Sama 16" ja nastarenkaat. Enemmän kuuluin oikealta, mutta nyt korjauksen jälkeen ajettu reilu 1000km eikä ainakaan vielä kolinat eivät ole palanneet.salmol kirjoitti:Minulla on 16" nastarenkaat ja kolisee, enemmän tosiaan oikealta mutta myös vasemmalta takaa.LeHabi kirjoitti:Nyt olisi ehkä kiinnostavaa kuulla, minkälaiset pyörät "kolisevissa" autoissa on ollut, josko sillä nyt sitten on merkitystäkään. Voisi ehkä olettaa, että mitä matalampi ilmatila ja samalla korkeammat rengaspaineet ovat, sitä enemmän kolisee. Kärjistettynä 16"/20".
F30 takapään kolinat/naputukset
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
16" ja 205 leveät Nokian HKPL7 nastat. Kesäksi alle tulee 18" 225 leveät Pirellit.LeHabi kirjoitti:olisi ehkä kiinnostavaa kuulla, minkälaiset pyörät "kolisevissa" autoissa on ollut
Naputus alkoi kuulumaan n.500km:n ajon jälkeen.
Alla nokian nastat HP7:t run flat 205/60/16.
Pirulauta kun en muista oisko noilla rengaspaineen nostolla ollut jotain osuutta tuohon,osuis tuo naputuksen alku niillemain kun paineet nostin max.kuormalle vaikka ajelen pääasiassa yksin.
Tuskin nuo paineet yksistään..en tiedä..
Alla nokian nastat HP7:t run flat 205/60/16.
Pirulauta kun en muista oisko noilla rengaspaineen nostolla ollut jotain osuutta tuohon,osuis tuo naputuksen alku niillemain kun paineet nostin max.kuormalle vaikka ajelen pääasiassa yksin.
Tuskin nuo paineet yksistään..en tiedä..
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Noin 500km ajettu iskarien yläpään vaihdon jälkeen ja nyt taas naputtaa! No eipä mitään muuta voinutkaan odottaa kun sinne laitettiin samalla varaosa numerolla olevat millä on joskus lähtenyt tehtaalta. Ei kait auta ku orotella jos tähän joskus tulis parempaa osaa tarjolle...
Epäily renkaan jouston vaikutuksesta ei taida johtaa ratkaisuun. Run flat-renkaat ovat tietty niin jäykät sivuiltaan, että ne saattaisivat aiheuttaa kolinaa tai jos rengaspaineet ovat liian korkeat. Mutta tuskin syy sieltäkään löytyy.
Joku mainitsi bilsteinin iskunvaimentimet, jotka eivät kuulopuheiden mukaan kolisisi. Mitenkähän ne eroavat alkuperäisistä? Toisaalta luulisi valmistajan kyllä ottavan vinkistä vaarin, jos näin olisi.
Muuten hiljaisessa autossa tuollainen jatkuva naputus/kolina kyllä häiritsee. Taidankin ruveta toivomaan, ettei auto valmistuisikaan juhannukseksi ja valmistaja keksisi siihen mennessä jonkun ratkaisun ongelmaan. Nykyinen autoni ei kyllä kolise mistään, vaikka ei olekaan ihan "täysi premium".
Joku mainitsi bilsteinin iskunvaimentimet, jotka eivät kuulopuheiden mukaan kolisisi. Mitenkähän ne eroavat alkuperäisistä? Toisaalta luulisi valmistajan kyllä ottavan vinkistä vaarin, jos näin olisi.
Muuten hiljaisessa autossa tuollainen jatkuva naputus/kolina kyllä häiritsee. Taidankin ruveta toivomaan, ettei auto valmistuisikaan juhannukseksi ja valmistaja keksisi siihen mennessä jonkun ratkaisun ongelmaan. Nykyinen autoni ei kyllä kolise mistään, vaikka ei olekaan ihan "täysi premium".
Kyse ei kuitenkaan taida olla itse iskunvaimentimista, vaan niiden yläpäistä.LeHabi kirjoitti:Joku mainitsi bilsteinin iskunvaimentimet, jotka eivät kuulopuheiden mukaan kolisisi. Mitenkähän ne eroavat alkuperäisistä? Toisaalta luulisi valmistajan kyllä ottavan vinkistä vaarin, jos näin olisi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Eivätkä ne kolinat myöskään renkaista johdu. Syynä on tosiaan lähes varmasti ne iskarien yläpäät, jotka ovat huonoa laatua. Minulla F10:ssä alkoi kolina muutama viikko sitten ja kävin jo marmorilla toteamassa asian. Vaihdetaan sekä iskarit että iskarien yläpäät takuuseen, mutta todennäköisesti kolina saattaa alkaa kuulemma uudelleen jonkin ajan kuluttua. Ei ole kuulemma tullut vielä parempia osia, että saisi ongelman lopullisesti korjattua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 10 Huhti 2013, 01:56
- Auto: F30 316dA 2013 ja F21 116dA 2013
- Paikkakunta: Oulu
Tervehdys arvon forumilaiset!
