Vikakoodinlukijoita
Kannattaa muuten säätää siitä adapterista TCP-timeout maksimiin (600 ms) ainakin jos käyttää BMWhatia. Lisäksi BMWhatista moodi hitaalle. Itse löysin tämän jälkeen neljä ECUa lisää (yksi löytyi jo kun ajoi sitä pelkästään hitaammalla moodilla koskematta tuohon timeout-arvoon ja kolme sitten tosiaan sen muutoksen jälkeen).
Tämänkin jälkeen en löydä kaikkia (mm. cruisen ja sadetunnistimen ECUt uupuu). Kiinapaskaa.. Pitäisiköhän tilata tuo BMWhatin adapteri vikakoodi- ja koodauskäyttöön? Vähän himottaisi myös tuo OBDlink MX sen fyysisen koon takia, mutta hinta on vähän turhan kova; mahtaako olla kokemuksia sen toimivuudesta BMWhatin kanssa?
Tämänkin jälkeen en löydä kaikkia (mm. cruisen ja sadetunnistimen ECUt uupuu). Kiinapaskaa.. Pitäisiköhän tilata tuo BMWhatin adapteri vikakoodi- ja koodauskäyttöön? Vähän himottaisi myös tuo OBDlink MX sen fyysisen koon takia, mutta hinta on vähän turhan kova; mahtaako olla kokemuksia sen toimivuudesta BMWhatin kanssa?
Oon välistä hieman ihmetellyt kun tuo bmwhat näkee ihan ihme vikakoodeja, ja sitten selityksenä on joku 00df sorry no information. Sitten ajat DIS/GT1 täyden skannin kaikkiin moduuleihin ja se ei löydä mitään..
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Joo, se adapteri vaikuttaa varmaankin aika paljon toimivuuteen. Tuo iCar2 ei ole muiden lähteiden mukaan kovin nopea, itse asiassa iCar (se valkoinen isompi mötikkä, jossa on se power safe -moodi) on nopeampi, koska tcp-serial-timeoutin voi hallintapaneelin kautta laittaa 1 millisekuntiin. Ei kuitenkaan tietoa tukeeko se koodauksia, iCar2:lla ei ainakaan ne onnistu.
Ostan varmaan vielä joko tuon BMWhatin "oman" adapterin (sekin on varmaan kiinakopio; tietäisi vaan mikä, niin saisi dx:stä puoleen hintaan) tai OBDlink MX:n, jotka toimii riittävän nopeasti kaikkien ECUjen löytämiseen ja mahdollistaa koodauksen.
Ostan varmaan vielä joko tuon BMWhatin "oman" adapterin (sekin on varmaan kiinakopio; tietäisi vaan mikä, niin saisi dx:stä puoleen hintaan) tai OBDlink MX:n, jotka toimii riittävän nopeasti kaikkien ECUjen löytämiseen ja mahdollistaa koodauksen.
Mulla on tuo elm327 halpis palikka aliexpressiltä, se tuli vajaassa 2 viikossa postiin. Maksoi 4,5€ muistaakseni.
http://www.aliexpress.com/item/2014-Lat ... 77382.html
Olen sitä käyttänyt torquen kanssa ja se vaikuttaisi toimivan oikein hyvin. Bmwhattia olen käyttänyt toistaiseksi vain inpan usb kaapelilla puhelimella, Z4 sekä E46 kun toimivat kaapelilla ja koodaus onnistuu hyvin.
Voin testata kollegan e90 lci:ssä tuota mun halpaa adapteria bluetoothilla bmwhatin kanssa, raportoin sitten miten se toimii.
Omat kokemukset noin ostopaikoista on että dealextremellä kestää välistä yli kuukausikin tavaran toimittamiseen ja osa häviää matkalle, nytkin on yhdet trustfiren akut hukkuneet postiin. Alista ei ole mitään jäänyt matkalle ja toimitus on yleensä alle 2 viikkoa.
http://www.aliexpress.com/item/2014-Lat ... 77382.html
Olen sitä käyttänyt torquen kanssa ja se vaikuttaisi toimivan oikein hyvin. Bmwhattia olen käyttänyt toistaiseksi vain inpan usb kaapelilla puhelimella, Z4 sekä E46 kun toimivat kaapelilla ja koodaus onnistuu hyvin.
