Vikakoodinlukijoita

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Jalippo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 67
Liittynyt: 07 Kesä 2013, 14:17
Auto: F10 530d xDrive M-sport
Paikkakunta: Seinäjoki

Tuo käytössä ja toimii hienosti myös E91 LCI:n kanssa.

Kivoja lisämittareita löytyy kun lataa sovelluksen Torgue. ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Ex: BMW E91 318dA LCI, Audi A4 B7 2.0 TDI, BMW E61 530dA, Seat Leon 1.8T Top Sport
Poppamies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 21:46

Tervehdys uudelta foorumilaiselta (ja bemaristilta)!

Olisiko tällainen lukija pätevä?
http://dx.com/p/bmw-scanner-car-diagnos ... -4-0-51768" onclick="window.open(this.href);return false;

Käyttäjäpalautteissa lukee, että:

"Pros: You can code your bmw, What I did was change distance of parking sensors, change comfort opening and closing, change close doors at 20km/h.
Cons: You don't have the options explained so it's dangerous that you can "break" your car....
Other: After all the final result: positive"

sekä

" Pros: Lets you program your bmw without paying the dealer price. this item compares to the bmw scanner that costs over 500 dollars! Ive used this to turn off my daily running lights. This can also reset any check engine lights!
Cons: The install was a little confusing but don't be discouraged it can be done!
Other: Great product, great price!
Lets you program your bmw without paying the dealer price. The install was a little confusing but don't be discouraged it can be done! this item compares to the bmw scanner that costs over 500 dollars! Ive used this to turn off my daily running lights. This can also reset any check engine lights!"
----------------------
e91 320da
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Poppamies kirjoitti: Olisiko tällainen lukija pätevä?
http://dx.com/p/bmw-scanner-car-diagnos ... -4-0-51768" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla on tommonen ja ainakin e46:sen osalta se vaati lievän modauksen, mutta sen jälkeen toimii.
En ole yrittänyt ohjelmoida, mutta vikakoodit se ainakin osaa lukea ja nollata.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

lgr122 kirjoitti: Mulla on tommonen ja ainakin e46:sen osalta se vaati lievän modauksen, mutta sen jälkeen toimii.
En ole yrittänyt ohjelmoida, mutta vikakoodit se ainakin osaa lukea ja nollata.
Tuiko siinä se BMW Scanner ohjelma mukana?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Poppamies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 21:46

Tällainen olis tietty varma perus lukija. Ei voisi ohjelmoida mitään, mut lämpötilat yms sais. Mulla olis iso juttu jos saisin vakkarin nopeuden näkymään näyttöön ja/tai reaaliaikaisen ajonopeuden. Jos jollain olis Jyväskylän suunnalla tuohon soveltuva laite niin aika monta huurteista voisin tuoda lahjuksina. :cools:

http://dx.com/p/elm327-bluetooth-odb2-v ... ace-126921" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------
e91 320da
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

jaki kirjoitti:
lgr122 kirjoitti: Mulla on tommonen ja ainakin e46:sen osalta se vaati lievän modauksen, mutta sen jälkeen toimii.
En ole yrittänyt ohjelmoida, mutta vikakoodit se ainakin osaa lukea ja nollata.
Tuiko siinä se BMW Scanner ohjelma mukana?
Juu siinä tuli ohjelmalevy, mutta se ohjelma ja ohjeita löytyy netistä helposti, avainasia on se itse laite.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Poppamies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 21:46

Tilasin sitten tämän: http://dx.com/p/diagnostic-usb-interfac ... ite-126803" onclick="window.open(this.href);return false;

Kerron kokemuksia kun niitä kertyy.
----------------------
e91 320da
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Poppamies kirjoitti:Tilasin sitten tämän: http://dx.com/p/diagnostic-usb-interfac ... ite-126803" onclick="window.open(this.href);return false;

Kerron kokemuksia kun niitä kertyy.
Kuvasta päätellen kyseessä on sama kaapeli minkä itse sain eilen e-villestä. Mukana tuli INPA ja äsken kävin kokeilemassa niin kyllähän sillä yhteyden sai. En asentanut cd:llä tulevia ajureita, koska windows7 löysi toimivat ajurit automaattisesti.
Grumman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Heinä 2013, 20:15

Moro

Asensin koneeseen (XP) tuon INPA 5.0 ohjelmiston. Heti startattaessa ohjelmaa tulee virheilmoitus OPEN CONNECTION createfile_error...