Päätinpä lopultakin rekisteröityä tälle forumille kun silmiini osui tämä keskustelun aihe, jonka kanssa itsekin olen paininut pitkin talvea.
Tämä takapään napina/kolina on omassa F30:ssä ollut myös tyytymättömyyttä aiheuttava vika. Omaani vaihdettiin Oulun Wetterillä tammikuussa noin 8tkm kohdalla takaiskunvaimentimien yläpäät, mutta kolinat vain "pehmenivät" hiukan. Valitin asiasta uudemman kerran ja maaliskuussa 14tkm kohdalla sain lopulta täysin uudet takaiskunvaimentimet ja ainakin toistaiseksi näyttää siltä, että tuo ongelma on selätetty.
Päätinpä lopultakin rekisteröityä tälle forumille kun silmiini osui tämä keskustelun aihe, jonka kanssa itsekin olen paininut pitkin talvea.
Tämä takapään napina/kolina on omassa F30:ssä ollut myös tyytymättömyyttä aiheuttava vika. Omaani vaihdettiin Oulun Wetterillä tammikuussa noin 8tkm kohdalla takaiskunvaimentimien yläpäät, mutta kolinat vain "pehmenivät" hiukan. Valitin asiasta uudemman kerran ja maaliskuussa 14tkm kohdalla sain lopulta täysin uudet takaiskunvaimentimet ja ainakin toistaiseksi näyttää siltä, että tuo ongelma on selätetty.
Uskon, kun näin väitetään, mutta omasta F30:stä olivat takaiskunvaimentimien vaihdon yhteydessä purkaneet peräkontin verhoukset. Huomasin tämän seikan, kun avasin peräkontin ensimmäistä kertaa remontin jälkeen ja peräkontti kahnasi verhousta vasten. Sai itse hierottua verhoilun paremmin paikoilleen ja kaikki on nyt kunnossa.BMW e90 kirjoitti:Sen verran et takakontista ei tarvitse purkaa mitään verhouksia kun iskarien yläpäät vaihdetaan. Kaikki hommat hoituu rengas irrottamalla pyörän aukosta/lokasuojasta. Aika näppärä homma kaikenkaikkiaan. Näin tämän operaation kun omaan autooni vaihdettiin iskarien yläpäät.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Omaani vaihdettiin hiljan uudet takaiskarit ja niiden yläpäät. Ja naputus on taas pikku hiljaa palaamassa. Eli ei ole iskareista tämä homma kiinni vaan niiden yläpäistä. Ja ei mulla ainakaan takaluukun verhouksia tarvinnut irroittaa kun iskarit ja yläpäät vaihdettiin. Ja luulen että sinullakin tuo hiljaisuus on vain väliaikaista. Parempaa yläpäätä ei ole vielä edes tarjolla.
Vähän ristiriitaista tietoa näyttää olevan. Itse kysyin Autokeskuksen huoltopäälliköltä liittyen omiin naputuksiin että eihän vaan samoja osia laiteta uudestaan, kun ne eivät kuitenkaan kestä. Viittasin osanumeroihin. Vastaus oli:BMW e90 kirjoitti:Omaani vaihdettiin hiljan uudet takaiskarit ja niiden yläpäät. Ja naputus on taas pikku hiljaa palaamassa. Eli ei ole iskareista tämä homma kiinni vaan niiden yläpäistä. Ja ei mulla ainakaan takaluukun verhouksia tarvinnut irroittaa kun iskarit ja yläpäät vaihdettiin. Ja luulen että sinullakin tuo hiljaisuus on vain väliaikaista. Parempaa yläpäätä ei ole vielä edes tarjolla.
"Noihin kolmosiinkin on nyt parannettu/muutettu versio saatavilla"
Ja tuo vastaus tuli 19.3.2013. Vien nyt auton ensi maanantaina huoltoon juuri tuota iskarien yläpääkorjausta varten, DSC:n päivityksen ja penkkien ruostumisen takia. Penkeistä vaihdetaan jotain metalliosia, puhdistetaan paikat ja teipataan paljaat metalliosat. DSC:n päivityksessä on tarkoitus saada luistonesto vähän sallivammaksi, toivottavati onnistuu.
Toivon että naputukset jäävät tuohon huoltoon, ettei niitä tarvitse enää katsoa uudestaan...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Todella ristiriitaisia on nämä teidän tiedot. Selvitin asian tänään Autokeskus Airportin huoltoneuvojalta (vai oliko jopa huoltopäällikkö) ja hän kertoi: uudet ja Teillekin tilatut osat ovat eri varaosanroilla kuin tehtaalla asennetut osat (kyseessä iskarin yläpäät). Yksikään auto johon on asennettu nämä uudet ja parannetut takaiskarin osat ei ole tullut uudelleen Vantaan Airportin huoltoon sen takia, että kolina olisi alkanut uudelleen, eli korjaus on onnistunut kertalaakista. Eli kukaan asiakas ei ole heille heillä tehdyn työn jälkeen valittanut, että kolina olisi palannut.
