Juup. Elikkäs sellainen ongelma ilmeni eilen kovilla pakkasilla mielestäni ekaa kertaa, et jostain syystä vänkärin jalkatilaan puhalsi vain kylmää ilmaa. Muuten vänkärillekin puhalsi lämmintä.
Osaako kukaan olla meedio, että mikäs vois olla vikana? Aiemmin mielestäni puhaltanu ihan lämmintä vänkärillekin kokonaan.
Autoon asennettu calix letkulämmitin pari viikkoa sitten. Eilen ehti olla vajaa 2h roikassa ennen käynnistystä. Kuitenkaan 3tunnin ajon aikana ei missään vaiheessa puhaltanu oikeen vänkärin jaloille. Voiko toi lämmitys tapa jotenkin sotkea tota?
edit. kyseessä siis 530dA vm05
e60 kylmää ilmaa vänkärin jaloille?
Juu kyllä ne säädöt oikeen on. Tänään ku oli pari tuntia lämmitykses ja laitoin käyntiin niin puhallin oli jumissa tieten kun kuulu jotain ihme ääntä. Lähdin ajelemaan ja painelin tuuletinta päälle ja pois jonkin aikaan niin alkoi toimimaan, puhalsi sitte ihan normaalisti vänkärillekin. Välillä ihmeellistä siritystä kuului puhaltimesta. Kun auto oli ollu parkissa parisen tuntia ja lähdin himaan, niin ei ongelmia. Mikä lie?
btw. Paljon ne koneen lämmöt pitäis olla normaalisti näissä? Kun naputtelee ne näkyviin niin tänään oli 68-70. Aiemmin noussu vaan 74 korkeintaan. Heti ku parkissa hetken tyhjäkäynnillä niin tipahtaa n. 65.
btw. Paljon ne koneen lämmöt pitäis olla normaalisti näissä? Kun naputtelee ne näkyviin niin tänään oli 68-70. Aiemmin noussu vaan 74 korkeintaan. Heti ku parkissa hetken tyhjäkäynnillä niin tipahtaa n. 65.
Siellä oli varmaan jäätynyt jumiin se läppä, joka säätää puhallusta jaloille.
Moottorin lämpöjen pitäisi taajamapyörityksessä olla 70-75 asteen välillä, ja maantienopeuksissa 80-90 välillä, riippuen pakkasesta ja ajonopeudesta.
Tuolla lisää aiheesta :
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... 97&page=29" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottorin lämpöjen pitäisi taajamapyörityksessä olla 70-75 asteen välillä, ja maantienopeuksissa 80-90 välillä, riippuen pakkasesta ja ajonopeudesta.
Tuolla lisää aiheesta :
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... 97&page=29" onclick="window.open(this.href);return false;
Kävin lukaiseen tuolta nuo, eli ei vaikuta noi lämmöt kovin normille...?
Ok. No satasen vauhdissa (tai vähän rapiat päälle) ne on ton 68-74 ollu korkeintaan lauhemmillakin keleillä. Ja jostain syystä ku käyntiin laittaa niin vaikka on toi lämmitys niin aika hitaasti mielestäni nousee lämmöt autossa. Tai sitten oon liian hätäinen, esim. 6km matkalla ne ei ehdi nousta 70asteeseen vaikka olis odottanu pihassa että lämmöt on sen 50 mistä isommaksi ne ei näytä nousevan ennen ajoon lähtöä.
Ei kai tässä muuten niin hätä, mutta autossa pitäs käsittääkseni olla vielä liikkeen takuuta (eiks se oo 3kk?), niin sais samalla huolella kuntoon kun muutkin ongelmat. (Uus öljynlauhdutin siihen tuli joku viikko sitten)
Niin ja tässä mallissa ei siis lainkaan webastoa löydy.