Pitääkö kaapeli olla kiinni autoon, ennenkuin ohjelma startataan. Tuota logoa ei saa klikkaamallakaan pois. Oisin halunnut tutkia ohjelmaa, ennenkuion kytkeydyn 2001 525 D Bemuun

Kiitokset etukäteen... :wassat:
Avatar
Hastra
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
Auto: 320iA E91 2008
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

lgr122 kirjoitti:
Poppamies kirjoitti: Olisiko tällainen lukija pätevä?
http://dx.com/p/bmw-scanner-car-diagnos ... -4-0-51768" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla on tommonen ja ainakin e46:sen osalta se vaati lievän modauksen, mutta sen jälkeen toimii.
En ole yrittänyt ohjelmoida, mutta vikakoodit se ainakin osaa lukea ja nollata.
Mitä tuossa tarvi modata? Tiedätkö minkälaiset ikärajoitukset tuossa on, kuinka uusiin autoihin käy?
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Hastra kirjoitti: Mitä tuossa tarvi modata? Tiedätkö minkälaiset ikärajoitukset tuossa on, kuinka uusiin autoihin käy?
BMW Scanner (1.4.0 version)
chassis E38(7') E39(5') E46(3') E53(X5) E83(X3) E85(Z4)

löytyy myös uudempi versio uudempiin malleihin, mutta siitä mulla ei ole kokemusta.

BMW Scanner E6x (version 2.1.0)
for chassis E60/E61(5') E63/E64(6') E65-E68(7') E70/E71(X5/X6) E81/E82/E87/E88(1') E90-E93(3')

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=269151" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla on ohje minkä perusteella tein sen modaamisen. Ei välttämättä tarvi kaikkien mallien kohdalla, mutta ainakin omani kanssa se alkoi toimia vasta tuon jälkeen. Ja lisämainintana, ainakaan mulla se ei suostunu toimimaan uudemmassa windowssissa joten mulla on vanha läppäri XP:llä sitä varten, mutta kuulemma jotkut on saanu toimimaan myös Windows 7:ssa.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
foobarbaz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Elo 2014, 16:43

Vähän vanhempaan viestiin kommenttia, koska applefaniboitsuja ei ole tässä lainkaan huomioitu. Hankin tälläisen (http://www.dx.com/p/icar-obdii-elm327-b ... ack-282970" onclick="window.open(this.href);return false;) jokin aika sitten, josta reaalidatan lukemiseen paras lienee tämä (https://itunes.apple.com/us/app/dashcom ... 93183?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;). Adapteri on siitä hyvä, että se ei ole häiritsevän kokoinen ja sen voi huoletta unohtaa autoon kiinni, koska sammuttaa itse itsensä puolen tunnin päästä siitä kun siihen ei ole enää yhteyksiä; ei pääse akkukaan tyhjentymään. Huono puoli on se, että se perustaa julkisen WLAN-verkon ja autoon pääsee sitä kautta kytkeytymään ilman mitään tunnareita, eli teoriassa joku kiusankappale voisi liikenteessä koodailla ECUa uusiksi mielen mukaan..

iOS:llekin näyttää löytyvän tuo BMWhat (https://itunes.apple.com/us/app/ivini-a ... 43427?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;), mutta onhan se törkeän hintainen. Onko tietoa mistään muusta järkevän hintaisesta softasta, jolla voisi lukea noita BMW-spesifisiä vikakoodeja? Ei tarvitse löytyä iOS:lle, myös Mac ja hätätapauksessa Windows kelpaa alustaksi. ;)
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Edelliselle kysyjälle, Inpa k+dcan kaapeli + uusin versio softasta.
Windows ympäristössä toimii. Riippuu tietysti miten uudesta haluat vikakoodeja lukea? F-sarjalaisiin ei ainakaan käy.