YV:llä voin antaa ko. henkilön tiedot ja uskon, että kyseessä on henkilö joka ei puhu palturia. Vaikuttaa todella pätevältä tyypiltä ja on asiakaspalveluhenkinen ja muutenkin fiksun ja tietävän tuntuinen henkilö.
YV:llä voin antaa ko. henkilön tiedot ja uskon, että kyseessä on henkilö joka ei puhu palturia. Vaikuttaa todella pätevältä tyypiltä ja on asiakaspalveluhenkinen ja muutenkin fiksun ja tietävän tuntuinen henkilö.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Joo mulla oli uudella varaosanumerolla olevat iskarien yläpäät mutta eipä nekään kauaa toimineet ja nyt vaihdettiin vanhalla numerolla olevat. Nyt kai sitten odotellaan et tulis joskus parempi versio saataville... Eikös täälläkin ole jollain ollut sama homma. Ei toiminut uudemmatkaan versiot?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulle ainakin pokkana väitettiin, että uudet osat toimii ja on eri nroin kuin tehtaalla laitetut ja kuulemma yhtään ei oo tullu kolinoista rekkulaa Airportiin korjausten jälkeen.BMW e90 kirjoitti:Joo mulla oli uudella varaosanumerolla olevat iskarien yläpäät mutta eipä nekään kauaa toimineet ja nyt vaihdettiin vanhalla numerolla olevat. Nyt kai sitten odotellaan et tulis joskus parempi versio saataville... Eikös täälläkin ole jollain ollut sama homma. Ei toiminut uudemmatkaan versiot?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
No näin mullekkin väitettiin kun laitettiin uudet osat että toimii. No toimihan se jonkun aikaa mulla ne nyt kuitenkin alkoi naputtamaan ja ei voi mitään Osaasko joku kertoa että onko tämä uudella varaosanumerolla oleva nyt se mikä on laitettu tehtaalla 5/2012 lähtien valmistettuihin autoihin? Jos näin on niin ei toimi tämä uusikaan malli koska niitä on vaihdettu paljon myöhemminkin valmistettuihin autoihin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulle kerrottiin, että tämä on osa mitä ei ole laitettu tehtaalla kiinni ikinä ja tämä on osa joka kuuluu tuohon korjausohjeeseen/tehtaalta/valmistajalta tulleeseen PUMA:aan. Ei mitään tekemistä autoon "pultatun" osan kanssa. Minun on uskottava siihen! Minun autoon tulee ainakin osa mikä kuuluu korjausohjeeseen eikä ole samalla osanroilla mitkä on 10/12 valmistuneessa autossani jo kiinni.BMW e90 kirjoitti:No näin mullekkin väitettiin kun laitettiin uudet osat että toimii. No toimihan se jonkun aikaa mulla ne nyt kuitenkin alkoi naputtamaan ja ei voi mitään Osaasko joku kertoa että onko tämä uudella varaosanumerolla oleva nyt se mikä on laitettu tehtaalla 5/2012 lähtien valmistettuihin autoihin? Jos näin on niin ei toimi tämä uusikaan malli koska niitä on vaihdettu paljon myöhemminkin valmistettuihin autoihin.
Mulla on myös sellainen tieto, että 05/2012 ei olisi laitettu tehtaalla mitään sen parempaa osaa sieltä ulos rullaaviin autoihin vaan ne on olleet kokoajan samalla osanroilla. Korjausohjeen osat on sitten eri varaosanroilla.
Tämä on osa jota Autokeskus odotti 11.3 eikä niitä ollut vielä silloin ja siksi korjaus tehdään mulle vasta myöhemmin.
Laitoin sulle tästä asiasta yv:n eilen. En tiiä tuliko perille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Juu tuli. Ja en väitäkkään että joku puhuisi tässä asiassa palturia. Onko se uusi osa sitten jo tullut ja saatavilla? Koska mulle tätä ei ole tarjottu. Varaosanumeroillahan tää selviäisi mikä on se uusi malli.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Se takuuosa/korjausosa ei näy kuin BMW-merkkikorjaamon tiedostoissa, niin paha sitä on selvittää jollei sitä joku hyvää hyvyyttää asiakkaalle anna ja se on aika harvinaista.BMW e90 kirjoitti:Juu tuli. Ja en väitäkkään että joku puhuisi tässä asiassa palturia. Onko se uusi osa sitten jo tullut ja saatavilla? Koska mulle tätä ei ole tarjottu. Varaosanumeroillahan tää selviäisi mikä on se uusi malli.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Nyt on taas jälleen kerran laitettu bemarille kyselyä että mitä tehdään. Huollon tiedossa ei ainakaan ollut mitään parempaa uutta osaa saatavilla. Se mikä mulla aiemmin oli niin oli se parempi osa ja se nyt ei vaan jostakin syystä toiminut. No ensi viikolla viimmeistään selviää mitä vastaavat.