Ok. No satasen vauhdissa (tai vähän rapiat päälle) ne on ton 68-74 ollu korkeintaan lauhemmillakin keleillä. Ja jostain syystä ku käyntiin laittaa niin vaikka on toi lämmitys niin aika hitaasti mielestäni nousee lämmöt autossa. Tai sitten oon liian hätäinen, esim. 6km matkalla ne ei ehdi nousta 70asteeseen vaikka olis odottanu pihassa että lämmöt on sen 50 mistä isommaksi ne ei näytä nousevan ennen ajoon lähtöä.
Ei kai tässä muuten niin hätä, mutta autossa pitäs käsittääkseni olla vielä liikkeen takuuta (eiks se oo 3kk?), niin sais samalla huolella kuntoon kun muutkin ongelmat. (Uus öljynlauhdutin siihen tuli joku viikko sitten)
Niin ja tässä mallissa ei siis lainkaan webastoa löydy.
Eli termostaatit eivät sulkeudu kunnolla, jos tuollaisia lämpöjä sinulla on.
Nämä termostaatit ovat diesel-Bemareissa todellinen riesa.
Ja vaikka vaihdat uudet, ne voivat taas olla vaihtokunnossa parin vuoden päästä.
Todellista "premiumia" tältä osin
Nämä termostaatit ovat diesel-Bemareissa todellinen riesa.
Ja vaikka vaihdat uudet, ne voivat taas olla vaihtokunnossa parin vuoden päästä.
Todellista "premiumia" tältä osin
Jesh Joo vanha e39 ehti yhden termarin vaihdon käydä 2vuoden omistuksen aikana. Nyt tuntuu että tulee jo vanhaa autoa ikävä ku tässä ei muuta ku vikoja riittää. Taitaapi kohta autoliikkeen myyjä vaihtaa numeronsa salaiseksi, ei muuta ku huomenna taas puhelua että mitäs nyt taas tehtäs ku lisää vikaa pukkaa...
Kyselitkö merkkiliikkeestä? Onko autossa muuten hiukkassuodatin? Jos on, niin sitten siellä pitäisi ollabmw05 kirjoitti:Mielenkiintoisen vastauksen sain, kun kyselin liikkeestä. Autossa on joku pienempi termari, joten siksi ei voi nostaakaan lämpöjä ylemmäksi? Kai se on sitte lähdettävä isompaa metsästämään.
jo valmiiksi kuumempi termostaatti, koska DPF-poltto vaatii muistaakseni 75-asteen minimilämpötilan
käynnistyäkseen.
En kysyny, vaan sieltä mistä ostin tuon ko. auton. Jaa-a... en tiedä onko hiukkassuodatin...? Mistähän sen mahtas nähdä? Naisihminen ku ei ihan kaikkee hoksaaWorm kirjoitti:Kyselitkö merkkiliikkeestä? Onko autossa muuten hiukkassuodatin? Jos on, niin sitten siellä pitäisi ollabmw05 kirjoitti:Mielenkiintoisen vastauksen sain, kun kyselin liikkeestä. Autossa on joku pienempi termari, joten siksi ei voi nostaakaan lämpöjä ylemmäksi? Kai se on sitte lähdettävä isompaa metsästämään.
jo valmiiksi kuumempi termostaatti, koska DPF-poltto vaatii muistaakseni 75-asteen minimilämpötilan
käynnistyäkseen.
edit. ja autohan on saksan tuonti, etelä-saksasta. Käyttääkö ne siellä muka jotain pienempiä termareita sit?
Siitä hiukkassuodattimesta en osaa sanoa, miten sen tietää onko sellainen autossa.
Termostaateista kannattaa kysellä tuolta :
http://suomi.schmiedmann.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tietävät varmasti, ja muutenkin ystävällistä ja osaavaa palvelua
Termostaateista kannattaa kysellä tuolta :
http://suomi.schmiedmann.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tietävät varmasti, ja muutenkin ystävällistä ja osaavaa palvelua
Sitäpaitsi saat sen termostaatin tuolta halvemmalla kuin Laakkoseltabmw05 kirjoitti:Ok, thänks. Aattelin eka, et soittas Laakkosen huoltoon, mut ei taida kehdata ku ei oo tarkotus sitten kuitenkaan sinne viedä huoltoon välimatkan takia.
