Vikakoodinlukijoita

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Ok. No eiköhän tuo sitten kohta luulis tulevan.
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Aliexpressistä tulee nuo obd palikat paljon nopeammin.. parhaillaan reilu viikko.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
foobarbaz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Elo 2014, 16:43

Kannattaa muuten säätää siitä adapterista TCP-timeout maksimiin (600 ms) ainakin jos käyttää BMWhatia. Lisäksi BMWhatista moodi hitaalle. Itse löysin tämän jälkeen neljä ECUa lisää (yksi löytyi jo kun ajoi sitä pelkästään hitaammalla moodilla koskematta tuohon timeout-arvoon ja kolme sitten tosiaan sen muutoksen jälkeen).

Tämänkin jälkeen en löydä kaikkia (mm. cruisen ja sadetunnistimen ECUt uupuu). Kiinapaskaa.. Pitäisiköhän tilata tuo BMWhatin adapteri vikakoodi- ja koodauskäyttöön? Vähän himottaisi myös tuo OBDlink MX sen fyysisen koon takia, mutta hinta on vähän turhan kova; mahtaako olla kokemuksia sen toimivuudesta BMWhatin kanssa?
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Oon välistä hieman ihmetellyt kun tuo bmwhat näkee ihan ihme vikakoodeja, ja sitten selityksenä on joku 00df sorry no information. Sitten ajat DIS/GT1 täyden skannin kaikkiin moduuleihin ja se ei löydä mitään..
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
foobarbaz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Elo 2014, 16:43

Joo, se adapteri vaikuttaa varmaankin aika paljon toimivuuteen. Tuo iCar2 ei ole muiden lähteiden mukaan kovin nopea, itse asiassa iCar (se valkoinen isompi mötikkä, jossa on se power safe -moodi) on nopeampi, koska tcp-serial-timeoutin voi hallintapaneelin kautta laittaa 1 millisekuntiin. Ei kuitenkaan tietoa tukeeko se koodauksia, iCar2:lla ei ainakaan ne onnistu.

Ostan varmaan vielä joko tuon BMWhatin "oman" adapterin (sekin on varmaan kiinakopio; tietäisi vaan mikä, niin saisi dx:stä puoleen hintaan) tai OBDlink MX:n, jotka toimii riittävän nopeasti kaikkien ECUjen löytämiseen ja mahdollistaa koodauksen.
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Mulla on tuo elm327 halpis palikka aliexpressiltä, se tuli vajaassa 2 viikossa postiin. Maksoi 4,5€ muistaakseni.

http://www.aliexpress.com/item/2014-Lat ... 77382.html

Olen sitä käyttänyt torquen kanssa ja se vaikuttaisi toimivan oikein hyvin. Bmwhattia olen käyttänyt toistaiseksi vain inpan usb kaapelilla puhelimella, Z4 sekä E46 kun toimivat kaapelilla ja koodaus onnistuu hyvin.
Voin testata kollegan e90 lci:ssä tuota mun halpaa adapteria bluetoothilla bmwhatin kanssa, raportoin sitten miten se toimii.
Omat kokemukset noin ostopaikoista on että dealextremellä kestää välistä yli kuukausikin tavaran toimittamiseen ja osa häviää matkalle, nytkin on yhdet trustfiren akut hukkuneet postiin. Alista ei ole mitään jäänyt matkalle ja toimitus on yleensä alle 2 viikkoa.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Antti O kirjoitti:Mulla on tuo elm327 halpis palikka aliexpressiltä,
Voin testata kollegan e90 lci:ssä tuota mun halpaa adapteria bluetoothilla bmwhatin kanssa, raportoin sitten miten se toimii.
Tsekkaatko samalla pystyykö sillä setupilla rekisteröimään / koodaamaan akun kapasiteetin eli tekemään nämä toimenpiteet: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 612100.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
awd-69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 21:39

Äkkinäinen kyselee.... mikä lie oikea tapa kytkeä noi sinihammasadabterit autoon ja ohjelmaan?

Eli, onko jokin järjestys olemassa?

Auto käynnissä, Virrat päällä...vai miten?

ongelma itsellä tällä hetkellä seuraava....... on originelli, BMWhat (bt) palikka, ja kokeiluversio.....ko. ohjelmasta.