Voin testata kollegan e90 lci:ssä tuota mun halpaa adapteria bluetoothilla bmwhatin kanssa, raportoin sitten miten se toimii.
Omat kokemukset noin ostopaikoista on että dealextremellä kestää välistä yli kuukausikin tavaran toimittamiseen ja osa häviää matkalle, nytkin on yhdet trustfiren akut hukkuneet postiin. Alista ei ole mitään jäänyt matkalle ja toimitus on yleensä alle 2 viikkoa.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Tsekkaatko samalla pystyykö sillä setupilla rekisteröimään / koodaamaan akun kapasiteetin eli tekemään nämä toimenpiteet: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 612100.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Antti O kirjoitti:Mulla on tuo elm327 halpis palikka aliexpressiltä,
Voin testata kollegan e90 lci:ssä tuota mun halpaa adapteria bluetoothilla bmwhatin kanssa, raportoin sitten miten se toimii.
Äkkinäinen kyselee.... mikä lie oikea tapa kytkeä noi sinihammasadabterit autoon ja ohjelmaan?
Eli, onko jokin järjestys olemassa?
Auto käynnissä, Virrat päällä...vai miten?
ongelma itsellä tällä hetkellä seuraava....... on originelli, BMWhat (bt) palikka, ja kokeiluversio.....ko. ohjelmasta.
Nämä ylämainitut ohjelmat eivät nyt kohtaa...missä mättää?
Eli, onko jokin järjestys olemassa?
Auto käynnissä, Virrat päällä...vai miten?
ongelma itsellä tällä hetkellä seuraava....... on originelli, BMWhat (bt) palikka, ja kokeiluversio.....ko. ohjelmasta.
Nämä ylämainitut ohjelmat eivät nyt kohtaa...missä mättää?
BMW F10 530 dA LCI ex: BMW E90 320 dA 2009
Tulee mieleen että onko sulla Android-puhelin vai iPhone? Android=BT ja iPhone=Wifi
Itselläni wifi-palikka on kiinni koko ajan, laitan siihen virrat, kytken wlanin siihen ja käynnistän ohjelman.
Itselläni wifi-palikka on kiinni koko ajan, laitan siihen virrat, kytken wlanin siihen ja käynnistän ohjelman.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Olethan parittanut adapterin Androidin asetuksista? Ja siis tabletti yleensä ottaen näkee sen? Itsellä kokeiltuna nyt kahta "bt-mokkulaa", josta toinein ivini:n oma ja molemmat kyllä ohjelma tunnisti nätisti eikä connect:ssa ole ollut yhtään ongelmaa BMWhat:sta.
ivini:n omassa ei taida olla erillistä virtakytkintä ja itse ainakin olen hieman arastellut jättää se porttiin kun missään ei lue onko siinä jokin timeout power offiin. Sinällään se vaikuttaa muutoin toimivammalta kuin kiinalainen vgate tms verrokki, parametri data liikkuu nopeammin ja muukin liikennöinti toimivan jouhevasti. Toisaalta itselle jäi epäilys onko se ohjelmallisesti jotenkin aiheutettua, kun joka välissä jaksoivat muistuttaa heidän omansa olevan parempi... Oma syy vaihtoon oli kuitenkin se, ettei BMWhat tukenut N57S:n parametrien seurantaa ja tuollakin saattais jotain vielä puuttuvan, mitä aiemmissa oli.
ivini:n omassa ei taida olla erillistä virtakytkintä ja itse ainakin olen hieman arastellut jättää se porttiin kun missään ei lue onko siinä jokin timeout power offiin. Sinällään se vaikuttaa muutoin toimivammalta kuin kiinalainen vgate tms verrokki, parametri data liikkuu nopeammin ja muukin liikennöinti toimivan jouhevasti. Toisaalta itselle jäi epäilys onko se ohjelmallisesti jotenkin aiheutettua, kun joka välissä jaksoivat muistuttaa heidän omansa olevan parempi... Oma syy vaihtoon oli kuitenkin se, ettei BMWhat tukenut N57S:n parametrien seurantaa ja tuollakin saattais jotain vielä puuttuvan, mitä aiemmissa oli.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
BT mokkula pitää parittaa tabletin kanssa ensin ja ennen ohjelman käynnistystä kannattaa katsoa että yhteys palikan ja tabletin kanssa syntyy. Sitten vasta ohjelma päälle.
