alas - valoissa ei mitään muutosta. Liitin näytti kuivalta ja puhtaalta (6 pinniä). Yleismittarilla testailin pinnejä ja 1-4 näytti jotain n. 50 ohm - ei muuttunut vaikka vipua kieputti, muut pinnit ei mitään.
Onko kikkaa miten tee-se itse mies voisi löytää syyn.
e60 520D Xenon valot ei säädy automaattisesti
Testerihommia ihan ensiksi, niin ei tarvitse arvailla.
Korkeudensäätöantureita ja kai joitakin valomoduulejakin on mennyt. LM ei liene tunnistanut vikaa, koska ei ole mennyt vikatilaan (jolloin ohjaa valot alaasentoon). Mutta testerillä selviää.
Korkeudensäätöantureita ja kai joitakin valomoduulejakin on mennyt. LM ei liene tunnistanut vikaa, koska ei ole mennyt vikatilaan (jolloin ohjaa valot alaasentoon). Mutta testerillä selviää.
Ei mitään vikahälytystä, vaikka takimmainen sensori on nyt irti. Valot ovat ylä asennossa, koska näyttävät katsastajan mielestä liian ylös molemmat. Perussäädön voi tehdä säätöruuveilla, montako kierrosta voisi käännellä ettei rikkoisi mitään.
Joku kertoili, että kuulee säätömoottorin toiminnan kun kytkee valot päälle, pitääkö kone käydä vai vain virrat päällä.
Joku kertoili, että kuulee säätömoottorin toiminnan kun kytkee valot päälle, pitääkö kone käydä vai vain virrat päällä.
Kyllä sen sekunnin-pari kestävän matalan surisevan äänen kuulee kun virrat laittaa päälle (ja valot). Parhaiten ylös-alasliikkeen näkee kuitenkin, kun laittaa virrat päälle muutaman metrin päästä seinästä.
Kyllä niitä hälytyksiä/vikoja muistissa on, mutta et saa niitä ilman testeriä luettua. Check-nappulan hälyt taitaa olla lähinnä päästöihin liityviä ns. katsastushälyjä, ei sieltä saa ulos mitään hyödyllistä.
Ei kai korkeudensäätöruuvien kiertäminen mitään rikota, kun ei liian suurella voimalla ala vääntämään.
Kyllä niitä hälytyksiä/vikoja muistissa on, mutta et saa niitä ilman testeriä luettua. Check-nappulan hälyt taitaa olla lähinnä päästöihin liityviä ns. katsastushälyjä, ei sieltä saa ulos mitään hyödyllistä.
Ei kai korkeudensäätöruuvien kiertäminen mitään rikota, kun ei liian suurella voimalla ala vääntämään.
Vikakoodit luettu:enins kirjoitti:Kyllä sen sekunnin-pari kestävän matalan surisevan äänen kuulee kun virrat laittaa päälle (ja valot). Parhaiten ylös-alasliikkeen näkee kuitenkin, kun laittaa virrat päälle muutaman metrin päästä seinästä.
Kyllä niitä hälytyksiä/vikoja muistissa on, mutta et saa niitä ilman testeriä luettua. Check-nappulan hälyt taitaa olla lähinnä päästöihin liityviä ns. katsastushälyjä, ei sieltä saa ulos mitään hyödyllistä.
Ei kai korkeudensäätöruuvien kiertäminen mitään rikota, kun ei liian suurella voimalla ala vääntämään.
9CBB6 VHAC COIL DAMAGED, ERROR CODE 9C 9B 64 01 54 EA
Voisko olla valojen korkeuden säätö anturi. Mittasin takaa sensorille tulevasta liitimesta jännitteitä ja kyllä sinne jännite tulee. Sensorin ohm ei muutunut vaikka sensorin tankoa heilutteli (oli aivan tunnoton ja voi pyörittää vaikka ympäri), näytti koko ajan samaa n. 46 ohm. Valot siis ovat jämähtäneet hiukan liian ylös (molemmat).
Vinkkejä, kiitos.
Mittaa etuanturi vertailun vuoksi samalla tavalla.hepuli kirjoitti:Vikakoodit luettu:
9CBB6 VHAC COIL DAMAGED, ERROR CODE 9C 9B 64 01 54 EA
Voisko olla valojen korkeuden säätö anturi. Mittasin takaa sensorille tulevasta liitimesta jännitteitä ja kyllä sinne jännite tulee. Sensorin ohm ei muutunut vaikka sensorin tankoa heilutteli (oli aivan tunnoton ja voi pyörittää vaikka ympäri), näytti koko ajan samaa n. 46 ohm. Valot siis ovat jämähtäneet hiukan liian ylös (molemmat).
Vinkkejä, kiitos.
Mikä on hall-anturi? Sensoriin menee vain 3 piuhaa (6 pinniä) eli vaikuttais potikalta.Clavurion kirjoitti:Ne on hall-antureita, eli mittaus ei ihan helposti onnistu.
Onko tietoo tuosta vikakoodista, mihin se voi kohdistua, onko kellään ollut aikaisemmin.
DIS tai ISTA vois antaa paremman selitteet tuolle koodille.
Anturin akselilla on kestomagneetti, jonka asennon mukaan muuttuvaa magneettivuota anturi mittaa. Sinne menee Jatkuva 5 V jännite, maadoitus ja ulos tulee signaali (hall jännite), joka on 0-5 V. Tuon anturin signaalijännitteen näkee diagnostiikalla.
Anturin akselilla on kestomagneetti, jonka asennon mukaan muuttuvaa magneettivuota anturi mittaa. Sinne menee Jatkuva 5 V jännite, maadoitus ja ulos tulee signaali (hall jännite), joka on 0-5 V. Tuon anturin signaalijännitteen näkee diagnostiikalla.
Jos jämnnite on n. 5v voisko se tarkoittaa se että valot ova yläasenossa, kuten minulla. Jos ohm määrä ei muutu voisiko olla sensorin vialla. Onko kellään tietoo mitä eri pinneistä vosi mitata, jota tietää onko vika sensorissa. On ilmeistä, ettsä, sensori on vian syy? Mistä löytyy edullisia sensoreita. Auto on 2006/02 reksteröity ja monesti tuolle versiolle ilmoitetaan oma sensori, miksi onko se jotenkin erinlainen.Clavurion kirjoitti:DIS tai ISTA vois antaa paremman selitteet tuolle koodille.
Anturin akselilla on kestomagneetti, jonka asennon mukaan muuttuvaa magneettivuota anturi mittaa. Sinne menee Jatkuva 5 V jännite, maadoitus ja ulos tulee signaali (hall jännite), joka on 0-5 V. Tuon anturin signaalijännitteen näkee diagnostiikalla.
Varaosana myytävä anturi on todennäköisesti eri numerolla kuin alkuperäinen osa. Autoissa, joissa on ilmaperä, oik. taka-anturi toimii sekä perän että valojen korkeussäädölle. Anturissa on silloin kaksi erillistä piiriä (3+3 johtoa). Muissa antureissa vain yksi piiri. Varaosana pääsääntöisesti tarjolla vain anturimalli, jossa kaksi piiriä ja siten soveltuva molemmissa tapauksissa.