Viimeksi muokannut Worm, 01 Joulu 2010, 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitää kysellä laakkoselta hinta ja sitten tuolta. Jostain syystä saatiin laakkoselta ainakin noi shadowline listat halvemmalla entä tuolla toi hinta, kun kyseltiin. Ootko tilannu, et onko toi ihan luotettava paikka? Kun etukäteen pitäis tieten tilisiirtona maksaa.Worm kirjoitti:Sitäpaitsi saat sen termostaatin tuolta halvemmalla kuin Laakkoseltabmw05 kirjoitti:Ok, thänks. Aattelin eka, et soittas Laakkosen huoltoon, mut ei taida kehdata ku ei oo tarkotus sitten kuitenkaan sinne viedä huoltoon välimatkan takia.
On luotettava firma, tilannut osia tuolta omiin autohini. Käyttänyt myös autoani huollossa
tuolla, pesee myös huollossa Laakkosen 100-0, niin hintojen kuin palvelunkin osalta.
Tilaukseni olen tosin maksanut aina luottokortilla, mutta sillä tässä tuskin mitään merkitystä on..
tuolla, pesee myös huollossa Laakkosen 100-0, niin hintojen kuin palvelunkin osalta.
Tilaukseni olen tosin maksanut aina luottokortilla, mutta sillä tässä tuskin mitään merkitystä on..
tattadaa... Tänään kävi ekaa kertaa lämmöt 79!! Ja tuntui myös sisältä auto lämpimältä vaikka pakkasta oli -25. Kulutuskin pysyi pienenä. No eipä menny montaa kilsaa niin tippui 70 ja kulutuskin näytti äkkiseltään 8l/100km. Tais olla omaa keksintöä että pieni termostaatti? Voiskohan olla jotenkin loppunsa edellä kenties...
Eli kuten tuolta BTCF:n linkistä, joka on aiemmassa viestissäni, olevasta keskustelusta käy ilmi,bmw05 kirjoitti:tattadaa... Tänään kävi ekaa kertaa lämmöt 79!! Ja tuntui myös sisältä auto lämpimältä vaikka pakkasta oli -25. Kulutuskin pysyi pienenä. No eipä menny montaa kilsaa niin tippui 70 ja kulutuskin näytti äkkiseltään 8l/100km. Tais olla omaa keksintöä että pieni termostaatti? Voiskohan olla jotenkin loppunsa edellä kenties...
E60:ssä on kolme termostaattia. Päätermostaatti, EGR-termostaatti ja käsittääkseni vielä joku lämmönvaihdin/termarihässäkkä automaattilaatikolle. Eli ilmeisesti siellä on falskaa sitten jompi
kumpi noista kahdesta viimeksi mainitusta. Tuo 70-astetta on edelleen liian kylmä. Katsoin pari päivää sitten
oman autoni lämmöt, olivat 90-astetta ja pakkasta -10.
Viimeksi muokannut Worm, 11 Joulu 2010, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep oli puhetta et tilaa noi termarit ja laittaa omaan piikkiin kuntoon. Ei jaksa enää ton liikkeen kans tapella tästä asiasta kun vastaukset on mitä on. Saapahan kerralla kondikseen. Tuo eilinen lämpöjen heittely vaan anto itselle ns. todistusaineistoa ettei siellä mikään pieni termostaatti voi olla koska liikkeen ukon mukaan ei sillon ns. nostaskaan lämpöjä yli 70...
Ite tuli tilattua myös nuo kaksi ja auto on juuri tällä hetkellä huollossa. Päivän päälle näkee, kummeniko lämmöt tuolla rempalla. Laakkoselta tuli sit kuitenkin noi tilattuu, siellä sanoivat et se kolmas hässäkkä on kyllä (muka) tosi harvinaista että hajoais. Oikeeta nimee sille en kyllä minäkää tullu kysyneeks, mutten sit sitä ottanu.Jouscar kirjoitti:Mikä on se kolmas termostaatti. Tilasin itselle päätermarin ja EGR-termarin. Mutta mikä on se kolmas?