Kaikkia laitteita ei voi pitää autossa koko aikaa kiinni jos niissä ei ole auto-off-toiminnallisuutta. Omassani tuo on joten pidän sitä kiinni. Muuten voi mennä akku tyhjiin.
Kaikkia laitteita ei voi pitää autossa koko aikaa kiinni jos niissä ei ole auto-off-toiminnallisuutta. Omassani tuo on joten pidän sitä kiinni. Muuten voi mennä akku tyhjiin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
En usko, että on ohjelmallisesti aiheutettua, koska noi kiina-adapterit on oikeasti shittiä eikä kykene toimimaan riittävän nopeasti/tekemään monimutkaisempia transaktioita. Esim. foordimiesten foorumilla juttua: http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=16" onclick="window.open(this.href);return false;samulis kirjoitti:Olethan parittanut adapterin Androidin asetuksista? Ja siis tabletti yleensä ottaen näkee sen? Itsellä kokeiltuna nyt kahta "bt-mokkulaa", josta toinein ivini:n oma ja molemmat kyllä ohjelma tunnisti nätisti eikä connect:ssa ole ollut yhtään ongelmaa BMWhat:sta.
ivini:n omassa ei taida olla erillistä virtakytkintä ja itse ainakin olen hieman arastellut jättää se porttiin kun missään ei lue onko siinä jokin timeout power offiin. Sinällään se vaikuttaa muutoin toimivammalta kuin kiinalainen vgate tms verrokki, parametri data liikkuu nopeammin ja muukin liikennöinti toimivan jouhevasti. Toisaalta itselle jäi epäilys onko se ohjelmallisesti jotenkin aiheutettua, kun joka välissä jaksoivat muistuttaa heidän omansa olevan parempi... Oma syy vaihtoon oli kuitenkin se, ettei BMWhat tukenut N57S:n parametrien seurantaa ja tuollakin saattais jotain vielä puuttuvan, mitä aiemmissa oli.
Ongelma ratkaistu. Asensin Bmwhat:in uudelleen, nyt toimii.
Tällä lite versiolla ei sitten taida nähdä juurikaan mitään tietoja autosta.
Akun jännitteen näki ainakin.
Muuta anturitietoa en saanut näkymään.
Tällä lite versiolla ei sitten taida nähdä juurikaan mitään tietoja autosta.
Akun jännitteen näki ainakin.
Muuta anturitietoa en saanut näkymään.
BMW F10 530 dA LCI ex: BMW E90 320 dA 2009
Kyllä sen pitäis vikakoodien määrä kertoa ja ECUjen määrä. Jos ei kerro, muuta yhteystyyppi enhanced ja hidasta yhteysnopeutta. Molemmat ohjelman asetuksista
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Voi painaa vikakoodien lukemisen jälkeen että lähetä analysoitavaksi, niin Parvis laittaa virhekoodit paluuviestissä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 124
- Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
- Auto: BMW 530d X-drive touring 2014
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... b-64356529" onclick="window.open(this.href);return false;
Kellään kokemuksia tuosta F11 -sarjalaisessa? Kiitos.
Kellään kokemuksia tuosta F11 -sarjalaisessa? Kiitos.
Mikä on hyvä vaihtoehtoinen kaapeli iViNin kaapelille, kun sitä ei pysty enää tilata? Autona on e39.
Onkohan teillä kokemuksia tästä kaapelista (http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... iabas.html" onclick="window.open(this.href);return false;) e39 koodaamisessa BMWhat sovelluksen kanssa?
Onkohan teillä kokemuksia tästä kaapelista (http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... iabas.html" onclick="window.open(this.href);return false;) e39 koodaamisessa BMWhat sovelluksen kanssa?