Nämä ylämainitut ohjelmat eivät nyt kohtaa...missä mättää?
BMW F10 530 dA LCI ex: BMW E90 320 dA 2009
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Tulee mieleen että onko sulla Android-puhelin vai iPhone? Android=BT ja iPhone=Wifi

Itselläni wifi-palikka on kiinni koko ajan, laitan siihen virrat, kytken wlanin siihen ja käynnistän ohjelman.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
awd-69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 21:39

Jäi näköjään tärkeää tietoa pois. Eli käytän siis android-tablettia.
Ja jatkokysymys: voiko sen bt - palikan jättää kiinni autoon? Vai syökö akkua?
BMW F10 530 dA LCI ex: BMW E90 320 dA 2009
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Olethan parittanut adapterin Androidin asetuksista? Ja siis tabletti yleensä ottaen näkee sen? Itsellä kokeiltuna nyt kahta "bt-mokkulaa", josta toinein ivini:n oma ja molemmat kyllä ohjelma tunnisti nätisti eikä connect:ssa ole ollut yhtään ongelmaa BMWhat:sta.

ivini:n omassa ei taida olla erillistä virtakytkintä ja itse ainakin olen hieman arastellut jättää se porttiin kun missään ei lue onko siinä jokin timeout power offiin. Sinällään se vaikuttaa muutoin toimivammalta kuin kiinalainen vgate tms verrokki, parametri data liikkuu nopeammin ja muukin liikennöinti toimivan jouhevasti. Toisaalta itselle jäi epäilys onko se ohjelmallisesti jotenkin aiheutettua, kun joka välissä jaksoivat muistuttaa heidän omansa olevan parempi... Oma syy vaihtoon oli kuitenkin se, ettei BMWhat tukenut N57S:n parametrien seurantaa ja tuollakin saattais jotain vielä puuttuvan, mitä aiemmissa oli.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

BT mokkula pitää parittaa tabletin kanssa ensin ja ennen ohjelman käynnistystä kannattaa katsoa että yhteys palikan ja tabletin kanssa syntyy. Sitten vasta ohjelma päälle.

Kaikkia laitteita ei voi pitää autossa koko aikaa kiinni jos niissä ei ole auto-off-toiminnallisuutta. Omassani tuo on joten pidän sitä kiinni. Muuten voi mennä akku tyhjiin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
foobarbaz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Elo 2014, 16:43

samulis kirjoitti:Olethan parittanut adapterin Androidin asetuksista? Ja siis tabletti yleensä ottaen näkee sen? Itsellä kokeiltuna nyt kahta "bt-mokkulaa", josta toinein ivini:n oma ja molemmat kyllä ohjelma tunnisti nätisti eikä connect:ssa ole ollut yhtään ongelmaa BMWhat:sta.

ivini:n omassa ei taida olla erillistä virtakytkintä ja itse ainakin olen hieman arastellut jättää se porttiin kun missään ei lue onko siinä jokin timeout power offiin. Sinällään se vaikuttaa muutoin toimivammalta kuin kiinalainen vgate tms verrokki, parametri data liikkuu nopeammin ja muukin liikennöinti toimivan jouhevasti. Toisaalta itselle jäi epäilys onko se ohjelmallisesti jotenkin aiheutettua, kun joka välissä jaksoivat muistuttaa heidän omansa olevan parempi... Oma syy vaihtoon oli kuitenkin se, ettei BMWhat tukenut N57S:n parametrien seurantaa ja tuollakin saattais jotain vielä puuttuvan, mitä aiemmissa oli.
En usko, että on ohjelmallisesti aiheutettua, koska noi kiina-adapterit on oikeasti shittiä eikä kykene toimimaan riittävän nopeasti/tekemään monimutkaisempia transaktioita. Esim. foordimiesten foorumilla juttua: http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=16" onclick="window.open(this.href);return false;
awd-69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 21:39

Ongelma ratkaistu. Asensin Bmwhat:in uudelleen, nyt toimii.
Tällä lite versiolla ei sitten taida nähdä juurikaan mitään tietoja autosta.
Akun jännitteen näki ainakin.
Muuta anturitietoa en saanut näkymään.
BMW F10 530 dA LCI ex: BMW E90 320 dA 2009
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kyllä sen pitäis vikakoodien määrä kertoa ja ECUjen määrä. Jos ei kerro, muuta yhteystyyppi enhanced ja hidasta yhteysnopeutta. Molemmat ohjelman asetuksista
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
awd-69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 21:39

No joo, nyt näkyy ecut ja vikakoodit.

Eli kai se on ostettava tuo täysversio.
BMW F10 530 dA LCI ex: BMW E90 320 dA 2009
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Voi painaa vikakoodien lukemisen jälkeen että lähetä analysoitavaksi, niin Parvis laittaa virhekoodit paluuviestissä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
awd-69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 21:39

Hyvä tieto tämäkin.
BMW F10 530 dA LCI ex: BMW E90 320 dA 2009
TTE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
Auto: BMW 530d X-drive touring 2014

http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... b-64356529" onclick="window.open(this.href);return false;

Kellään kokemuksia tuosta F11 -sarjalaisessa? Kiitos.
benfin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 20:39

Mikä on hyvä vaihtoehtoinen kaapeli iViNin kaapelille, kun sitä ei pysty enää tilata? Autona on e39.

Onkohan teillä kokemuksia tästä kaapelista (http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... iabas.html" onclick="window.open(this.href);return false;) e39 koodaamisessa BMWhat sovelluksen kanssa?
Vastaa Viestiin