BMW koritakuu / reklamaatio takaluukusta

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Works
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Syys 2013, 19:17

Thread necromancy, mutta omasta E91 '09 330D:stä on alkanut etuovien lasien takalista puskemaan ruostetta kummaltakin puolelta. Ohessa kuvat: http://imgur.com/gallery/CDCm3

Pientä on vielä tässä vaiheessa, mutta kannattanee korjata ennenkuin menee pahemmaksi. Auto on Saksasta laivattu yli, joten suomen bemariin pitäisi varmaankin olla yhteydessä ja kysellä koritakuusta. Mitä kautta olette itse näitä lähteneet reklamoimaan?
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Mun mielestä ei lähtökohtaisesti kannata lähteä oikomaan prosessia ja varsinkaan käyttää järeämpiä kanavia kunnes siihen on todellinen syy. Sillä mistä auto on ostettu tai roudattu tai missä se nyt on ei ole väliä. Eikä silläkään, että suomalainen huolto asiaa tutkii. Kannattaa ottaa EU:sta kaikki irti niin kauan kun se on pystyssä :lol:

Eli mä lähtisin ihan normaalia kanavaa pitkin viemällä auton lähimpään merkkiliikkeeseen. Ne todennäköisesti ottavat kuvat, tutkivat auton (mahdolliset kolarikorjaukset yms.) ja tekevät heidän arvion. Jos oikein hyvä säkä käy ja huolto ymmärtää roolinsa jakeluketjussa EU:n sisällä ette vaihda sanaakaan siitä että auto on tuotettu muualta (EU:n sisällä). Ja saat jonkinlaisen päätöksen heiltä suoraan jonkin ajan sisällä. Mutta todennäköisemmin jargonia riittää maalitakuun ehdoista ja puhkiruostumattomuudesta yms. jolloin homma etenee siitä ehkä sujuvimmin niin, että pyydät heitä lähettämään keikan eteenpäin tehtaalle arvioitavaksi. Näin mulla kävi Kanadasta tuodun X3:n kattokaiteiden kanssa. Voi olla, että kysyvät tehtaalta jo lähtökohtaisestikin koska huolto halunnee etukäteen varmistaa, että saa takuuhyvityksenä korvauksen työstä. Tehdas sitten suuressa viisaudessaan päättää mitä asialle tehdään vai tehdäänkö mitään ja kenen piikkiin. Ja jos tehdas kieltää korjauksen takuuseen niin sitten on luovuus sallittu koska maahantuojalla taikka huollolla ei ole mitään intressiä olla sun puolella kun et ole heiltä autoa ostanut ellei sitten sulla ole just kauppa heidän kanssa tekeillä uudesta 750 mallista kakkosautoksi.

Suomen maahantuojan roolia en oikein tässä näe koska he eivät tee takuupäätöksiä ellei kyseessä ole sitten ns. Suomi-spesifinen "kaupallinen tai goodwill case" jota tämä tuskin on. Ja huolto pystyy olemaan suoraan yhteydessä tehtaan tuotetukeen. Asiakkaan rajapinta on merkkiliike ja kannattaa koittaa pysyä siinä mahdollisimman asiakasmaisena.

Jos sitten tosiaan tulee umpikuja joka pitää aukoa niin se on eri juttu se. Ja siinä omaa harkintaa miten pitkälle kannattaa mennä. Korjauskustannusarvio kyllä auttaa harkinnassa :rolle:

Raportoippa takaisin miten homma etenee ja mikä on lopputulos.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eikös se 7-vuotias auto saa jo ruveta kukkimaan ilman että menisi takuuseen?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

salmol kirjoitti:Eikös se 7-vuotias auto saa jo ruveta kukkimaan ilman että menisi takuuseen?
Näinpä. Tämän takia en ottanut itse kantaa kuuluuko takuun piiriin. Vinkkiä ainoastaan siihen miten lähtisin asiaa viemään eteenpäin. Ja siksi siis harkintaa miten järeästi kandee asiaa ajaa.

En ole tutustunut BMW:n maalitakuuehtoihin kovinkaan tarkasti enkä muista edes kestoa. Mutta eikös näisssä yleensä puhuta puhkiruostumattomuudesta ja siitä että ulkoinen tekijä ei saa olla syy, onko auton huolenpito ollut riittävää yms. Kyllä tossa varmaan riittää varmaan kinaamista... Ja korjauskustannus jossakin ei-merkkiliikemaalaamossa voi olla kohtuullisempi kuin jänkäämisen aiheuttama ..tutus.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
jonskuu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 16:10

Mitä mieltä porukka on tämmöisestä, kun Bmw oven sisäpuolella maali parista kohtaa kupruilee. Näyttää, että kupruilu tulee maalipinnan alta ja siinä kohtaa ei mitään kiveniskeymää tai muutakaan ole. Auto on tosiaan F10, vuosimalli 2011. Käyttöönotettu 2010. Onko mitään mahdollisuuksia saada takuun piikkiin korjattua? Pitääkö ottaa merkkiliikkeeseen yhteyttä vai miten lähtisin asiaa hoitamaan?
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Eipä sinulla muita mahdollisuuksia takuun selvittämiseksi ole kuin yhteyden ottaminen merkkiliikkeeseen. BMW:n vastaantuloon vaikuttaa aika paljon merkkiliikkeissä tehdyt huollot, km lukema ja auton historia. Olen itse saanut good will päätöksiä 10v vanhaan säännöllisesti huollettuun autoon.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Jos se vaurio ei ole saumassa, niin hankala soittaa lähtöpaikkaa korin sisältä. Näissäkin tapauksissa katkeamaton koritarkastushistoria välttämätön.
jonskuu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 16:10

Juu. Auto on 2017 tuotu saksasta. Tällä hetkellä 140000km ajettu. Täytyy wetterillä käyttää autoa tarkastuksessa.
jonskuu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 16:10

Auto käytetty Wetterillä tarkastuksessa ja menee korjaus takuun piikkiin.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

jonskuu kirjoitti: 23 Elo 2019, 17:57 Auto käytetty Wetterillä tarkastuksessa ja menee korjaus takuun piikkiin.
Olisi Teslalla opittavaa :thuup:
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
jonskuu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 16:10

Auton sain pois Wetterin vauriokorjaamolta ja nyt kotona alkoin tarkemmin kattomaan autoa läpi niin yksi valuma löyty ovesta ja mustia maalipisaroita kuskin kynnyksestä. Täytyy varmaan viedä auto takasin....

Linkissä kuvia:
https://aijaa.com/lTkL8l
Viimeksi muokannut jonskuu, 29 Syys 2019, 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^väärä linkki varmaan?
jonskuu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 16:10

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27

Siis jos noi kaikki mustat jäljet on maalipinnassa kiinni, nii toihan on ihan luokattomasti tehty. Takas vaan.
jonskuu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 16:10

Kyllä ne valitettavasti on😬 Täytyy takasin viedä.
Vastaa Viestiin