Aiemmin kun oli torqueta kehuttu, voisin muutamia juttuja siitä kertoa. Se kannattaa heti aluksi nyt muistaa että ne on todella geneerisiä ne vikakoodit mitä se antaa. Olen vertaillut INPAN vikakoodeja ja torqueta ja kyllähän se ensimmäinen on se millä vikakoodien kuvauksista saa jotain järkeäkin. Esimerkiksi edellisessä autossa torque antoi jonkun sekalaisen polttoaineen syöttöjärjestelmä pxx. Ei se googlettamallakaan siitä auennut. Merkkitesterillä tutkittaessa ecun vikamuistia sieltä pomppasi esiin nokka-akselin asentotunnistin, satunnainen häiriö. Olipa aika simppeli vaihtaa se halpa anturi ja taas homma rokkasi. Sen takia itse olen torquen työntänyt ns. roskakoriin bemareitten kanssa ja käyttänyt ihan oiketa softia mitkä niihin on suunniteltu.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

BMWhatilla taas onnistuu myös BMW:n omien koodien luku ja kait näitä on saatavilla Torqueenkin? Nykyään päästään jo pitkälle myös kännykän avulla! Molemmille käyttöä. Tarkemmissa tutkimuksissa taas sitten kunnon ohjelmasta paljonkin hyötyä. Inpalla taas ei onnistu datan loggaus (esim. moottorin lämmöt, dpf, maf yms.). Torque/BMwhat mahdollistaa käppyröiden piirron.

Molempi parempi. Pienet koodaukset hoituu kätevästi BMwhat apilla.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
paanu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Huhti 2014, 20:27
Auto: E90 330iA

Mulla antoi Torquen mukaan jotain ihan käsittämätöntä VW:n? vikakoodia, eikä antanut edes nollata sitä. BMwhatilla selvisi että kyse oli jumittavasta Vanos-solenoidista, ja myös koodin nollaus onnistui. Se on tosin vieläkin vaihtamatta, kun ei ole pariin kuukauteen vika uusinut... :) Uusi solenoidi kyllä odottaisi hyllyssä. :)
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

paanu kirjoitti:Mulla antoi Torquen mukaan jotain ihan käsittämätöntä VW:n? vikakoodia, eikä antanut edes nollata sitä. BMwhatilla selvisi että kyse oli jumittavasta Vanos-solenoidista, ja myös koodin nollaus onnistui. Se on tosin vieläkin vaihtamatta, kun ei ole pariin kuukauteen vika uusinut... :) Uusi solenoidi kyllä odottaisi hyllyssä. :)
Paljonko autossa kilometrejä? Kysyn kun olen miettinyt vanos solenoidien uusimista ennakoivana huoltotoimenpiteenä.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Kyllä inpa toimii F-sarjassakin, joko dcan- tai enet-piuhalla. Uusin version pitää toki olla ja lisäksi f-sarjan scriptit.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Joo, ok kiitos korjauksesta. Olin siinäuskossa että vaan se enet piuha toimii noissa.
Tarkoitus olisi testata tota bmwhattia ensiviikolla mitä ominaisuuksia sillä saa z4 koodattua.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Avatar
m@kinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Loka 2014, 07:58
Auto: e91 320d Touring -07
Paikkakunta: Rauma

Itsellä ainakin toimii hyvin tuo elm327 ja bmwhat e91 09/2007.
Jos jollain tarvetta niin löytyy pakattuna v14.60 android puhelimiin.
paanu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Huhti 2014, 20:27
Auto: E90 330iA

E81 kirjoitti:
paanu kirjoitti:Mulla antoi Torquen mukaan jotain ihan käsittämätöntä VW:n? vikakoodia, eikä antanut edes nollata sitä. BMwhatilla selvisi että kyse oli jumittavasta Vanos-solenoidista, ja myös koodin nollaus onnistui. Se on tosin vieläkin vaihtamatta, kun ei ole pariin kuukauteen vika uusinut... :) Uusi solenoidi kyllä odottaisi hyllyssä. :)
Paljonko autossa kilometrejä? Kysyn kun olen miettinyt vanos solenoidien uusimista ennakoivana huoltotoimenpiteenä.
130tkm.
Vastaa Viestiin