No niin, olen siis lomamatkalla Euroopassa ja mielestäni auton moottori alkoi pitämään sivuääniä kierrosalueella 1700-2000 Autobahnalla ajon ja vuoristojen jälkeen.
Auton moottori toimii muuten hienosti eikä varoitusvaloja ole syttynyt. Kyseessä on 320 D xDrive 135KW/184 HV:n moottorilla. Autossa on automaattivaihteisto.
Kyseiset sivuäänet tulevat siis alueella 1700-2000 ja on luonteeltaan ikäänkuin pakoputkistosta tulevaa horinaa. Samoin kaasupolkimessa tuntuu lievää karheutta tuolla alueella ja moottori on äänekäs murinassaan.. Autobahnalla ajettaessa kiinnitin huomiota myös siihen, että kierosluvut jäivät usein tuolle 2000 kierroksen alueelle vaikka tyhjäkäynnillä lasketellen menisi pidempikin aika.
Jottei tilanne olisi vielä tarpeeksi "mielenkiintoinen", niin EUROPLUS on voimassa viimeistä päivää huomenna ja saksalaisen liikkeen mukaan pitäisi siis päästä asia tutkimaan huomenna ja myös raportoimaan se EUROPLUSalle samana päivänä.
Olen Espanjassa Barcelonan lieppeillä, joten menen sinne tai Tarragonaan tarkistamaan asiaa.
En ole tekniiikkaihmisiä, apu olisi siis tarpeen!
(EUROPLUS LOPPPUU HUOMENNA) 320 D:n moottorin sivuääne
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 65
- Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
- Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010
Lähetä joka tapauksessa ilmoitus sähköpostitse (=todistettavasti) epäilemästäsi viasta Europlussalle ennen takuun umpeutumista. Jos et pysty viemään sitä tarkistettavaksi oleskelumaasi vuoksi, ilmoita asiasta ja pyydä toimintaohjeita.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Kuuostaa juuri siltä jakopäävialta. Noilla kierroksillahan se ilmenee. Huivein neuvo hyvä, jos et muuta pysty tekemään asialle.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Minulla taas tuli ensimmäisenä mieleen DPF:n polttotapahtuma. Onko tuo ääni jatkuvaa vai esiintyy vain joskus?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 65
- Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
- Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010
Unohdin kiittää vastauksista. Kiitos!
Kävin Espanjassa autoa näyttämässä ja autoa koeajanut henkilö oli sitä mieltä, että ei autossa mitään vikaa ole. Aika paljon on tullut ajettua tuon jälkeen ja ei mitän vikaa tunnu nyt moottorissa olevan. Suomeen palattua alkoi myös ajomelut olla "kuosissa" Kyllä tuo Autobahn-ajo ja Etelän vuoristojen korkeuserot kuitenkin hiukan enemmän moottoria rasittaa kun kotimaan pikku moottoritiet...
Hyvää Uutta Vuotta!
Kävin Espanjassa autoa näyttämässä ja autoa koeajanut henkilö oli sitä mieltä, että ei autossa mitään vikaa ole. Aika paljon on tullut ajettua tuon jälkeen ja ei mitän vikaa tunnu nyt moottorissa olevan. Suomeen palattua alkoi myös ajomelut olla "kuosissa" Kyllä tuo Autobahn-ajo ja Etelän vuoristojen korkeuserot kuitenkin hiukan enemmän moottoria rasittaa kun kotimaan pikku moottoritiet...
Hyvää Uutta Vuotta!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
- Auto: BMW 520dA F11 2011
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Omassa 520:ssa samanlaisia oireita satunnaisesti, mutta olen myös olettanut johtuvan TKU:n mainitsemasta DPF:n poltosta. Tätä tukee myös samalla esiintyvä vahva "palaneen käry".TKU kirjoitti:Minulla taas tuli ensimmäisenä mieleen DPF:n polttotapahtuma. Onko tuo ääni jatkuvaa vai esiintyy vain joskus?