BMW E61 520D 2008 DPF oireet.

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
mcdaddy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Loka 2013, 13:04

Moi,

Ohessa olevassa kuvassa vikailmoitusten saldoa...
Saisiko neuvoja miten päästä niistä eroon. DPF on pesty jo...

Cheers
McDaddy
Liitteet
Faults.jpg
Faults.jpg (12.96 KiB) Katsottu 5423 kertaa
Mikhou
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 19 Huhti 2013, 17:48
Auto: E87 120d 2006
Paikkakunta: Lahti

Onko autossa paljon mittarissa kilometrejä ? Termostaatit kunnossa ?

Mulla meni viime talvena termostaattien takia tukkoon, kun ei se poltto tapahtuma käynnistynyt DPF pöntössä.
Vaihtoehtoja on;

Ostamalla uus pönttö sinne. Tai sitten toinen vaihtoehto;

Ota yhteyttä
http://www.chip-tuning.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; tai vastaavaan pajaan ja pyydät DPF tyhjennystä.
Pönttö irroitetaan, avataan tyhjennetään ja kasataan ja autoon kiinni, samalla autoa voi optimoida (lisätä tehoa ja vääntöä).
Luultavasti huomattavasti halvempi ja järkevämpi kuin tuo uuden pöntön osto.

Mulla 120d, jossa nyt 200hp ja 450nm vääntöä ja DPF tyhjennetty. Ei kaduta hetkeäkään !
Mtyy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 16 Loka 2012, 22:00
Paikkakunta: Oulu

mcdaddy kirjoitti:Moi,

Ohessa olevassa kuvassa vikailmoitusten saldoa...
Saisiko neuvoja miten päästä niistä eroon. DPF on pesty jo...

Cheers
McDaddy
Suodattimen vastapaineet kannattaisi käydä tarkistuttamassa jossain, monesti pesukaan ei avaa suodatinta tarpeeksi. Myös pakkopolttoa voisi kokeilla, jos se avaisi lisää. Uutta siitä ei valitettavasti kuitenkaan tule.
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikhou
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 19 Huhti 2013, 17:48
Auto: E87 120d 2006
Paikkakunta: Lahti

Mtyy kirjoitti:
Suodattimen vastapaineet kannattaisi käydä tarkistuttamassa jossain, monesti pesukaan ei avaa suodatinta tarpeeksi. Myös pakkopolttoa voisi kokeilla, jos se avaisi lisää. Uutta siitä ei valitettavasti kuitenkaan tule.
Pesu voi auttaa 1000km tai 10 000km ajaksi.
Jotain mitä muistelen mitä tämä polttotapahtuma vaatii, termostaatit kunnossa - jäähdytysnesteenlämpö noustava 75C astetta. Kierroksia tietyn verran moottorissa ja nopeutta. Myös vikakoodeja ei saisi olla hehkutulpista.

Mulla ei lähtenyt tuo pakkopolttokaan päälle, pyyntö oli koko ajan kun ajossa läppäriltä seurasi ja nämä polttotapahtuman raja-arvotkin täyttyivät. Oli vaan niin tukossa.

Tuntuuko auto jo tukkoiselta ? ei anna moottorin kiertää yli 3500rpm / vastaavaa ?
mcdaddy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Loka 2013, 13:04

Kiitokset Mikhou ja Mtyy tarjoamistanne vaihtoehdoista. Vaikuttaa siltä että käyn teettämässä DPF-optimoinnin...

eipähän vaivaa enää ; )

Cheers
McDaddy
Vastaa Viestiin