voisiko olla pdf pönttö menossa vaihtoon ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 15:18
- Auto: bmw 525xd -08
- Paikkakunta: kuopio
Terve. autona 525 xda vm-08 ajettu 180tkm.Mittaristossa syttyi moottorinhäiriövalo.Käytin tietokoneessa,niin jotain pakokaasuvirtauksia ilmoitti häiriössä. Vikakoodi nollattiin,mut syttyi palamaan heti seuraavalla käynistys kerralla.Ajoon ei vaikuta ollenkaan... Voisiko olla jo hiukkassuodatin pönttössä vika Pöntön vaihto vaan maksaa n.1500e,niin oletteko pesseet sitä.Onko ollut ongelmia pesun jälkeen? Missä kuopiossa kannattaisi käyttää pesussa ja mitä kustantaa.Mitähän maksaa tarvikkeena uusi?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 75
- Liittynyt: 19 Huhti 2013, 17:48
- Auto: E87 120d 2006
- Paikkakunta: Lahti
Siitä tuo vika voisi olla.
Mulla on 120D -06, jossa meni pönttö tukkoon.
Mittarissa oli tällöin n. 180tkm.
http://www.chiptuning.fi" onclick="window.open(this.href);return false; tyhjensi pöntön + koodasi autoa.
Projektin hinta n.1000e. Halvempi kuin vaihtaa uusi, eikä vaikuta päästöihin.
Eikä tarvitse olla jatkossa pöntöstä huolissaan.
Kannattaa tätä vaihtoehtoa miettiä. DPF keskustelussa taitaa olla enemmän.
Kannattaa viedä piuhan päähän, josta saa "pakotuksen" päälle tuohon polttotapahtumaan, joka DPF-pöntössä tapahtuu.
Mikäli ei aukene, niin on näitä myös pestykin, tosin voi olla turhaa rahan haaskausta ja vaikutus ei ole pitkä ikäinen.
Mulla on 120D -06, jossa meni pönttö tukkoon.
Mittarissa oli tällöin n. 180tkm.
http://www.chiptuning.fi" onclick="window.open(this.href);return false; tyhjensi pöntön + koodasi autoa.
Projektin hinta n.1000e. Halvempi kuin vaihtaa uusi, eikä vaikuta päästöihin.
Eikä tarvitse olla jatkossa pöntöstä huolissaan.
Kannattaa tätä vaihtoehtoa miettiä. DPF keskustelussa taitaa olla enemmän.
Kannattaa viedä piuhan päähän, josta saa "pakotuksen" päälle tuohon polttotapahtumaan, joka DPF-pöntössä tapahtuu.
Mikäli ei aukene, niin on näitä myös pestykin, tosin voi olla turhaa rahan haaskausta ja vaikutus ei ole pitkä ikäinen.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Pesu on vähän turha minunkin mielestä. Äänestän myös pöntön sisuskalujen tyhjennystä ja vaikka mietoa viriohjelmaa samalla jos ei enempää halua. Kun polttotapahtuma koodataan pois, ei aiheuta vikakoodeja.
Ei vaikuta katsastukseen ja kulutuskin pienenee oikeasti ainakin 0,5 litraa. Jälleenmyyntiarvoon väittäisin että ei vaikuta, sillä moni ostaja arvostaa lisätehoa ja dpf:n huolettomuutta. Ainut miinus on täyskaasukiihdytyksessä tulva pieni musta pöllähdys
Toki oma valinta kuinka haluu tehdä, itse tekisin kuten yllä. Toki eka kannattaa selvittää että kyseessä on tukkeutunut pönttö, mutta siihenhän se viittaa.
Ei vaikuta katsastukseen ja kulutuskin pienenee oikeasti ainakin 0,5 litraa. Jälleenmyyntiarvoon väittäisin että ei vaikuta, sillä moni ostaja arvostaa lisätehoa ja dpf:n huolettomuutta. Ainut miinus on täyskaasukiihdytyksessä tulva pieni musta pöllähdys
Toki oma valinta kuinka haluu tehdä, itse tekisin kuten yllä. Toki eka kannattaa selvittää että kyseessä on tukkeutunut pönttö, mutta siihenhän se viittaa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Paine-eroanturi voisi oireilla tuolla tavalla, ei ainakaan kallis kokeilla. Toki noita kilometrejä on sen verran paljon, että saattaa pönttökin olla tukossa.
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;